مبانی نظری و پیشینه پژوهشی مدیریت

نوع فایل
rar
حجم فایل
249 کیلوبایت
تعداد صفحه
124
تعداد بازدید
346 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم با «پیشینه پژوهشی و تحقیق و مبانی نظری مدیریت » که بطور کامل و جامع به این مبحث پرداخته و نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

 

 

بخش اول

1.2 پيشگفتار

در نگرش سنتي مديريت، برنامه ريزي نقطه ي شروع تمامي حرکت ها ست که اهميت آن از گذشته ي دور بر همگان آشکار بوده و آن را اساسي ترين وظيفه ي مديريت دانسته اند. در همين راستا سير تحول جامعه بشري از صورت ساده و پيچيده، حرکت شتاب دار و تحولات عظيم در عوامل اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي، سياسي و تکنولوژي به ويژه در دهه ي اخير، صحنه هاي جديد آفريد و هر روز نگرش هاي جديد مطرح ساخته است. امروزه در محيط فعاليت سازمان ها علاوه بر وجود پيچيدگي وعدم اطمينان فزاينده، شاهد تعامل و در هم تنيدگي اين تحولات نيز هستيم.در شرايط کنوني تغيير در يک بخش مي تواند اثرات پيش بين نشده ونامنظمي را بر سازمان بر جاي بگذارد. اين محيط ناپايدار ودر عين حال به هم پيوسته، برخورد متفاوتي را از سازمان ها مي طلبد. پيش از هر چيز بايد تفکر، عمل ويادگيري سازمان ها استراتژيک شود. سپس سازمان ها بايد به منظور وفق دادن خود با شرايط جديد، بينش و ديدگاه هاي خود را در قالب استراتژي هاي اثر بخش ارائه کنند. در اين راستا سازمان ها در گام نخست مي بايست از جايگاه خود در صنعت آگاهي يابند. شناخت وضعيت نيازمند شناخت نقاط قوت وضعف سازمان است. در گام بعدي براي شناخت موقعيت شرکت ها در صنعت بايد فرصت ها و تهديد هاي محيط آن ها به دقت بررسي شود تا مديريت سازمان بتواند با درک محيط و با توجه به جايگاهي که سازمان در صنعت دارد به تدوين استراتژي هاي مناسب بپردازد. ( ديويد فردآر، 1379)

از سويي، بيمه موسسه مالي غير بانکي است که با ايجاد امنيت و اطمينان، زمينه گسترش فعاليت هاي توليدي و خدماتي را فراهم مي سازد. به بيان ديگر عملکرد شرکت هاي بيمه ، ثبات مالي را به همراه خواهد داشت و اضطراب و ريسک سرمايه گذاري را کاهش مي دهد. شرکت هاي بيمه از طريق انجام سرمايه گذاري هاي مناسب سبب تخصيص کارآمد منابع مي شوند. مرتن (1992) و لوين(2004،1997،1993) در مطالعات نظري خود بيان کردند که موسسات مالي به ويژه شرکت هاي بيمه، از طريق تحرک پس انداز، تخصيص منابع، کنترل وام گيرندگان و اعمال کنترل مشارکتي، تسهيل در مديريت ريسک و تسهيل در مبادلات کالا و خدمات از دوکانال انباشت سرمايه و نوآوري فني، به رشد اقتصادي کمک مي کنند. با وجود فقدان ادبيات نظري آشکار در زمينه ي توسعه ي بيمه و رشد اقتصادي، اسکيپر (1998) بيان کرد که از ديدگاه عملکردي شرکت هاي بيمه هم مي توانند از دو کانال انباشت سرمايه ( فيزيکي و انساني) و نوآوري فني بر رشد اقتصادي تاثير گذارند. زيرا بيمه باعث افزايش ثبات مالي مي شود و مي تواند جانشين و تکميل کننده ايي براي برنامه هاي اجتماعي دولت باشد. از سويي ديگر بيمه به انباشت پس انداز کمک مي کند و مديريت ريسک را تسهيل مي کند. ( جعفري صميمي 1385)

بنابراين بر اساس مطالعات انجام شده، رابطه ي معنا داري بين توسعه ي صنعت بيمه ي يک کشور و رونق اقتصادي در آن کشور وجود دارد. براي مثال کامينز (1937) در مقاله اي تحت عنوان “مدل اقتصاد سنجي، بخش بيمه عمر اقتصاد آمريکا” اثرات متغير هاي کلان اقتصادي را بر ميزان فروش بيمه ي عمر مورد مطالعه قرار داد و به اين نتيجه رسيد که به بيمه عمر با توليد ناخالص داخلي ارتباط مستقيم دارد. بنابراين ايران نيز به عنوان يکي از کشور هاي در حال توسعه که قابليت هاي بسيار بالايي براي سرمايه گذاري هاي کلان اقتصادي دارد، ازاين قانون مستثنا نيست. (مظلومي، امامی، اعرابی 1389)

توسعه ي صنعت بيمه در ايران، نياز مند رقابتي تر شدن بازار بيمه است. زيرا در اين صورت شرکت هاي بيمه به منظور کسب سهم بيشتري از بازار نيازمند ارائه ي خدماتي با کيفيت بالاتر به بيمه گذاران هستند. به منظور شناخت جايگاه هريک از شرکت هاي بيمه ايراني از منظر استراتژيکي مي بايست شناخت کافي از استراتژي و مديريت استراتژيک داشته باشيم.

دراين فصل در ابتدا به سير تکاملي و نظريه هاي تاريخي در رابطه با مکاتب مديريتي مي پردازيم. در گام بعدي شناخت استراتژي و استراتژي هاي اصلي سازمان ها بيان مي شود. در بخش دوم اين فصل مختصري از تاريخچه صنعت بيمه در ايران و جهان و هم چنين جايگاه هريک از شرکت هاي بيمه ي فعال در بازار بيمه ي ايران بيان مي شود.

 

فهرست منابع

1 آرمسترانگ، مایکل(1381)؛ «مدیریت استراتژیک منابع انسانی»؛ ترجمه داود ایزدی، محمد اعرابی، اتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی؛ تهران
2 آرمسترانگ،گری؛ کاتلر، فیلیپ(1387)؛« اصول بازاریابی»؛ ترجمه بهمن فروزنده؛ نشر آموخته، تهران
3 آنسوف،مک دانل(1377)؛« استقرار مدیریت استراتژیک»؛ترجمه عبدالله زندیه؛ انتشارات سمت؛ تهران
4 احمدی، حسین(1377)؛ « برنامه ریزی استراتژیک و کاربرد آن» انتشارات تصت؛ تهران
5 استیسی، رالف.دی (1381)؛« مدیریت استراتژیک و پویایی های سازمانی»؛ ترجمه محمد رضا شجاعی؛ دانشکده امور اقتصادی؛ تهران
6 استیسی،رالف(1387)؛« تفکر استراتژیک و مدیریت تحول: دیدگاه های بین المللی درباری پویایی سازمانی»؛ ترجمه مهریار کاظمی موحد؛ تهران
7 اعرابی، محمد؛ آقازاده، هاشم, هوشنگ نظامی(1386)؛« دستنامه برنامه ریزی استرات
8 اعرابی، محمد؛ فیاضی مرجان(1388)؛ « استراتژی منابع انسانی»، انتشارات انستیتو ایز ایران؛ تهران
9 الکساندر، دیوید(1384)؛ کلید های طلایی مدیریت بر روابط با مشتری»؛ ترجمه میهن خلصی، نشر حیجون، تهران
10 الوانی، سید مهدی(1386)؛ «مدیریت عمومی»؛ نشر نی؛تهران
11 الوانی، سید مهدی، اشرف زاده، فرزاد(1387)؛« مدیریت برون سپاری، راهی به سوی توسعه»؛ انتشارات مبتکران، شرکت ملی نفت ایران، تهران
12 امیرکبیری،علیرضا(1385)؛«رویکرد های سازمان، مدیریت و رفتار سزمانی با چشم انداز پست مدرن»؛ انتشارات نگاه دانش؛ تهران
13 بندیکس، هرمس(1388)؛ « سیمای فکری ماکس وبر»؛ ترجمه م. رامبد، تهران
14 پراهالد(1986)؛ « مدیریت قرن بیست و یکم»؛ ترجمه فخرالدین معروفی؛ انتشارات پرتوییان؛ تهران
15 پورتر، مایکل(1387)؛« استراتژی رقابتی»؛ ترجمه عباس مهرپویا، جهانگیر مجیدی؛ انتشارات رسا؛ تهران
16 پیرس، جان؛ رابینسون،ریچارد(1377)؛« برنامه ریزی ومدیریت استراتژیک»؛ ترجمه سهراب خلیلی شورینی؛ انتشارات یادواره؛ تهران
17 خلیل شورینی، سهراب(1377)؛ « برنامه ریزی مدیریت استراتژیک»؛ انتشارات یادواره؛ تهران
18 داری، کی ریگبی( 1388)؛« ابزار های مدیریتی»؛ مترجم شادی گلچین فر، امید بختایی، انتشارات سازمان مدیریت صنعتی، تهران
19 دراکر،پیتر(1387)؛«مدیریت در جامعه آینده», ترجمه عبدالرضا رضایی نژاد، انتشارات رسا، تهران
20 دستباز، هادی(1385)؛ « اصول وکلیات بیمه اشخاص»؛ اتشارات علامه طباطبایی، تهران
21 دفت، ریچارد(1377)؛ « تئوری و طراحی سازمان»؛ ترجمه سید محمد اعرابی، علی پارسائیان؛ انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی؛ تهران
22 رابینز، استیفن پی( 1388)؛ رفتار سازمانی- مفاهیم، نظریه ها و کاربرد ها»؛ ترجمه سید مهدی الوانی، حسن دانایی فرد، انتشارات صفا، تهران
23 رابینز، استیفن(1379)؛ « مبانی مدیریت»؛ چاپ ششم؛ دفتر پژوهش های فرهنگی، تهران
24 رحمان سرشت، حسین(1383)؛ « مدیریت راهبردی (استراتژیک) در اندیشه»؛ چاپ اول؛ انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی؛ تهران
25 رحمان سرشت، حسین(1384)؛ « راهبرد های مدیریت»؛ چاپ اول؛ انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی؛ تهران
26 رضائیان، علی(1380)؛« مبانی سازمان و مدیریت»؛ انتشارات سمت؛ تهران
27 رضائیان، علی(1388)؛ « تعامل انسان و سیستم های اطلاعاتی»؛ انتشارات سمت؛ تهران
28 صغیر، جمالی(1374)؛ « توسعه بخش خصوصی: خصوصی سازی»؛ انتشارات دانشکده امور اقتصادی، تهران
29 عبیری، غلام حسین(1388)؛ « آزاد سازی،خصوصی سازی، رقابت پذیری وارتباطات»؛ انتشارات آیدن، تهران
30 علی احمدی، علیرضا؛ فتح الله، مهدی؛ تاج الدین، مهدی(1382)؛« نگرشی جامع بر مدیریت استراتژیک»؛ چاپ یازدهم؛انتشارات تولید دانش؛ تهران
31 فرد.آر، دیوید(1379)؛«مدیریت استراتژیک»؛ ترجمه علی پارسائیان، سید محمد اعرابی؛ انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی، تهران
32 کاتلر، فیلیپ(1385)؛« مدیریت بازاریابی»؛ ترجمه عبدالرضا رضایی نژاد؛ انتشارات فرا، تهران
33 کریتنر،روبرت(1387)؛ « اصول مدیریت( عملیات برتر)»؛ ترجمه داور ونوس، مهرداد پرچ، بهمن جمشیدی؛ نشر کتاب مهربان؛تهران
34 کریمی،آیت(1388)؛« کلیات بیمه»؛ انتشارات بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران؛ تهران
35 میرسپاسی،ناصر(1386)؛« مدیریت استراتژیک منابع انسانی و روابط کار با نگرشی به روند جهانی سازی»؛ انتشارات کتاب سرا؛ تهران
36 مینتزبرگ، هنری؛ آلستراند، بروس؛ لمپل، ژوزف(1387)؛« جنگل استراتژی» ترجمه محمود احمد پور دریانی؛ پردیس؛ تهران
نیومن، پیتر؛ تورنلی، اندی(1385) « برنامه ریزی شهری در اروپا، رقابت بین المللی، نظام طرح های برنامه ریزی»؛ ترجمه عارف اقوامی مقدم؛

انتشارات آذرخش، تهران

39 37. والتون، جان(1388)؛« پرورش راهبردی منابع انسانی»؛ ترجمه ناصر میر سپاسی، داریوش غلامزاده؛ انتشارات ترمه،تهران

38. الیاسی، حمید( 1379)؛« ملاحظاتی پیرامون مبانی نظری و علمی سیاست خصوصی سازی»؛ فصلنامه اطلاعات سیاسی و اقتصادی»؛

شماره 77 و 78 ؛ تهران

مظلومی نادر، امامی کورش، اعرابی نرحس(1389)؛ « سنجش آمادگی الکترونیکی بیمه گذاران خودرو»؛ فصلنامه صنعت بیمه؛ تهران
  1. Hofer, C.W. (1975) ‘Toward a Contingency theory of business strategy, Academy of Management Journal, vol 18, No. 4 P. 784
  2. Chen, Tser-yieth. 1999. Critical success factor for various strategies in the banking industry. International journal fo bank marketing. Vol. 17, No. 2: pp 83-91.
  3. H.Rowe R. Mason and K. Dickel, Strategic Management and business policy: A Mathodoligical approach ( Reading Massachusetts:Addision-welsey Publishing Co. Inc. 1982) The strategic Position and action Evolation.
  4. Robert M. Grant, Porters Competetive Advantage of Nations: An Assesment, ‘ Strategic Management Journal, 1991

 

 

منابع :

1 آرمسترانگ، مایکل(1381)؛ «مدیریت استراتژیک منابع انسانی»؛ ترجمه داود ایزدی، محمد اعرابی، اتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی؛ تهران
2 آرمسترانگ،گری؛ کاتلر، فیلیپ(1387)؛« اصول بازاریابی»؛ ترجمه بهمن فروزنده؛ نشر آموخته، تهران
3 آنسوف،مک دانل(1377)؛« استقرار مدیریت استراتژیک»؛ترجمه عبدالله زندیه؛ انتشارات سمت؛ تهران
4 احمدی، حسین(1377)؛ « برنامه ریزی استراتژیک و کاربرد آن» انتشارات تصت؛ تهران
1 استیسی، رالف.دی (1381)؛« مدیریت استراتژیک و پویایی های سازمانی»؛ ترجمه محمد رضا شجاعی؛ دانشکده امور اقتصادی؛ تهران
2 استیسی، رالف.دی (1381)؛« مدیریت استراتژیک و پویایی های سازمانی»؛ ترجمه محمد رضا شجاعی؛ دانشکده امور اقتصادی؛ تهران
3 استیسی،رالف(1387)؛« تفکر استراتژیک و مدیریت تحول: دیدگاه های بین المللی درباره ی پویایی سازمانی»؛ ترجمه مهریار کاطمی موحد؛ تهران
4 اعرابی، محمد؛ آقازاده، هاشم, هوشنگ نظامی(1386)؛« دستنامه برنامه ریزی استرات
5 اعرابی، محمد؛ فیاضی مرجان(1388)؛ « استراتژی منابع انسانی»، انتشارات انستیتو ایز ایران؛ تهران
6 الکساندر، دیوید(1384)؛ کلید های طلایی مدیریت بر روابط با مشتری»؛ ترجمه میهن خلصی، نشر حیجون، تهران
7 الوانی، سید مهدی(1386)؛ «مدیریت عمومی»؛ نشر نی؛تهران
8 الوانی، سید مهدی، اشرف زاده، فرزاد(1387)؛« مدیریت برون سپاری، راهی به سوی توسعه»؛ انتشارات مبتکران، شرکت ملی نفت ایران، تهران
9 امیرکبیری،علیرضا(1385)؛«رویکرد های سازمان، مدیریت و رفتار سزمانی با چشم انداز پست مدرن»؛ انتشارات نگاه دانش؛ تهران
10 بندیکس، هرمس(1388)؛ « سیمای فکری ماکس وبر»؛ ترجمه م. رامبد، تهران
11 پراهالد(1986)؛ « مدیریت قرن بیست و یکم»؛ ترجمه فخرالدین معروفی؛ انتشارات پرتوییان؛ تهران
12 پورتر، مایکل(1387)؛« استراتژی رقابتی»؛ ترجمه عباس مهرپویا، جهانگیر مجیدی؛ انتشارات رسا؛ تهران
13 پیرس، جان؛ رابینسون،ریچارد(1377)؛« برنامه ریزی ومدیریت استراتژیک»؛ ترجمه سهراب خلیلی شورینی؛ انتشارات یادواره؛ تهران
14 حافظ نیا، محمد رضا(1384)؛« مقدمه ایی به روش تحقیق در علوم انسانی»؛ انتشارات سمت؛ تهران
15 حسینی، سید محمود(1377)؛ « مدیریت استراتژیک»؛ انتشارات موسسه کار و تامین اجتماعی؛ تهران
16 خاکی، غلامرضا(1383)؛« روش تحقیق با رویکردی با پایان نامه  نویسی»؛ انتشارات بازتاب، تهران
17 خلیل شورینی، سهراب(1377)؛ « برنامه ریزی مدیریت استراتژیک»؛ انتشارات یادواره؛ تهران
18 داری، کی ریگبی( 1388)؛« ابزار های مدیریتی»؛ مترجم شادی گلچین فر، امید بختایی، انتشارات سازمان مدیریت صنعتی، تهران
19 دراکر،پیتر(1387)؛«مدیریت در جامعه آینده», ترجمه عبدالرضا رضایی نژاد، انتشارات رسا، تهران
20 دستباز، هادی(1385)؛ « اصول وکلیات بیمه اشخاص»؛ اتشارات علامه طباطبایی، تهران
21 دفت، ریچارد(1377)؛ « تئوری و طراحی سازمان»؛ ترجمه سید محمد اعرابی، علی پارسائیان؛ انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی؛ تهران
22 رابینز، استیفن پی( 1388)؛ رفتار سازمانی- مفاهیم، نظریه ها و کاربرد ها»؛ ترجمه سید مهدی الوانی، حسن دانایی فرد، انتشارات صفا، تهران
23 رابینز، استیفن پی( 1388)؛ رفتار سازمانی- مفاهیم، نظریه ها و کاربرد ها»؛ ترجمه علی پارساییان، سید محمد اعرابی؛ انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی، تهران
24 رابینز، استیفن(1379)؛ « مبانی مدیریت»؛ چاپ ششم؛ دفتر پژوهش های فرهنگی، تهران
25 رحمان سرشت، حسین(1383)؛ « مدیریت راهبردی (استراتژیک) در اندیشه»؛ چاپ اول؛ انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی؛ تهران
26 رحمان سرشت، حسین(1384)؛ « راهبرد های مدیریت»؛ چاپ اول؛ انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی؛ تهران
27 رضائیان، علی(1380)؛« مبانی سازمان و مدیریت»؛ انتشارات سمت؛ تهران
28 رضائیان، علی(1388)؛ « تعامل انسان و سیستم های اطلاعاتی»؛ انتشارات سمت؛ تهران
29 روستا، احمد؛ ونوس، داور( 1378)؛ « مدیریت بازاریابی»؛انتشارات سمت؛ تهران
30 ساروخانی، باقر(1384)؛« روش های تحقیق در علوم اجتماعی»،پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی؛ تهران
31 سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس؛ حجازی، الهه(1383)؛« روش های تحقیق در علوم رفتاری»؛ نشر آگه، تهران
32 صغیر، جمالی(1374)؛ « توسعه بخش خصوصی: خصوصی سازی»؛ انتشارات دانشکده امور اقتصادی، تهران
33 عبیری، غلام حسین(1388)؛ « آزاد سازی،خصوصی سازی، رقابت پذیری وارتباطات»؛ انتشارات آیدن، تهران
34 علی احمدی، علیرضا؛ فتح الله، مهدی؛ تاج الدین، مهدی(1382)؛« نگرشی جامع بر مدیریت استراتژیک»؛ چاپ یازدهم؛انتشارات تولید دانش؛ تهران
35 فرد.آر، دیوید(1379)؛«مدیریت استراتژیک»؛ ترجمه علی پارسائیان، سید محمد اعرابی؛ انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی، تهران
36 فیضی، طاهره ( 1386)؛« مبانی سازمان و مدیریت»؛ انتشارات پیام نور، تهران
37 کاتلر، فیلیپ(1385)؛« مدیریت بازاریابی»؛ ترجمه عبدالرضا رضایی نژاد؛ انتشارات فرا، تهران
38 کریتنر روبرت(1387)؛« مدیریت رفتار سازمانی» ( مفاهیم نظریه ها وکاربردها»؛ ترجمه حسین صفر زاده
39 کریتنر،روبرت(1387)؛ « اصول مدیریت( عملیات برتر)»؛ ترجمه داور ونوس، مهرداد پرچ، بهمن جمشیدی؛ نشر کتاب مهربان؛تهران
40 کریمی،آیت(1388)؛« کلیات بیمه»؛ انتشارات بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران؛ تهران
41 میرسپاسی،ناصر(1386)؛« مدیریت استراتژیک منابع انسانی و روابط کار با نگرشی به روند جهانی سازی»؛ انتشارات کتاب سرا؛ تهران
42 مینتزبرگ، هنری؛ آلستراند، بروس؛ لمپل، ژوزف(1387)؛« جنگل استراتژی» ترجمه محمود احمد پور دریانی؛ پردیس؛ تهران
43 نیومن، پیتر؛ تورنلی، اندی(1385) « برنامه ریزی شهری در اروپا، رقابت بین المللی، نظام طرح های برنامه ریزی»؛ ترجمه عارف اقوامی مقدم؛ انتشارات آذرخش، تهران
44 والتون، جان(1388)؛« پرورش راهبردی منابع انسانی»؛ ترجمه ناصر میر سپاسی، داریوش غلامزاده؛ انتشارات ترمه،تهران
45 هریسون، جفری؛ جان، کارون(1380)؛«مدیریت استراتژیک»؛ ترجمه بهروز قاسمی؛ چاپ دوم؛ انتشارات آبتین؛ تهران

46    سالنامه آماری صنعت بیمه ایران(1387)؛ انتشارات پژوهشکده ی بیمه ایران؛ تهران

47 الیاسی، حمید( 1379)؛« ملاحظاتی پیرامون مبانی نظری و علمی سیاست خصوصی سازی»؛

فصلنامه اطلاعات سیاسی و اقتصادی»؛ شماره 77 و 78 ؛ تهران

48 جعفری صمیمی، احمد؛طهرانچیان امیر منصور( 1385)« بررسی اثرات سیاست های پولی و مالی بر شاخص های عمده اقتصاد کلان در ایران»؛

انتشارات تحقیقات اقتصادی؛ تهران

49 مظلومی نادر، امامی کورش، اعرابی نرحس(1389)؛ « سنجش آمادگی الکترونیکی بیمه گذاران خودرو»؛ فصلنامه صنعت بیمه؛ تهران
  1. 50. Hofer, C.W. (1975) ‘Toward a Contingency theory of business strategy, Academy of Management Journal, vol 18, No. 4 P. 784
  2. 51. Chen, Tser-yieth. 1999. Critical success factor for various strategies in the banking industry. International journal fo bank marketing. Vol. 17, No. 2: pp 83-91.
  3. 52. Rowe R. Mason and K. Dickel, Strategic Management and business policy: A Mathodoligical approach ( Reading Massachusetts:Addision-welsey Publishing Co. Inc. 1982) The strategic Position and action Evolation.
  4. 53. Robert M. Grant, Porters Competetive Advantage of Nations: An Assesment, ‘ Strategic Management Journal, 1991

 

 

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مبانی نظری و پیشینه پژوهشی مدیریت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *