مبانی نظری و پیشینه پژوهشی ارتباط سبک رهبری مدیران ورزشی اداره ورزش و جوانان استان گلستان با میزان استفاده آن ها ازفناوری اطلاعات براساس تحلیل (SWOT)

نوع فایل
rar
حجم فایل
242 کیلوبایت
تعداد صفحه
52
تعداد بازدید
502 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم با «پیشینه پژوهشی و تحقیق و مبانی نظری ارتباط سبک رهبری مدیران ورزشی اداره ورزش و جوانان استان گلستان با میزان استفاده آن ها ازفناوری اطلاعات براساس تحلیل (SWOT)» که بطور کامل و جامع به این مبحث پرداخته و نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

فهرست محتوا

 

فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه تحقیق

2-1- مقدمه: 10

2-2- تعاريف مفاهيم اوليه 11

2-3- مفهوم فناوری اطلاعات.. 12

2-4- عناصر اصلی فناوری اطلاعات.. 13

2-5- تعريف جامع. 13

2-6- كاربردهای فناوری اطلاعات.. 13

2-7- مدل‌های كاربرد فناوری اطلاعات در سازمان­ها 14

2-8- ويژگي­های فناوری اطلاعات.. 15

2-9- مزایا و محدودیت­های فناوری اطلاعات.. 15

2-10- محدودیت­ها 16

2-11- انتخاب فناوری اطلاعات مناسب.. 16

2-12- استفاده بهينه از فناوری اطلاعات.. 17

2-13- نقش فناوری اطلاعات در سازمان. 17

2-14- آماده كردن كاركنان برای پذيرش فناوری اطلاعات.. 18

2-15-  تكنولوژی. 18

2-16- نقش مدیریت در افزایش سطح تکنولوژی. 19

2-17- انواع استراتژی­های تغییر. 20

بخش دوم : سبک رهبری. 21

2-18- تعاریف رهبری. 21

2-19- ظهور رهبری و اهمیت آن. 21

2-20- عناصر پدیدآورنده رهبری. 22

2-21- وجه تمایز میان مدیریت و رهبری. 22

2-22- سه شایستگی رهبری. 23

2-23- مشخصه­های رهبری از دیدگاه دیویس.. 23

2-24- نظریه­های هدایت.. 25

2-24-1- خصوصیات و صفات ویژه رهبری. 25

2-24-2- نگرش­های رفتاری. 26

2-25- نظريه جانشين­های رهبری. 38

2-26- نظريه رهبری عطيه الهی ( كاريزماتيك ) 39

2-27- نظریه رهبری به عنوان یک اقدام نمادین. 40

2-28- مدل­های رهبری مراودهای ( تعاملی ) و تحول گرا 41

2-29- ارزشیابی روش رهبر. 41

بخش سوم : آشنایی با مدل تحقیق (  SWOT) 43

2-31- تعریف مدل تحقیق (  SWOT) 43

2-32-  ماتریس تهدیدات، فرصت­ها، نقاط قوت و نقاط ضعف (SWOT  ) 44

2-33- چهار چوب نظری تحقيق 48

2-34- مدل تحقیق 50

2-35- سوابق و پیشینه تحقیق 51

2-35-1- سوابق تحقیق در داخل. 51

2-35-2- سوابق تحقیق در خارج. 52

منابع  77

 

– مقدمه:

فناوری اطلاعات يك مؤلفه حياتی زندگی مدرن است. امروزه در جوامع پيشرفته فناوری اطلاعات شاهرگ بيشتر سازمان­ها و مراكز تجاری محسوب می­شود و برای ارتباطاتی كه جامعه مدرن را پشتيبانی می­كند، نقش اساسی دارد. نقش فناوری اطلاعات نیز  در امر بهره وری بیش از پیش رو به افزایش گذاشته است. با پيشرفت­های فوق العاده و سريع در فناوری اطلاعات فرصت­های يادگيری و دسترسی به منابع علمی و آموزشی وسيع و فراگير تر شده است. بكارگيری فناوری اطلاعات در جهت ايجاد توسعه نيروی انسانی نه تنها موجب تسريع و آسان تر شدن اين فرآيند شده است، بلكه باعث ايجاد روش­های جديد در توسعه نيز شده است. در نتيجه استفاده از اين فناوری، آگاهی­ها و توانايی كاركنان افزايش قابل توجهی پيدا كرده است. اين فناوری با قابليت­های خاص ( محاوره ای، تصويری، صوتی و غيره ) زير ساخت­های قوی و مطمئن فرآيند توسعه را پشتيبانی می­كند. ( مبارکی، 1381 )

امروزه اطلاعات به عنوان یکی از منابع اصلی قدرت و تسلط بر جریان­های اقتصادی و مدیریتی نقش مهمی را برعهده دارد.  يكی از اساسی ترين و حياتی ترين كاربردهای اطلاعات را مي توان در زمينه­های مديريت مشاهده كرد. بكارگيری اطلاعات صحيح،  دقيق و به موقع در تصميم گيری­ها، برنامه ريزی­ها و ديگر مسائل مديريت می­‌تواند در سرنوشت سازمان بسيار مؤثر باشد. در عصر دانش كنونی گسترش و پيچيدگی سازمان‌های تخصصی، نظام­های سنتی مديريت اطلاع ‌رسانی را غيركارآمد ساخته است و وجود سيستم‌های پيشرفته در گردآوری، سازماندهی و اشاعه اطلاعات و يا به عبارت ديگر فناوری نوين اطلاعاتی بيش از پيش احساس می­شود. ( بون و همکاران، 2006 )

در دنيای پيشرفته و پر از تغييرات معاصر، سازمان‌ها برای امكان ادامه فعاليت و حضور مؤثر در صحنه رقابت­های فشرده، به نحو فزاينده‌ای محتاج تبادل و توزيع و استفاده صحيح از اطلاعات می­باشند. رشد روز افزون علوم مختلف و گستردگی و پيچيدگی روابط سازمانی در عرصه داخلی و خارجی مديريت امروز را ناگزير از توجه جدی برای انتخاب شيوه برخوردی مناسب با ابزاری مهم به نام ”  اطلاعات ”  کرده است. در جهت افزايش بهره ‌وری در سازمان‌ها با انتخاب و گزينش شيوه­ها و روش هايی مناسب، سازمان‌ها می­‌بايست با بهترين و كم‌هزينه‌ترين روش‌ها كه در عين حال دارای كارايی بالا هم باشند، اطلاعات مورد نياز خود را توليد يا جمع آوری کنند و با ابزارهايی مناسب اعم از نيروی انسانی و يا ابزارهای الکترونيکی آن­ها را پردازش و قابل گزارش گيری نمايند و گزارش­های خروجی از طريق اطلاعات را در اختيار واحدها و اجزا خود قرار دهند تا در انتخاب سياست­ها و برنامه ريزی درون تشکيلاتی خود، از آن­ها استفاده کنند ضمن اين که به صورت ناخودآگاه هماهنگی و همسانی لازم بين اجزاء از نظر سطح دسترسی به اطلاعات صورت خواهد گرفت.

در مديريت اطلاعات، به سازمان به عنوان يک سيستم نگاه می­شود كه مجموعه منظمی از عناصر به هم وابسته که برای رسيدن به هدفی مشترک با هم در تعامل اند را شکل می­دهد. همان طور که می­دانيم هر سيستم با تعريفی که از آن شد دارای اجزايی می­باشد که هر يک از اين اجزاء در رسيدن کلی سيستم به اهداف برنامه ريزی و تعيين شده مؤثر هستند. ( دفت، 212:2002 )

گسترش سازمان­ها، پيچيده شدن فعاليت­ها، ورود رقباء جديد به صحنه، گسترش فعاليت سازمان­ها از نظر جغرافيایی، كمرنگ شدن مرزهای جغرافيايی در فعاليت­های صنعتی و تجاری، شكل ‌گيری اقتصاد جهانی و جهانی شدن، روندی است كه در طی چند دهه به مرور بر سازمان‌ها حاكميت يافت و سازمان­های گوناگونی را بالإجبار به طراحی ساز و كارهايی وادار كرد تا بتوانند خود را همگام با تغييرات سازماندهی كنند و ادامه حيات دهند.

انفجار اطلاعات موجب مسائل بسيار حادی شده و بطور كلی بر شيوه­های جاری كنترل اطلاعات تأثير گذاشته است. به رغم وجود انبوه داده­ها در برخی موارد، نياز بيشتری به استفاده از فناوری اطلاعات در پردازش و سازماندهی اطلاعات در سازمان داريم. ما دچار سيلی از اطلاعات شده‌‎ايم با اين وجود اغلب خود را در وضعيتی می­يابيم كه در آن در يك موضوع خاص، شديداً نيازمند اطلاعات بيش‎تری هستيم. وجود فناوری ارتباطات نوين، منابع غنی اطلاعاتی، ابر شاهراه‌‎های الكترونيكی، پايگاه‌های داده‌ای بسیار گسترده، شبكه‌ها و بسياری دستاوردهای ديگر، اين نويد را     می­‎دهند كه در آينده بتوان به هر نوع اطلاعات مورد نياز بی ‎درنگ دست يافت. ولی در واقع آن چه بسيار مورد نياز است اطلاعات دقيق ‎تر در زمان مناسب و سريع مي‌باشد. استفاده از فناوری اطلاعات در شرکت­های بیمه گر توانسته است، افزایش سطح کیفیت و انتظارات بیمه گذاران را به همراه داشته باشد. ( مراتی، 1383 )

در این فصل نخست به بررسی مفاهیم فناوری اطلاعات  پرداخته و سپس در بخش دوم این تحقیق به بیان رابطه بین فناوری اطلاعات و کیفیت خدمات در شرکت­های بیمه­ای پرداخته می­شود.

 

فهرست منابع

  1. الوانی ، سید مهدی ، « مدیریت عمومی » ، 1384 ، چاپ دوم ، تهران ، نشر نی
  2. الوندی ، مرتضی (1389) فناوری اطلاعات و سازمان ، مقاله منتشره در نشریه  شهرداری ها ، سال چهارم ، شماره 35 بهار .
  3. حق پناهان ، حامد « بررسي نقش ICT در توسعه منابع انساني » ، سال 1384 ، پايان نامه كارشناسي ارشد ، مديريت صنعتي ، دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم و تحقیقات تهران .
  4. شریفی ، حسن پاشا ، شریفی ، نسترن (1383) روشهای تحقیق در علوم رفتاری ، تهران : انتشارات سخن .
  5. صرافي زاده ، اصغر ، « فناوري اطلاعات در سازمان – مفاهيم و كاربردها » ، سال 1383 ، تهران: انتشارات مير .
  6. طوسي ، محمد علي ، « مشاركت و مديريت مشاركت جو ( نظام پذيرش و بررسي پيشنهاد ها )» ، 1383 ، انتشارات سازمان مديريت صنعتي ، تهران .
  7. فلاح ، زین العابدینی (1384) « بررسی عوامل مرتبط با استقرار سیستم های اطلاعاتی مدیریت در فدراسیون های ورزشی ایران » ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، تهران
  8. گيوريان ، حسن ، « جزوه چاپ نشدة مديريت تحول گرا » ، 1388 ، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامي تهران مركز ، تهران .
  9. لورن پلونكت و رابرت فوريه ، « مديريت مشاركت جو » ، ترجمه دكتر محمّد علي طوسي ، 1388، انتشارات مركز آموزش مديريت دولتي .
  10. مبارکی ، حسین (1380) « بررسی تأثیر به کارگیری فناوری اطلاعات بر موفقیت سازمان » ، رساله ی دکتری دانشگاه تربیت مدرس .
  11. محمدی ، علی رضا (1389) بررسی رابطه بین سبک  رهبری و پیشرفت سازمانی در میان  مدیران مدارس راهنمایی منطقه 4 آموزش و پرورش شهر تهران ، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی ، دانشگاه ازاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران .
  12. مصدق راد ، محمّد علي ، « نقش مديريت مشاركتي( نظام پيشنهاد ها ) در ميزان كارايي بيمارستان شهيد فياض بخش تهران » ،1380 ، پايان نامه كارشناسي ارشد .
  13. نثایی ، وحید ، (1384) « بررسی تأثیر افزایش اتوماسیون اداری بر بهره وری سازمان شرکت های پالایش و پخش تهران ، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه شهید بهشتی
  14. هنری ، حبیب ، (1382) « طراحی وتبیین نظام اطلاعاتی و سیستم بهره وری منابع انسانی در سازمان تربیت بدنی و فدراسیون های ورزشی منتخب و کمیته ی ملی المپیک » ، رساله ی دکتری دانشگاه تریبت مدرس
  15. یاراحمدی ، محمود (1388) مبانی تربیت بدنی ، اصول و قواعد ، انتشارات ف سریر شهر علم ، تهران ، چاپ اول.
  16. Behatt , Jay. (2001). ” Managerial Attituds Toward participative Management programs : Mythsand Reality ”. public personnel Management ; washington; vol 17.
  17. Chang , H.H (2006) ” Technical and management perceptions of enterprise information system importance , implementation and benefits ” Info systems , vol.16 , 22 , 263 , 292 .
  18. Garicno , L , Heaton P. ( 2007) ” informational technology , organization and productivity in the public sector : Evidence from police deoartments ” university of Chicago
  19. Lee , william M ; Hang , R.. (2002). ” A pairticipative Management primer ”. The Journal for Quality and participation ; Cincinnati.
  20. Northrop , A (2002) ” lessons managing information technology in public sector ” social science computer review , vol. 20 , No. 2:194 -205
  21. Robbins ,s . (2005) ,” Organizational Behavior ” , 6th Ed , U.S.A. Prentice Hall
  22. Robinson , Norman. (2006) . ” pattern of participatory management in schools ”. Paperpresented at the annual conference of the canadian Association for the study of Educational Administration .
  23. Rosenberg , L.David . (2003) , ” The processes and Effects of and Internal Technology Discovery program upon Management ”. paper presented at International Meeting of the forest products Resarch society.
  24. Stere , Clare (2005) , ” information systems strategic management ang intergrated approach ” Rutledge , N.Y
  25. ict.gov.ir
  26. ict.reserch.net
  27. ict.world.blogsky.com
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مبانی نظری و پیشینه پژوهشی ارتباط سبک رهبری مدیران ورزشی اداره ورزش و جوانان استان گلستان با میزان استفاده آن ها ازفناوری اطلاعات براساس تحلیل (SWOT)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *