مبانی نظری و پیشینه پژوهشی اثر دستورالعمل های کانون توجه بیرونی و درونی در افراد مستقل/وابسته به زمینه در اجرا، یادداری و انتقال پرتاب دارت

نوع فایل
rar
حجم فایل
97 کیلوبایت
تعداد صفحه
43
تعداد بازدید
335 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم با «پیشینه پژوهشی و تحقیق و مبانی نظری اثر دستورالعمل های کانون توجه بیرونی و درونی در افراد مستقل/وابسته به زمینه در اجرا، یادداری و انتقال پرتاب دارت» که بطور کامل و جامع به این مبحث پرداخته و نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

فهرست محتوا

 

فصل دوم:  مبانی نظری و پیشینه پژوهش

2-1-مقدمه 10

2-2- شناخت گرایی 10

2-3-یادگیری 11

2-3-1-تعاریف یادگیری. 11

2-3-2-یادگیری و آموزش. 11

2-3-3-یادگیری و تفاوتهای فردی. 11

2-4-توجه 12

2-4-1-ویژگیهای توجه 13

2-4-2-کانون توجه 14

2-4-3-تداخل به مثابه سنجشی از توجه 14

2-4-4-توجه انتخابی 15

2-4-5-تمرکز توجه و فرایند یادگیری مهارت های حرکتی 16

2-5- نظریهها و فرضیههای مربوط به توجه 16

2-5-1- نظریههای تک کانالی، فیلتر 16

2-5-2-نظریههای تخصیص منعطف 17

2-5-3-نظریههای منابع چندگانه 17

2-5-4- دیدگاههای انتخاب عمل مربوط به توجه 18

2-6- نظریهها و فرضیههای مربوط به  کانون توجه 18

2-6-1- نظریه ایده حرکتی 18

2-6-2-نظریه کدگذاری مشترک 19

2-6-3-فرضیه عمل محدود شده 19

2-6-4-فرضیه اختلال در خودکاری مهارت 20

2-7-سازه سبک 21

2-7-1-اساس سبکها 21

2-7-2-سبکهای شناختی/یادگیری 22

2-7-3-تعاریف سبکهای شناختی 23

2-7-4-انواع سبکهای شناختی 24

2-7-5- تئوری تمییز گذاری روانی (تمایز روانشناختی) 24

2-7-6-ویژگیهای افراد مستقل از زمینه (FI) 25

2-7-7-ویژگیهای افراد وابسته به زمینه FD)) 25

2-8- پیشینه پژوهش 26

2-8-1- پیشینه پژوهش در زمینه کانون توجه در ایران 26

2-8-2- پیشینه پژوهش در زمینه کانون توجه در خارج از ایران 29

2-8-3- پیشینه پژوهش در زمینه سبکهای شناختی در ایران 32

2-8-4- پیشینه پژوهش در زمینه سبکهای شناختی در خارج از ایران 34

2-9-جمعبندی 36

فهرست منابع

 

مقدمه

به همان اندازه که دانش و فهم ما از محیط و فضای پیرامون خود پیشرفت کرده، توجه به فهم انسان­های دیگر و همچنین فضای ذهنی و روانی خود انسان به طور فزاینده­ای گسترش یافته است. افراد در ادراک و کسب دانش متفاوت­اند و به صورت متفاوت به تفکر می­پردازند و عمل می­کنند. بررسی مطالعات انجام شده در زمینه روانشناسی شناخت بیانگر این نکته است که افراد دارای تفاوت­های مهمی در زمینه مسائل شناختی هستند. این فصل شامل زیربنای نظری مربوط به موضوع تحقیق و متغیرهای مربوط به آن­، که به طور کلی در حوزه روانشناسی شناختی قرار دارند، معرفی خواهد شد سپس به پیشینه تحقیق شامل پژوهش­های انجام شده در زمینه توجه و سبک­های شناختی در ایران و خارج از ایران پرداخته می­شود. در نهایت از کل موارد اشاره شده خلاصه و نتیجه گیری بیان خواهد.

2-2- شناخت گرایی

روانشناسی شناختی بین سال­های 1950 تا 1970 مطرح شد و یکی از مهم­ترین دلایل ظهور این رشته جدید آن بود که در جریان جنگ جانی دوم به عملکرد انسانی و آموزش­های سربازان برای استفاده از ابزار و وسایل پیچیده جنگی اهمیت ویژه­ای مبذول شد. پس از جنگ نیز این نیاز عملی و کاربردی به مطالعات انسانی، به آزمایشگاه­ها منتقل گردید (فلیشمن[1]، 1972). روانشناسی شناختی روش علمی خود را از رفتارگرایی به امانت گرفته است و می­کوشد تا تحقیق را به شیوه­ای عینی و قابل اندازه­گیری و همراه با آزمایش انجام دهد.کلیه حوزه­هایی که به ادراک، توجه، یادگیری، حافظه، حل مسئله و تفکر می­پردازد، در حیطه روانشناسی شناختی قرار می­گیرد هرچند که به لحاظ نظری و روش­های آزمایشگاهی مورد استفاده در میان آنان تفاوت وجود دارد (ایزنک و کین[2]،2000).

همانطور که تداعی­گرایی (ارتباط بین محرک و پاسخ) به عنوان یک دیدگاه غالب و با نفوذ در روانشناسی رفتارگرایی مورد نظر قرار گرفته است، رویکرد پردازش اطلات نیز در میان همه روانشناسان شناختی  مانند دیدگاه و چهارچوب اصلی مورد توجه واقع شده است. شناخت شامل مجموعه­های متوالی از پردازش است: زمانی که محرکی ارائه می­شود پرداز­های ادراکی پایه صورت می­گیرد، سپس پردازش­های توجه به دنبال آن می­­آید که برخی از محصولات پردازش ادراک اولیه را به حافظه کوتاه مدت منتقل می­سازد، سپس تکرار و تمرین اطلاعات نگهداری شده در حافظه کوتاه مدت را به حافظه بلندمدت منتقل می­سازد. یکی از نظریه­های مهم در این رابطه مدل اتکینسون و شیفرین[3] (1968) است:

ارگان­های حسی     ادراک      توجه     حافظه کوتاه­مدت     حافظه بلندمدت

 

فهرست منابع

  1. اشمیت، ر. (1376). “عملکرد و یادگیری حرکتی “. ترجمه حسن خلجی و مهدی سهرابی. انتشارات دانشگاه اراک. چاپ اول.
  2. اشمیت، ر. (1376). “یادگیری حرکتی از اصول تا تمرین”. ترجمه مهدی نمازی زاده و محمد کاظم واعظ موسوی. انتشارات سمت. چاپ اول.
  3. اشمیت، ر؛ لی، ت د. (1387). ” کنترل و یادگیری حرکتی با تاکید رفتاری ” ترجمه احمد فرخی و همکاران. انتشارات نرسی، چاپ اول.
  4. اشمیت، ر؛ لی، ت د. (1387). ” یادگیری و کنترل ” ترجمه رسول حمایت طلب و عبدالله قاسمی. نشر علم و حرکت، چاپ اول. جلد دوم.
  5. امامی پور، س ؛ شمس ح: 1389، “سبک های یادگیری و شناختی: نظریه ها و آزمون ها”. چاپ دوم.تهران: انتشارات سمت ؛. ص 35-34.
  6. برنا، ص. (1390). تاثیر فاصله کانون توجه براکتساب، یادداری و انتقال مهارتهای سرویس بدمینتون. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه پیام نور تهران.
  7. برهانی، ح. محمدزاده، ح. حسینی، ف (1391). اتر کانون توجه و فراوانی بازخورد در اکتساب و یادداری پرتاب دارت .رفتار حرکتی و روانشناسی ورزشی. 10، صص 57-76.
  8. بهرامی، ع. قطبی ورزنه، ا. صائمی، ا. (139). ارزیابی دقت در محیط­های باز و بسته: رویکرد سبک­های شناختی. رفتار حرکتی ؛(13): 94-77.
  9. پاکیده، ع: (1392). تاثیر سبک­های شناختی و شرایط محیطی بر اکتساب و یادداری پاس دودستی بسکتبال دانشجویان پسر دانشگاه شهید چمران اهواز. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه شهید چمران اهواز
  10. پرویزی، ن. شجاعی، م، خلجی، ح. دانشفر، ا .(1390). اثر تغییر جهت توجه با استفاده از خودگویی آموزشی بر اجرا و یادگیری پرتاب آزاد بسکتبال در دختران دانشجو. پژوهش در مدیریت ورزشی. 1، صص 11-1.
  11. حجازی دینان، پ؛ اصلانخانی، م؛ فرخی، ا. شجاعی، م: (1390) ” اثر دستورالعمل کانون توجه بر سینماتیک و دقت پرتاب دارت در افراد مبتدی”. رفتارحرکتی و روانشناسی ورزشی.شماره 9، 66-45.
  12. حسینی، ف: (1390). بررسی تاثیر دو شیوه ارائه مطلب (دیداری و شنیداری) بر عملکرد حافظه بلندمدت دانشجویان با سبک شناختی مستقل از زمینه و وابسته به زمینه. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی. رشته روانشناسی.
  13. خزایی، ج: (1390). رابطه توانایی غضایی با سبک­های شناختی و پیشرفت تحصیلی دانش­آموزان. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت معلم.
  14. دامن پاک، س. شفیع زاده، م. بهرام، ع، فاضل، ا. (1390). اثر جلب توجه بیرونی و درونی بر عملکرد پرتاب وزنه. 2(18) ، صص 9-1.
  15. زارعیان، ا. بهرام، ع. سهرابی، م.(1390). اثر نوع دستورالعمل توجهی و افزایش ضرب آهنگ بر ثبات مرحله نسبی حرکات هماهنگ دو دستی. پژوهش در مدیریت و رفتارحرکتی. 1(9) ، 11-1
  16. رضوانی، ز. (1391). اثر تغییر پذیری تمرین و کانون توجه بر استقلال اندام مجری در شوت سه گام بسکتبال. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه رازی کرمانشاه.
  17. سلاجقه، ع. صابری کاخکی، ع. زارع زاده، م. (1393). اثر نوع کانون توجه به صورت خودگفتاری بر اکتساب و یادداری مهارت پاس سینه بسکتبال. رفتارحرکتی، 16، صص 120-107.
  18. سلماسی، ر. (1388). مقایسه تاثیر کانون توجه درونی و بیرونی در قالب تمرین ثابت ، مسدود و تصادفی بر جنبه های کینماتیکی اجرای مهارت زوکی کاراته در بین دختران نوجوان مبتدی. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه بوعلی سینا همدان.
  19. سیف، ع: (1384) روانشناسی پرورشی: روانشناسی یادگیری وآموزش. انتشارات آگاه . چاپ سیزدهم. تهران.
  20. شجاعی، م.(1390). اثر کانون توجه پیش نشانه های حرکت بر زمان واکنش تکلیف تولید نیرو. المپیک. 19(2) صص 50-37 .
  21. شهسوار، م. (1390). تأثیر دستورالعمل کانون توجه بیرونی و درونی تکلیف فراقامتی بر اکتساب و یادگیری کنترل قامتی. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه فردوسی مشهد.
  22. طهماسبی، ف. اصلانخانی، م. نمازی زاده، م. (1388). اثرات تمرکز توجه و تصویرسازی درونی و بیرونی بر اکتساب و یادداری مهارت پرتاب دارت. پژوهش در علوم ورزشی. 25، صص 125-116.
  23. عبدلی، ب. فرخی، ا، شمس پوردهکردی، پ. شمس، ا. (1391). تاثیر کانون توجه درونی و بیرونی از طریق باز خورد و دستورالعمل بر یادگیری حفظ تعادل پویا. رفتارحرکتی 11، صص 80-63.
  24. عقدایی، م. اصلانخانی، م. فرخی، ا. عبدلی، ب .(1389). اثر دستور العمل فاصله های مختلف کانون توجه بیرونی در مقایسه با درونی و کنترل بر یادگیری سرویس بلند بدمینتون.رفتارحرکتی و روانشناسی ورزشی. ، 314-299
  25. غفار زاده آهنگر، س. شفیع نیا، پ. شتاب بوشهری ، ن. (1390).مقايسة زمان واكنش ديداري و شنيداري ساده و انتخابی در سبك هاي شناختي وابسته به زمينه و مستقل از زمينه. اولين همايش ملي استعداديابي ورزشي؛ ؛ تهران: كميتة ملي المپيك،ص 35-34.
  26. قلی زاده، محمدرضا(1390). تاثیر فراوانی بازخورد کانون توجه بر اکتساب و یادگیری سرویس تنیسی والیبال. رساله دکتری. دانشگاه فردوسی مشهد.
  27. قطبی ورزنه، ا. ضرغامی،م. صائمی، ا. ملکی، ف.(1391) تاثیر سبک های شناختی بر دقت: نقش حافظه کاری. نشریه رشد و یادگیری حرکتی. ؛ (10):78-61
  28. ولف، گ: (1388)، “توجه و یادگیری مهارت حرکتی”. ترجمه احمد فرخی و مهدی محزون. انتشارات نرسی، چاپ اول. (ص،116-117).
  29. هرگنهان،ب ؛ السون، م: (1383)، “مقدمه ای بر نظریه­های یادگیری. ترمجه علی اکبر سیف. چاپ هفتم، تهران، نشر دوران
  30. محمدی، غ. (1391). اثر تغییرپذیری فاصله کانون توجه با استفاده از خودگویی آموزشی بر اجرا و یادگیری فورهند تنیس روی میز در دختران دبیرستانی. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه الزهرا.
  31. مگیل، ر: (1380)، “یادگیری حرکتی(مفاهیم و کاربردها)”. ترجمه محمد کاظم واعظ موسوی و معصومه شجاعی. انتشارات حنانه، چاپ اول
  32. مگیل، ر: (1386)، ” یادگیری حرکتی(مفاهیم و کاربردها) “. ترجمه محمد کاظم واعظ موسوی و معصومه شجاعی. انتشارات بامداد کتاب، چاپ اول
  33. نامور، ا. قطبی ورزنه، ا. بهرامی،ع. اسلام جو، م.(1390) تفاوت های مرتبط با سبک های شناختی بر اجرای تیراندازی با اسلحه کلاشینکوف.ششمین همایش علمی دانشجویان تربیت بدنی؛ تهران: ص70-69.
  34. نامور، ا: (1391). تاثیر سن و سبک­های شناختی بر اکتساب و یادداری دقت پرتاب دارت در گروه­های سنی مختلف دنشگاه شهید چمران اهواز. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه شهید چمران اهواز.
  35. نوروزی، د.. (1382). سبکهای شناختی و ارتباط آنهابا یادگیری. مجموعه مقالات علوم انسانی و علوم تربیتی و روانشناسی (دفتر ششم). تهران: دانشگاه آزاد اسلامی، واحد جنوب.
  36. Alport,G.(1937).Cognitive Psychology and its Implications. New York.
  37. Alport, A.(1993).Attention and control: Have we been asking the wrong question? In D.E. Meyer & s.Kornblum (Ed.) Attention and performance, Cambridge: MIT Press.
  38. Atkinson, R.C. & Shiffrin (1968), Humman memory: proposed system and its control prosseces. In K. W. spence (Eds.), The Pesychology of Learning and Motivation, Vol. 2. London: Academic Press.
  39. B, (2002). Internal Versus External Focus of Attention Effects on Accuracy and consistency on a shuffleboard Task. Journal of Motor behavior.(12).
  40. Beilock S L , Carr T, MacMohon C & Starkes  ( 2002).When paying attention becomes counterproductive: impact of divided versus skill focused attention novice and experienced performance of sensorimotor skills. J EXP PSYCHOL-APPL. 8(1): 6-16.
  41. Beilock S L , Bertanthal B I, Mccoy A M, Carr T.( 2004).Haste does not always make waste: Expertise, Direction of attention and speed versus accuracy in performing sensorimotor skills. PSYCHON B REV. (11): 372-379.
  42. Bernstein, N.(1996). Dexterity and its Development. Mahway, N.J: Lawrence Eribaum Associates.
  43. Broadbent, D.E. (1958), Perception and Communication. Oxford: Pergamon Press.
  44. Brunner R. & Hill D.(1999) Using learning styles research in coaching. Journal of physical education, Recreation and dance. 63(4): 26-28.
  45. Bull, K. S. (1999). “Aptitude treatment interaction and cognitive style”, Available at: http // www.home.okstate.edu homepages.nsf/toc/EPSY5463C 12.
  46. Castaneda B, Gray R(2007). Effects of Focus of Attention on Baseball Batting Performance in Players of Differing Skill Levels. Journal of Sport & Exercise Psychology, 2007, 29, 59-76.
  47. Cassidy, S.(2004). Learning style and student self-assessment skill, Education Training, Vol. 48, No. 2/3, pp. 170-177.
  48. Eysenck, M.W. & Keane M.T (2000), Cognitive Psychology: A students handbook. Psychology Press Ltd. UK.
  49. Fitts P M. & Posner M I. Human performance. Brooks Coole, Belmont .1967,17-20.
  50. Gentile A M. A Working model of skills acquisition with application to teaching. Quest. 1972, 17 (1): 3–23.
  51. Guillot , Collet C, and Dittmar A. (2004). Relationship Between Visual and Kinesthetic Imagery, Field Dependence-Independence,and Complex Motor Skills. Journal of Psychophysiology 18 :190–198.
  52. Flishman, E.A. (1967). Individual differences and motor learning. In RM. Gagen (Ed.), Learning and individual differences. Columbus, OH: Merill.pp. 165-191.
  53. Flishman, E.A. (1975). Toward a taxonomy of human performance. American Psychologist, 30, 1127-1149.
  54. Hartman J & Hunfalvay T.( 2002).Effect of attentional focus of learning the basic cust for fly fishing. J MOTOR BEHAV. ( 200):95-123.
  55. Herb,A&Telan,G.(1954).Learning Theories for Teachers New York:Longman.
  56. James, W. (1980). The principles of psychology (Vol.1). New York: Holt.
  57. Hossner, E.G, Ehrlenspiel, F. (2006). Paralysis by analysis and a nodal point strategy of motor control. Manuscript in Vorbereitung.
  58. Kal E C, van der Kamp J H, Houdij K.(2013). External attentional focus enhances movement automatization: A comprehensive test of the constrained action hypothesis. HUM MOVEMENT SCI. 23(4): 527-536.
  59. Keels, S.W., & Ells, J.G. (1972). Memory characteristics of kinesthetic information. Journal of motor behavior.4: 127-134.
  60. Keith R. Lohse David E, Sherwood, Alice F.(2014). Healy. On the advantage of an external focus of attention: A benefit to learning or performance? HUM MOVEMENT SCI. ( 33): 120–134.
  61. Kimbble G.A. (1961). Hilgard and Marquis conditioning and learning (2nd) Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
  62. Kolb, D. (1985a). Learning style Inventory. Boston, MA: Hay Group, Hay Resources Director.
  63. Kolb, D. A., Boyatzis, R. E., and Mainemelis, C. (2002). Experiential learning theory: Previous research and new directions, in Sternberg R. J., and Zhang L. F., (Eds.). Perspectives on Cognitive, learning, and Thinking Styles. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum
  64. Liu, W. (2003). Field dependence-independence and sports with a preponderance of closed or open skill. Journal of Sport Behavior, 26, 285-297.
  65. Liu, W. (2007). Field dependence-independence and physical activity of black and white adolescents. Perceptual and Motor Skills, 104, 722-724.
  66. Liu, W., & Chepyator-Thomson, J. R. (2009). Field dependence-independence and physical activity engagement among middle school students. Physical Education and Sport Pedagogy, 14, 125-136.
  67. Lohse KR, Sherwood DE, Healy AF(2010). How changing the focus of attention affects performance, kinematics, and electromyography in dart throwing. Human movement scince , 29,542-555.
  68. Maxwell J P. & Masters R S. (2002). External versus internal focus instructions: Is the learner paying attention? INT J APPL Sports Sci. 14: 70-88.
  69. McNeviv N.H, Shea C.H & Wulf G .(2003) Increasing the distance an external focuse of attention enhances learning. PSYCHOL RES. 67:22-29.
  70. Neumann, O. (1996). Theories of attention. In O. (Ed.), Handbook of perception and action. San Diego: Academic Press. pp.389-446.
  71. Newell, K.M. , & Slifkin, A.B. (1996). The nature of movement variability. In motor control and human skill: A multidisciplinary perspective . Human kinetics: Champaign, IL. pp. 134-159.
  72. Nideffer, RM. & Sagal, M.S. (2001). Concentration and attention control training. In J.M. Williams (ed.), Applied sport psychology, personal growth to peak performance. Mountain View, Mayfaild Publishing Company, pp. 312-332.
  73. Palladino P, Poli P, Masi G. & Marcheschi M.(1997). Impulsive reflective cognitive style and emotion in adolescence . PERCEPT MOTOR SKILL.84 (1-2): 47-57.
  74. Perkins-Ceccato, N., Passmore, S. R., & Lee, T. D. (2003). Ef­fects of focus of attention depend of golfers’ skill. Journal of Sport Sciences, 21, 593-600.
  75. Prinz, W. (1997). Perception and action planning. European Journal of Cognitive Psychology. 9: 129-154.
  76. Raviv S. & Nabel N. (1990), Relationship between two different measurements

of field Dependence and athletic performance of adolescents. PERCEPT MOTOR SKILL

. 70: 75-81.

  1. Riding, R.; and Cheema, I. (1991). “ Cognitive styles: an overview and integration,

Educational Psychology”, Journal of Experimental Educational Psychology, 11 (3-4), 193-215.

  1. Riding, R. J. (1997). On the nature of cognitive style. Educational Psychology,17(1), 29–50.
  2. Riding, R., & Graig, O. (1998). Cognitive styles and types of problem behaviour in boys in special schools. British Journal of Educational Psychology, 69(3), 307-322.
  3. Sadler-Smith, E. (1999). Intuition analysis style and approaches to studying. Educational Studies, 25, 159-173.
  4. Salmoni A, Schmidt R A, Walter, C B. (1984)Knowledge of results and motor learning: A review and critical reappraisal. PSYCHOL BULL.,95: 335-386.
  5. Schmidt, R.A. & Lee, T.D, (2011). Motor control and learning: A behavioral emphasis: Human kinetics publishers.
  6. Schmidt, R.A., &Wrisberg, C.A.(2008).Motorlearning and performance: Asituation based learning approach. Human Kinetics.
  7. Sternberg, R. J. (1997). Thinking Styles, New York: Cambridge University Pres.
  8. Su, J. (2005). The retest of the learning benefits of an external focus of attention in golf. Unpublished master thesis, University of Nevada, Las Vegas.
  9. Thiago A C, Oliveira, R A. De nardi, Go Tani, Umberto C, Corrêa.(2013). Effects of internal and external attentional foci on motor skill learning: testing the automation hypothesis. HUMAN MOVEMENT. 2013, 14 (3): 194– 199.
  10. Uehara LA, Button C, Davids K(2008). The effects of focus of attention instructions on novices learning soccer chip. Brazilian Journal of Biomotricity, v. 2, n. 1, p. 63-77.
  11. Vermigli, P., & Toni, A. (2004). Attachment and field dependence: individual differences

in information processinng. European Psychologist, 1, 43-55.

  1. Witkin, H. A. (1949). Perception of body position and of the position of the visual field. Psychological Monagrph, 63 (7).302
  2. Witkin, H. A., Oltman, P., Raskin, E., & Karp, S. (1971). A manual for the embedded figures test. Palo Alto, CA: Consulting Psychologists Press.
  3. Witkin, H. A. & Goodenough, D. R.,(1976). The role of individual difference in filed dependence as a factor learning and memory. Psychological Beulitin, 83:675-694.
  4. Witkin, H. A., Goodenough, D. R., & Oltman, P. K. (1979). Psychological differentiation: Current status. Journal of personality and social psychology, 37.127-154.
  5. William M, Land C F,Thomas S.(2014). The influence of attentional focus on the development of skill representation in a complex action. Psychology of Sport and Exercise. 15( 1): 30–38.
  6. Whiting, H,TA. (1984). Human motor action: Bernstein reassessed .(Ed.). Amesterdam: Elsevier.
  7. A.E. (2004). Educational psychology (9th ed). Boston: Allyn and Bacon.
  8. Wulf G & Weigelt C. (1977). Instructions about physical principles in learning a complex motor skill:To tell or not to tell. RES Q EXERCISE SPORT. 68(4): 363-367.
  9. Wulf, G., Hob” M., & Prinz, W. (1998). Instructions for motor learning: Differential effects of internal versus external focus of attention. Journal of Motor Behavior, 30, 169-179.
  10. Wulf G, McNevin N.H & Shea C.H.(2001a) The automaticity of complex motor skill learning as a function of attentional focus. Q J EXP PSYCHOL-A. 54: 1143–1154.
  11. Wulf (2007) Attentional Focus and Motor Learning: A Review of 10 years of research (target article). E –Journal Bevegung and training . 1:4-14.
  12. Wulf, G., Zachry, T., Granados, C., & Dufek, J. S. (2007). Increases in jump-and-reach height through an external focus of International Journal of Sports Science and Coaching, 2, 275–284.
  13. Wulf, G., & Su, J. (2007). An external focus of attention enhances golf shot accuracy in beginners and experts. Research Quarterly for Exercise and Sport, 78, 384–389.
  14. Wulf, G. (2008). Attentional focus effects in balance acrobats. Research Quarterly for Exercise and Sport, 79, 319–325.
  15. Wulf G, Dufek JS, Lozano L, Pettigrew Ch(2010). Increased jump height and reduced EMG activity with an external focus. Human Movement Science Vol: 29, PP440–448.
  16. Zachry,T. (2005). Effect of attentional focus on kinematics muscle activation pattern as a function of expertise. Unpublished master thesis university of Nevada, Las Vegas.
  17. Yan J H. Cognitive styles affect choice response time and accuracy . PERS INDIV DIFFER.2010,17:57-69.
  18. Zentgraf, K., Lorey, B., Bischoff, M., Zimmermann, K., Stark, R., & Munzert, J. (2009). Neural correlates of attentional focusing during finger movements: An fMRI study. Journal of Motor Behavior, 1–8 [ePub Ahead of Print].
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مبانی نظری و پیشینه پژوهشی اثر دستورالعمل های کانون توجه بیرونی و درونی در افراد مستقل/وابسته به زمینه در اجرا، یادداری و انتقال پرتاب دارت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *