مبانی نظری و پیشینه پژوهشی بررسی ارتباط بین عوامل انسانی و سازمانی با به کارگیری فناوری اطلاعات در بین کارکنان اداره ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی

نوع فایل
rar
حجم فایل
246 کیلوبایت
تعداد صفحه
89
تعداد بازدید
368 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم با «پیشینه پژوهشی و تحقیق و مبانی نظری بررسی ارتباط بین عوامل انسانی و سازمانی با به کارگیری فناوری اطلاعات در بین کارکنان اداره ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی » که بطور کامل و جامع به این مبحث پرداخته و نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.شپ

فهرست محتوا

 

فصل دوم: پایه­های نظری و پیشینه تحقیق

2-1مقدمه 15

2-2مفهوم فناوری اطلاعات16

2-2-1تاریخچه تحول فناوری اطلاعات17

2-2-1-1سیر تکامل رویکردهای برنامه ریزی فناوری اطلاعات19

2-2-2مزایای فناوری اطلاعات23

2-2-3کارکنان، مدیران و فناوری اطلاعات25

2-2-4موانع به کارگیری فناوری اطلاعات26

2-3ارتباط میان سازمان­ها و فناوری اطلاعات29

2-3-1پیوند دوسویه30

2-3-2چگونگی تأثیر سازمان بر فناوری اطلاعات  30

2-3-3چگونگی تأثیر فناوری اطلاعات بر سازمان  32

2-3-4تأثیر فناوری اطلاعات بر ابعاد سازمانی  34

2-4عوامل مؤثر بر کاربرد فناوری اطلاعات  38

2-4-1عوامل فرهنگی  39

2-4-2عوامل سازمانی  40

2-4-3عوامل فنی (تکنولوژیکی)  51

2-4-4عوامل فردی 54

2-4-4-1تئوری عمل مستدل TRA56

2-4-4-2مدل پذیرش فناوری TAM     59

2-5بررسی پیشینه تحقیقات  63

2-5-1تحقیقات داخلی  63

2-5-2تحقیقات خارجی  66

2-5-3نمونه تحقیقات مبتنی بر مدل TAM در کشورهای خارجی 70

2-5-4نمونه تحقیقات مبتنی بر مدل TAM در ایران72

2-6 جمع بندی فصل دوم: 74

 

1-1    مقدمه

با توجه به افزایش سرمایه­گذاری سازمان­ها در زمینه استفاده از فناوری اطلاعات در دهه­های اخیر، یکی از نگرانی­هایی که وجود دارد این است که آیا هزینه­های گزافی که در این راه صرف شده است، توانسته است مزایای مورد نظر مدیران سازمان­ها را به وجود آورد. حداقل بخشی از این دغدغه و نگرانی به موضوع پدیرش فناوری توسط کاربران مربوط می­شود. متخصصان مدیریت منابع انسانی علاقه­مند هستند تا عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری توسط کاربران را درک کنند و بر اساس آن الگویی را برای کاهش مقاومت کارکنان طراحی و اجرا نمایند (دایلون[1]، 2001). طبعاً شناسایی عوامل مؤثر بر پذرش فناوری­های جدید می­تواند به مدیریت تغییر در سازمان و افزایش مقبولیت فناوری اطلاعات از سوی کاربران کمک نماید.

ده­ها سال است که پذیرش فناوری اطلاعات توسط کاربران، مورد توجه پژوهش­گران و شاغلین دست­اندرکار بوده است و به نظر می­رسد که نحوه تصمیم­گیری کاربران جهت پذیرش فناوری اطلاعات، یکی از مهم­ترین چالش­ها در پیاده­سازی طرح­ها و موضوعات مدیریتی آن­ها باشد (کینگ و هی[2]، 2006). لازم به ذکر است عواملی که بر پذیرش فناوری­های مختلف تأثیر می­گذارند بر حسب فناوری مورد نظر، کاربران مورد مطالعه و شرایط موجود متفاوت هستند. در بررسی ادبیات موضوع مشاهده می­شود که نظریه­های متعددی درباره پذیرش فناوری­ها ارائه شده است که که یکی از معروف­ترین آن­ها نظریه راجرز[3] درباره انتشار فناوری است. البته این نظریه بحث پذیرش فناوری را در سطح جوامع بررسی می­کند و درباره فرآیندهای فردی پذیرش، کمتر اظهارنظر می­کند. مدلی که بتواند پذیرش فردی فناوری را بررسی کند، TAM نام دارد. TAM مخصوصاً برای مدل­سازی پذیرش سیستم­های اطلاعات توسط کاربران طراحی شده است و به طور گسترده در تحقیقات کاربردی سیستم­های اطلاعات مورد استفاده قرار گرفته است (لگریس و اینگهام[4]، 2003). مطالعات  متعدد  و بسیار زیادی که با استفاده مدل TAM انجام شده است، اعتبار این الگو را افزایش داده است (مون و کیم[5]، 2001). با توجه به اعتبار بالا و کاربرد زیادی که الگوی TAM در سازمان­ها پیدا کرده است، در این پژوهش نیز در بررسی عوامل انسانی و سازمانی مؤثر در پذیرش فناوری اطلاعات توسط کارکنان اداره­ی کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی از الگوی توسعه یافته TAM استفاده شده است. این فصل ضمن بیان مطالعات مرتبط با موضوع و پیشینه­ی پژوهش، با تشریح مدل پذیرش فناوری خاتمه می­یابد.

 

فهرست منابع

  • ال دفت، ریچارد. (1384). ” تئوری و طراحی سازمان”. ترجمه: علی پارسائیان و سیدمحمد اعرابی، تهران: دفتر پژوهش­های فرهنگی.
  • ال دفت، ریچارد. (1388). “مبانی و تئوری و طراحی سازمان (چاپ سوم)”. ترجمه: علی پارسائیان و محمد اعرابی، تهران: دفتر پژوهش­های فرهنگی.
  • ابزری، مهدی؛ اعتباریان، اکبر و صالح­ظهرابی­اصل، علی. (1386). “تاثیر فن­آوری اطلاعات بر بهبود عملکرد سازمانی در صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد با استفاده از الگوی کارت امتیازی متوازن”. مجله­ی دانشکده­ی علوم اداری و اقتصاد دانشگاه اصفهان، سال نوزدهم، شماره­ی 2، صص: 104-70.
  • اژه­ای، جواد؛ امانی­ساری­بگلو، جواد؛ خضری­آذر، هیمن؛ غلامی، محمدتقی. (1391).”نقش واسطه­اي باورهاي شناختي در ارتباط بين عوامل فردي و سازماني با پذيرش فناوري اطلاعات”. مجله­ی علوم رفتاري، دوره­ی 6، شماره­ی 1، بهار، صص: 9-1.
  • اسکوئیان، معصومه. (1391). “بررسی عوامل درون سازمانی مؤثر بر کارآفرینی سازمانی”. کنفرانس ملی کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای دانش­بنیان، آبان، صص 19-1.
  • الهی­، شعبان؛ عبدی، بهنام و دانایی­فرد، حسن. (1389). “پذیرش دولت الکترونیک در ایران: تبیین نقش متغیرهاي فردي، سازمانی و اجتماعی مطرح در پذیرش فناوري”. چشم­انداز مدیریت دولتی، شماره­ی 1، بهار، صص: 67-41.
  • بختیاروند، مصطفی. (1384). “اعتبار قانونی امضاهای الکترونیکی”. دومین کنفرانس بین­المللی فناوری اطلاعات و دانش خرداد.
  • بدری­آذرین، یعقوب. (1385). ” بررسی وضعیت ورزش ژیمناستیک در ایران با رویکرد تدوین نظام جامع توسعه منابع انسانی در ورزش ژیمناستیک ایران”. رساله دکترای دانشگاه تهران، ص: الف.
  • برزه­كار­، حسین؛ صفدري­، رضا؛ اشراقيان­، محمدرضا و درگاهی، حسین. (1392).”مطالعه­ی عوامل سازماني مؤثر در به­كارگيري فناوري اطلاعات توسط مديران مياني بيمارستان­هاي دانشگاه علوم پزشكي تهران”. مجله­ی دانشكده­ی پيراپزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران (پیاورد سلامت)، دوره­ی 7، شماره­ی 2، خرداد و تیر، صص: 132-123.
  • تقوا، محمدرضا؛ اسماعیل­زاده، هادی و محترمی، امیر. (1384). “برنامه­ریزی استراتژیک فناوری اطلاعات؛ به سوی رویکردهای اقتضایی”. مدیریت، مطالعات مدیریت صنعتی، تابستان، شماره­ی 9، صص: 72-57.
  • جعفرنژاد قمی، عین­الله؛ عباس نژاد، رمضان. (1387). “مبانی فناوری اطلاعات”. علوم رایانه، پاییز 87، چاپ اول، صص 14-17.
  • خسروی­زاده، اسفندیار. (1387). ” مطالعه طراحی برنامه استراتژیک کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران”. رساله دکترای دانشگاه تهران. ص : الف.
  • رابینز، استیفن­پی. (1389). “مبانی مدیریت (چاپ نهم)”. ترجمه: سید محمد اعرابی، محمدعلی رفیعی و بهروز اسراری ارشاد. تهران: دفتر پژوهش­های فرهنگی.
  • ریاضی­، عبدالمجید­. (1386). “نظام جامع فناوری اطلاعات کشور (سند راهبردی)”. طرح تدوین طرح جامع فناوری اطلاعات کشور، صص:56-1.
  • زرگر، محمود. (1383). “اصول و مفاهیم فن‌آوری اطلاعات (چاپ دوم)”. انتشارات تهران، صص: 448-1.
  • سادوسکای، جورج؛ دمپزی، جیمز؛ گرین­برگ، آلن؛ جی­مک، باربارا و شوارتز، آلن. (1384). “راهنمای امنیت فناوری اطلاعات”. ترجمه: مهدی میردامادی، زهرا شجاعی و محمدجواد صمدی، تهران: شورای عالی اطلاع رسانی.
  • سیدجوادین، سیدرضا، یزدانی، شمسی. (1384). “بررسی عوامل مؤثر بر قصد استفاده مشتریان از خدمات بانکداری اینترنتی” (مطالعه موردی بانک سامان)، صص 145- 162.
  • شجاعی، محمدرضا؛ پاشایی­سورکالی، زهرا. (1390). “برنامه­ریزی راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات استان مازندران”.
  • فصلنامه­ی علمی و پژوهشی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، دوره­ی 27، شماره­ی 1، پاییز ، صص: 121-92.
  • شریفی، اصغر؛ اسلامیه، فاطمه. (1387). “بررسي رابطه­ي ميان يادگيري سازماني و به­كارگيري فناوري­هاي ارتباطات و اطلاعات در دانشگاه آزاد اسلامي واحد گرمسار در سال تحصیلی 87-86”. فصلنامه رهيافتي نو در مديريت آموزشي­، سال اول­، شماره دوم­، زمستان، دانشگاه آزاد اسلامي واحد مرودشت، صص: 22-1.
  • شیخ­شعاعی، فاطمه؛ علومی، طاهره. (1386). “بررسي عوامل مؤثر بر پذيرش فناوري اطلاعات توسط كتابداران كتابخانه­هاي دانشكده­هاي فني دانشگاه­هاي دولتي شهر تهران”. كتابداری و اطلاع­رساني، جلد 10، شماره­ی 3، پیاپی 39، پاییز، صص: 34-9.
  • صدقیانی، ابراهیم. (1377). “سازمان و مدیریت بیمارستان (چاپ اول)”. تهران: جهان رایانه.
  • صفدري­، رضا؛ درگاهي­، حسین؛ اشراقيان­، محمدرضا و برزه­کار، حسین. (1390).” بررسي عوامل انساني مؤثر در به­كارگيري فناوري اطلاعات توسط مديران مياني دانشگاه علوم پزشكي تهران­”. مجله­ی دانشكده­ی پيراپزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران (پياورد سلامت)، دوره­ی 5، شماره­ی 1، بهار ، صص: 31-24.
  • عبدوی، فاطمه؛ گودرزی، محمود؛ فراهانی، ابوالفضل و اسدی، حسن. (1390). “طراحي و تبيين مدل راهبردي فناوري اطلالاعات و ارتباطات (ICT) در سازمان تربيت­بدني جمهوري اسلامي ايران”. مدیریت ورزشی، شماره­ی 9، تابستان، صص” 65-45.
  • عسکری، احمدرضا. (1390). “رابطه­ي عوامل سازماني ادارات تربيت­بدني استان اصفهان با استراتژي مديريت دانش”. مبارکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه،ششمین همایش ملی دانشجویان تربیت­بدنی و علوم ورزشی ایران­، 24 تا 25 آذر، صص: 10-1.
  • علی احمدی، علی­رضا. (1382). “فناوری اطلاعات و کاربردهای آن، تهران: انتشارات تولید دانش.
  • علیدوستی، سیروس؛ مشایخی، علینقی. (1388). “بررسی عوامل موفقیت و عدم موفقیت کاربرد فناوری اطلاعات در سازمان­های دولتی استان­های صنعتی ایران”. دوماهنامه­ی علمی – پژوهشی دانشگاه شاهد، سال شانزدهم، دوره­ی جدید، شماره­ی 38، صص: 170-151.
  • فانی، علی­اصغر؛ مصلح، عبدالمجید. (1385). “­عوامل مدیریتی و ساختاری مؤثر بر کاربری فناوری اطلاعات در سازمان­های دولتی استان بوشهر”. فصلنامه­ی مدیریت علوم انسانی، دوره­ی 1، شماره­ی 3، صص: 180-157.
  • فرجی، جواد. (1390). “فناوری اطلاعات و بهره­وری سازمان­ها سلسله­مراتبی نامحسوس و اما کارا”. توسعه­ی مدیریت، شماره­ی 86، خرداد، صص: 49-.44
  • قاضی­زاده فرد، سید ضیاءالدین (1375). “طراحی و تبیین الگوی بررسی و تحلیل موانع انسانی در استقرار و به­کارگیری سیستم­های اطلاعات مدیریت”. پایان­نامه دکتری، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.
  • قربانی­زاده، وجه­الله، بهرام­زاده، محمدمهدی. (1387). “عوامل مژثر بر پدیرش خدمات الکترونیک شهرداری تهران”. پنجمین کنفرانس بین­المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات، بهمن 1387، صص 782-770.
  • کاوسی، اسماعیل؛ هاشمی، محمود؛ اسلان­پناه، مهدی و سرفرازی، مهرزاد. (1386). “بررسي به­كار­گيري تكنولوژي اطلاعات و نقش آن در افزايش بهره­وري سازماني، مطالعه موردي: سازمان بيمه­ی خدمات درماني استان فارس­”. مجموعه مقالات پنجمین کنفرانس بین­المللی مدیریت.
  • کیوی، ریمون و کامپنهود. (1384). “روش تحقیق در علوم اجتماعی”. ترجمه عبدالحسین میک­گهر، تهران، نشر توتیا.
  • لاودن، کنسی؛ لاودن، جین­پی. (1389). “سیستم­های اطلاعات مدیریت”. ترجمه: مجتبی حسینی و اکبر مصطفوی، تهران: فدک ایساتیس.
  • محمدي­، علی؛ امیری، یاسر. (1392). “شناسايي و تبيين عوامل مؤثر بر پذيرش نوآوري فناوري اطلاعات در سازمان­هاي دولتي با رويكرد مدليابي معادلات ساختاري”. مدیریت فناوری اطلاعات، دوره­ی 5، شماره­ی 4، زمستان، صص: 218-195.
  • مشایخی، علی­نقی؛ فرهنگی، علی­اکبر؛ مؤمنی، منصور و علیدوستی، سیروس. (1384). “بررسی عوامل کلیدی مؤثر بر کاربرد فناوری اطلاعات در سازمان­های دولتی ایران: کاربرد روش دلفی”. فصلنامه­ی مدرس علوم انسانی، ویژه­­نامه­ی مدیریت، دوره­ی 9، شماره­ی 4، پیاپی42، پاییز، صص: 231-190.
  • مقیمی، محمد. (1385). “سازمان و مدیریت: رویکردی پژوهشی (چاپ چهارم)”. تهران: انتشارات ترمه.
  • ناخدا مریم. (1384). “بررسی عوامل فردی مؤثر بر کاربرد فناوری اطلاعات توسط کتابداران کتابخانه­های دانشگاه تهران”. پایان­نامه کارشناسی ارشد دانشکده روان­شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران.
  • هنری، حبیب. (1382). “طراحی و تبیین نظام اطلاعاتی و سیستم بهره­وری منابع انسانی در سازمان تربیت­بدنی و فدراسیون­های ورزشی منتخب و کمیته می المپیک”. رساله دکتری دانشگاه تربیت مدرس. ص : الف.
  • یعقوبی، نورمحمد؛ شاکری، رویا. (1387). “مقایسه تحلیلی مدل­های پذیرش فناوری با تأکید بر پذیرش بانکداری اینترنتی”. فصلنامه علوم مدیریت ایران، سال سوم، شماره­ی 11، پاییز، صص: 44-21.
  • Ajzen I. (1991). “The theory of planned behavior”, Organizational behavior and human decision processes; 50(2), Pp: 179-211.
  • Vanderhorest, H. (2002). “Manging IT in frastructure standardistion in the networked manufacturing firm international”, Journal of production economies. Vol. 75, Issue 1-2. PP: 213-228.
  • Aladwani AM. (2002). “Organizational actions, computer attitudes, and end-user satisfaction in public organizations: An empirical study”, Human factors in information systems; P: 153.
  • Al-Gahtani S. King M. (1999). “Attitudes, satisfaction and usage: factors contributing to each in the acceptance of information technology”, Behaviour & Information Technology; 18(4); Pp: 97-277.
  • Al-Gahtani S. (2004). “Computer technology acceptance success factors in Saudi Arabia: an exploratory study”, Journal of Global Information Technology Management; 7(1); Pp: 5-29.
  • Alquraini H. Alhashem A. Shah M. Chowdhury R. (2007). “Factors influencing nurses attitudes towards the use of computerized health information systems in Kuwaiti hospitals”, Jurnal ao Advanced Nursing; 57 (4); Pp: 375-381.
  • Anandarajan M. Simmers C. Igbaria M. Business SJsUEKHSO. (2002). “Factors influencing web access behavior in the workplace: a structural equation approach: Idea Group Publishing.
  • Arlington V. (2008). “World Information Technology and Service Alliance”, The global information economy.
  • Armenakis A. Bernerth J. Pitts J. Walker H. (2007). “Organizational Change Recipients Beliefs Scale: Development of an Assessment Instrument. The Journal of applied behavioral science, 43(4), P: 481.
  • Armitage C. Conner M. (2001). “Efficacy of the theory of planned behavior: A meta-analytic review”. British Journal of Social Psychology. 40(4); PP: 99-471.
  • Bartunek J. Rousseau D. Rudolph J. Depalma J. (2006). “On the receiving end: Sensemaking, emotion, and assessments of an organizashinal change initiated by others. The Journal of applied behavioral science; 42(2); P:182.
  • Belleau BD. Summers TA. (2007). “Theory of Reasoned Action”, Clothing and Textiles Research Journal; 25(3); P: 244.
  • Benamati J. (2008). “Decision support systems unfrastructure: The root problems of the management of changing IT”. Decision Support Systems; 45(4); Pp: 833-44.
  • Bloodgood JM. Salisburi W. (2001). “Understanding the influence of organizational change startegies on information technology and knowledge management strategies”. Decision support system; 31(1); PP: 55-69.
  • Bouwman H. Van De Wijngaert L.Van Den Hooff B & Van Dijk J. (2005). “Information and communication technology in organizations: adoption, implementation, use and effects”. Canada: Sage Publications Ltd; Pp: 18-36.
  • Bresnahan TF. Brynjolfsson E. Hitt LM. (2002). “Information Technology, Workplace Organization, and the Demand for Skilled Labor: Firm-Level Evidence”, Ouarterly Journal of Economics; 117(1); Pp: 76-339.
  • Callen JL. Braithwaite J. Westbrook JI. (2007). “Caltures in hospitals and their influence on attitudes to, and satisfaction with, the use of clinical information systems”, Social Science & Medicine; 65(3); Pp: 9-635.
  • Chang, J. Ch (2007). “ Information technology organization structure and new product development”, The mediating effect of cross – functional team interaction, engineering management, IEEE, transaction; Vol.54; PP: 687-698.
  • Camy, Jean. Leigh, Rabinson (2007). “Managing Olympic sport organization”. Human Kinetics, first Ed. PP: 37-44.
  • Chau PYK. Hu PJ. (2002). “Examining a model of information technology acceptance by individual professionals: An exploratory study”, Journal of Management Information Systems. 18(4); PP: 191-229.
  • Chaudhry B. Wang J. Wu S. Maglione M. Mojica W. Roth E, et al. (2006). “Systematic review: impact of health information technology on quality, efficiency, and costs of medical care”, Annals of internal medicine; 144(10); P: 742.
  • Chiasson MW. Lovato CY. (2001). “Factors influencing the formation of a users perceptions and use of a DSS software innovation”. ACM SIGMIS Database. 32(3); PP: 16-35.
  • Davis FD. (1986). “A technology acceptance model for empirically testing new wnd user information systems”: Theory and results (Doctoral Thesis). Massachusetts: Sloan School of Management.
  • Davis, F D. Bagozzi, R. P. and Warshaw, p R. (1989). “User Acceptance of Computer Technology”: A Comparison of Two Theoretical Models, Management Seience; 35(8); Pp: 982-1003.
  • Dewett T. Jones GR. (2001). “The role of information technology in the organization: a review model, and assessment”, Journal of Management; 27(3); P:313.
  • Dillon A. (2010). “User Acceptance of Information Technology”, Indiana University.
  • Eral, M,J. Khan, B. (2001). “E-commerce is changing the face of IT”, MIT Solan Management Review, Fall; Pp: 64-72.
  • Freeman P. Gomez-Dantes O. Frenk J. (1995), “Health systems in an era of globalization: challenges and opportunities for North America: a conference summary: Institute of Medicine.
  • Gargallo-Castel. Ana F­. Galve-Górriz, Carmen­. (2012), “A Firm-level investigation of the complementarity between information and communication technologies and organizational resources”, International Conference on Leadership, Technology and Innovation Management, Procedia – Social and Behavioral Sciences, 41; Pp: 51 – 58.
  • Gregory BT. Harris SG. Armenakis AA. Shook CI. (2009). “Organizational culture and effectiveness: A study of values, attitudes, and organizational outcomes”, Journal of Business Research; 62(7); Pp: 9-673.
  • Harrison AW. Rainer Jr RK. (1992). “The influences of individual differences on skill in end-user computing”. Journal of Management Information Systems. PP: 93-111.
  • Henderson, J,C. Venkatraman, N. (1994). “Strategic alignment: a model for organization transformation via information”, Information Technology and the Corporation of 1990s. research Studies, Oxford University Press, oxford.
  • Holden RJ. Karsh BT. (2010). “The Technology Acceptance Model: Its past and its future in heahth care”, Journal of Biomedical Information; 43(1); Pp: 72-159.
  • Holt D. Armenakis A. Field H. Harris S. (2007). “ Readiness for organizational change: The systematic development of a scale”, The Journal of applied behavioral science; 43(2); P: 232.
  • Hornung S. Rousseau D. (2007). “Active on the Job Proactive in Change: How Autonomy at Work Contributes to Employee Support for Organizational Change”, The Journal of applied behavioral science; 43(4); P: 401.
  • Igbaria M. Iivari J. (1998). “Microcomputer Utilization Patterns Among Managers and Professionals: The Case in Finland”, Journal of Computer Information Systems; 38; Pp: 28-43.
  • Igbaria M. Zinatelli N. Cragg P. Cavaye A. (1997).” Personal Computing Acceptance Factors in Small Firms: A Structural Equation Model. Mis Quarterly. 21(3); PP: 279-305.
  • Ivari J. Igbaria M. (1997). “Determinants of user participation: a Finnish survey”. Behaviour Information Technology. 16(2); PP: 20-111.
  • Jimmieson N. Peach M. White K. (2008). “Utilizing the Theory of Planned Behavior to Inform Change Management: An Investigation of Employee to Support Organizational Change, The Journal of applied behavioral science; 44(2); P: 237.
  • Jimmieson N. White K. Zajdlewicz L. (2009). Psychosocial predictors of intentions to engage in change supportive behaviors.
  • John Skip. Benamati, Albert L. Lederer. (2009). “Decision support systems unfrastructure: The root problems of the management of changing IT”,­journal homepage, elsevier.com 45; Pp: 833–844.
  • Jojnson A. M. (2005). “The Technology Acceptance Model and the Decision to Invest in Information Secyrity”, Proceedings of the 2005 Southern Association of Information Systems Conference, Pp: 287-359.
  • Kettinger WJ. Grover V. (1997). “The Use of Computer mediated Communication in an Inter organozathinal Context. Decision Sciences. 28(3); PP: 55-513.
  • King W. He J. (2006). “A Meta analysis of the technology acceptance model”, information and management, VOL; 43; Pp: 740-755
  • Kujansivu P. and Lonnqvist A. (2007). “Investigating the Value and Efficiency of Intellectual Capital”, Journal of Intellectual Capital, Pp: 242-261.
  • Kushniruk AW. Borycki E. Ebrary I. (2008). “Human, social, and organizational aspects of health information systems: Medical Information Science Reference.
  • Larsen TJ. Sorebo AM. Sorebo O. (2009). “The role of task-technology fit as users motivation to continue information system use. Computers in Humman Behavior. 25(3); Pp: 778-84.
  • Laudon KC. Laudon JP. (1996). “Management information system: organization and technologh: Prentice Hall.
  • Lee, GG. Bai, R.J. (2003). “Organizational mechanism for successful IS/IT strategic planning in the digital era, Jurnal of Management Decision, 41/1; Pp: 32-42.
  • Legris P. Ingham J & Collerette P. (2003). “Why do people use information technology?”, A critical review of the technology acceptance model, Information and Management, vol 40, NO: 3; Pp: 191-204.
  • Lucas, C. Henry, (2000). “IT for management, 7 TH edition, NY university, USA, PH; Pp:376-398.
  • Luscher L. Lewis M. (2008). “Organizational change and managerial sensemaking: Working through paradox”, The Academy of Management Journal (AMJ); 51(2); Pp: 40-221.
  • Malhorta Y. Galletta DF. Editors. (2002). “Extending the technology acceptance model to account for social influence: theoretical bases and empirical validation: IEEE.
  • Marchewka J. Liu C. Kostiwa K. (2007). “An Application of the UTAUT Model for Undertanding Student Perceptions, Using Course Management Software. Communications of the IIMA. 7(2); PP: 93-104.
  • Terrene P. (2006). “Harnessig Intellectual Capital: A Study of Organization Knowledge Transfer”, Ph.D. Dissertation, Touro Uiversity.
  • Melville N. Kraemer K. Gurbaxani V. (2004). Review: Information technology and organizational performance: An integrative model of IT business value. Mis Quarterly. 28(2); PP: 283-322.
  • Moon J.W. Kim Y.G. (2001). “Extending the TAM for World Wide Web context”, information and management, vol: 38, NO: 4; Pp: 217-230.
  • Morris MG. Venkatesh V. (2000). “Age differences in technology adoption decisions: Implications for a changing work force. Personnel Psychology, 53(2); PP: 375-403.
  • Ono H. Zavodny M. (1997). “Gender differences in information technology usage: a US-Japan comparison. Sociological Perspectives. 16(2); Pp: 20-111.
  • Orr C. Allen D. Poindexter S. (2001). “The effect of individual differences on computer attitudes: An empirical study”, Journal of Organizational and End User Computing (JOEUC); 13(2); Pp: 26-39.
  • Pan C. C. Sivo S & Brophy J. (2003). “Student attitude in a web-enhancd hybrid course: a structural equation modeling inquiry”. Juornal of Educational Media and Library Sciences. Vol, 41. NO, 2; PP: 181-194.
  • Parboteeah DV. Parboteeah KP. (2005). “Perceived usefulness of information technology”, A cross-national model. Journal of Global Information Technology Management Vol. 8, No: 4; Pp: 129-148.
  • Prekumar G. Bhattacherjee A. (2008). “Explaining information technology usage: A test of competing models. Omega. 36(1); PP: 64-75.
  • Reetta Raitoharju. (2007). “Information Technology Acceptance In The Finish Social And Healthcare Sector. Exploring The Effect Of Cultural Factors. Publication of Turku School Of Economies; PP: 243-275.
  • Ronald Ramirez. Nigel Melville. Edward Lawler.(2010). “Information technology infrastructure, organizational process redesign, and business value: An empirical analysis”, journal homepage, www.elsevier.com; Pp: 417-429
  • Rose G. Straub D. (2000). “Predicting general IT use: “applying TAM to the Arab world”. Juornal of Global Information Management 6; PP: 239-246.
  • Sattam Allahawiah. Hisham Al-Mobaideen. Kafa al Nawaiseh. (2013). “The Impact of Information Technology on Knowledge Management Processes”, International Business Research; Vol. 6, No. 1, ccsenet.org; Pp: 235- 252
  • Schein EH. (2010). “Organizational culture and leadership: Jossey-Bass.
  • Schwalbe K. (2010). Information techlology project management: Course Technology Ptr.
  • Shih HP. (2004), “ Extended technology acceptance model of Internet utilization behavior Information & Aanagement. 41(6); Pp: 29-719.
  • Simpson DD, Dansereau DF. (2007), “Assessing organizational functioning as a step toward innovation”, Seience &# x0026; Practice Perspectives; 3(2), Pp:20.
  • Snyder R, Weston MJ, Fields W, Rizos A, Tedeschi C. (2006), “Computerized provider order entry system field research: The impact of contextual factors on study implementation”, International Journal of Medical Informatics, 75(10-11), Pp: 40-730.
  • Straub D. Keil M. Brenner W. (1997). Testing the technology acceptance model across cultures: A three country study. Information & Management; 33(1); PP: 1-11.
  • Tenkasi R. Chesmore M. (2003). “Social networks and planned organizational change: The impact of strong network ties on effective change implementation and use”, The Journal of applied behavioral science; 39(3); Pp:281
  • Teo TSH. Lim VKG. (1998). “Usage and perceptions of the internet: what has age got to do with it?” Cyberpsychology & Bhavior. 1(4); PP: 81-371.
  • Tsiknakis M. Kouroubali A. (2009). “Organizational factors affecting successful adoption of innovative eHealth services: A case study employing the FITT framework”, International Journal of Medical Informatics; 78(1); Pp: 39-52.
  • Tsoukas H. Vladimirou E. (2001). “What is organizational knowledge?”, Journal of Management studies, 38(7); Pp: 93-973
  • Vankatesh V. Davis F. Morris M. (2007). “Dead or alive? The development, trajectory and future of technology adoption research”. Journal of the Association for Information Systems. 8(4); PP: 86-267.
  • Venkatesh V. Davis FD. (2000). “A theoretical extension of the technology acceptance model: Four longitudinal field studies”, Management science; Pp: 186-204.
  • Venkatesh V. Morris MG. Davis GB & Davis FD. (2003). “User acceptance of information technology: Toward a unified view. MIS Quarterly; 27(3): 425-78.
  • Vuorela M. Nummernmaa L. (2004). “ How undergraduate students meet a new learning environment?” Computers in Humman Behavior. 2(20); PP: 77-763.
  • Wang BB, Wan TTH, Burke DE, Bazzoli GJ, Lin BYJ. (2005). “Factors influencing health information system adoption in American hospital”, Health Care Management Review, 30(1); P: 44.
  • Ward R. Stervens C. Brentnall P. Briddon J. (2008). “The attitudes of health care staff to information technology: a comprehensive review of the research literature”, Health Information & Libraries Journal; 25(2); Pp: 81-97.
  • WU Chunming­. ZHAO Jing­. XIA Liang­. ZHU Zhen­. (2008). “Impact of Internal Factors on Information Technology Adoption: An Empirical Investigation of Chinese Firms”, Tsinghua Science and Technology, Volume 13, Number 3; Pp: 318-322.
  • Wu J. Shen W. Lin L. Greenes R. Bates D. (2008). “Testing the technology acceptance model for evaluating healthcare professionals intention to use an adverse event reporting system”, International Journal for Quality in Health Care; 20(2); P: 123.
  • Yi MY. Jackson JD. Park JS. Probst JC. (2006). “Understanding information technology acceptance by individual professionals: toward an integrative view”, Information & Management; 43(3); Pp: 63-350.
  • Yy P. Li H. Gagnon M. (2009). “Health IT acceptance factors in long-term care facilities: A cross-sectional survey”, International Jorunal of Medical Informatics; 78(4); Pp: 29-219.
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مبانی نظری و پیشینه پژوهشی بررسی ارتباط بین عوامل انسانی و سازمانی با به کارگیری فناوری اطلاعات در بین کارکنان اداره ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *