مبانی نظری و پیشینه پژوهشی بررسي تاثير پياده سازي استاندارد ISO/TS 16949 بر شاخص های کیفیت در صنايع قطعه سازي خودرو– مطالعه موردي شركت سايپاپرس

نوع فایل
rar
حجم فایل
469 کیلوبایت
تعداد صفحه
104
تعداد بازدید
331 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم با «پیشینه پژوهشی و تحقیق و مبانی نظری بررسي تاثير پياده سازي استاندارد ISO/TS 16949 بر شاخص های کیفیت در صنايع قطعه سازي خودرو– مطالعه موردي شركت سايپاپرس » که بطور کامل و جامع به این مبحث پرداخته و نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

فهرست محتوا

 

-1- مقدمه18

بخش اول – مباني نظري تحقيق

2-2- تعاریف و مفاهیم19

2-2-1- کیفیت، تعاریف و مفاهیم19

2-2-2- ابعاد کیفیت21

2-2-3- مشتري23

2-2-4- محصول24

2-2-5- مدیریت کیفیت24

2-2-6- تضمین کیفیت25

2-2-7- کنترل کیفیت25

2-2-8- بازرسی26

2-2-9- سیستم کیفیت27

2-2-10- مفاهیم حاصل از کیفیت27

2-3- تاریخچه و سیر تحولات کیفیت28

2-3-1- عصر بازرسی محصول29

2-3-2- عصر کنترل کیفیت آماري30

2-3-3- عصر تضمین کیفیت31

2-3-4- عصر مدیریت کیفیت آماري .31

2-3-5- دوره هاي تکاملی مفهوم کیفیت ژاپن (چهار سطح کیفیت)35

2-3-6- مدیریت کیفیت جامع37

2-4- معرفی استاندارد و مبانی آن38

2-4-1- معرفی ISO38

2-4-2- معرفی ISO 900039

2-4-3- طبقه بندي استاندارد سري    ISO 900041

2-4-4- اصول مدیریت کیفیت   ISO 900041

2-5- سیستم مدیریت کیفیت در صنایع و خدمات خودروسازي مبتنی بر استاندارد ISO/TS 16949:2000 ……43

2-5-1- سیستم مدیریت کیفیت :ISO/TS 16949:2002 کلیات، هدف، دامنه و کاربرد45

2-5-2- تعاریف و اصطلاحات خاص صنعت خودرو46

2-5-3- معرفی بندهاي اصلی استاندارد ..ISO/TS 16949:2002 47

2-5-4- آنچه که باید در استقرار سیستم کیفیت 16949  ISO/TS بدانیم85

2-5-5- گام هاي اجرایی استقرار سیستم مدیریت کیفیت صنایع خودرو سازي 86

-6-5-2 مزایاي بکارگیري استاندارد88

2-6- کاربرد دیدگاه فرآیندگرا در طرح ریزي سیستم مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد2000:ISO/TS 1694…89

2-6-1- اصول اساسی طرح ریزي سیستم هاي کیفیت با دیدگاه نوین89

2-6-2- طرح ریزي فرآیندها براساس الگوي ISO/TS 16949 92

بخش دوم – پیشینه تحقیقات گذشته

2-7- نمونه هایی از تحقیقات انجام شده97

بخش سوم- معرفي شركت سايپاپرس

2-8- معرفي شركت سايپاپرس105

2-8-1- موفقيت‌هاي شركت سايپاپرس106

فهرست منابع

منابع فارسی170

منابع لاتین171

 

 

2-1- مقدمه:

گرایش به کیفیت ابتدا به صورت کنترل کیفیت محصول نهایی مطرح و پیاده شد.پس از چندي، با توجه به اهمیت آن در افزایش فروش و گسترش بازار ، شرکت هاي تولیدي علاوه بر محصول نهایی، کنترل کیفیت مواد اولیه و خام مورد استفاده براي تولید را مورد توجه قرار دارند پس از آن کنترل فرآیند تولید و آزمایشات و نمونه برداري در حین تولید نیز بدان اضافه شد.با گذشت زمان راهکارهاي تازه تري ارائه شد و سرانجام کیفیت مفهوم جامعتر و عمیق تري پیدا کرد به طوري که امروزه از مرغوبیت نهایی به«رضایت مشتري و خریدار» تغییر یافته است.کرازبی در سال  1979كتابي بنام «کیفیت مجانی است»منتشر کرد.این شعار امروزه سرلوحه بسیاري از افراد و شرکت هاست.منظور از این شعار این است که کیفیت خوب، هزینه هایی را که در جهت تحصیل آن محقق شده به صورت درآمد به جریان پولی بازگشت می دهد.پس هیچ وقت نگران کیفیت نباشید تا آنجا که ممکن است و عقلانی است کیفیت را ارتقاء دهید تا عایدي بیشتري داشته باشید.ديورس  می گوید: وقتی کیفیت مجانی است که تعداد تولیدات ناقص، کاهش یافته، هزینه کاهش یافته و کیفیت بهبود می یابد. مفهوم باطنی همه سیستم ها و فنون ایجاد و حفظ کیفیت بر «خودكنترلي» پایه- ریزي شده است.TQC،TQM و …، همه و همه، در پی ایجاد جوي هستند که ما در لحظه کاري را که ارائه مي دهيم به عنوان محصول نهایی بدانیم و نهایت تلاش را در جهت بهینه سازي آن انجام- دهیم. مفهوم «تولید به هنگام» در قالب اصطلاح مشتری در دسترس  متبلور است.يعني در زنجیره تولید طوري عمل کن که انگار قسمت تولیدي بعد از تو مشتري نهایی است. این است که در تولید به هنگام مسئولیت کنترل کیفی در کلیه سطوح سازمان و تولید پراکنده است و هر کس مسئول کیفیت خود است.آسیب شناسی تولید کیفیت در دهه هاي اخیر حکایت از رویکردهاي تک بعدي و کوتاه مدت در برنامه ریزي هاي سازمان ها دارد.اهداف سازمان ها بر اساس میزان درآمد اقتصادي صرف مورد ارزیابی قرار می گیرد. واقعیت هاي موجود نشان از ضرورت تغییر نگرش بنیادي در تدوین استراتژي سازمان ها دارد.(اميران،1375)

 

فهرست منابع

منابع فارسي

  1. ايران نژاد پاريزي، مهدي (1385)، روشهاي تحقيق در علوم اجتماعي، چاپ سوم، نشر مديران.
  2. دانایی­فرد، حسن؛ الوانی، مهدی و آذر، عادل (1387)، روش­شناسی تحقيق کمی در مدیریت: رویکردی جامع، تهران: انتشارات صفٌار-اشراقی.
  3. دلاور، علي (1385)، مباني نظري و عملي تحقيق در علوم انساني و اجتماعي، تهران: انتشارات رشد.
  4. سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس و حجازی، الهه (1387)، روش­های تحقیق در علوم رفتاری، تهران: نشر آگه، چاپ شانزدهم.
  5. سكاران، اوما (1386)، روشهاي تحقيق در مديريت. برگردان: صائبي. محمد و شيرازي. محمود، تهران: مؤسسه عالي آموزش و تحقيق مديريت و برنامه ريزي، چاپ پنجم.
  6. شوماخر، رندال. ای.؛ و لومیکس، ریچارد. جی. (1388)، مقدمه ای بر مدل سازی معادله ساختاری، برگردان: وحید قاسمی، انتشارات جامعه شناسان.
  7. قاسمی، روح اله (1389)، بررسی تأثیر «کیفیت روابط زنجیره تأمین» بر«عملکرد زنجیره تأمین» در صنعت خودروی ایران (مطالعه موردی: شرکت سایپا)، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.
  8. كلاين، پل. (1380)، راهنماي آسان تحليل عاملي. برگردان: سید جلال صدرالسادات و اصغر مينايي. انتشارات سمت.
  9. مؤمنی، منصور و علی قیومی (1386)، تحلیل داده های آماری با استفاده از SPSS، تهران: انتشارات کتاب نو.
  10. هومن، حيدرعلي (1388)، مدل يابي معادلات ساختاري با كاربرد نرم افزار ليزرل، چاپ سوم، تهران: انتشارات سمت.
  11. يزداني، حميدرضا (1384)، جزوه مدل معادلات ساختاري، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تابستان 1384.
  12. فروغی، فرزاد (1382)، استاندارد جهانی صنعت خودرو،چاپ سوم، تهران: انتشارات علم و ادب
  13. بهاری،مهدیه (1388)، بررسي تاثير عملكرد گواهينامه ISO/TS 16949 بر عملكرد شركتهاي خودرو سازي،پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد شهر ری
  14. امیدی (1388)، بررسي نتايج استقرار سيستم هاي مديريت كيفيت در عملكرد شركت هاي قطعه سازي صنعت خودرو تهران، موضوع تحقیق انجام شده در شرکت های خودرو ساز
  15. اینانلو (1382)، بررسي تطبيقي تاثير گواهينامه سري 9000 بر توسعه صنايع، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز.
  16. مه پیکر، محمد رضا (1381)، مقایسه سیستمهای تضمین کیفیت با تاکید بر الزامات و خواست مشتری
  17. ایرانزاده،سلیمان، بررسي تاثيرسيستم كيفيت برشاخص هاي كيفيت ISO/TS 16949درصنايع قطعه سازي استان آذربايجان شرقي (مطالعه موردي)
  18. استاندارد ایران ISO 84024(1387)، موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی

19.رحمانیان،اعظم، (1388)،بررسی تاثیر پیاده سازی ISO/TS 16949 در شرکت های خودروسازی، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز.

  1. فارسيجاني،ح،كلاس جهاني ساز مان ها و مديريت كيفيت،1386،چاژ اول،تهران،انتشارات مركز آموزش و تحقيقات صنعتي ايران
  2. فارسيجاني،ح،برنامه ريزي استراتژيك مديريت كيفيت،1386،چاژ اول،تهران،انتشارات مركز آموزش و تحقيقات صنعتي ايران
  3. رضا زاده نياوراني،و،راهنماي جامع ISO/TS 16949:2002 ،1384،چاپ اول،تهران،نشر نورپردازان
  4. جوادي،امير رضا،دلايل عدم موفقيت اجراي استاندارد ISO 9000 در برخي شركت ها،مجله تدبير،شماره 103 خرداد 79
  5. بخشي،م،كاربرد ديدگاه فرايندگرا در طرح ريزي سيستم مديريت كيفيت بر اساس استاندارد

ISO/TS 16949:2002،مجله صنعت خودرو،شماره: 102،دي 1386

  1. اميران،حيدر،مجموعه ISO 9000،1375، انتشارات مشاورين كيفيت ساز،تهران
  2. انصاري،م،بررسي مهمترين ابزارهاي نوين مديريت در قرن بيست و يكم،1386،سومين كنفرانس ملي مديريت عملكرد
  3. حسيني،ابوالحسين، استاندارد جهاني صنعت خودرو ((ISO/TS 16949،1381،ويرايش دوم،انتشارات علم و ادب
  4. پرسشنامه مقاله بررسی تاثیرISO/TS 16949 بر صنایع خودروسازی و قابلیت های سازمانی ایجاد شده ناشی از

پیاده سازی آن (استادی و همکاران،2010)

  1. چك ليست مميزي داخلي استاندارد ISO/TS 16949،كتابچه استاندارد ISO/TS 16949،شركت IMQ، 2013

منابع لاتين

  1. Ostadi, B., Aghdasi, M., & Kazemzadeh, R. B. (2010). The impact of ISO/TS 16949 on automotive industries and created organizational capabilities from its implementation.Journal of Industrial Engineering and Management,3(3), 494-511.
  2. K.Ishilawa,” What is quality control?” The Japanese Way,Prinice-hall,1985
  3. Crosby,Philip B,”Quality without tears:The art of Hassle-Free management”,Mc Graw-Hill,1984
  4. ISO organization,ISO/TS 16949,Technical Specification,3rd edition,2009

5.Survey on the implementation of quality management in Malaysian automotive Suppliers,2010

6.Pre-assessment questionnaire (Srilanka standards institution,2011)

  1. Measuring the relative efficiency, Journal of Operational Research Society,vol.64,No. 2,2013

 

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مبانی نظری و پیشینه پژوهشی بررسي تاثير پياده سازي استاندارد ISO/TS 16949 بر شاخص های کیفیت در صنايع قطعه سازي خودرو– مطالعه موردي شركت سايپاپرس”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *