پیشینه پژوهشی فقدان برند شرکت‌های خانوادگی (رشته مدیریت اجرایی)

تعداد بازدید
796 بازدید
۹,۰۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم با «پیشینه پژوهشی فقدان برند شرکت‌های خانوادگی (رشته مدیریت اجرایی)» که بطور کامل و جامع به این مبحث پرداخته و نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

فهرست

2-1-مقدمه. 11

2-2- مفهوم برند. 11

2-3- ارزش برند. 17

2-3-1- مفهوم ارزشی ویژه برند. 18

2-4- مدل‌های اندازه‌گیری ارزش ویژه برند. 23

2-4-1- مدل‌های مشتری محور. 23

۲-4-۱-۱- مدل بری.. 23

2-4-1-2- مدل هرمی کلر. 24

۲-4-۱-۳- مدل آکر. 24

2-4-2-مدل‌های مالی ارزش ویژه برند. 25

2-4-2-1-روش اینتر برند. 25

2-4-2-2-روش هولیهان. 25

2-5-ابعاد ارزش ویژه‌ی برند در مدل آکر. 25

2-6-منابع ارزشی ویژه برند. 28

2-7- تعریف تقلّب… 30

2-8- تاریخچه کالاهای تقلّبی.. 32

2-9- پیامدهای اقتصادی- اجتماعی تقلّب… 33

2-10- علل رشد کالاهای جعلی و تقلبی.. 35

2-10-1- فناوری بالا با هزینه‌ کم. 35

2-10-2- جهانی‌سازی و کاهش موانع تجاری.. 36

2-10-3- نقش مصرف‌کننده 37

2-10-4- گسترش کالاها و بازارها 38

2-10-5-  برندهای قوی (معتبر) شناخته‌شده در سطح جهان. 40

2-10-6- ارادۀ ضعیف در سطح  ملی و بین‌المللی.. 40

2-10-7- تعرفه و مالیات بالا. 41

2-11- تعریف کالاهای با برند لوکس یا معتبر. 41

2-11-1-  مصرف کالا با برندهای لوکس… 43

2-11-2- کالاهای مبتنی بر برند لوکس و تقلبی.. 44

2-11-3- تأثیر برندهای لوکس تقلبی بر برندهای لوکس اصلی و مصرف‌کنندگان. 45

2-11-4- عامل اولیه شکل‌دهنده نگرش یا نیّات مصرف‌کننده 46

2-12- نگرش مصرف‌کنندگان نسبت به تقلب… 46

2-13- قصد خرید. 48

2-14- تصویر برند. 49

2-14-1-مؤلفه های تصویز ذهنی.. 51

2-15- شخصیت برند. 52

2-15-1- چگونگی ساخت شخصیت برند. 53

2-16-درگیری محصول. 54

2-16-1- آگاهی از رده ی محصول. 55

2-16-2- تمایز میان برندهای موجود در یک رده از محصول. 55

2-17-دانش محصول. 56

2-18- پیشنه تحقیقات انجام‌شده 56

2-18-1- تحقیقات داخلی.. 56

2-18-2-1- تحقیقات موتینهو. 58

2-18-2-2- تحقیقات شاهین.. 59

2-18-2-3- سایر تحقیقات… 61

2-19- جمع بندی فصل دوم. 67

مفهوم برند

 تعریف برند از منظر تمایز عبارت است از:

۱) این واژه برگرفته از کلمه نروژی برندر، به معنای سوزاندن[1] و داغ کردن است که توسط وایکینگ‌ها به فرهنگ لغت انگلیسی راه‌یافته و درنهایت در زبان روزانه مرسوم گشته است (برند،۲۵،۱۳۸۷).

2) واژهای برند در فرهنگ انگلیسی به معنی هیزم است و به علامت‌گذاری حیوانات توسط مالکان برای شناسایی آن‌ها اطلاق گردید. در غرب وحشی نیز گاوچرانان و گله‌داران برای جلوگیری از سرقت احشام، آن‌ها را با داغ‌های مشخصی علامت‌گذاری می‌نمودند. در حدود قرن دهم علائم بازرگانی به‌صورت طرح‌های ساده‌ای متشکل از خطوط برای اثبات مالکیت کالاهایی که به دلیل صدمه یا غرق شدن کشتی، سرقت و یا هر دلیل دیگر ناپدید می‌شدند مورداستفاده قرار می‌گرفت. برند در حوزه بازاریابی انبوه در قرن نوزدهم و هم‌زمان با ظهور کالاهای بسته‌بندی‌شده مطرح گردید.

۳) از قرن ۱۷ میلادی علامت‌گذاری حیوانات به‌منظور شناسایی و جلوگیری از سرقت آن‌ها صورت می‌گرفت.در نقاشی‌های دیواری مصر پیش‌ازتاریخ و همچنین در نقاشی‌های غارهای اروپایی، علامت مالکیت داغ شده روی گله گوسفند یافت شده است (برند، ۳۵،۱۳۸۷) .

4) برند یک نام و یا سمبلی متمایزی است که تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان برای شناسایی کالاها یا خدمات خود و تمایز آن از محصولات رقیبان به کار می‌برند (کاتلر[2]، ۲۰۰۰).

۵) برند یک نام، واژه، سمبل، طرح یا ترکیبی از آن‌هاست که باهدف شناساندن محصولات و یا خدمات یک فروشنده یا گروهی از فروشندگان به مشتریان و همچنین تمایز محصولات از سایر رقبا استفاده می‌شود. یک برند به یک محصول یا خدمت ابعادی را اضافه می‌کند تا آن محصول یا خدمت از سایرین متمایز گردد. این تمایزها می‌تواند کارکردی منطقی ملموس و یا حتی غیرملموسی داشته باشد (کاتلر، 2000).

۶) برند، نام و نشانی شاخصی است که توانایی تفکیک و تمایز بین فروشندگان و کالاها و رقبای آن‌ها را داراست و البته حامی مشتری و تولیدکننده در برابر رقبایشان است (جبویت وتیویت، ۱۳۸۸).

۷) یک برند خوب، یک محصول، خدمت، فرد یا مکان قابل‌شناسایی است که خریداران و یا کاربران به دلیل منحصربه‌فرد بودن آن و یا اضافه شدن ارزش‌هایی به آن‌که با نیازهای آنان ارتباط نزدیک دارد، مناسب بودن آن را درک نموده‌اند.

      پژوهشگران از منظرهای مختلفی به مفهوم برند پرداخته‌اند. تعریف برند از منظر کیفیت و ارزشی عبارت است از:

1) برند قرارداد نانوشته‌ای در مورد ارزش ذاتی انتظاری از عملکرد پیمانی مبنی بر ارائه کیفیت خوب با مصرف‌کننده، قابل پیش‌بینی، ارائه‌کننده اعتبارنامه، نشان اعتماد و ریسک کاهش‌یافته، شهرت و اعتبار و نهایتاً می‌تواند بیشتر از همه این‌ها باشد.

2) برند جزء نامحسوس بسیار مهم از دارایی سازمان است. برند قراردادی با مشتری در ارتباط با سطحی از کیفیت یا ارزش که همراه با محصول و یا خدمت ارائه می‌شود. برند کمکی است به مشتری در جهت تصمیم‌گیری مطمئن برای خرید.

3) برند تلفیقی از ویژگی‌هایی است که توسط مدیریت کسب‌وکار وعده داده‌شده و به‌موجب آن منافع و ارزش‌هایی را که مشتریان انتظار دارند به آنان عرضه می‌کند. همچنین برند یک ابزار است و نه‌فقط یک هدف، که اگر به‌درستی و مؤثر به کار گرفته شود، باعث شکل‌گیری دارایی باارزش ناملموسی تحت عنوان ارزش ویژه برند می‌شود که با خود منافع بی‌شماری به همراه دارد (وود [3]،  ۲۰۰۰).

بر طبق تعریف انجمن بازاریابی آمریکا، برند تجاری عبارت است از اسم، عبارت، سمبل، طرح و یا ترکیبی از این موارد می‌باشد. هدف، شناسایی کالا و خدمات از یک فروشنده یا گروهی از فروشندگان و تفکیک نمودن آن‌ها از یکدیگر در رقابت اقتصادی می‌باشد ازلحاظ فنی، برند، یک نام، لوگو یا سمبل برای محصول است. دیوید آکر برند تجاری را سمبلی می‌داند که با تعداد زیادی دارایی و تعهد ذهنی پیوند خورده است و هدف آن شناسایی و تمایز محصولات است،

رونی بیان می‌کند: برند یک عبارت اعلامت سمبل یا ترکیبی از این‌هاست که به‌منظور شناسایی کالاها و خدمات یک فروشنده یا گروهی از آنان از محصولات رقبا مورداستفاده است. بوز-آلن و همیلتون برند تجاری را راه میانبری برای برقراری ارتباط با بازار به‌وسیله داده‌ها می‌دانند. السلی دی چرناتونی پروفسور بازاریابی مدرسه بازرگانی آزاد بریتانیا می‌گوید: برند تجاری عبارت است از مشارکت فعال در هرگونه ارتباطی که این ارتباط چه میان مشتری و برند تجاری، کارمند و کارمند، کارمند و مشتری یا کارمند و دیگر ذینفعان به وجود می‌آید (کلانترپور، ۱۳۹۰، ۵۲).

     در نظام کنونی اقتصاد بین‌المللی که معادلات و مبادلات اقتصادی بیش‌ازپیش در تعامل با یکدیگرند.اهمیت سازمان‌های فعال در عرصه‌های تجاری در حال افزایش است. سازمان‌ها هرروز به دنبال افزایش سهم خود در بازارها هستند و پیوسته کالا و خدمات خود را باکیفیت و کمیت بهتری ارائه می‌کنند. برای سازمان‌ها علائم تجاری همانند تصویر یا یک شناسنامه عمل می‌کنند که باید در جهت شناخت، جذابیت، کیفیت و ارائه آن به‌صورت نمادی متمایز و قابل‌رقابت با سایرین اهتمام شود (نادی، قهرمانی، ۱۳۸۹).

      در ادبیات کلاسیک اقتصاد، نیروی کاره سرمایه و زمین سه عنصر اصلی تولید و سرچشمه‌های اصلی ثروت به شمار می‌آیند. ولی این الگو قادر نیست که توضیح دهد که چگونه یک کالا باکار آیی، کیفیت و زیبایی مشابه به سه برابر قیمت کالایی دیگر به فروش می‌رسد. رویکردهای نوین بازاریابی این پدیده را با هویتی که برند برای مشتری دارد توضیح می‌دهند. یکی از مطلوبیت‌های مشتری در انتخاب یک محصول، برند معتبر است. در بسیاری از بازارها، برند هویت ویژه‌ای برای یک محصول می‌آفریند و آن‌ها را به گروه خاصی از جامعه پیوند می‌دهد. ازنظر روانشناسی این‌گونه کالاها علاوه بر کاربرد ظاهری، برای مشتری تشخص و اعتمادبه‌نفس می‌آفریند، ازاین‌رو مشتری آماده است. بهای متفاوتی برای آن بپردازد. علاوه بر این، نام تجاری برتر به‌طور ناخودآگاه برای مشتری به مفهوم کیفیت بهتر محصول است. مشتری با خرید یک محصول برند باور دارد که در مقابل پول خود چیز باارزشی دریافت کرده است. واقعیت این است که نام تجاری، همانند سرمایه یا فناوری و مواد اولیه در ایجاد ارزش‌افزوده برای یک سازمان نقش دارد. مشتری و سازمان هر دو از مزایای برند بهره می‌برند. زمانی که مصرف‌کننده تجربه یک‌بار استفاده از یک برند را داشته باشد، با آن احساس راحتی بیشتری داشته، تمایل به استفاده از آن محصول بالا می‌رود. نام‌های تجاری اطلاعاتی در مورد کیفیت کالا، عملکرد و سایر جنبه‌های کالا می‌باشند و باعث می‌شوند مشتری ریسک کمتری را متحمل شود. نام تجاری به صاحبان آن‌ها معنا می‌بخشد و همچنین جز ثروت آن‌ها محسوب می‌شود.

      در دنیای بازاریابی امروز شخصیت برند مفهوم جذاب و گیرایی دارد. سهم برند می‌تواند از طریق مدیریت خوب ارتباط با مشتری و ارج نهادن به او و توجه به نیازهای وی، به‌طور موفقیت‌آمیزی توسعه یابد. بین عملکرد و اعتبار شرکت یک رابطه مثبت وجود دارد به این صورت که افزایش اعتبار شرکت باعث افزایش سهم بازار و افزایش سهم بازار باعث افزایش ارزشی شرکت می‌شود. البته اعتبار شرکت از عملکرد گذشته شرکت در ابعاد مالی و اجتماعی نیز ناشی می‌شود. یک نام و نشان اخلاقی، اعتبار شرکت را افزایش می‌دهد و این اعتبار مانند یک حلقه باعث تقویت نام و نشان می‌شود (نصیری پور و دیگران،۱۳۸۹).

       امروزه برند یک الزام استراتژیک برای سازمان‌ها است که آن‌ها را در جهت ایجاد ارزش بیشتر برای مشتریان و ایجاد مزیت رقابتی پایدار یاری می‌نمایند. ایجاد یک برند قدرتمند در بازار هدف اساسی بسیاری از سازمان‌ها می‌باشد. زیرا یک برند قدرتمند می‌تواند اعتماد مشتریان را در هنگام خرید کالاها و خدمات افزایش دهد و به آن‌ها کمک می‌کند تا عوامل ناملموس را بهتر درک نمایند. به‌عبارت‌دیگر می‌تواند گفت که یک برند قدرتمند دارایی باارزشی برای شرکت محسوب می‌شود (گیلانی نیا،۳،۱۳۸۹).

    برندها برای بخش خدمات بسیار حیاتی هستند زیرا ماهیت ناملموس خدمات، ارزیابی کیفی آن را برای مشتریان دشوار می‌سازد(کری شنان و هارت لاین[4]، 2001).

     برند تجاری عبارت است از یک نام، واژه، علامت طرح و یا ترکیبی از آن‌ها که برای شناسایی کالاها و خدمات یک فروشنده مورداستفاده قرار می‌گیرد و باعث متفاوت نمودن آن‌ها از کالاها و خدمات رقبا می‌شود. یک برند تجاری باعث می‌شود تصویر یکپارچه‌ای از شرکت در اذهان تداعی شود و در اثر استفاده از این برند تجاری برای کالاها دیگر شرکت، کار آیی بالا رفته و هزینه‌های ممکن کاهش یابد.

برند هم برای مشتری و هم برای سازمان ارزش‌آفرینی می‌کند و نقش اصلی این ارزش در مشتری نهفته است و ذهنیت‌های اوست که ارزش واقعی برای ذینفعان سازمان را رقم خواهد زد(دیواندری و همکاران ۱۳۸۸، ۳۲).

      برند تنها یک محصول فیزیکی نیست، بلکه یک خاصیت منحصربه‌فرد است. در طول زمان گسترش و بهبود می‌یابد و دارایی‌های ملموس و غیرملموسی را از آن خود می‌سازد برند در طول زمان موجب انفکاک میان محصولات مشابه می‌شود(مورفی[5]، ۱۹۹۰).

نام تجاری می‌گویند چرا محصولاتی وجود دارد از کجا می‌آیند و به کجا می‌روند. همچنین خط‌مشی‌های آن‌ها را تدوین می‌کند. یک نام تجاری، واقعیتی نوشته‌شده بر سنگ نیست، بلکه باید بتوان خود را بازمان، تغییرات در خریداران و فناوری تطبیق دهد نام تجاری از طریق ایجاد تغییرات نامحسوس در آنچه تولید می‌کند اعم از محصولات یا خدمات و به‌طور نمادین در ارتباطاتش می‌تواند روزآمد بماند. یک نام تجاری به شکل روزبه‌روز ساخته می‌شود؛ هیچ‌گاه یک‌بار برای همیشه برپا نمی‌شود. البته نباید گذشته آن به‌طور محدودکننده‌ای آینده‌اش را تعیین کند. ولی زمانی که یک نام تجاری در همه‌ی جهات حرکت کند می‌تواند معنای خود را از دست بدهد و از محتوا خالی شود.

منابع و مآخذ

  • ابراهیمی، عبدالحمید؛ جعفرزاده کناری، مهدی؛ بزرگی ماکرانی، صابر.(1391). بررسي عوامل مؤثر بر نگرش و قصد مصرف كنندگان به خريد محصولات جعلي برندهاي لوكس در صنعت پوشاك ، فصلنامه علمي- پژوهشي تحقيقات بازاريابي نوين، سال دوم، شماره سوم، شماره پياپي(6)
  • اسماعیل پور، حسن، (۱۳۸۹)، «میانی مدیریت بازاریابی»، چاپ سوم، انتشارات نگاه دانش،
  • آکر، دیوید (1389)؛ « مدیریت استراتژیک بازار»؛ ترجمه: احمد روستا؛ نشر آریانا قلم.
  • بامنی مقدم، محمد، حیدرزاده، کامبیز و مهرزادی، حامد،(۱۳۹۰)، «بررسی اهمیت ارزشی ویژه نام و نشان تجاری در دستیابی به مشتریان وفادار برای تولیدکنندگان ماشین آلات صنایع غذایی و آشامیدنی ایران»، مجله پژوهشهای مدیریت واحد علوم و تحقیقات شماره ۸۸
  • چیرانی، ابراهیم و خدنگ، مهدیه، (۱۳۸۹)، «ارزش ویژه برند، مفاهیم منابع و مزایای آن»، دوماهنامه شماره ۱۵۷ خرداد و تیر ۱۳۸۹.
  • حافطی نیا، محمدرضا،(1383)؛ «مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی»؛ سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت).
  • حسینی، میرزا حسن و رحیمی کلور، حسین (۱۳۸۸) “کارکردهای وفاداری بر برند در سودآوری بنگاههای تجاری “صنعت لاستیک ایران، ۹۲،۵۷-۸۵
  • خاکی، غلامرضا (۱۳۸۹).روش تحقیق با رویکرد پایان‌نامه نویسی، تهران: بازتاب
  • خورشیدی، صدیقه و ذبیحی، رضا (۱۳۸۹)، «یک مدل کمی ارزیابی ارزشی ویژه نام و نشان تجاری محصولات با استفاده از تکنیکهای تحلیل شبکه فازی – تحلیل پوششی دادهها بر مبنای رویکرد کارت امتیازی متوازن» شماره ۱، جلد ۲۱ نشریه بین‌المللی مهندسی صنایع و مدیریت تولید.
  • دیواندری، علی، حقیقی، محمد،الهیاری اشکانوتینا باقری، (۱۳۸۸) «بهبود ارزشی ویژه برند مبتنی بر مشتری توسط ایجاد تصور از مزیت‌های کارکردی و غیر کارکردی (مطالعه موردی : بانک ملت)»، فصلنامه چشم انداز مدیریت، شماره ۳۰ بهار ۱۳۸۸. روستا،
  • سلیمانی، علی، 1389، “شاخصهای مالی در ردیابی وضعیت و ارزش برند”، فصلنامه برند شماره ۵ (پاییز)، صی ۲۶-۳۰
  • سید جوادین، سید رضا شمسی راحیله «عوامل تعیین‌کنندهای ارزشی ویژه‌ای برند کفش ورزشی در میان گروه سنی جوانان». پژوهشنامهای علوم انسانی و اجتماعی مدیریت، سال هفتم شماره بیست و پنجم، ۱۳۸۶.
  • غني زاده محمود ،(1385). تحقق سازمان های دانش محور در گرو استقرار دولت الکترونیک است، نشریه برنامه، شماره 237
  • فتحعلی، متینه و خیری، بهرام (۱۳۹۳) تیر ویژگی‌های جمعیت شناختی و روانشناختی بر روی قصد خرید. تحقیقات بازاریابی نوین، ۳، صصی ۱۸۸-۱۶۱
  • قنبری، سارا (1390) عوامل مؤثر بر ارزش ویژه برند در بانک های کشور (مطالعه موردی بانک پارسیان) ، پایان‌نامه کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی، استاد راهنما علیرضا شیروانی چهارسوقی
  • کاپفرر، جینسنوئل، (۱۳۸۹). مدیریت استراتژیک یرند. (چاپ دوم)، (ترجمه سینا قربانلو)، تهران: نشر فروزش. کاتلر، فیلیپوپفورچ، والدمار (۱۳۸۹). مدیریت ایرندهای صنعتی، (ترجمه کامبیز حیدرزاده)، تهران: سایتها
  • کاتلر، فیلیپ، (۱۳۸۹)، مدیریت بازاریابی،(چاپ ششم)، (ترجمه بهمن فروزنده)، اصفهان: نشر آموخته
  • کلانترپور، سارا (۱۳۹۰)، «ارتقای جایگاه استراتژیک برند و ایجاد وفاداری در مشتریان»، ماهنامه تدبیر، شماره ۲۳۵ و ۲۳۶، آذر و دی.
  • گنجی نیا، حسین . اخوان فومنی، سامانه ۱۳۹۰، نقش شخصیت برند بر رفتار مصرف‌کننده و چالشهای بندسازی در آسیا، پایگاه مقالات علمی مدیریت.
  • گیلانی نیا، شهرام ( ۱۳۹۰)، «تأثیر وفاداری به برند بر ارزشی ویژه برند بانک ; دیدگاه مشتریان کارت الکترونیکی»، فصلنامه مدیریت صنعتی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، شماره ۱۴. زمستان ۱۳۹۰.

  • Arai A., Jaeko Y.and Ross S., (2014) Branding athletes. Exploration and conceptualization of athlete brand image, Sport Management Review, Volume 17, |SSue2, and PP. 97-106.
  • Atilgan, E., Aksoy, S., and Akinci, S. 2007. “Determinants of the brand equity”, Marketing Intelligence and Planning, Vol.23 No.3, pp. 237-248.
  • Ayse S, Kalender O A, (2011) ” Analyzing factors that drive consumers to purchase counterfeits of luxury branded products”, The Journal of American Academy of Business, Cambridge, Vol. 17, No 1.
  • E.D. Alema´n. L.M.(2005). Does brand trust matter to brand equity?. Journal of Product & Brand Management. Volume 14 · Number 3 · 2005 · 187–196.
  • Bian X, Moutinho L, (2009) ” An investigation of determinants of counterfeit purchase consideration”, Journal of Business Research, Volume 62, Issue 3, P 368-378.
  • Bian X, Moutinho L, (2011) “Counterfeits and branded products: effects of counterfeit ownership”, Journal of Product & Brand Management, Vol. 20 Iss: 5, P 379 – 393..
  • Blair ME, Innis DE, (1996) “ The effects of product knowledge on the evaluation of warranted brands”. Psychol Mark, Vol 13(5), P 445–56.
  • Boonghee Y, Seung HL (2009) ” Buy Genuine Luxury Fashion Products or Counterfeits?” Advances in Consumer Research, Volume 36, © 2009.
  • Bulut, Ç., & Yilmaz, C. (2008). Innovative performance impacts of corporate entrepreneurship: an empirical research in Turkey. HYPOTHESIS, 16, 17.
  • Cecilia M, Evelyn C. Hume (2004) ” ATTITUDES TOWARD COUNTERFEIT PRODUCTS: AN ETHICAL PERSPECTIVE” Proceedings of the Academy of Marketing Studies, Volume 9, Number 2.
  • Delgado-Ballester, E., & Luis Munuera-Alemán, J. (2005). Does brand trust matter to brand equity?. Journal of product & brand management, 14(3), 187-196.
  • Eisend M, Schuchert-Güler P (2006), “ Explaining counterfeit purchase: a review and preview”, Acad Market Sci Rev, Vol12, P 1–26.
  • Ford, D. (2002). Understanding business marketing and purchasing: An interaction approach. Cengage Learning EMEA.
  • Foxman, E. R., Muehling, D. D., & Berger, P. W. (1990). An investigation of factors contributing to consumer brand confusion. Journal of Consumer Affairs, 24(1), 170-189.
  • Gentry JW, Putrevu S, Shultz CJ (2006) “ The effects of counterfeiting on consumer research”, J Consum Behav, Vol 5, P 245–256 (May–June).
  • Hair Jr, J. F., Hult, G. T. M., Ringle, C., & Sarstedt, M. (2013). A primer on partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM). Sage Publications.
  • Hem LIversen N. and Olsen L(2014) Category characteristics effects on brand extension attitudes. A research note.Journal of Business Research, Vol.67,Issue 8 pp.1589-1594.
  • Ho Huy Tuu, Svein O , Pham T, (2011),”The moderator effects of perceived risk, objective knowledge and certainty in the satisfaction-loyalty relationship”, Journal of Consumer Marketing, Vol 28, Iss: 5, P 363 – 375.
  • Hopkins D, Kontnik L, Trunage M (2003) “ Counterfeiting exposed-protecting your brand and customers”, USA: John Wiley & Sons, Inc.
  • Keith W, Hyeong MK, Sen S (2008) ” Why Do Consumers Buy Counterfeit Luxury Brands?” Journal of marketing research, Vol 15, Pages 1-46.
  • Keller, K.L. (2003) Strategic Brand Management. Building Measuring and Managing Brand Equity, 2nd ed., Prentice-Hall,Englewood Cliffs, NJ.
  • Khan, T. R. (2012). Family businesses that produce counterfeits: what is stopping them from creating their own brand?. Procedia Economics and Finance, 4, 304-311.
  • Kim, H.B., Kim, W.G. and An, J.A., “The Effect of Consumer-Based Brand Equity on Firms Financial Performance”, Journal of Consumer Marketing, Vol.20, No.4, pp.335-337, 2003.
  • King, C., & Grace, D. (2005). Exploring the role of employees in the delivery of the brand: a case study approach. Qualitative Market Research: An International Journal, 8(3), 277-295.
  • King, C., & Grace, D. (2010) “Building and measuring employee-based brand equity”.european Journal of Marketing, Vol.44.No78,938 971.
  • Krishnan, B. C., & Hartline, M. D. (2001). Brand equity: is it more important in services?. Journal of services marketing, 15(5), 328-342.
  • Ling, P. M., Lee, Y. O., Hong, J., Neilands, T. B., Jordan, J. W., & Glantz, S. A. (2014). Social branding to decrease smoking among young adults in bars. American journal of public health, 104(4), 751-760.
  • Mamunur Rashid (2009) Disparity of Performance Indicators of Islamic Banks. Study on Bangladesh, International Journal of Bussiness and Management, Vol 4, No 8.
  • Marı´a E P, Raquel Castan˜o, Claudia Quintanilla (2010) “Constructing identity through the consumption of counterfeit luxury goods”, Qualitative Market Research: An International Journal Vol 13, No 3, P 219-235.
  • Murphy, J. M. (1990). Brand strategy. Prentice Hall.
  • Pallant, J. (2005). SPSS Survival Manual: A step by step guide to data analysis using the SPSS program: Open University Press.
  • Rajh, E. (2005). The effect of marketing mix elements on brand equity. Economic Policy, 102,30–59.
  • Swami V, Chamorro-Premuzic T, Furnham A, (2009) ” Faking it: Personality and individual difference predictors of willingness to buy counterfeit goods”, The Journal of Socio-Economics, Volume 38, No 5, P 820-825.
  • Vanauken, B. (2002). The brand management checklist.
  • Wood, L. (2000). Brands and brand equity: definition and management. Management decision, 38(9), 662-669.
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پیشینه پژوهشی فقدان برند شرکت‌های خانوادگی (رشته مدیریت اجرایی)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *