مبانی نظری و پیشینه پژوهشی ارتباط تعهد تمرینی، برند وکیفیت خدمات با وفاداری به اماکن تندرستی شهر تهران

نوع فایل
rar
حجم فایل
351 کیلوبایت
تعداد صفحه
66
تعداد بازدید
315 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم با «پیشینه پژوهشی و تحقیق و مبانی نظری ارتباط تعهد تمرینی، برند وکیفیت خدمات با وفاداری به اماکن تندرستی شهر تهران» که بطور کامل و جامع به این مبحث پرداخته و نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

در اين فصل تلاش شده است ضمن توجه به مباني نظري تحقيق، به نتايج برخي از
پژوهش­هاي انجام شده داخل و خارج کشور که در ارتباط با موضوع تحقيق هستند، پرداخته شود.

1.2. بازاریابی چیست؟

بسیاری از مردم چنین می­اندیشند که بازاریابی به معنی فروش و تبلیغ است. اگر بدانیم که فروش و تبلیغ بخش نمایان بازاریابی است، نباید شگفت­زده شویم. امروزه نباید بازاریابی را به مفهوم قدیمی یعنی فروش محصول در نظر آورد. بلکه باید به مفهوم نوین آن یعنی برآوردن نیازهای مشتری توجه کرد. اگر بازاریاب بتواند نیازهای مشتری را درک کند محصولاتی را تولید می­کند که دارای بالاترین ارزش باشند(حسن­زاده، 1384). امروزه تعاریف گوناگونی برای بازاریابی بیان شده است. هر کدام از این تعاریف، بیان کننده گوشه­ای از فعالیت­های بازاریابی هستند(حسن­زاده، 1384). بازاریابی به معنی اداره کردن بازارها، کارکردن با بازارها و انجام مبادلات و معاملات، برای پدیدآوردن داد و ستد و برآوردن نیازها و خواسته­های افرادی است که در یک جامعه کنار یکدیگر زندگی می­کنند(محرم­زاده، 1385). برخی از صاحب­نظران، بازاریابی را فرایند ارضای نیازها و خواسته­های بشر تعریف می­کنند. به­نظر فیلیپ کاتلر[1]، برجسته­ترین صاحب­نظر در این رشته، بازاریابی عبارتست از «فعالیتی انسانی در جهت ارضای نیازها و خواسته­ها از طریق فرایند مبادله»(حسن­زاده، 1384).

بازاریابی عبارت است از فرایند تمرکز منابع سازمانی بر فرصت­های محیطی که در سطح جهان می­تواند مورد استفاده قرار گیرد. نقش بازاریابی (شناسایی نیازها و خواسته­های مردم و تمرکز فعالیت­های سازمانی و فردی برای پاسخگویی به این نیازها و خواسته­ها) در کشورهای ثروتمند و فقیر یکسان است(کیگان[2]، 1383). پرولت و مک کارتی[3] (1991) بازاریابی را به­عنوان کارایی یا عملکرد فعالیت­هایی تعریف می­کنند که جریان کالاها و خدمات را از تولیدکننده به کاربر هدایت می­کنند تا بتوانند راضی کننده مشتری بوده و اهداف سازمان را نیز محقق سازند. انجمن بازاریابان آمریکایی، بازاریابی را به­عنوان فرایند برنامه­ریزی و اجرای مجموعه­ای از عملیاتی می­دانند که اجزای آن عبارتند از: ایجاد مفاهیم، قیمت­گذاری، تشویق و تبلیغ و توضیح ایده­ها، کالاها و خدمات برای ایجاد مبادلاتی که پاسخگوی اهداف فردی و سازمانی هستند. تاکید روی ارضای خواسته­ها و نیازهای مشتریان همه جا در بازار فعلی مورد توجه است. سازمان­های موفق سازمان­هایی هستند که اهداف خود را براساس نیازهایی از مشتریان که باید پاسخ داده شوند، تشخیص می­دهند. بازاریابی بیش از همه روشی برای هدایت فرایندهای تجاری به­همان صورتی است که گویی مفهوم نظری و تئوریک است(فتح الله­زاده خویی، 1380). مفهوم بازاریابی: در مفهوم بازاریابی، اعتقاد بر این است که نیل به اهداف سازمانی، بستگی تام دارد به تعیین و تعریف نیازها و خواسته­های بازارهای هدف و تامین رضایت مشتریان به نحوی مطلوب­تر و موثرتر از رقبا(کاتلر و آرمسترانگ[4]، 1385).

2.2. هدف بازاریابی

پیتر دراکر[5] هدف بازاریابی را چنین بیان داشته است: «هدف بازاریابی زائد کردن فروش است. هدف، شناختن و درک مشتری به نحوی است که کالا یا خدمت ارائه شده دقیقاً مناسب باشد و خود، خود را به فروش برساند»(کاتلر و آرمسترانگ، 1385).

هدف­های دوگانه بازاریابی عبارتند از :

  • جلب مشتریان جدید با دادن وعده ارزش برتر
  • حفظ مشتریان کنونی از طریق رضایت آنان(محرم­زاده، 1385).

3.2. اصول بازاریابی

جوهره بازاریابی، سه اصل اساسی به شرح زیر می­باشد:

1- ایجاد ارزش برای مشتری: وظیفه بازاریابی ایجاد ارزشی بیش از رقبا برای مشتریان است. ارزش برای مشتری با بهبود کیفیت کالا یا خدمت و یا کاهش قیمت و یا هر دو امکان­پذیر است.

2- ایجاد مزیت رقابتی: مزیت رقابتی عبارت است از، میزان جذابیت و پیشنهادهای شرکت در مقایسه با رقبا از نظر مشتریان. این مزیت می­تواند در هر یک از عناصر آمیخته بازاریابی وجود داشته باشد.

3- تمرکز بر نیازها و خواسته­های مشتریان: برای موفقیت، ایجاد ارزش برای مشتریان با استفاده از مزیت رقابتی، تمرکز بر نیازها و خواسته­های مشتریان ضروری است(کیگان، 1383).

 

فهرست منابع

حيدرزاده، کامبیز(1390) بررسي تاثير اعتبار برند بر وفاداري مشتريان در صنعت بانكداري ايران، پژوهش­هاي مديريت شماره 88، صص 69-88

دهدشتي شاهرخ، زهره و همکاران(1390) بررسي ديدگاه هويت اجتماعي برند و تأثير آن در توسعه وفاداري به برند، فصلنامه علمي- پژوهشي تحقيقات بازاريابي نوين، سال دوم، شماره دوم، شماره پياپي (5) تابستان، صص 87-106

سيد جوادين، سيد رضا، شمس، راحيلل (1386) عوامل تعيين كننده ارزش ويژه برند كفش ورزشي در ميان گروه سني جوانان، پژوهش نامه علوم انساني و اجتماعي، شماره 25 تابستان ص -74-95

صفرزاده، حسین و همکاران(1390) بررسي تاثير عوامل زمينهاي، وفاداري به برند و تغيير دادن برند بر روي تصميم خريد مصرفكنندگان جوان، مجله بازاریابی، شماره 10، بهار

صفوی، آمنه(1388)مقایسه اهمیت عوامل وفاداری و محبوبیت مارک پوشاک ورزشی در مردان وزنان ورزشکار وغیر ورزشکار، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد تهران مرکز، دانشکده تربیت بدنی، تهران.

عبدالوند، محمد علی و نیک فر فاطمه (1390) بررسي رابطه ميان درگيري ذهني محصول و تعهد به نام و نشان تجاري (برند)، مجله مدیریت بازاریابی، شماره 13، زمستان

عزیزی، شهریار(1390) ارزیابی تاثیر شخصیت برند بر وفاداری نگرشی و رفتاری مشتریان به برند، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم انسانی،

فیاض، محمدرضا(1382).ورزش، صنعت، بازاریابی.خلاصه مقالات دومین همایش خاورمیانه­ای ایچ پر، تهران.

کشاورز ترک، محمد حسین و همکاران (1390) بررسی ارتباط کیفیت خدمات با قصد حضور آتی در مشتریان مدارس فوتبال شهر تهران، ششمین همایش ملی دانشجویان تربیت بدنی و علوم ورزشی ایران

محمدی، روح ا.. و همکاران(1390) رابطه بین کیفیت خدمات ادراک شده و وفاداری مشتریان استخرهای سرپوشیده شهر اصفهان، ششمین همایش ملی دانشجویان تربیت بدنی و علوم ورزشی ایران

محمودی، احمد(1390) ارتباط بین کیفیت خدمات و رضایتمندی با وفاداری مشتریان در باشگاه­های ورزشی(بدنسازی و ایروبیک) شهر تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران

یکتایار، آذر(1391).بررسی رابطه میان شخصیت برندووفاداری مشتریان در بخش محصولات سامسونگ.دانشگاه تهران، دانشکده مدیریت

Aaker, D.A. (1991). Managing brand equity: Capitalizing on the value of a brand name. New York: The Free Press.

Aaker, D.A. (1996). Measuring brand equity across products and markets. California Management Review. V.38, N. 3, pp. 102-120

Aaker, D.A., and Joachithaler, E. (2000). Brand leadership. New York: Free Press.

Akhter , W. Abbasi , A . S. & etal. (2010) factors affecting customer Loyalty in PakistanAfrican Journal of Business Management vol 5(4), pp.1167-1174

Alexandris, K., Dimitriadis, N., & Markata, D. (2002). Can perceptions of service quality predict behavioral intentions? An exploratory study in the hotel sector in Greece. Managing Service Quality, 12(4), 224-232.

Alexandris, K., Douka, S., Papadopoulos, P., & Kaltsatou, A. (2008). Testing the role of service quality on the developement of brand associations and brand loyalty. Managing Service Quality, 18(3), 239-254.

Anderson, C, & Zeithaml, C. P. (1984). Stage of the Product Life Cycle, Business Strategy, and Business Performance. Academy of Management Journal, 27, 5-24.

Anderson, E.W., Fornell, C., & Lehmann, D.R. (1994). Customer satisfaction, market share, and profitability: Findings from Sweden. Journal of Marketing, 58(3), 53–66.

Anderson, Rolph E., &Srinivasan, Srini S. (2013). E-satisfaction and Eloyalty: A contingency framework. Psychology and Marketing, 20(2), 99–121.

Angelis, V. & Rigopoulou, I.(2009). The influence of the brand name to brand`s success.European Research Studis Journal, 2(6), 123-126.

Annesi, J. (2007). Effects of the coach approach: Intervenion on drop-out rates among adults initiating exercise programs at nine YMCA’s over three years. Perceptual and Motor Skills, 104, 459-466.

Anonymous. (2009). “Fan loyalty measured; A study by Dentsu Sports, A division of Dentsu, says there are four factors that help people decide team loyalties: Human factor (HF), Perceived Energy (PE), Performance and Engagement”. Business Today.

Bahia, Camilla and Natel, Jacques. (2000) .A Reliable and valid measurement scale for the perceived service quality of banks .The International Journal of Bank Marketing.

Ballester, E. D. & Aleman, J. L. (2001). “Brand Trust in the Context of Consumer Loyalty”, European Journal of Marketing, 35 (11), pp. 1238-1258.

Barber, E. H. (1987). Customer service: the competitive edge. Journal of Parks and Recreation Administration, 7(4), 10-20.

Bates, M. (2008). Health and fitness management: A comprehensive resource for managing and operating programs and facilities. Champaign, IL: Human Kinetics.

Bauer, H.; Sauer, N.E.; and Schmitt, P. (2004). “Customer-based brand equity in the team sport industry: Operationalization and impact on the economic success of sport teams”. European Journal of Marketing, Vol. 39(5).PP:496-516.

Beatty, S. E., Kahle, L. R. & Homer, P. (1988). “The involvement-commitment model: Theory and implications”, Journal of Business Research, 16. 149-167.

Becker, H. (1960). Notes on the concept of commitment. American Sociological Review, 66, 32-40

Boo S. Busser J. & Baloglu. (2009). A model of customer-based brand equity and its application to multiple destinations. Journal of Tourism Management, 219-230.

Bornmark,H.Goransson,A & Svenisson,c.(2005).A Stady to indicate the importance of Brand awareness in Brand choice,Bachelor Dissertation,International Business program.

Burmann, Christoph, Marc, Jost-Benz & Nicola, Riley, toward anidentity-based brand equity model, (2009), Journal of Business

Carrillat, F et al. (2007) .The validity of the SERVQUAL and SERVPERF Scale .International Journal of Service Industry Management. Vol18. No 5. Pp.472-790

Chunling, Y., Z., AND Haizhong, W. (2008). An empirical customer-based brand equity model and its managerial evaluation of a implications. Journal of Marketing Science. V.2, pp. 31-42.

Filo, K. And Funk, D.C. (2008). “Exploring the role of brand trust in the relationship between brand associations and brand loyalty in sport and fitness”. International Journal Sport Management and Marketing. Vol.3. PP 39-54.

Foong Yee, W.Sidek,Y.(2008) Influence of brand on consumer sportswear international journal of Economics and Management.pp221-236

Fullerton, Sam . G, Merz R(2008) The Four Domains of Sports Marketing: A Conceptual Framework. Sport Marketing Quarterly, 2008,17, 90-108, © 2008 West Virginia University

Georgia Yfantidou, Aikaterini Tsernou.( 2011). Criteria of Participation at the Sport and Recreation Services of Municipal Organizations. International Journal of Sport Management, Recreation & Tourism, Vol.7, pp.1-10,

Gladden, J., & Funk, D. (2001). Understanding brand loyalty in professional sport: examining the link between brand association and brand loyalty. International Journal of SportsMarketing & Sponsorship, (5/6), 67-94.

Gladden, J.M. And Funk, D.C. (2002). “Developing an understanding of brand associations in team sport: Empirical evidence from consumers of professional sport”. Journal of Sport Management.Vol.16, PP: 54-81.

Goodchild, j., & callow, c. (2001), “Brands: Visions & Values. New York NY: John wiley & Sons, Inc Publishing.

Huber,F.,Vogel,J.,&Meyer,F.(2009).»When Brands Get Branded».Journal of Business Research,9(1),127-130

Keller, K. (2003). Brand syntesis: The multidimensionality of brand knowledge. Journal of Consumer Research, 29(1), 1-22.

Keller, K.L. (1993). Conceptualizing, measuring and managing customer-based brand equity. Journal of marketing. V.57, N.1, PP.1-22.

Keller, K.L. (2001). Building customer-based brand equity: A blueprint for creating strong brands. Marketing Management. V.10, N.1, pp. 15-19

Lagrosen, S., & Lagrosen, Y. (2007). Exploring service quality in the health and fitness industry. Managing Service Quality, 17, 41-53

Lau M,Chang M,Moon K,Liu W.(2006) the brand loyalty of sportswear in hong kong journal of textile and apparel,technology and management.volume5,issue1.

Leong, R. Michael, E & etal. A Study of the Influence of Customer Loyalty on Sportswear Buying Behaviour of Malaysian Male Consumers. European Journal of Social Sciences, Vol.28 No.1 (2012), pp. 50-63

Lim, Sei–Jun, (2006), The Influence of Service Quality on Customer Satisfaction, Attitudinal Loyalty, and Behavioral Future Intentions for Participation of Fitness Centers in South Korea: A Structural Equation Modeling Approach, A Dissertation Project Submitted to the Faculty of the United States Sports Academy in Partial Fulfillment of the Requirements for the degree of Doctor of Sports Management, pp 57-89.

Lin, Jao-Chuan, (2008), Service Quality of The Ocean Sports clubs and Its Impact on Customer Satisfaction and Customer Loyalty, A Dissertation Project Submitted to the Faculty of the United States Sports Academy in Partial Fulfillment of the Requirements for the degree of Doctor of Sports Management, pp 46-90.

Mackay K.J., & Crompton, J.L. (1988). A conceptual model of consumer evaluation of recreation service quality. Leisure Studies, Vol. 7(1), pp. 40-49.

Mahony, D., Madrigal, R., & Howard, D. (2000). Using the psychological commitment model to team (PCT) scale to segment consumers based on loyalty. Sport Marketing Quarterly, 9(1), 15-25.

Mazodier, M. &Merunka, D. (2011). Achieving brand loyalty through sponsorship: the role of fit and selfcongruity, Academy of Marketing Science, DOI 10.1007/s11747-011-0285-y

Mittal, V. , Vikas, V. , Wagner, M. , & Kamakura, A. (2001). Satisfaction, repurchase intent, and repurchase behavior: Investing the moderating effect of consumer characteristics. Journal of Marketing Research, 38(February), 131- 142.

Orth U.R. & Green M.T. (2009). Consumer loyalty to family versus nonfamily business: The role of store image, trust and satisfaction, Journal of Retailling and Consumer Service, 16(4), 248-259.

Powers, T. (1997). Marketing Hospitality (2nd Ed). New York, NY: Wiley.

Prokopis, K.,Theodoridis, K.,&Chatzipanagiotou, C.(2009). Store image attributes and customer satisfaction ascross different customer profiles within the supermarket sector in Greece.European Journal of Marketin 43(5-6), 708-734.

Ross, S., James, J., & Vargas, P. (2006). Development of a scale to measure team brand associations in professional sport. Journal of Sport Management, 20, 260-79.

Scanlan, T., Carpenter, P., Schmidt, G., Simons, J., & Keeler, B. (1993). An introduction to the sport commitment model. Journal of Sport and Exercise Psychology, 15, 1-15.

Shonk, D. (2006). Perceptions of service quality, satisfaction and the intent to return among philosophy in the Graduate school of the Ohio State University. philosophy in the Graduate school of the Ohio State University.

Sun,gingshan(2013)”study on introuduction of leisure sports into physical education in universities”Asian social science no10

Tolba, H.Ahmed& Salah, S. Hassan, Linking customer-based brandequity with brand marke performance: a managerial approach,(2009), Journal of Product & Brand Management 18/5, Egypt,Washington, DC, USA, Emerald Group Publishing Limited, Volume 18, Number 5, pp 356-366t

Tsan lin,Yan & Hsien lin,chen.(2008 ).Factors Influencing Brand Loyalty In Professional Sports Fans.Global Journal of Business Research.

Veioutsou,C.(2009).»Brand as Relationship Fasilitators in Consumer Markets».Journal of Marketing Theory,9(1),127-130

Wang, Y.S., and Liao, Y.W. (2007), “The Conceptualization and Measurement of M-commerce user Satisfaction, Computers in Human Behavior, 23(1), 381- 398.

williams . S.(2010). EXAMINING THE ROLE OF BRAND ASSOCIATIONS IN MULTIPURPOSE FITNESS FACILITIES. International Journal of Sports Marketing & Sponsorship, 22(4), 142-153

YERLİSU LAPA,T. BAŞTAÇ E.(2012). EVALUATING THE SERVICE QUALITY ASSESSMENT OF INDIVIDUALS ATTENDING FITNESS CENTERS IN ANTALYA ACCORDING TO AGE, GENDER AND EDUCATION. International Journal of Sport Management, Recreation & Tourism

Yi-Chin, Liu, (2008), An Analysis Service Quality, Customer Satisfaction and Customer Loyalty of Commercial Swim Clubs in Taiwan, A Dissertation Project Submitted to the Faculty of the United States Sports Academy in Partial Fulfillment of the Requirements for the degree of Doctor of Sports Management, pp 65-91.

Yoo, B., Donthu, N., and Lee, S. (2000), An examination of selected marketing mix elements and brand equity. Journal of Academy of marketing science. 28(2). pp. 195-211.

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مبانی نظری و پیشینه پژوهشی ارتباط تعهد تمرینی، برند وکیفیت خدمات با وفاداری به اماکن تندرستی شهر تهران”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *