مبانی نظری و پیشینه پژوهشی ارتباط آمادگی جسمانی با ترکیب بدنی، کیفیت زندگی و اضطراب دانش آموزان دختر 12 تا 14ساله

نوع فایل
rar
حجم فایل
213 کیلوبایت
تعداد صفحه
83
تعداد بازدید
348 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم با «پیشینه پژوهشی و تحقیق و مبانی نظری ارتباط آمادگی جسمانی با ترکیب بدنی، کیفیت زندگی و اضطراب دانش آموزان دختر 12 تا 14ساله» که بطور کامل و جامع به این مبحث پرداخته و نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

فهرست محتوا

 

فصل دوم: (ادبیات و پیشینه ی پژوهش)

2-1. مقدمه14

2-2-0. چارچوب نظری پژوهش15

2-2-1. آمادگی جسمانی16

2-2-1-1. تاریخچه­ی آمادگی جسمانی16

2-2-1-2. مفهوم آمادگی جسمانی18

2-2-1-3. آمادگی جسمانی و عملکرد بر روی دستگاه های مختلف بدن    19

2-2-1-4. پژوهش در حوزه­ی آمادگی جسمانی22

2-2-1-5. مؤلفه های آمادگی جسمانی23

2-2-2. آمادگی جسمانی مرتبط با سلامتی24

2-2-2-1. استقامت قلبی- تنفسی25

2-2-2-1-1. ارزیابی استقامت قلبی- تنفسی26

2-2-2-1-2. حداکثر اکسیژن مصرفی در دقیقه وآزمون­های اندازه­گیری آن 27

2-2-2-2. استقامت عضلانی28

2-2-2-3. انعطاف پذیری29

2-2-2-3-1. ارزشیابی انعطاف پذیری32

2-2-3. ترکیب بدنی34

2-2-3-1. الگوهای ترکیب بدن36

2-2-3-2. روش­های تخمین ترکیبات بدن38

2-2-4. کیفیت زندگی38

2-2-4-1. تعریف کیفیت زندگی39

2-2-4-2. ابعاد کیفیت زندگی40

2-2-4-3. ارزیابی کبفیت زندگی41

2-2-5. تأثیر ورزش بر کیفیت زندگی42

2-2-6. اضطراب44

2-2-6-1. نظریه های اضطراب46

2-2-7. ماهیت و فرایندهای بروز اضطراب52

2-2-8. فاکتورهای مثبت اضطراب54

2-2-9. اضطراب دوران نوجوانی55

2-2-10. شیوه های مقابله با اضطراب57

2-2-11. نقش ورزش در پیشگیری از اضطراب58

2-3. پیشینه های پژوهشی61

2-3-1. پژوهش­های انجام شده در داخل کشور61

2-3-2. پژوهش های انجام شده در خارج از کشور67

2-4. جمع بندی تحقیقات گذشته75

منابع فارسی112

منابع انگلیسی 116

 

مقدمه

آمادگی جسمانی[1]، یکی از اجزای تشکیل دهنده­ی آمادگی عمومی و از موضوعاتی است که برای انسان­ها از جهت زندگی سالم اهمیت بسزایی دارد. نتایج مطالعات نشان می­دهد همچنان که افراد بالغ، به آگاهی بیشتری درباره اهمیت آمادگی جسمانی دست می­یابند، برای رسیدن به آن بیشتر تلاش می­کنند(22، 44). یادداشت­های تاریخی نیز بیانگر ارتباط بین فعالیت جسمانی و سلامت مناسب بوده و فقدان تمرینات منظم را به عنوان عاملی در ضعف آمادگی جسمانی تأیید می­کنند(43).

در شرایط زندگی ماشینی کنونی نیز آمادگي­جسماني از مقوله­هايي است که توجه کامل متخصصان علوم ورزشی را به خود جلب کرده است. ­افراد جامعه با شرکت در  فعاليت­هاي سلامتي­بخش چون دويدن نرم و آهسته، ­تمرينات موزون و هوازي در تلاشند تا آمادگي جسماني خود را بهبود بخشند و در نهايت کيفيت زندگي و طول عمر خود را افزايش دهند. ­بعضي از متخصصين تربيت­بدني معتقدند که همه­ی افراد جامعه به ویژه نوجوانان بايد آمادگي­جسماني را مدنظر داشته باشند، ­چرا که با اين عمل به پيشگيري از بسیاری بيماري­ها و ­اختلالات اسکلتي- عضلاني کمک خواهند کرد. همچنين متخصصين تربيت­بدني برعناصري چون عملکرد قلبي– عروقي، ­ترکيب بدني و انعطاف­پذيري به منظور کسب­آمادگي جسماني مرتبط با تندرستي تأکيد مي­کنند(2). با این حال، به نظر می­رسد که تعداد زیادی از نوجوانان، برای دستیابی به مزایای مرتبط با آمادگی جسمی، به اندازه­ی کافی فعال نیستند. با توجه به اینکه عادات خوب بهداشتی فراگرفته شده به وسیله نوجوانان می­تواند یک اثر طولانی مدت بر سلامت آنها داشته باشد. همچنین، فعالیت­های جسمانی مناسب می‌تواند علاوه بر اثرات مثبت و مزایایی که در ترکیب بدنی نوجوانان دارد، سبب کاهش اضطراب و افزایش کیفیت زندگی شده و توانائی جسمی و روانی آنها را افزایش دهد.

 

2-2-0. چارچوب نظری پژوهش

یافته­های پژوهشی بر این نکته تأکید دارند که فعّالیت­های ورزشی از دوران کودکی تا بزرگسالی، توسعه­ی مهارت­های عصبی- عضلانی و توسعه­ی توانمندی­های جسمانی، روانی و شناختی- اجتماعی را به دنبال خواهد داشت. ایجاد عادات ورزشی، فرصت مناسب برای انجام فعالیت­های ورزشی در مراحل بعدی زندگی را فراهم می آورد و بدین ترتیب شانس زندگی سالم برای افراد افزایش می یابد و به کیفیت زندگی آنها افزوده می­شود(101).

سازمان بهداشت جهانی نیز، آمادگی جسمانی را توانایی اجرای کار عضلانی به صورت رضایت بخش تعریف کرده است(44). نکته­ی قابل توجه در تعریف آمادگی جسمانی این است که همه­ی افراد برای انجام امور روزمره ی خود نیازمند آمادگی جسمانی هستند، بنابراین، هر شخص متناسب با سطح کاری خود به این آمادگی نیاز دارد. انجام فعالیت ها باید با علاقه و انگیزه باشد. این امر جز با داشتن سطح مطلوبی از آمادگی جسمانی میسر نیست. همچنین، برای جلوگیری از ایجاد خستگی، کسب آمادگی جسمانی و توانمندی درسطح مورد نظر لازم است. زیرا خستگی زمانی به وجود می­آید که فرد از نظرجسمانی قادر به انجام کار و فعالیت مورد نظر نباشد. بنابراین، زمانی شخص می­تواند برای تمام فعالیت های خود، حتی اوقات فراغت انرژی داشته باشدکه بدن وی انرژی را بهینه مصرف نماید. این امر در سایه­ی کسب آمادگی جسمانی مطلوب و مناسب امکان پذیراست. از همه مهم تر اینکه، هر چقدر فرد از سطح آمادگی بالاتری برخوردار باشد، به حفظ و ارتقاء سلامتی او کمک شایانی خواهد کرد که حاصل آن یک زندگی خوب و مناسب و بدون رفتارهای ناصحیح است(8).

از نظر صاحب نظران علوم ورزشی، ورزش می­تواند موجبات رشد فردی، رفاه جمعی، تحکیم پایه­های زندگی جمعی، گسترش آرمان­های دموکراتیک و ایجاد تفاهم میان افراد انسانی را فراهم نماید. در این رابطه، آموزش افراد در زمینه­ی بعد جسمانی­شان برای عملکرد موثر به عنوان یک انسان و برای به فعلیت رساندن قوا و توانایی هایشان از اهمیت برخوردار است(54). جایگاه ورزش به مثابه يک پدیده­ی اجتماعی به اندازه­ای است که امروزه به عنوان یک حوزه­ی اثربخش در فرهنگ و رفتارهاي اجتماعي و اقتصادی شناخته شده و يكي از گونه­هاي برجسته­ی فعاليت انساني است كه تنها از رهگذر افراد، گروه ها و چهارچوب­هاي اجتماعي، با همه درون مايه ها و برون دادهاي آن، پيدايش مي يابد(43).

 

فهرست منابع

1-آتش پور، سيدحميد(1387). اضطراب، ماهيت، انواع و درمان. مجله بهداشت جهان، شماره­ سوم.

2- آزاد، حسین.1384. آسیب شناسی روانی، تهران: نشر بعثت.

3- آدامز، ژان. راهنمای آزمایشگاه فیزیولوژی ورزشی. ترجمه­ی رحمانی نیا و همکاران(1392). انتشارات حتمی. چاپ دوم.

4- آقاعلی نژاد، حمید؛ رجبی، حمید؛ صدیق سروستانی، رحمت اله؛ امیزراده، فرزانه(1384).ارتباط میزان فعالیت، آمادگی جسمانی و ترکیب بدنی با وضعیت اجتماعی- اقتصادی دانش آموزان دختر 17-15 سال تهران. مجله علمی- پژوهشی علوم حرکتی و ورزش.شماره 6.

5- ابوالقاسمي، عباس و همكاران(1378). اضطراب امتحان، علل، سنجش و درمان. پژوهش هاي روانشناختي، دوره پنجم، شماره 3 و 4.

6- اتکينسون، ريتا ال؛ اتکينسون،ريچارد سی(1996). زمیينه ی روانشناسی. جلد اول. ترجمه ی براهنی و همکاران(1384). تهران: انتشارات رشد.

7- احمدوند(1390). مقايسه عوامل آمادگي جسماني وابسته به سلامت و ارتباط آن با اندازه هاي آنتروپومتري دانشجويان سال اول و چهارم دانشگاه هاي ارتش جمهوري اسلامي. مجله طب نظامی. شماره 6.

8- اردستانی، عباس(1391). آمادگی جسمانی. تهران: انتشارات گویش نو. چاپ دوم.

9- الهی، طاهره؛ آشتیانی، علی؛ فتحی بیگدلی، الیاس(1391). رابطه ی آمادگی جسمانی و سلامت روانی در کارکنان یک دانشگاه نظامی. مجله طب نظامی. دوره ی 14. شماره 3.

10- افتخاری، الهام؛ صرامی، لیلا؛ مستحفظیان، مینا(1386). اثر شرکت در کلاس های ورزشی فصل تابستان بر برخی عوامل آمادگی جسمانی و حرکتی، ترکیب بدنی و خود پنداره بدنی دختران نوجوان. پایان نامه کارشناسی ارشد تربیت بدنی. دانشگاه آزاد اسلامی. واحد نجف آباد.

11- افضل پور و همکاران(1389) در پژوهشی تحت عنوان مقایسه­ی کیفیّت زندگی، ترکیب بدنی و آمادگی جسمانی اعضای هیأت علمی مرد فعّال و غیر فعّال دانشگاه بیرجند. پژوهش نامه­ی فیزیولوزی کاربردی دانشگاه بیرجند. دوره ی 6. شماره ی 12. ص 118-105.

12- باتلر، گیلیان؛ هوب، تونی. درمان اضطراب. ترجمه ی کریمی کار کوشیار(1378). چاپ اول. تهران: انتشارات نسل نو اندیش.

13- برک، لورا ای(2001)، روان شناسی رشد، جلد اول و دوم، ترجمه سید محمدی، یحیی(1381)، تهران: نشر ارسباران. تاریخ انتشار به زبان اصلی 2001.

14- توفیقی، اصغر؛ ترتیبیان، بختیار؛ طلوعی آذر، جواد(1391). تأثير تركيب بدني و جنسيت بر فاكتورهاي آمادگي جسماني دانش آموزان ١٩-17 ساله با استفاده از مدل رگرسيوني FFMI-FMI. مجله پزشکي اروميه. دوره بيست و سوم. شماره ی چهارم، ص387-381.

15- جعفري، اکرم؛ آقاعلی نژاد، حمید؛ قراخانلو، رضا؛ مرادي، محمدرضا(1385). توصیف و تعیین رابطه بین ویژگی هاي آنترپومتري و فیزیولوژیکی با موفقیت تکواندوکاران. فصلنامه المپیک، سال چهاردهم، شماره 4.

16- حمایت طلب، رسول(1380). بررسی سلامت روانی و شادکامی دانشجویان دختر ورزشکار و غیرورزشکار دانشگاه های پیام نور و تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.

17- خسروی، نسیم؛ هادوی، سیده فریده؛ فراهانی، ابوالفضل(1388). ارتباط سطح فعالیت جسمی با افسردگی و اضطراب در دانش آموزان دوره ی متوسطه ی شهرستان ساوه. پایان نامه کارشناسی ارشد تربیت بدنی.

18- دادستان، پریرخ (1376)، سنجش و درمان اضطراب امتحان، مجله روانشناسی، سال اول، شماره 1.

19- رابرگز، رابرت آ؛ رابرتس، اسکات آ(1384). اصول بنیادی فیزیولوژی ورزشی. ترجمه عباسعلی گایینی و ولی ا… دبیدی روشن. چاپ اول. انتشارات سمت.

20- رحمانی نیا، فرهاد و همکاران(1386). رابطه کم وزنی و اضافه وزن با آمادگی جسمانی و وضعیت اجتماعی– اقتصادی دانش آموزان، نشریه علوم زیستی ورزشی. شماره 3.

21- رحیمی گلوگاهی، علی(1381). رابطه بین آمادگی جسمانی مرتبط با تندرستی با بهداشت روانی و زیر مقیاس های آن در دانش آموزان پسر مقطع راهنمایی شهرستان بهشهر. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه شهید بهشتی.

22- رواسی، علی اصغر(1379). آمادگی جسمانی. تهران: دفترآموزش­های فنی و حرفه­ای.

23- رولاند، توماس دبليو(1379). فيزيولوژي ورزشي دوران رشد. ترجمه عباسعلي گاييني. تهران: انتشارات دانش افروز.

24- رمضانی، علیرضا؛ نظریان مادوانی، عباس(1392). ارتباط بین هوش هیجانی، آمادگی جسمانی و کیفیت زندگی دانشجویان. مجله پژوهش های کاربردی در مدیریت ورزشی. دوره ی دوم. شماره 2. صص 98-85.

25- سادوک، بنجامین؛ سادوک، ویرجینیا(1387). خلاصه روانپژشکی (علوم رفتاری/ روانپژشکی بالینی). ترجمه نصرت ا… پور افکاری. تهران: نشر ارجمند.

26- ساراسون، ایروین. جی؛ ساراسون، باربارا، آر. 1385. روانشناسی مرضی، ترجمه بهمن تجاریان، و همکاران. تهران: انتشارات رشد.

27- سانتراک، جان (1383). زمينه ی روانشناسی. جلد اول، (ترجمه ی فيروز بخت، مهرداد). تهران: موسسه ی خدمات فرهنگی رسا (انتشار به زبان اصلی، 2003).

28- سراج، سارا؛ اسد، محمدرضا؛ فراهانی، ابوالفضل؛ اشرفی حافظ، اصغر(1392). تاثیر تمرینات پیلاتس بر روي ترکیب بدنی و انعطاف پذیري زنان غیر ورزشکار. مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی ایلام. دوره ی بیست و یکم، شماره ششم. صص 298-287.

29- سلیمی آوانسر، علیرضا؛ افشاردوست، محمود؛ نظری، سعید(1393). تأثیر تمرین و رقابت بر عوامل جسمانی و فیزیولوژیکی بازیکنان نخبه والیبال. فصلنامه علمی- پژوهشی مطالعات راهبردی ورزش و جوانان. شماره 24. ص76-63.

30- شارکی، برایان؛ (1387). فیزیولوژی ورزش برای مربیان.ترجمه فرهاد رحمانی نیا و همکاران.. انتشارات بامداد کتاب. چاپ اول.

31- شاملو، سعید(1382). بهداشت روانی. چاپ شانزدهم. تهران: انتشارات رشد.

32- شفیع آبادی، عبدالله؛ ناصری، غلامرضا. 1383. نظریه های مشاوره و روان درمانی. تهران: مرکز نشر دانشگاهی.

33- شهیدی، فرشته؛ لطفی، غلامرضا؛ رستم زاده، ناصر(1389). رابطه ی بين آمادگي جسماني با درصد چربي بدن و چربي هاي سرم خون و تفاوت آن متغيرها در دانش آموزان پسر13 ساله ی شهري و روستايي. مجله فیزیولوژی ورزشی. شماره ی 13. صص 94-77.

34- شیخ، محمود(1386). سنجش و اندازه گیری در تربیت بدنی و علوم ورزشی. انتشارات بامداد کتاب. چاپ سوم.

35- ضيائي، وحید؛ فلاح، جواد؛ رضایی، ماکان؛ بیات، علیرضا(1386). ارتباط نمايه توده بدني و آمادگي جسماني در 513 دانشجوي پزشكي. مجله دانشكده پزشكي، دانشگاه علوم پزشكي تهران، دوره 65 ، شماره8.

36- علی پور، فرهاد(1390). کیفیت زندگی بیماران قبل و بعد از کارگزاری پیس میکر. پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی. دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران.

37- علیرمائی، نسرین(1385). بررسی رابطه بین سلامت عمومی و شاخص توده بدنی در زنان مراجعه کننده به مراکزبهداشتی درمانی سنندج. پنجمین کنگره اپیدمیولوژی ایران. دانشگاه علوم پزشکی کردستان. سنندج.

38- غفوری فرد، سمیه؛ رستمی نژاد، محمد؛ نصرالهی، محمد؛ دارابی، سعداله؛ سوخته زاری، سعید(1392). بررسی رابطه کیفیت زندگی و میزان فعالیت بدنی در دانش آموزان دختر. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام. دوره بیست و یکم. شماره دوم.

39- فتحی آشتیانی، علی(1388). آزمون های روان شناختی. ارزشیابی شخصیت و سلامت روان. تهران: مؤسسه انتشارات بعثت.

40- فراهانی، ابوالفضل؛ اسد، محمدرضا؛ ژاله دوست، بهروز(1386). راهنمای آمادگی جسمانی برای زندگی سالم. انتشارات پیام نور.

41- کاشف، مجید(1382). سنجش و اندازه­گیری در تربیت بدنی. انتشارات معاونت تربیت بدنی و تندرستی وزارت آموزش و پرورش. چاپ اول.

42- کرامر، ویلیام جی. ترجمه عباسعلی گائینی و فرهاد دریانوش(1392). فیزیولوژي ورزش. تهران: انتشارات حتمی.

43- كوربين، چارلز بي؛ ليندزي، را(2001). مفاهيم آمادگي جسمانى. ترجمه ی غلامعلي اوليا، رضا محمد كاظمي، حميد قاسمى(1384). تهران: انتشارات بامداد کتاب.

44- گایینی ، عباسعلی؛ رجبی، حمید(1392). آمادگی جسمانی. انتشارات سمت. چاپ نهم.

45- گایینی، عباسعلی؛ حمایت طلب، رسول(1389). مقایسه ی وضعیت آمادگی جسمانی دانش آموزان مقطع ابتدایی مدارس تربیت بدنی با مدارس فاقد معلم. پایان­نامه کارشناسی ارشد فیزیولوژی ورزش. دانشگاه تهران.

46- گنجی، حمزه(1386). بهداشت روانی، تهران، نشر ارسباران، چاپ سوم.

47- مالينا، ر. بوچارد، م.(1381). نمو، باليدگي و فعاليت بدني. ترجمه ی عباس بهرام و حسن خلجي. تهران، انتشارات اميد دانش.

48- مجد آرا، علی(1391). سلامتی و تندرستی برای همه. چاپ اول. تهران: انتشارات آوای طهور.

49- موگان، م. رونالدجی؛ علیجانی، عیدي(1384 ) تغذیه ورزشی نوین. تهران. کمیته ملی المپیک جمهوري اسلامی ایران.

50- میناسیان، وازگن؛ مرندی، سید محمد؛ کلیشادی، رؤیا(1391). کودکان، چاقی و ورزش. معاونت بهداشتی. مرکز بهداشت استان تهران.

51- نجات و همکاران(1385). استانداردسازی پرسشنامه کیفیت زندگی سازمان جهانی بهداشت. مجله دانشکده بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی. دوره 4. شماره 4.

52- نیکبخت، حجت الله؛ جلالی، شهین؛ چنگیززاده، معصومه(1390).ارتباط آمادگی جسمانی و ترکیب بدنی با سلامت عمومی دختران دبیرستانی دارای اضافه وزن و چاق. فصل نامه تحقیقات علوم ورزشی. سال اول. شماره 4.

53- واعظ موسوی، محمدکاظم؛ مسببی، فتح الله(1392). روانشناسی ورزشی. تهران: انتشارات سمت. چاپ ششم.

54- وست، دبورآ.؛ بوچر، چارلز. مبانی تربیت بدنی و ورزش. ترجمه احمد آزاد(1374). انتشارات کمیته ی ملی المپیک.

55- ویلمور. جک. اچ و کاستیل دی. ال (1994). فیزیولوژی ورزشی و فعالیت های بدنی. مترجمین: ضیاء معینی؛ فرهاد رحمانی نیا؛ حمید رجبی؛ حمید آقا علی نژاد و فاطمه اسلامی(۱۳۸۶). انتشارات مبتکران.

56-Abu-Omar, K, et al. (2004). “Self-rated health and physical activity the Europeal Union”. Ins.

57-Amatya Diwakar Lal(2000).Body composition status of nepalese international athletes. National Association for Sports Health & Fitness.

58- Amiri P, Ardekani E, Jalali-Farahani S. Reliability and validity of the Iranian version of the Pediatric Quality of Life Inventory 4.0 Generic Core Scales in adolescents. Qual Life Res2007;19:1501-8.

59-Andersen, L.B., Harro, M., Sardinha, L.B., Froberg, K., EkelundU, Brage, S., et al. (2006). Physical activity and clusteredcardiovascular risk in children: a cross-sectional study: The European Youth Heart Study). Lancet ;368:299-04.

60-Ara I, Moreno LA, Leiva MT, Gutin B, Casajús JA. Adiposity, physical activity, and physical fitness among children from Aragón, Spain. Obesity. 2007;15(8):1918-24.

61- Baker J, Horton S, (2004). “A review of primary and secondary influences on sport expertise”. High ability studies,15 (2), PP: 211-228.

62- Beck A.T; Emevy G & reenbery R.1999.Anxiety disorders and phobias Acognitive perspective, new york: Basic books.

63- Boutchard, R, .J.S hephardT,(2003) . iscussionH: eredity,f itness, a nd health.I n C., xercise, fitnessa,n dh ealth(pp.la 7-1 53)C. hampaignIL, : Human Kinetics.

64-Bovet, P., Auguste, R., & Burdette, H. (2007). Strong inverse association between physical fitness and overweight in adolescents a large school-based survey. Int. J.Behav .Nutr.Phys.Act ;4: 24. 14.

65- Brown, F.W., & Moshavi, D. (2005). “Transformational Leadership and emotional intelligence: a potential pathway for an increased understanding of interpersonal influence”. Journal of Organizational Behavior, 26: 867- 871.

66- Calle, E.E., Thun, M.J., Petrelli, J.M., Rodriguez, C., & Heath, CW Jr. (1999).Body Mass Index and mortality in a retrospective cohort of US adults. N Engl J Med ; 341:1097-105.

67- Children’s Mental Health Facts. (2010). Children and adolescents with anxiety disorder. National Mental Health Information Center. http://www.mentalhealth. samhsa.gov (accessed 12/5/2010).

68-Doliman, J., Norton. K. and Tucker, G. (2002). “Anthropometry, fitness and physical activity”, pediatr. Exerc. Sci, 14: PP:297-312.

69-Encyclopedia of science (2005). anxiety. www.findarticles.com

70-Eurenins,E.,and Strenstorm,C.H.(2005).Physical activity, physical fitness and general health perception among individuals withrheumatoid arthriets .Arthritis And rheumatisem journal. Vol.53, No.1,pp:48-55.

71-Eustice ,c , and eustice , R (2014). what is anxiety , www.abut.com.

72-Gillison FB, Skevington SM, Sato A, Standage M, Evangelidou S. The effects of exercise interventions on quality of life in clinical and healthy populations: a meta analysis. Social science and medicine.2009;68:1700-1710.

73- Guoss, Roche, F.A., Chumlea, C.W., Gardner, D.J., & siervogl, M.R.(1994).The predictive value of childhood body mass index values for over- weight at age 35.AM J.clin.Nutr.59(4)810- 819.

74-Hamer M, Stamatakis E, Mishra GD. Television- and Screen-Based Activity and Mental Well-Being in Adults. Am J Prev Med. Apr;38(4). 2010.375-380.

75- Hasel, H., & Boldsen, J.L.(1991).Childhood condition and adult height. J Biosoc Sci.23:10.

76- Khan RS, Marlow C, Head A. Physiological and psychological responses to a 12-week BodyBalance training programme. J Sci Med Sport 2008; 11(3): 299-307.

77- Konstantaki and et al.j sports sci.1998 apr: 16(3):251-6.

78- Kyle UG, Genton L, Gremion G, Slosman DO, Pichard C. Aging, physical activity and heightnormalized body composition parameters. Clin Nutr. Feb;23(1). 2004.79-88.

79-Kyle, U.G. (2011). “Physical activity and fat free mass by bioelectrical impedance”, Med sci sport exerc ; 33, PP:576-584.

80-Lozoff.B, Jimenez. E, Wohf. Am, Long-term development outcome of infants with iron deficiency. New- England-Journal-Medicine. Sep 5, 325 1991.

81-Marleen, H., Dorret, I., Janin, H., Willemsen, G., Eco, J. (2008). Testing causality in the association between regular exercise and symptom of anxiety and depression. Arch Gen Psychiatry. 65(8):897-905.

82- Mc Crindle, B.W., Williams, R.V., Mital, S.; Clark, B.J., Russell, J.L., Klein, Gand Eisenmann, J.C.(2007). “Physical activity levels in children and adolescents are reduced after the fontan procedure, independent of exercise capacity and are associated with lower perceived general health, archive of diseases in childhood Vol. ,92No. 6, pp: 509/ -514.

83- Mcdonald , A. (2001). The prevalence and effects of test anxiety in school children , Educational psychology , VOL 21 , issue 1 , P. 89.

84- Mikkelsson LO, Nupponen H, Kaprio J, Kautiainen H, Mikkelsso M, Kujala UM. Adolescent flexibility, endurance strength, and physical activity as predictors of adult tension neck, low back pain, and knee injury: a 25-year follow up study. Br J Sports Med 2006; 40: 107- 13.

85-Napradit P, Pantaewan P. Physical fitness and anthropometric characteristics of Royal Thai Army personnel. J Med Assoc Thai 2009; 92(1): S16-21.

86-Nieman D C., 3.Exercise testing and prescription: a health- related approach. 2003. 5th ed. ISBN: 0- 7674-2786-6. Mc Graw.Hill. p:86-9 , 133-47.

87-Ortega FB, Artero EG, Ruiz JR, Vicente- Rodriguez G, Bergman P, Hagströmer M, et al. Reliability of health-related physical fitness tests in European adolescents. The Helena Study. Int J Obes 2008; 32(5): S49-57.

88-Pastor Y, Balaguer I, Pons D, Garcia-Merita M. Testing direct and indirect effects of sports participation on perceived health in Spanish adolescents between 15 and 18 years of age. Journal of Adolescence.2003;26:717-730.

89- Physical activity and quality of life in schoolchildren aged 11–13 years of Cuenca, Spain. Scand J Med Sci Sports 2009;19: 879-84.

90- Power, C., Lake, J.K., Cole, T.J.(1997). Measurement and long term health risks of child and adolescent fatness .International Journal Obesity Related Metabolic Disorders; 21: 507-26.

91- Peterson, C. (2000). “The future of optimism, American Psychological Association”. 55:44-55.15.

92- Raita K., Pork k, Taimia S, Telama R, Rasanen L, Viikari J.(1994). Effect of persistent physical activity and inactivity on coronary risk factors in children and young adults Am J Epidemiol/ 140: 195-205.

93- Sadock BJ, Sadock AV. Anexiety disorder in children. In Benjamine J Sadock, Virginia A Sadock. Comprehensive text book of psychiatry. 7th Ed, New York; Lippincott Williams & wilkins; 2000:2558.

94- Sarason . I(1988). Anxiety , self preoccupation and attention. Routledge.

95-Schott N, Alof V, Hultsch D, Meermann D. Physical fitness in children with developmental coordination disorder. Research Quarterly for exercise and sport. 2007;78;438-450.

96-Slinger JD, Verstappen FT, Breda EV, Kuipers H. the effect of body build and BMI on aerobic test performance in school children (10-15 Years). Jsports Sci Med; 5. 2006. 699-706.

97-Truter, L., Pienaar, A.E., & Du Toit D.(2010). Relationships between overweight, obesity and physicalfitness of nine- to twelve-year-old South African children SA Fam. Pract.52(3): 227-233.

98-Tsunawake N, Tahara Y, Moji K, Muraki S, Minowa K, Yukawa K. (2003). “Body composition and physical fitness of female volleyball and basketball players of the Japan inter-high school championship teams”. J Physiol Anthropol Appl Human Sci. Vol.22,No.4, pp:195–201.

99-Twisk JW, Kemper HC, van Mechelen W. Prediction of cardiovascular disease risk factors later in life by physical activity and physical fitness in youth: general comments and conclusions. Int J Sports Med. 2002; Suppl 1:S44-9.

100-Vegar R & et al. Factors Predicting Changes in Physical Activity Through Adolescence: The Young-HUNT Study, Norway. J Adol H.  2011; 48(6): 616-624.

101-Van der Heijden M, Van Dooren F, Pop V, Pouwer F. Effects of exercise training on quality of life, symptoms of depression, symptoms of anxiety and emotional wellbeing in type 2 diabetes mellitus: a systematic review. Diabetologia. 2013; 56(6): 1210-25.

102- Voderholzer V, Dersch R, Dickhut HU, Herter A, Freyer T, Berger M. Physical fitness in depressive patients and impact of illness course and disability. Journal of Affective Disorders.2011;128:160-164.

103-Williams M H,. Nutrition for health,fitness. & sport. 2005. Seventh edition. ISBN:0-07-244170-4. Mc Grow Hill.p. 392-4.

104- Wilmore, J.H. , and Costill, D.L.. Physiolog of sport and exerciseC. hampaignI L: Human Kineticsp ublications,1994.

105-WHO. http://www.who.int/topics/physical_activity/en/2015.

106-World Health Organization Group(2004).”The World Healt Organization quality of life assessment: position paper from the World Healt Organization”. Society Science & Medicine, 41: 1403-1409.

107-Wu XY, Ohinmaa A, Veugelers PJ. Diet quality, physical activity, body weight and health-related quality of life among grade 5 students in Canada. Public Health Nut 2011;5:1-7.

108-Zhang M, Kim JC, Li Y, Shapiro BB, Porszasz J, Bross R, et al. Relation Between Anxiety, Depression, and Physical Activity and Performance in Maintenance Hemodialysis Patients. Journal of Renal Nutrition. 2014.

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مبانی نظری و پیشینه پژوهشی ارتباط آمادگی جسمانی با ترکیب بدنی، کیفیت زندگی و اضطراب دانش آموزان دختر 12 تا 14ساله”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *