مبانی نظری و پیشینه پژوهشی واردات موازی

نوع فایل
word
حجم فایل
791 کیلوبایت
تعداد صفحه
121
تعداد بازدید
338 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم با «پیشینه پژوهشی و تحقیق و مبانی نظری واردات موازی » که بطور کامل و جامع به این مبحث پرداخته و نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع :انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل:WORD و قابل ویرایش با فرمت
doc

 

فهرست محتوا

مقدمه. 2

فصل اول: کلیات تحقیق

1-1- بیان مسئله. 5

1-2- سئوال های تحقیق. 8

1-3-  فرضیه های تحقیق. 8

1-4- پیشینه تحقیق. 9

1-5- اهداف تحقیق. 12

1-6- روش پژوهش… 13

1-7- سازماندهی پژوهش… 13

1-8- جنبه نو آوری و جدید بودن پژوهش… 14

فصل دوم : مفهوم حقوق مالکیت فکری(صنعتی-ادبی و هنری) و تحولات آن در مقابله با واردات موازی

2-1- مقدمه. 16

2-2- تاریخچه و ماهیت حقوق مالکیت فکری.. 16

2-3- مفهوم حمایت از حقوق مالکیت فکری.. 18

2-3-1- مالکیت ادبی و هنری.. 20

2-3-2- حقوق مالکیت صنعتی.. 21

2-3-2-1 انواع مالکیت های تجاری و صنعتی.. 22

2-4- اقدامات قانونی کشورها در جهت کنترل بازارهای موازی.. 25

2-4-1- اقدامات جوامع بین المللی در حمایت از ثبت اختراعات، طرحهای صنعتی و علائم تجاری.. 26

2-4-2- رویکرد قانون ایران در تدوین قوانین حمایت از مالکیت فکری.. 27

2-4-3- تحولات ثبت اختراعات، طرحهاي صنعتي و علائم تجاري در ایران. 28

2-4-3-1- حقوق ناشی از گواهینامه اختراع. 28

2-4-3-2- اصل صدور مجوز اجباری.. 31

2-4-3-3- اصل زوال حقوق مالکیت فکری.. 36

2-4-3-4- عرضه در بازار. 36

2-4-3-5- باراثبات دعوی.. 38

2-5- اقدامات قانونی کشورها در جهت کنترل واردات موازی.. 40

2-5-1- اقدامات جوامع بین المللی در حمایت از ثبت اختراعات، طرحهای صنعتی و علائم تجاری.. 41

2-5-2- رویکرد قانون ایران در تدوین قوانین حمایت از مالکیت فکری.. 42

فصل سوم: واردات موازی

3-1- مقدمه. 44

3-2- تعریف اصطلاحی و حقوقی واردات موازی.. 44

3-2-1- چگونگی شکل‌گیری واردات موازی.. 48

3-3- اصل زوال حقوق مالکیت فکری.. 50

3-3-1- ایالات متحده آمریکا 54

3-3-2-اتحادیه اروپا 56

3-3-3- استرالیا 57

3-3-4- نیوزلند. 57

3-3-5- ایران. 58

3-4- تبعات ناشی از واردات موازی.. 60

3-4-1- کاهش تدريجي ارزش علامت تجاري.. 60

3-4-2- تضعيف استراتژي قيمت‌گذاري سنتي‌ 61

3-4-3- اختلال در بازاريابي و سود. 61

3-5- استراتژي‌هاي مقابله با واردات موازی.. 62

3-5-1- استراتژي‌هاي انفعالي.. 63

3-5-1-1- ‌تقابل استراتژيک… 63

3-5-1-2- آموزش واسطه. 63

3-5-1-3- تجزيه و تحليل عوامل دروني.. 64

3-5-1-4- مشارکت.. 64

3-5-1-5-کاهش قيمت.. 64

3-5-1-6- مداخله در عرضه. 65

3-5-1-7- همکاري.. 65

3-5-1-8-تملک… 65

3-5-2- استراتژي فعال. 66

3-5-2-1- قيمت‌گذاري استراتژيک… 66

3-5-2-2- استراتژي ايجاد واسطه. 66

3-6- تحلیل و جمع بندی.. 67

فصل چهارم: واردات موازی و ضمانت اجراهای آن در قانون ایران و عرصه جهانی

4-1- مقدمه. 73

4-2- ضمانت اجراهای مدنی.. 73

4-2-1- جلوگیری از وقوع نقض… 74

4-2-2- جلوگیری از ادامه نقض… 77

4-2-3- اقدامات موقتی و احتیاطی پس از نقض… 81

4-2-4- جبران خسارت.. 85

4-3- ضمانت اجراهای گمرکی.. 88

4-3-1- ضمانت اجراهای گمرکی درحقوق ایران. 92

4-3-1-1- قانون‌ امور گمرکی‌ 92

4-3-1-2-  لایحه امور گمرکی.. 94

4-3-2- ضمانت اجراهای گمرکی در اسناد بین‌المللی‌ 95

4-3-2-1- کنوانسیون‌ پاریس‌در حمایت از مالکیت‌های صنعتی (1883) 96

4-3-2-2- موافقت‌نامه مادرید در مورد جلوگیری از نصب نشانه‌های منبع غیرواقعی یا گمراه‌کننده بر روی کالا (1891)  97

4-3-2-3- موافقت‌نامه‌ جنبه‌های مرتبط با تجارت حقوق مالکیت فکری (تریپس، 1994) 98

فصل پنجم: بحث و نتــــیجه گیری

5-1- بحث و جمع بندی.. 107

5-2- نتیجه گیری.. 110

منابع. 114

مقدمه

با توجه به نقش مهم تجارت در صحنه اقتصاد بين‌المللي و تلاش كشورها در جهت افزايش سهم خود از تجارت جهاني و به منظور بهره‌مندي بيشتر از مزاياي تجارت در بازارهاي بین المللی، از ديرباز بسياري از كشورها درصد برآمده‌اند تا زمينه‌هايي را فراهم كنند تا با هماهنگي بيشتر در رفتار تجاري خود بتوانند به سهم مناسب در تجارت جهاني دسترسي پيدا كنند. آنچه كه اهميت تجارت جهاني را بيش از پيش نمايان مي‌سازد دسترسي به امكانات توليد فراوان‌‌، نيروي كار ارزان، توليد بيشتر و كم هزينه‌تر و بالاخره بازارهاي وسيع براي فروش محصولات در جهان است. امروزه با دسترسي به تكنولوژي‌هاي پيشرفته، شبكه ارتباطات وسيع ماهواره‌اي و افزايش حجم منابع سرمايه‌اي توسط كشورهاي صنعتي و به وجود آمدن شرکت های چند ملیتی نياز روز افزون اين كشورها به بازارهاي گسترده جهاني براي فروش توليدات خود و مبارزه با مشكلات مختلف از جمله تفاوت ارز و قیمت بین کشورها، وجود کانالهای توزیع خارج از شعبات قانونی، حضور توزیع‌کنندگان و دلالان غیر مجاز که استراتژی‌های قیمت‌گذاری و توزیع را مختل می کنند و باعث به وجود آمدن واردات موازی[1] (در اتحادیه اروپا و بسیاری از جهان) یا بازار خاکستری[2]  (در ایالات متحده) می‌شوند که به عنوان یکی از پیچیده‌ترین مشکلات شرکت های بین‌المللی نمود پیدا کرده است.(ماسکوس[3]، 2010، ص 123)

در این پژوهش با تشریح مفهوم واردات موازی و تاریخچۀ پیدایش آن در مراودات تجاریِ کشورها، به قوانین حمایتی و میزان توفیق آنها در حقوق مالکیت صنعتی که از حوزه‌های وسیع و مهم حقوق مالکیت فکری است و جایگاه ویژه‌ای در عرصه تجارت بین‌الملل دارد پرداخته می شود.

اهمیت موضوع در عرصه تجارت و داد و ستد بین المللی با نقض حقوق مالکیت صنعتی مورد توجه بوده و در موافقت‌نامه‌های بین‌المللی راجع به حمایت از مالکیت فکری نیز مغفول نمانده است، از جمله در کنوانسیون پاریس[4] کشورهای عضو ملزم به اتخاذ تدابیر مرزی مناسب در قبال کالاهای ناقض حقوق مالکیت صنعتی گشته‌اند. در موافقت‌نامه ی تریپس[5] نیز، بیشترین سهم به ضمانت اجراهای گمرکی اختصاص داده شده است، تا در موارد معینی‌ از نقض‌ این حقوق در مقیاس گستردة تجاری افرادی که در قلمرو کشور دیگر محصولات تقلبی تولید نمایند و قصد داشته باشند با صادر کردن آن به کشورهای دیگر سود مالی زیادی نصیب خود کنند، با اقدامات و ضمانت اجراهای مربوط به تضمین حقوق دارنده، در قالب ضمانت اجراهای گمرکی[6] توسط مقامات اداری گمرک مواجه ‌شوند، که امروزه با توجه به گسترش روزافزون کالاهای مشمول حقوق مالکیت صنعتی[7] در تجارت بین‌الملل نقش ضمانت اجرای گمرکی نیز مهم جلوه می کند.

1-1- بیان مسئله

بازارهاي خاكستري، بازارهايي هستند داراي محصولاتي با نام تجاري واقعي كه فقط از طريق فروش آن محصولات در كانال هاي غيرمجاز قابل تعريف و شناسايي مي باشند که ورود محصول به آن بازار توسط توليدكننده برنامه ريزي نشده است. (روتنی[8]، 1994، ص6) به تعبیری دیگر بازار خاكستري به توزيع كالاهاي مارك دار توسط افراد غيرمجاز دلالت دارد.(هیل[9]، 1996، ص34)

بررسي سوابق تاريخي نشان مي دهد كه واردات موازی از مشكل آمريكا در سال ها ي دهه ۱۹۸۰ پديدار گشته و به صورت يك پديده در سال ها ي دهه ۱۹۹۰ در سطح جهان گسترده شده است. در سال ۱۹۸۶ جمع ارزش محصولات توزيع شده از طريق كانال هاي غيرمجاز در آمريكا به حدود ۱۰ ميليارد دلار بالغ گرديده است (پالیا و کیون[10]، 1998، ص 56-47). يك بررسي انجام شده در سال ۱۹۹۱ در بين صادركنندگان آمريكا به آسيا، نشان داده است كه ۴۱ درصد از ۱۴۱ پاسخ دهنده، بيان كرده اند كه با واردات موازي در پنج سال گذشته مشكل داشته اند، اين جهت گيري در سال هاي واپسين دهه 1980 خلاف جهت ديگر قسمت هاي جهان، علي الخصوص آسيا و اروپا كه افزايش سريع ارزش پول جاري (ارز) و يك جريان غيرعادي واردات موازي را تجربه كرده بودند نیز دیده می شود.

در سال ۱۹۹۰ واردات موازي مواد دارويي در جوامع اروپايي به حدود ۵۰۰ ميليون دلار رسيد. در يك جهان رو به يكپارچه شدن گستردۀ نرخ رشد ساليانه واردات موازي حدود ۲۲ درصد برآورد شده است و انتظار مي رود كه اين نرخ با موافقت نامه هاي جدیدتریپس  ، گات[11] و نفتا [12]و كاهش مجدد موانع تجارت در بين ملت ها، افزايش يابد. (سلیمانی، 1389، به نقل از ویگاند[13]، 1991 ص69-53)

فارغ از خاستگاه اصطلاح واردات موازی که به یک نگرانی برای تولید کننده ها و خرده فروش ها تبدیل شده است و به صورت مترادف با بازارهای خاکستری استفاده می شود، ممکن است اطلاق لغت خاکستری بر یک بازار به معنایی نزدیک به سـیاه اشـاره داشـته باشد. در عین حال بازاریـابی خاکستری در برگـیرنده ی فروش و معامله ی مارک های تجاری معروف از طریـق کانال های توزیـع و پخش بدون اجازه ی دارندگان این مارک ها و برندها است. زمانی که بازاریابی خاکستری در میان بازار ها و همچـنین در محیط های بین المللی به وجود آمد اصطلاح واردات موازی رایج شد. بازاریابی خاکستری با کنار گذاشتـن صاحـب امتـیازان  برندهـای معروف و کالاهـایی با قیمـت بالا فرصـت را برای شرکـت ها و زنجیره های خرده فروشی بزرگ مهیا می کند و نظارتشان را بر تهیه کنندگان خارجی افزایش می دهند. این امر تنـها در صـورتی غیر قـانونی است که واردات مـوازی کـالا ها، قانـون های مربـوط به محصولات را با قرارداد های رسمی برندهاي تجاری استفاده شده در یک کشور خاص، یا در جایی که خاستگاه برند تجاری، در بین کشورهایی که واردات موازی صورت گرفته است، نقض کنند. یک توزیع کننده بدون مجوز نمی تواند برند تجاری را در شکل رسمی استفاده کند و دیگر اینکه از یک عکس برای برچسب روی محصول یا یک عکس از محصول یا لوگویی که آن محصول دارد استفاده می شود.

کار واردات موازی این است که عدم تعادل بین حمایت از حقوق معنويِ دارایی هایی همچون برندهاي تجاری و حق امتیاز  و آزاد کردن تجـارت در گسترش دادن کالاها و خدمـات را نشـان دهد بحث های زیادی در مراکز آکادمیک بر روی این موضوع وجود دارد که آیا واردات موازی  یک واکنش قانونی به استراتژی های تبعیض آمیز قیمت گذاری است یا به یک تبصره قانونی و مجاز برای این مسأله تبدیل شده است. (زوانگ و تی سانگ[14]، 2007، ص 85-79)

در این جا دو وجه مطابق با قانون از معاملات بازار وجود دارد، قانونی بودن محصولات و قانونی بودن اقدامات. اقدامات بازاریابی غیر قانونی ممکن است به بازاریابی سیاه برای مبادله ی كالاهاي غیر قانونی  اشاره و از آن پیروی کند. از آنجا که کشیدن یک خط واضح بین بازارهای قانونی و غیر قانونی سخت است، مناطقی موسوم به مناطق خاکستری به وجود آمده اند. (اکویتی و والنرابیلتی[15]، 2003، ص37)

باید تصریح کرد که مشکل واردات موازی در محصولات نیست، بلكه در روال و روند بازار یابی است. واردات موازی، در جنبه های بزرگتری از بازاریابی اتفاق می افتد، حتی ممکن است در بسته بندي یا لوگو[16] و یا آرم یک محصول رخ دهد. یک شرکت علامت تجاری و مخصوص شرکت دیگری را کپی می کند یا اقدام به استفاده از بسـته های پـنهانی (تقلبی) می کند، همچنــین این موضـوع می تـواند در تبلیغات اتفاق بیفتد، و الويت هاي مشتريان را تغيير دهد تهیه خوراکی ها، سرگرمی ها، هدایا و پرداخت ها به عنوان وسایلی هستند که برای بدست آوردن یا ايجاد روابط سودمند در صنایع علمی مانند:  داروسازی و اَدوات پزشکی رایج است. اگر چه دادن پاداش در اغلب کشورها غیر قانونی است اما این باز پرداخت ها عرفاً خاکستری است. (همان، ص38)

به طور کلی می توان گفت: واردات موازی در سطح بین‌المللی زمانی ایجاد می‌شود که ناهماهنگی های عرضه و تقاضا بین دو بازار با عواملی مانند اختلافات قیمت، معـروف بودن محصول در چندین بازار، پاییـن بودن تعرفه ها و هزینه حمل و نقل در بازارهای هدف، استفاده از شبکه جهانی اینترنت[17] به عنوان یک رسانه اطلاعاتی و بدون پرداخت مالیات و تعرفه، نوسانات نرخ ارز، وجود مناطق آزاد تجاری و مازاد عرضه[18] همراه باشد و این کار در نهایت باعث پیدایش واردات موازی می‌شود. (برمن[19]، 2004)

با این وجود نباید از نظر دور داشت که عملاً تلاش می شود کالا ها از نظر قانونی با بهره مندی از استانداردهای حقوق مالکیت صنعتی توزیع شود و در این راستا کشورها محصولات مُد و لوازم آرایشی خود را با علائم تجاری و نام های تجاری ثبت شده به بازار عرضه می کنند، همچنین محصولات دیجیتال، از قبیل موسیقی و نرم افزارهای الکترونیکی، تحت کپی رایت به فروش می رسد، محصولات دارویی با تکیه بر حق ثبت اختراع و ماشین آلات جدید نیز که مظهر فن آوری نوین هستند به ثبت می رسند، البته گاهی این عامل باعث می شود بسیاری از کالاها برای کسب حمایت حقوق مالکیت صنعتی ترکیب پیچـیده ای از توزیع جهانی را به خود اخـتصاص دهند. (کیت و ماسکوس، 2010) به این ترتیـب حمایت های حقوقی باعث تشویق مخترعان و ایجاد فن آوری ها و محصولات جدید و انگیزه ای قوی برای فروش و جلب موقعیت های اقتصادی و سرمایه گذاری می شود.

به عنوان جمع بندی می توان گفت: شرکتهای تجاری می توانند با استفاده از توزیع کنندگان مستقل که دارای قدرت در بازارهای ملی هستند وارد رقابت سالم شده و از توزیع ناکارآمد کالا و بروز واردات موازی جلوگیری کنند.

 

فمرست منابع

منابع فارسی

کتابها

  1. امامی، ح. 1377. حقوق مدنی، جلد چهارم. تهران: انتشارات کتابفروشی اسلامیه، چاپ پانزدهم.
  2. امانی، ت. 1383. قوانین و مقررات حقوق مالکیت فکری (ملی و بین‌المللی) با مقدمه و توضیح. تهران: انتشارات بهنامی، چاپ اول.
  3. انصاری، ب. 1381. مسئولیت مدنی رسانه‏های همگانی. تهران: انتشارات معاونت پژوهش، تدوین‏ و تنقیح قوانین و مقررات ریاست جمهوری، چاپ اول .
  4. جعفری لنگرودی، م. 1377. ترمینولوژی حقوق. تهران: انتشارات کتابخانهء گنج دانش، چاپ نهم
  5. ستوده تهرانی، ‎ح. 1388. حقوق تجارت. تهران: نشر دادگستر، چاپ شانزدهم، جلد اول.
  6. صادقي، م. 1386. موجبات اعطاي مجوز اجباري بهره برداري از حقوق مالكيت فكري. تهران: دانشگاه تربيت مدرس
  7. صفایی، ح. 1375. حقوق مدنی و حقوق تطبیقی. تهران: انتشارات میزان، چاپ اول.
  8. صفدری، م. 1342. حقوق بین‌الملل عمومی. تهران: انتشارات دانشگاه تهران، جلد سوم.
  9. کاتوزیان، ن. 1382. الزام‏های خارج از قرارداد، ضمان قهری، جلد اول، مسئولیت‏ مدنی. تهران: انتشارات دانشگاه تهران
  • لايقي، غ. 1381. کپی رایت در کشورهای پيشرفته صنعتی. چاپ اول، تهران: انتشارات خانه کتاب
  • وکیل، ا. 1383. حمایت از مالکیت فکری در سازمان جهانی تجارت و حقوق ایران. تهران: انتشارات مجد، چاپ اول.

مقالات

  • آندره موریو. 1360. حقوق معنوي پديد آورنده اثر . ترجمه : كيوان آذري ، نشريه دانشكدة حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران ،شماره 22،تيرماه 60.
  • سليماني، غ. 1389. ماهیت بازارهای خاکستری . بررسي هاي بازرگاني، شماره ۴۴.
  • شیخی، م. 1388. ضمانت اجراهای گمرکی نقض حقوق مالکیت صنعتی: مطالعه تطبیقی، پژوهش نامه بازرگانی» شماره 41.
  • عامری، م. 1386. فیصل جستاری پیرامون مقررات تریپس و برخی از جنبه های اقتصادی آن، مجله پژوهش حقوق وسیاست، دانشگاه علامه طباطبائی، دانشکده حقوق وعلوم سیاسی، شماره 23، سال نهم.
  • غریبی، ح. بی تا. روشهای حل و فصل بین المللی اختلافات در حقوق مالکیت فکری. تهران: بی نا.
  • قاسمی، ع. 1382. حمایت از حقوق پدیدآورندگان طرح‏های صنعتی. پایان‏نامه کارشناسی ارشد حقوق‏ خصوصی، دانشگاه تربیت مدرس.
  • ممتاز، ج. 1366. سلسله درسهای دانشکدة حقوق دانشگاه تهران، تهران: بی نا

 

پایان نامه ها

  • اصلانی، ح. 1382. حق اختراع با لحاظ موافقت‏نامه تریپس، پایان‏نامه کارشناسی ارشد حقوق‏ خصوصی دانشگاه تربیت مدرس
  • شیخی، م. 1384. ضمانت اجراهای نقض حقوق مالکیت صنعتی با لحاظ موافقت نامه تریپس، پایان نامه‏ کارشناسی ارشد حقوق خصوصی، گرایش مالکیت فکری، دانشگاه تربیت مدرس.
  • صادقی، م و شیخی، م. 1389. رساله دکترا ضمانت اجراهای حقوق مالکیت فکری در حقوق ایران، فرانسه و اسناد بین الملل.

 

منابع انگلیسی

  1. Brand, E., and Brand, V. 2003. The impact of gray marketing/parallel importing on brand equity and values, European Journal of Marketing Vol. 37 No. 10
  2. Berman, B., 2004. “Strategies to Combat The Sale of Gray Market Goods”. Business horizons July – August 51-60 4/47.
  3. Berman, B. 1996. Marketing Channels. John Wiley & son, inc.
  4. Berman, B. 2004. Strategies to combat the sale of gray market goods. Business horizons, 47/4 July-August,
  5. Christopher B. Conley,.2007. “Parallel Imports: The Tired Debate of the Exhaustion of Intellectual Property Rights and Why the WTO Should Harmonize the Haphazard Laws of the international Community” 16 Tul. J. Int´l & Comp. L.
  6. Carlos M. Correa, 2000. Intellectual Property Rights, the WTO and Developing Countries. The TRIPS Agreement and Policy Options, Zed Books Ltd. , London & New York.
  7. Cornish. W. R, 1996. Cases and Materials on Intellectual Property. Second additional, Sweet and Maxwell.
  8. Carlos M. Correa,2000. Intellectual Property Rights, the WTO and Developing Countries. The TRIPS Agreement and Policy Options, Zed Books Ltd. , London & New York,
  9. Christopher Heath, 2004. “Legal Concepts of Exhaustion and Parallel Imports” in Christopher Heath, ed. , Parallel Imports in Asia (The Hague: Kluwer Law International)
  10. Christopher Heath, “Legal Concepts of Exhaustion and Parallel Imports” in Heath, ed.
  11. Dean Calbreath, 2010. Hidden economy a hidden danger, MAY 30.
  12. Eagle, L., Kitchen, P. J. Rose, L. Moyle, B., 2003. Brand equity and brand vulnerability. European journal of marketing,
  13. Gallini, N. T., Hollis, A. 1999. a Contractual approach to the gray market. International review of law and economics .
  14. Guijun Zhuang, Alex S. L. Tsang. 2007. A Study on Ethically Problematic Selling Methods in China with a Broaden Concept of Gray-marketing, Journal of Business Ethics .
  15. Hill, W. L. C. 1996. “Network Externalities and Competitive Strategy”, Working Paper , Department of Management & Organization ,School of Business, University of Washington.
  16. Hoyer, W. D. , McInnis, D. J. 2001. Consumer Behavior. 2nd Edition, Houghton Mifflin Publication.
  17. Jeremy M. Klass, .1999. “Competing with Oneself: The U. S. Supreme Court Strikes a Blow Against U. S. Intellectual Property Rights Owners in Quality King Distributors, Inc. V. L´Anza Research Int´l. , Inc. ” 13 Temp. Int´l & Comp. L. J.
  18. Jeannet, J. P. , Hennessey, H. D.1998. Global Marketing Strategies. 4th Edition, Houghton Mifflin Publication,
  19. Kamel Edris, 2003. intellectual property a power Tool for Economic Growth WIPO Publication.
  20. K Mart Corp. v Cartier. 1988. cited in Donna K. Hintz, “Battling Gray Market Goods With Copyright Law” (1993-94) 57 Alb. L. Rev.
  21. Keith E. Maskus, 2010. The Curious Economics of Parallel Imports,   P: 123 , W. I. P. O. J. , Issue 1 , 2010 Thomson Reuters (Legal) Limited and Contributors
  22. Kerrin M. Vautier, “Exhaustion and Parallel Imports in New Zealand and Australia” in Heath, ed. P: 116, 177. Vautier explains a difference between books first published in Australia and books
  23. Keith E. Maskus, 2010. The Curious Economics of Parallel Imports, W. I. P. O. J. , Issue 1 © 2010 Thomson Reuters (Legal) Limited and Contributors
  24. Lankey, Mikhael, 2006. Guid Book on Enforcement of Inteilectual Property Right, Queen marry, Inteilectual Property research institute.
  25. Lous P. Bucklin, 1993. “Modeling the international gray market for public policy decisions” 10 International Journal of Research in Marketing.
  26. Mavrommatis Concessions Case, 1981. Encyclopedia of Public International Law, North Holland, Publishing Company, Vol. 2.
  27. National Economic Research Associates .1999. “The Economic Consequences of the Choice of a Regime of Exhaustion in the Area of Trade Marks”, Final Report for DGXV of the European Commission, cited in MacGillivray.
  28. Parfums Givenchy, Inc. v. C&C Beauty Sales, Inc. 832 F. Supp 1378. See also Klass, ibid.
  29. Palia, P. A. and keown, F. C. 1998. “Combating Parallel Importing: Views of U$ Exporters to the Asian – Pacific Region”, International Marketing Review, 8, (1).
  30. Rothnie, A. W. Parallel Imports, 1994. London: Sweet & Maxwell.
  31. Sebastian Int´l. , Inc. v. 1988. Consumer Contacts Ltd. , 847 F. 2d 1093 (3d Cir)
  32. See e. g. Seth E. Lipner, 1990. The Legal and Economic Aspects of Gray Market Goods, (Untied States of America: Greenwood Publishing Group, Inc.)
  33. UNCTAD/ICTSD , TRIPS and Development: Resource Book. Part Two: Substantive Obligations: 2. 5 Patents, Capacity Building Project on Intellectual Property Rights and Sustainable Development, December 2002.
  34. Vautier explains that “New Zealand´s law accords copyright protection to a relatively wide range of goods” ibid.
  35. Willie Skinner, 1999. “Preventing Gray Markets: Is Copyright Law the Solution? 26 Syracuse J. Int´l L. & Com.
  36. Weigand, E,R. , 1991. “Parallel Import Channels – Options for Preserving Territorial”, Columbia Journal of World Business.
  37. Warren J. , (1999) Global Marketing Management. 6th Edition, Prentice-Hall

سایت های اینترنتی

  1. Copyright Basics , library of congress , Copyright office , Washington D.C (www.loc.gov/ copyright)[Accessed 13 July 2013]
  2. Copyright (Removal of Prohibition on Parallel Importing) Amendment Act 1998 (N. Z. ), 1998/20 online: New Zealand Legislation < http://www. legislation. govt. nz/default. aspx >
  3. http://www. wto. org/english/docs_e/legal_e/27-trips_01_e. htm > [TRIPS][Accesedt 3 April 2013]
  4. http://www. blogylaw. com/forum/showthread[Accessed 3 April 2013]
  5. Silhouette International Schmiedt GmbH & Co. KG v. Hartlauer HmbH, Case C355/96 [1998] E. C. R. I- 4822 online: CURIA http://curia.europa.eu/jcms/jcms/j_6/pagina-principal [Accessed 10 May 2012 ]
  6. Micro Leader Business v. Commission, Case T-198/98, online: CURIA http://curia. europa. eu/jcms/jcms/j_6/pagina-principal [Accessed 10 May 2012 ]
  7. Copyright (New Technologies) Amendment Act 2008 (N. Z. ) 2008/27 online: New Zealand Legislation <http:// www. legislation. govt. nz/default. aspx >[Accessed 10 jun 2013 ]
  8. [1]. Silhouette International Schmiedt GmbH & Co. KG v. Hartlauer HmbH, Case C- 355/96 [1998] E. C. R. I- 4822 online: CURIA <http://curia. europa. eu/jcms/jcms/j_6/pagina-principal >[Accessed 10 Oct 2013 ]
  9. [1]. Micro Leader Business v. Commission, Case T-198/98, online: CURIA <http://curia. europa. eu/jcms/jcms/j_6/pagina-principal >[Accessed 10 May 2013 ]
راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مبانی نظری و پیشینه پژوهشی واردات موازی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مشابه