مبانی نظری و پیشینه پژوهشی تأثير قدرت نظارتي سرپرست بر واكنش تيم حسابرسي نسبت به بررسي عملكرد آنها

نوع فایل
rar
حجم فایل
259 کیلوبایت
تعداد صفحه
54
تعداد بازدید
260 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم با «پیشینه پژوهشی و تحقیق و مبانی نظری تأثير قدرت نظارتي سرپرست بر واكنش تيم حسابرسي نسبت به بررسي عملكرد آنها » که بطور کامل و جامع به این مبحث پرداخته و نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

فهرست محتوا

 

فصل دوم : مباني نظري و پيشينه پژوهش

2-1- مقدمه12

2-2- مبانی نظری12

2-2-1- تاريخچه حسابرسي13

2-2-2-تقاضا برای خدمات حسابرسی16

2-2-3-تئوری حسابرسی19

2-2-4-مفروضات بنیادی حسابرسی20

2-3- تعريف قدرت22

2-3-1-گستردگي قدرت23

2-3-2- مباني قدرت23

2-3-3- كاربردهاي قدرت24

2-4- سرپرست29

2-4-1-قدرت سرپرست30

2-5- بررسی عملکرد31

2-5-1- بررسی  عملکرد از طریق چهار مرحله متمایز زیر انجام می پذیرد33

2-5-2-توصیه های کاربردی برای مدیران منابع انسانی به منظور بررسی عملکرد اثربخش کارکنان

2-6- تیم حسابرسی40

2-7) پيشينه تحقيق46

2-7-1) تحقيقات داخلي46

2-7-2) تحقيقات خارجي47

مراجع فارسی111

مراجع انگلیسی112

 

مقدمه:

فصل اول به بيان كليات پژوهش اختصاص داشت. بدين صورت كه پس از بيان موضوع پژوهش كه «بررسي تأثير قدرت نظارتی سرپرست بر واکنش تیم حسابرسی نسبت به بررسی  عملکرد آنها » است، مسأله پژوهش، اهميت و اهداف پژوهش، فرضيه‌هاي پژوهش و برخي از واژه‌هاي كليدي تشريح شد.

در اين فصل ابتدا، مبانی نظری پژوهش بيان می­شود. و در ادامه پژوهش­های انجام شده در زمينه تأثير قدرت نظارتی سرپرست بر واکنش تیم حسابرسی نسبت به بررسی  عملکرد آنها ذکر می­شود.

 

فهرست منابع

منابع فارسی:

1-آذر، عادل و منصور مومنی، (1379)،” آمار و کاربرد آن در مدیریت”، چاپ سوم، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه­ها (سمت).

2- اسفنديار، سعادت، (1375)، “مديريت منابع انساني”، تهران، سازمان سمت.

3-اميراصلاني، حامی، (1384)،” نقش اقتصاد حسابرسی در بازارهای آزاد و بازار های تحت نظارت “،چاپ دوم ، تهران: مدیریت تدوین استاندارد ها- سازمان حسابرسی.

4- بزاز جزایری سید احمد، (1378)، ” ارزیابی عملکرد در سازمانها”، تدبیر، شماره 98.

5-بزاز جزایری سید احمد، (1382)، “مدیریت عملکرد با تاکید بر ارزیابی عملکرد کارکنان”، اولین کنفرانس بین المللی مدیریت، تهران دی ماه.

6-حافظ نیا، محمد، (1380)، “مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی”، چاپ سوم، انتشارات سمت، ص127.

7- خواجوی، شکراله، حمید الهیاری ابهری و میثم نوشادی، (1387)، “حسابرسي 1″، چاپ اول، انتشارات نگاه دانش،  صص2-9.

8-دوانی پور، ایرج، (1386). “تأثیر عوامل سرپرستی و نظارتی بر رضایت شغلی حسابرسان “، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس.

9-دعایی حبیب اله، (1374)، “مدیریت منابع انسانی”،  انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد.

10-زارعی متین، حسن، (1374)،”تبین الگوی فرهنگ سازمان براساس ارزش های اسلامی در محیط کار و نقش آن بر رضایت شغلی، ” رساله دکتری مدیریت دانشگاه تربیت مدرس، صص54-57.

11-ظهوری، (1378)، “کاربرد روش های تحقیق در علوم اجتماعی در مدیریت” ، انتشارات میر، ص376.

12 -فتوره چی مهین و همکاران، (1379)، “مجموعه مباحثی پیرامون ارزشیابی کارکنان”، ناشر سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور.

13-فاوچی، هادی، (1383)، “دانش حسابرسی”، شماره 14، صص18-37.

14-کمیته فنی سازمان حسابرسی، (1386)،” كنترل كيفيت حسابرسي اطلاعات مالي تاريخي”، بخش 22، استاندارد های حسابرسی.

15-مورهد،گریفین، (1386)، “رفتار سازمانی”،ترجمه مهدی الوانی و غلامرضا معمارزاده، انتشارات مروارید، تهران، صص381-394.

 

منابع لاتين :

16-AECC; (1993); “Improving the early employment experience of accountants: Issues statement no. 4”; Issues in Accounting Education (Fall):pp. 431- 435

17-Ambrose, M. L., and C. T. Kulik; (1990); “Old friends, new faces: Motivation research in the”. Journal of Management, vol 25, pp. 231–292.

18-Albrecht, W.S.,  S.W.  Brown, and D.R  Field; (1981); “Toward increased job satisfaction of practicing CPAs”; Journal of Accountancy, August, PP. 61-66.

19-Ashford, S. J., and L. L. Cummings; (1983); “ Feedback as an individual resource: Personal strategies of creating information”. Organizational Behavior and Human Performance, vol.32, pp.370–398.

20-Ashford, S. J., and A. S. Tsui; (1991);“ Self-regulation for managerial effectiveness: The role of active feedback seeking. Academy of Management Journal, vol. 34,pp. 251–281.

21-Belkaoui, A, (1989), Behavioral Accounting, Westport, USA: Quorun Books.

22-Carson, P. P., K. D. Carson, and C. W. Roe; (1993); “ Social power bases: A meta-analytic examination of interrelationships and outcomes”. Journal of Applied Social Psychology, vol. 23, pp. 1150–1169.

23-Carcello, J. V.; J. E. Copland; R. H. Hermanson and D.H. Turner; (1991); “A public accounting career: The gap between student expectation and accounting staff experiences” ; Accounting  Horizons ; 5  ,  3, September , PP.1-11.

24-Dirsmith M.W.and CovaleskiM A; (1985); “InformalCommunications” nonformal Communications and Mentoring inb PublicAccounting Firms”, Accounting, Organizations and Society, Vol. 10, No. 2,  pp.149-69.

25-Earley, P. C., and C. Shalley; (1991); “New perspectives on goals and performance: Merging motivation and cognition”.In Research in Personnel and Human Resources Management, edited by G. R.

26-Eder, R. W., and D. B. Fedor; (1989); “ Impression management: Its interpretative role in the supervisor-employee feedback proces”s.In Impression Management in Organizations, edited by R. A.

27-Emory, C. W. and Cooper, D. R.; (1991); “Business research method”; Chicago: Irwin.

28-Edited by G. R. Ferris, and K. M.Rowland; (1991); “Recipient responses to performance feedback: A proposed model and its implications. In Research in Personnel and Human Resources Management, Vol.9. Greenwich, CT: JAI Press.

29-Eugen F. Fama and Arthur b. Laffer; (1971); “Information and Capital Markets”, journalofbusiness, pp.289-298

30-Fedor, D., R. W. Eder, and M. R. Buckley; (1989); “ The contributory effects of supervisor intentions on subordinate feedback responses. Organizational Behavior and Human Decision Processes, vol.44, pp.396–414.

31- Fisher, R.T; (2001); “Role stress, the type A behavior pattern, and external auditor job satisfaction, Behavioral Research in Accounting. vol.13, pp.145-162

32- Fiol, C. M., E. O’Connor, and H. Aguinis; (2001); “All for one and one for all? The development and transfer of power across organizational levels”. TheAcademy of Management Review, vol.26 (2), pp.224–232.

33-French, J. R. P., and B. H. Raven; (1959); “The bases of social power.In Studies in Social Power, edited by D. Cartwright. Ann Arbor, MI: University of Michigan Press.

34-Fedor, D., R. W. Eder, and M. R. Buckley; (1989); “ The  contributory effects of supervisor intentions on subordinate feedback responses”. Organizational Behavior and Human Decision Processes, vol. 44, pp.396–414.

35-Fred K.Skousen; (1976); “ An Troduction to the SEC” (Cineinnati,ohio:south western publishing co).

36-Committee on Basic Auditing Concepts; (1973); “ A Statement of Basic Auditing Concepts” (Sarasota,Fla.:American Accunting a Ssociation).

37-Hater, J. J., and B. M. Bass; (1988); “Superior’s evaluations and subordinate perceptions of transfor- mational and transactional leadership”. Journal of Applied Psychology, vol.73, pp. 693–702.

38- Hinkin, T. R., and C. A. Schriesheim; (1989); “Development and application of new scales to measure the French and Raven; (1959); bases of power. Journal of Applied Psychology, vo.l 74, pp. 561–567.

 

39- Ilgen, D. R., C. D. Fisher, and M. S. Taylor; (1979); “ Consequences of individual feedback on behavior in organizations”.Journal of Applied Psychology, Vol 64, PP.349–371.

40- Kluger, A., and A. DeNisi; (1996); “The effects of feedback interventions on performance: A historical review, meta-analysis and a preliminary feedback intervention theory”.Psychological Bulletin, vol.119, pp.254–284.

41- Libby, R; (1995); “The role of knowledge and memory in audit judgment”. In Judgment and Decision- Making Research in Accounting and Auditing, edited by R. H. Ashton, and A. H. Ashton,pp.176–206. New York, NY: Cambridge University Press.

42-Liden, R. C., and T. R. Mitchell; (1988); “Ingratiatory behavior in organizational settings”.Academy of Management Review, vol.13, pp. 572–587.

43-Louwers, T., R. Ramsay, D. Sinason, and J. Strawser; (2007); Auditing and Assurance Services. New York, NY: Irwin McGraw-Hill.

44-Miller, C., D. Fedor, and   R. Ramsay; (2006); “Effects of discussion of audit reviews on auditors’ moti- vation and performance”, Behavioral Research in Accounting, Vol.18, pp.135–146.

45-Mondy, R. Waynce & Noe: Robert M; (1987); “ Personal: The Management of Human Resources 3th ed. Baston : Allyan and Bacon.

46-Performance Appraisal Guideline, Published  by Office of Human Resources, February, 2002, //hpp /www. factory.coo.ir

47-Renn, R. W., and D. B. Fedor; (2001); “Development and field test of a feedback seeking, self-efficacy, and goal setting model of work performance”. Journal of Management, vol.27,NO 5, pp.563–583.

48-Robert.  J. Ramsay and Donald B. Fedor; (2007); “Effects of supervisor power on Preparers responses to audit review”. Behavioral Research in Accounting. vol.19, pp.91-105

49-Ross L.Watts and Jerold L. Zimmerman; (1986); “Positive Accounting Theory” (Engle Wood Cliffs,New jersey:Prentice-Hall Internation).p.312

50-Rich, J. S., I. Solomon, and K. T. Trotman; (1997); ”a. Multi-auditor judgment / decision making research”: A decade later. Journal of Accounting Literature, vol.16, pp. 86–126.

51-Robert K.Mautz and Hussein a. Sharaf; (1961); “The Philosophy of Audit (Sarasota, Fla:  American Accounting, Association).p.1

 

52-Sartain, A.Q. and Barker, A.W.; (1978); “The supervisor and the job”; (3rd ed.); New Yourk: McGraw- Hill.

53-Sweeney, P. D., and L. E. Wells; (1990); “Reactions to feedback about performance: A test of three competing models”. Journal of Applied Social Psychology, vol 20,pp.818–834.

54-Solomon, I; (1987); “Multi-auditor judgment / decision making research”. Journal of Accounting Literature, vol.6, pp. 1–25.

55-Taylor, M. S., C. D. Fisher, and D. R. Ilgen;(1984); “ Individuals’ reactions to performance feedback inorganizations: A control theory perspective.In Research in Personnel and Human Resources Management, edited by K. M. Rowland, and G. R. Ferris, Vol. 2. Greenwich, CT: JAI Press.

56-W. D. Davis, J. M. Maslyn, and K. Mathieson; (2001); “Performance improvement efforts in response to negative feedback: The roles of source power and recipient self-esteem”.Journal of Management, vol.27, pp.79–97.

57-Wilks, T. J;( 2002); “ Predecisional distortion of evidence as a consequence of real-time audit review”.The Accounting Review, Vol. 77.NO (1).PP. 51–72.

58-Wanda a. wallace; (2002); “ the Economic Role of the Auditing Free andRegulated Markets”. Accounting  and  Auditing Standards Directotact Audit Orgnazation.

59-Wood, R., and A. Bandura; (1989); “ Social cognitive theory of organizational management”. Academy ofManagement Review, VOl. 14,PP. 361–384

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مبانی نظری و پیشینه پژوهشی تأثير قدرت نظارتي سرپرست بر واكنش تيم حسابرسي نسبت به بررسي عملكرد آنها”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *