مبانی نظری و پیشینه پژوهشی سیستم مدیریت دانش

نوع فایل
word
حجم فایل
3192 کیلوبایت
تعداد صفحه
167
تعداد بازدید
360 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم با «پیشینه پژوهشی و تحقیق و مبانی نظری سیستم مدیریت دانش » که بطور کامل و جامع به این مبحث پرداخته و نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع :انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل:WORD و قابل ویرایش با فرمت
doc

 

فهرست محتوا

فصل اول کلیات تحقیق

1-1- مقدمه: 2

1-2-بیان مسئله: 4

1-3 – اهمیت و ضرورت تحقیق: 7

1-4-اهداف تحقیق: 8

1-4-1- اهداف کلی تحقیق: 8

1-4-2 اهداف کاربردی: 9

1-5- فرضیه های تحقیق: 9

1-6- تعاریف  عملیاتی متغیرها : 10

 

فصل دوم ادبیات و پیشینه تحقیق

2-1- مقدمه: 14

2-2- مختصری از تاریخچه موضوع تحقیق : 15

2-3- تعاریف : داده ، اطلاعات ، دانش…. 17

2-3-1-داده : 18

2-3- 2- اطلاعات : 19

2-3- 3-دانش : 21

2-4- دلایل پیدایش مدیریت دانش: 25

2-5- الزامات و پیش نیازهای سازمان برای مدیریت دانش: 25

2-5- 1-الف – اهداف کلان: 27

2-5- 2- ب – تعیین اهداف عملیاتی.. 28

2-5- 3-ج – تعریف و تعیین اطلاعات سازمان.. 28

2-5- 4-د . لحاظ نمودن ویژگی های فعالیت سازمان.. 31

2-5-5-ه . نقش فناوری اطلاعات… 31

2-5- 6- ی . پیاده سازی.. 31

2-6- تعاریف دانش و مدیریت دانش : 32

2-6- 1- تعریف دانش : 32

2-6- 2- انواع دانش: 34

2-6 -3- تعاریف مدیریت دانش از دیدگاه صاحبنظران : 36

2-7- استراتژی های مدیریت دانش: 40

2-7 -1-الف – استراتژی کد گذاری.. 40

2-7-2- ب – استراتژی شخصی سازی.. 40

2-8- اهداف مدیریت دانش…. 41

2-8-1- مزایای مدیریت دانش…. 45

2-9- مزایا ودلایل بکارگیری مدیریت دانش: 46

2-10- ابعاد مدیریت دانش: 47

2-10-1-مدیریت دانش به عنوان یک تکنولوژی: 47

2-10-2- مدیریت دانش به عنوان یک رشته: 48

2-10-3-مدیریت دانش به عنوان عمل و فلسفه مدیریت: 48

2-10-4-مدیریت دانش به عنوان یک جنبش اجتماعی: 48

2-11- تقسیم بندی دانش بر مبنای ابعاد آن : 48

2-11-1-تقسیم بندی دانش بر مبنای خاص یا عام بودن.. 49

2-11-2-تعاریف دو رویه ای از دانش…. 50

2-11-3-تقسیم بندی دانش از منظر سلسله مراتب کارکردی.. 51

2-11- 4- تقسیم بندی دانش به ترتیب اهمیت حرفه ای.. 52

2-11-5-تقسیم بندی معرفت شناختی دانش…. 53

2-11-6- تقسیم بندی اسطو از دانش…. 54

2-11-7-تقسیم بندی دانش آشکار وپنهان.. 54

2-12- چرخه های مدیریت دانش…. 58

2-12-1-چرخه مدیریت دانش ویگ….. 58

2-12-2- چرخه مدیریت دانش یکپارچه دالکر. 65

2-13- فرآیند مدیریت دانش…. 76

2-14- مطالعات بات… 84

2-15- دیدگاههای اساسی درپیاده سازی مدیریت دانش : 88

2-15-1-الف – مدیریت دانش در سازمان.. 88

2-15- 2- ب- مدیریت دانش در آینه فناوری.. 91

2-15-3-ج- مدیریت دانش در منابع انسانی.. 93

2-16- عوامل مؤثر در تقویت به اشتراک گذاری دانش در سازمان.. 95

2-17-عوامل موفقیت مدیریت دانش: 96

2-18- مدل های مدیریت دانش…. 99

2-18- 1- مدل ایجاد و کاربرد دانش ویگ….. 99

2-18-2- مدل مارپیچ دانش نوناکا و تاکوچی.. 104

2-18 -3-مارپیچ دانش…. 109

فصل سوم روش اجرای تحقیق

3-1 – مقدمه. 113

3-2- روش تحقیق.. 113

3-3- جامعه آماری.. 113

3-4- نمونه و روش تعیین حجم نمونه. 114

3-5- ابزار جمع آوری اطلاعات… 114

3-6- روایی و پایایی ابزاز اندازه گیری.. 116

3-7- روش جمع آوری داده ها 117

3-8- روش تجزیه و تحلیل داده ها 117

 

فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده ها

4-1- مقدمه. 120

4-2- تحلیل اکتشافی داده ها 120

4-3- یافته های تحقیق.. 120

 

فصل پنجم بحث و نتیجه گیری

5-1- مقدمه. 135

5-2 – بحث ونتیجه گیری.. 135

منابع و ماخذ: 149

 

1-1- مقدمه:

مدیریت دانش شامل فرآیندهایی می باشد که ایجاد، توزیع و به کار بردن دانش را در جهت اهداف سازمانی هدایت می کند. در واقع این فرآیندها به افراد سازمان کمک می کند تا خلاقیت و توانایی هایشان را جهت ایجاد ارزش های مطلوب بکار گیرند. سازمان ها همواره تحت تأثیر محیط پیرامون خود قرار دارند که این عوامل غالباً کمتر تحت نظارت و کنترل سازمان می باشد. چنان چه سازمانی بتواند این عوامل محیطی را شناسایی و کنترل کند بهتر می تواند حیات و بقای خود را تداوم بخشد. امروزه محیط سازمان ها به لحاظ تحولات علمی و فن آوری روز به روز بی ثبات تر و پیچیده تر می شوند اما عوامل محیطی حیات سازمان را تهدید می کند. در چنین شرایطی سازمان هایی برنده و کامیاب هستند که زمینه ی رشد ، پویایی و افزایش عملکرد سازمان را بهبود و ارتقاء بخشند. یکی از راه های تحقق این امر مقوله ی مدیریت دانش است گفته می شود پیدایش مفهوم مدیریت دانش به دنبال مفهوم سازمان یادگیرنده بوده است. مفهوم سازمان یادگیرنده را پیترسنج نخستین بار با انتشار اثری به نام «پنجمین فرمان » مطرح کرد و به قولی با این کار خود نه تنها نفوذ عظیمی در حوزه مدیریت دانش ایجاد کرد بلکه پارادایم جدیدی نیز برای نظریه ی مدیریت سازمان عرضه کرد (کولن[1]، 2001) واژه مدیریت دانش در دنیای مدیریت موضوعات مختلفی را دربرمی گیرد علت ایجاد این نگرش به دلیل انتقال و حرکت سیستم های اقتصادی و تولیدی به سوی جوامع دانش محور است در این نگرش دانش در کنار منابعی مثل زمین ، کار و سرمایه به عنوان یک دارایی مطرح می شود (نوناکا و تاکوچی[2]، 1995). به مدیریت دانش باید به عنوان یک طرح مدیریتی یکپارچه نگریسته شود که بر هدف های استراتژیک متمرکز است و بر محور فرآیندهای کسب و کار حرکت می کند و از فناوری اطلاعات کمک می گیرد (نوهر[3]، 2002) مدیریت دانش با کشف و ارتقای دارایی دانش یک سازمان ، با دیدگاههایی که پیش برنده ی اهداف سازمان است مرتبط می شود. دانشی که مدیریت می شود شامل هم دانش آشکار و هم دانش پنهان است (دوان پورت،1998). فرآیند عملیاتی مدیریت دانش مانند هر سیستم دیگر به صورت یک چرخه ی تبدیلی درونداد- برونداد است که در نمودار شماره ی (1-1) آمده است.

 

فهرست منابع

  • ابطحی ، سید حسین ، صلواتی ، عادل (1385)، مدیریت دانش در سازمان ها، تهران :انتشارات پیوند نو
  • احسانی ، محمد (1385) ، « ارائه چارچوبی برای بکارگیری مدیریت دانش در سازمان های تحقیق و توسعه » ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشکده صنایع ، دانشگاه علم وصنعت
  • احمدی ، حسین ، (1381)، تجارت الکترونیک ، تهران ، انتشارات مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران
  • اخوان ، پیمان (1386) ، « توسعه شبکه معنایی مدیریت دانش مبتنی بر عوامل کلیدی موفقیت » ، رساله دکترا، دانشگاه علم و صنعت ایران
  • اخوان،پیمان، اولیایی،النوش،دسترنج ممقانی ، نسرین ، ثقفی ، فاطمه(1389) ، ” توسعه فرآیندهای چرخه مدیریت دانش مبتنی بر عوامل موثر بر موفقیت مدیریت دانش”، فصلنامه علمی و پژوهشی سیاست علم و فناوری ، سال سوم ، شماره 2، زمستان 1389،ص ص ، 11-1
  • افروزه ، عباس ، « جزوه درسی مدیریت دانش » ، دانشگاه پلی تکنیک
  • افروزه ، عباس ، (1384) ، « مدیریت دانش :مفاهیم ، مدل ها، اندازه گیری و پیاده سازی» ، انتشارات امیرکبیر
  • افشار زنجانی، ابراهیم ؛ نوذری ، سودابه (1383) ، « مدیریت دانش و چون وچرایی در باره آن » ، فصلنامه کتاب ، شماره 59 ، پاییز 83 .
  • اکبری ، علی اکبر (1385) ،« مطالعه بکارگیری سیستم خبره در مدیریت دانش پنهان سازمان پروژه ای در محیط ERP » ، رساله کارشناسی ارشد ، دانشگاه صنعتی شریف
  • الهی ، شعبان ؛ بهاری فر،/ علی ؛ صالحی ، علی (1384) ،« طراحی ساختار نظام مستند سازی تجربیات سازمانی مدیران » ، فصلنامه مدرس دانشکده علوم انسانی ، دانشگاه تربیت مدرس.
  • بقایی نیا ، مریم (1386) ، مدیریت دانش ، نشریه پرتو ملت ، نشریه داخلی بانک ملت ، شماره 16 ، سال دوم ، صفحه 15
  • پروبست ، گیلبرت ؛ روب ، استفان ؛ رومهارت ، کی (1385) ، « مدیریت دانش » ترجمه علی حسینی خواه ، نشر یسطرون ، چاپ اول .
  • پورنژندی ، عبداله (1384)، «ارائه چارچوبی برای مدیریت استراتژیک دانش» ، دانشگاه علم و صنعت ایران
  • تارخ ، محمد جعفر ، الوندی ، نغمه ، 1389، “تدوین راهکار اجرایی سیستم های مدیریت دانش(مطالعه موردی شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین)”، نشریه بین المللی مهندسی صنایع و مدیریت تولید، شماره 2، جلد 21، تابستان 1389، ص ص ،82-77
  • جزوه مدیریت دانش (مفاهیم ، تجربه ها ، پیاده سازی )، شرکت مشاوران توسعه آینده ، تهران تابستان 1385
  • جعفری ، مصطفی ؛ کلانتری ، سید کیانوش (1382) ، « مدیریت دانش در سازمان» ، مجله تدبیر ، شماره 142
  • جعفری ، مصطفی ؛ اخوان ، پیمان (1378)، « جزوه آموزشی مدیریت دانش» .
  • جعفری مقدم ، سعید (1386) ، مستند سازی تجربیات مدیران از دیدگاه مدیریت دانش ، موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت وابسته به وزارت نیرو
  • جهانیان ، سعید (1385) ، « طراحی مدل کسب و کار برای استفاده از متدولوژی شی گرا و بررسی تاثیر آن بر فرآیند مدیریت دانش » ، رساله کارشناسی ارشد ، فناوری اطلاعات ، دانشگاه تربیت مدرس.
  • حسن زاده ، محمد (1386) ، مدیریت دانش : مفاهیم و زیر ساخت ها ، تهران ، نشر کتابدار
  • حسن زاده ، محمد (1386) ، « موانع زیر ساختی اعمال مدیریت دانش در ایران » ، اولین کنفرانس مدیریت دانش ، چهاردهم بهمن ، تهران
  • حیدری تفرشی ، غلامحسین (1386) ، مبانی سازمان و مدیریت ، تهران ، انتشارات نویسنده
  • حیدری تفرشی ، غلام حسین ؛ خدیوی ، اسداله و یوسفی ، رضا (1390) ، تئوری های سازمان و مدیریت در دنیای پسامدرن ، تهران ، انتشارات فرهنگ سبز
  • دانش فرد ، کرم اله ، شهابی نیا ، سعید ، 1389 ، ” بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی با مدیریت دانش (مطالعه موردی شرکت توزیع نیروی برق معاونت اجرایی شمال شرق تهران)”، فصلنامه مدیریت ، سال هفتم ، شماره 17، بهار 1389، ص ص ، 10-1.
  • داونپورت ، توماس و پروساک ، لارنس (1379) مدیریت دانش . ترجمه حسین رحمان سرشت ، نشر ساپکو ، چاپ اول
  • درنگی ، بابک ، طراحی مدلی به جهت استقرار سیستم مدیریت دانش در سازمان امور مالیاتی استان آذربایجان شرقی ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات آذربایجان شرقی ، 1391.
  • دواس ، دی . ای (1376)، « پیمایش در تحقیقات اجتماعی» ،ترجمه هوشنگ نایبی ، نشر نی .
  • رادینگ ، آلن ، (1383) ، مدیریت دانش ، ترجمه محمد حسین لطیفی ، انتشارات سمت ، چاپ اول
  • ربیعی ، علی ، خواجوی ، زینب ، 1389 ، ” استقرار نظام مدیریت دانش و ارائه مدل کاربردی در شهرداری تهران ، مجله رشد فناوری ، شماره 24 ، ص ص ،29-22.
  • رحمان سرشت ، حسین ،راد مرد ، سیدقادر، گلوانی، محمد ، 1390،”رابطه ساختارسازمانیو مدیریت دانش (مطالعه ای درمعاونت تولید قطعات پرسی شرکت ایران خودرو )”، مدیریت فرهنگ سازمانی ، سال نهم ، شماره بیست و سوم ، بهار و تابستان 1390، ص ص ، 50-31.
  • رفعتی شالدهی، حسن ، حسنوی ، رضا ، به آذین ، رضا ، بنی طبا ، سید علیرضا، 1387، “بررسی الگوی مدیریت دانش دریک مرکز تحقیقاتی نظامی “، طب نظامی،پاییز 1387، شماره 10(3)، ص ص، 252-237
  • زرآبادی پور ، سعید ؛ زرگر پور ، حمید (1386) ، « بررسی تجارب حاصل از یک پروژه ملی با استفاده از مدیریت دانش » ، اولین کنفرانس مدیریت دانش ، چهاردهم بهمن ، تهران .
  • سید جوادین ، سید رضا، امامی ، مصطفی ، رستگار ، عبدالغنی ، 1389 ، “بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی با مدیریت دانش (مطالعه موردی :شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران)”، فصلنامه علمی – پژوهشی مدیریت و منابع انسانی در صنعت نفت ، پاییز 89 ، سال چهارم ، شماره 12 ، ص ص ، 32 –
  • شهریور ، شاهرخ (1385) ، « بررسی عوامل محتوایی موثر بر موفقیت کسب و کار الکترونیکی » ، رساله کارشناسی ارشد ، دانشگاه تربیت مدرس.
  • صلواتی ، عادل ، حق نظر ، فرشته ، 1388، ” بررسی تحلیلی عوامل زمینه ای موثر بر استقرار سیستم مدیریت دانش در واحد های ستادی شرکت ملی نفت ایران “، مجله فراسوی مدیریت ، پاییز 88، شماره 10، ص ص ، 104- 77.
  • عبدالکریمی ، مهوش (1382) ، « مدیریت دانش ، فن آوری و خلاقیت و نقش آن ها در بهبود کارآیی و اثر بخشی فرآیند ها» .
  • علاقه بند ، علی (1384) ، مبانی نظری و اصول مدیریت آموزشی ، تهران ، انتشارات روان
  • غضنفری ، مهدی ؛ کاظمی ، زهره (1382)، « اصول و مبانی سیستم های خبره » ، انتشارات دانشگاه علم وصنعت .
  • فتحیان ، محمد (1384) ، دانش مدیریت دانش ضمنی در خلاقیت و نوآوری ، نشریه تدبیر شماره (164) ، دی ماه
  • فتحیان ، محمد ، احسانی ، محمد (1384) ، « تاثیر مدیریت دانش بر ارتقا نظام های تحقیق و توسعه در ایران » ، پنجمین همایش مراکز تحقیق و توسعه صنایع و معادن ، تهران ، آذر ماه
  • قنادان ، علیرضا (1384)، « طراحی مدل مناسب سیستم دانش محور برای پشتیبانی از تصمیمات استراتژیک سازمان (مطالعه موردی شرکت رجا)» ، رساله کارشناسی ارشد ، دانشگاه تربیت مدرس
  • کالست ، کارل (1383) ، مدیریت دانش از دیدگاه یک استراتژی تجاری ، پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات ، دوره 8 ، صفحه 111-104
  • گزنی ، علی (1386) ، « تعیین راهبرد مدیریت دانش سازمانی : تدوین دانش یا تبادل فردی دانش»، فصلنامه ، شماره 69 ، صفحه 106-93.
  • گودرزی ، محمد ، ابوترابی ، مجتبی ، دستی گردی ، مهدی ، دستی گردی ، کاظم، 1388 ، ” ارتباط فرهنگ سازمانی با مدیریت دانش مدیران ستادی سازمان تربیت بدنی “،مجله مدیریت ورزشی ، پاییز 88 ، شماره 2، ص ص ، 214-201.
  • مجله الکترونیکی همای دانش ، شماره چهارم ، اردیبهشت ماه 1390
  • مک دانلد ، جان (1381) ،« مدیریت دانش در یک هفته » ، انتشارات مدیریت و کیفیت .
  • نوروزیان ، میثم (1385) ، دانش مدیریت دانش ، مجله تدبیر، شماره 76، صفحه 26
  • نیازی آذری ، کیومرث ، عمویی ، فتانه ، 1386 ،”عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در دانشگاه

های   آزاد اسلامی استان مازندران” ، مجله دانش و پژوهش در علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان (اصفهان)، شماره چهاردهم ، تابستان 1386، ص ص ، 106- 93.

  • نیسی، عبدالحسین ، رنگباری خینی ، محمود،1388،”بررسی عواملموثر دراستقرار موفقیت آمیز مدیریت دانش(مطالعه موردی : سازمان مخابرات استان خورزستان)”، چشم انداز مدیریت ، شماره 33، زمستان1388 ، ص ص ،142-125.
  • واعظی ، رضا ، مسلمی ، طیبه ، 1388 ، ” شناسایی عوامل سازمانی موثر بر اجرای مطلوب سیستم مدیریت دانش ( مطالعه موردی شرکت همکاران سیستم )، مجله مدیریت توسعه و تحول 1 صفحه  19-7.
  1. 51. Alavi ,M .,Leidner D.E.,(2001),”Knowledge management and knowledge management systems: conceptual foundations and research issues”,MIS Quarterly Vol . 25 No . 1 . pp . 107-136/March.
  2. Alavi,M . and leidner, D. E.(2001),”Review: knowledge management and knowledge management systems : conceptual foundations and research issues”, MIS Quarterly , Vol. 25 No . 1,pp.107-36.
  3. Arbnor,I.and Bjerke , B.(1996),”Methodology For creating  Business Knowledge” , 2nd ed.,Sage,Thousands Oaks,CA.
  4. Bell,H (2001),”Measuring and Managing knowledge”,Boston:Mc Graw- Hill/ Irwin,2001.
  5. Bhatt,F.D.(2008).knowledge management in orgainzations :Examining the interaction between technologies techniques , and people. Journal of knowledge management , no.27.pp:23-37
  6. Bhatt, G.,(2001),”knowledge management in organization”, Journal of knowledge management ,Vol 1.5,No.1,pp.68-75.
  7. Bhatt, G.,(2000),”Organizing knowledge in the knowledge development cycle”,Journal of knowledge Management , Vol.4.No.1,pp.16.
  8. Bhatt, G.,(2002),”Management strategies for individual knowledge and organizational knowledge,” Journal of Knowiedge Management Vol. 6,Issue 1,pp.31-39.
  9. Birkin Shaw, J.& T. Sheehan(Fall2002),”Managing the Knowledge life cycle”,Sloan Management Review, 44(1):75-83.
  10. Blackler , F.(1995).” The knowledge , knowledge work and organization : An overview and interpretation”. Organization studies , 102-104.
  11. Boisot ,M.(1998),”knowledge assets : securing competitive  advantage in  the  information  economy “, Oxford  University  Press.
  12. Brice, A and Gray,M.(2003),” knowledge is the enemy of Disease”,CILIPU.
  13. Bukowitz , W,&R.Williams(2000),”The knowledge Managemant field book”,London:Prentice Hall.
  14. Choo,C.W.(1998),”The knowledge organization”,New york,Oxford University Press.
  15. Cohen,S.and Backer,N.(1999),”Making and mining intellectual capital: method or madness”,Training and Development,Vol.56.No.9,pp.46-50
  16. Cohen,M.D.(2006),”What,s your return on knowledge?” Harvard Business Review,December 2006,Vol.84,lssue12.
  17. Collison,Chris.And Parcell, Geoff(2001),”Learning tofly: Practical lessons

From one of the world,s leading kowledge companies”,Oxford:Capstone.

  1. Daft,R.L.(1982),”Bureaucratic versus nonburea cratic structure and the

process of innovation and change”,Research  in  the Sociology of Organizations,1:129-166.

  1. Dalkir, K.(2005),”Knowledge management in theory & practice”,Elsevier Butterworth Heinemann,P.7.
  2. Dalkir,Kimiz.(2005),”Knowledge management in teory and practice”, Mc Gill University.
  3. Davenport.T and Pursak,L.(1998),”Working knowledge:How organizations manage what they know”.Boston : Harvard Business School press.
  4. Demarest,M(1997),”Understanding knowledge management”,Long Range Planning , 30(3):374-384.
  5. Dixon,Nancy M.(2000) ,”Common knowledge”,Boston , MA : Harvard Business School press.
  6. Drucker,P.F.(1989),”The new realities”,Oxford :Hinemann.
  7. Duffy,J.(2001),”The tools and Technologies needed for knoeledge management”,Information Management Journal , Vol.35 No.1,pp.64-8.
  8. Earl,M.J.and Scott,I.A.(1999),”What is a chief knowledge officer?”,MIT sloan management Review, Vol.40 No.2 , pp .29-38.
  9. Edvinson, L.(1997),”Developing intellectual capital at skandia”, Journal of Long Range Planning , 30(3):366-373.
  10. Endsley, S and Kirkegaard , M and Linarres A,(2005),” Working together-communities of practice in family medicine”,Family Practice Management , January.
  11. Gary H. Judy,Densten L.Iain(2005),”Towards an Integrative Model of Organizational culture and knowledge management”, Internet .
  12. Grover,V.& T.H.Davenport(2001),”General perspectives on knowledge management : fostering a research agenda”, Journal of Management Information Systems,18(1):5-21
  13. Hanneman,Robert.(2005),”Introduction to social network methods”, Available on:
  14. Hansen , Morten T.,Nohria,Nitin,Tierney,Thomas(1999),”What,s Your Strategy for Managing Knowledge?” Harvard Business Review,Vol,77,Lssue 2.
  15. Hassel,L.A.(2001),”Philosophical perspctive of knowledge management”,Martin,s press.
  16. Hedlund,G.(1994),”A model of knowledge management and the N-Form corporation”, Strategic Management Journal,15:73-90.
  17. Hedlund,G,& I.Nonaka(1993),”Models of knowledge management in the west and Japan”,in B.Lorange,et al.(Eds),Implementing Startegic Processes, Change, Learning and Cooperation,Macmillan,London,pp.117-144.
  18. Hilboard Rao, Emerging technologic in knowledge management pp:47.
  19. Holloway,Pamela,(2000),”Leverage exit interviews to Collect kay knowledge”, Available on:
  20. Holloway,Pamela,(2000),”Tips and Techniques for Effective Exit Interview”,Available on:
  21. Holm.Jeanne(2001),”Managing a weaith of knowledge at NASA”,Jet Propulsion Laboratory Colifornia Institute of technology.
  22. Hooey,Becky,C.Foyel,David(2007),”Requirement for a desige rationale capture tool to support NASA complex systems”,International Workshop on managing knowledge for Space Missions.
  23. Honeycutt,J.(2000),”Knowledeg management strategies”, Microsoft,Redmond,WA.
  24. Hung,Y.C.,Huang,S.M,Lin,Q.P. and Tasi,M.L.(2005),”Critical Factors in adopting a knowledge management system for the pharmaceutical industry”,Industrial Management & data System,Vol.105,No.2,pp.164-183.
  25. Johannessen,John-Arild,Olaisen,Johan,(2001),”Mis management of tacit knowledge : the importance of knowledge , the danger of information technology, and what to do about it”,International Journal of Information management 21,pp.3-20.
  26. Johnson,CM(2001),”A survey of current research on online communities of practice”,Internet and Higher Education,Vol.4,No.1.
  27. Jraldlass.J.Mikaeil(2008),”Managis knowlege “,Oxford : Butter Worth Heinemau.
  28. Katzenbach.J.R.and Smith,D.K(1994),”The wisdom of Teams : creating the High-Performance organization”, New York :Harper Business.
  29. Koniger,P.and Janowitz,K.(1995),”Drowning in information , but thirsty for knowledge”,International Journal of Information management,Vol.15,No.1,pp.5-16.
  30. Krishna, V.,Rens,S.,Marting,G.(2003),”Supporting knowledge strategy in consulting organization:codification, personalization or both”,7th Pacific Asia conference on Information Systems (10-13 July, Adelaide, South Australia)
  31. Lelic.S.(2001),”Asence of community : the role of cops in knowledge management”,knowledge management , 10 october.
  32. Leonard,D.,Sensiper,S.,(1998),”The role of tacit knowledge group innovation”, Californian Management Review, 40,3,pp.112-132.
  33. Lesser, EL and Storck,J.(2001),”Communities of practice and organizational performance”,IBM Systems Journal , Vol . 40,No.4.
  34. Liao , Shu- hsein,(2002),”Problem solving and knowledge inertia”, Expert System With Applications 22,pp.291-317.
  35. Lubit Roy,(2001),”Tacit knowledge and knowledge management:The keys to sustainable competitive advantages , organizational dynamics”, Vol.29.No 4,pp.164-178.
  36. Marakas, G.M.(1999),”Decision support systems in the twenty century”, Prentice Hall, Englewood Cliffs,NJ,pp.264.
  37. Mc Adam,R.and Mc Creedy,S.(1999),”A critical review of knowledge management models”, The learning Organization ,Vol.6,No.3,pp.91-100.
  38. Mc Elory , M.(1999),”The knowledge life cycle”, Presented at the ICM Conference on KM,Miami,FL.
  39. Meso,P.and Smith,R.(2000),”A resource based view of organizational knowledge management Systems”,Journal of knowledge Management,Vol. 4 No.3,pp.224-234.
  40. Meyer, M.& M.Zack(1996),”The design and implementation of information products”,SloanManagement Review,37(3): 43-59.

109.Moore,C.(1999),”Eureka! Xerox discovers way to grow community knowledge and customer satisfaction”, KMW Orld Magazine, Volume

8,Issue 10.

  1. Nayir,D.Z.and Uzuncarsili , U.,2008,”A cultural perspective on knowledge management : the success story of sarkuysan company,” Journal of Knowledge Management,12(2),pp.141-155.
  2. Nonaka, I.(1991),”The knowledge-creating company”,Harvard Business Review ,Vol.69,pp.96-104.
  3. Nonaka,I.,T.Ryoko,& N.Akiya(2000),”A firm as a knowledge-creating entity : a new perspective on the theory of the firm, industrial and corporate change”,Oxford,9(1):1-20.
  4. Nonaka.I,and Takeuchi.H(1995),”The knowledge creating company : how Japanese Companies create the dynamices of innovation”, Oxford university press , New York.
  5. Oliver, Boiral,(2002),”Tacit knowledge and environmental management”, Long Rang Planning , No.35,pp.291-317.
  6. Passmore,W and Ramakrishnan Tenkasi(1992),”The Influence of deliberations on learning in new prodact development teams”, Journal of Exgineering and Techenology Management 9.No.2(1992) 7-28.
  7. Plessis.M.D,Boon.J.A(2004),”Knowledge management in e-business and customer relationship.
  8. Polani,M.(1966),”The tacit dimension”,New York:Doubleday.
  9. Pollard,D.(2000),”Becoming knowledge-powered:planning the transformation”,in Knowledge management and virtual organization,Y.

Malhotra, ED. Hershey:Idea group Publishing . pp.196-213.

  1. Probst, Gilbert et al.(1999),”Managing knowledge : building blocks for success”, NY: John Wilely & sons , 2000.
  2. Prokopenko Josph(2002),” Human capital and Knowledge management strategies and their performance measures”, http://d.wanfangdata.com.en/periodical-kjjjsc200711152.aspx.
  3. Radding , Allen(2003),Knowledge management translator : Latifi, Mohammad Hossein (1382), One Edition , Samt Publisher.
  4. Raelin,J.A.(1997),” A model of work-based learning”,Organization Science, Vol.8,No.6,pp.563-578.
  5. Rosensein,Stan(2003),”New techniques for knowledge capture”, TTI Conference :Knowledge management comes of age.
  6. Rowley,J.(1999),”What is Knowledge management?”,Library management , Vol.20, No.8,p.416.
  7. Salvendy . G.(2001),” Computer integrated technologies and Knowledge management”,In Hand book of Industrial Engineering : Technology and Operations Management ,23rd ed, John Wiley & Sons Ins,pp.177-223.
  8. Schindler , Martin,J.Eppler.Martin(2003),”Harvestingproject knowledge : a review of project iearning methods and auccess factors “, International Journal of Project Management ,No.21,pp.219-228.
  9. Simon, H.(1957),”Models of man : social and rational”,New York : John Wiley & sons.
  10. Smiti, Gandi(2004),”Knowledge management and reference services”,Journal of Academic Librarianship 3, pp.1-14.
  11. Sveiby , K.(2001),”A knowledge- based theory of the firm to guide in strategy formulation”,Journal of Intellectual Capital ,2(4):344-358.
  12. Sveiby , Karl- Erik.(1997),”The new organizational wealth : managing and measuring knowlege – based assets”, San Francisco ; Barrett- Koehler Publishers.
  13. Tectem(2001),”Benchmarking project knowledge management”, Benchmarking Center , University St. Gallen , Switzerland , Screening Report :37.
  14. Teece , D.J (2000),”Startegies for managing knowledge assets : the role of firm structure and industrial context , long range planning”, Long Range Planning Vol.33,No.1,pp.35-54.
  15. Trepper, C.H.(2000),”E-commerce strategies “, Microsoft , Redmond , WA.
  16. Von Krogh , G .& J. Roos (1995),”Organizational epistemology , New York : St . Martins Press.
  17. Walezaks(2005),” Organization knowledge management structure”, Journal of the Learning Organization”, Vol.122,No.4,pp.330-339.
  18. Weick , K,(2001),”Making sense of the organizathion “, Malden,MA: Basil Blackwell.
  19. Wenger , E., Mcdermott , R , Snyder , W.,(2002),”Cultivating Communicates of Practice , Boston, Massachuset : Harvard Business School Press.
  20. Wiig , K.(1993),”knowledge management foundations : thinking about

thinking ,how people & organizathions create,represent & use knowledge “,

Arlington , TX :Schema Press.

139.Wiig , K. M.(1997),”Integrating intellectual capital and knowledge management”,Long Range Planning,30(3):399-405.

  1. Wiig , K. M.(2004),”People – focused knowledge management : how effective decision making leads to corporate success”,Elsevier , Oxford , pp.213-237.
  2. Wiig , K. M.(1997),”knowledge managemen :where did it come from and where will it go?”, Journal of Expert Systems with Application. 13 (1) :
  3. Wiig , K , Prousak.J,(2009),”knowledge managemen foundation arington : TX:schama Hibbard , J. Knowldge what we know. Information weec , October, No-20 pp :16-25.
  4. witzel , M.(2000),”Definition of knowledge”,in the IEBM hand book of information technology in business, M . Zeleny , Ed.London : Thomson Learing , pp .151-168.
  5. Woo, Jeong – Ham , Clayton , Mark J.,Johanson, Robert E, Flores , Benito E. And Ellis Christopher, (2004),”Knowledge map : reusing expert,s tacit knowledge in the AEC industry”, Automation in Construction 13,pp.203-207.
  6. Zack , M.(1999),”Developing a knowledge management strategy”, California Management Review , Vol.41,NO.3,pp.125-145
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مبانی نظری و پیشینه پژوهشی سیستم مدیریت دانش”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *