مبانی نظری و پیشینه پژوهشی ورود به سازمان تجارت

نوع فایل
word
حجم فایل
240 کیلوبایت
تعداد صفحه
159
تعداد بازدید
295 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم با «پیشینه پژوهشی و تحقیق و مبانی نظری ورود به سازمان تجارت» که بطور کامل و جامع به این مبحث پرداخته و نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع :انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل:WORD و قابل ویرایش با فرمت
doc

 

فهرست محتوا

مقدمه

به گفته آندره موریو، از زمانی که انسان توانست قلم به دست گیرد و نگاره بکشد، حقوق معنوی شکوفه زد. با پدیداری ادبیات، سرقت ادبی از سوی مردم نکوهش شد و با فرایند تدوین قوانین، کسی که دست به سرقت ادبی می زد ، کیفر می دید. مالکیت فکری ، رشته ای از علم حقوق است که از خلاقیت های فکر بشر در زمینه های ادبی ، هنری وعلمی حمایت می کند . هدف از حمایت این حقوق ، تشویق افراد به ایجاد آثار فکری بیشتر و جلوگیری از سوءاستفاده و تجاوز غیر قانونی به آثار پدید آورندگان است. حقوق پدیدآورندگان شامل حقوق مادی و معنوی ای است که به محض خلق اثرموجودیت پیدا می کند. درسطح بین الملل دو نظام وجود دارد که ناظر براین حقوق است. نظام حق مولف ونظام کپی رایت. هردونظام دو حق مادی و معنوی را برای پدیدآورنده به رسمیت می شناسند، اما نظام کپی رایت، توجه خاصی به حقوق مادی دارد . در واقع جنبه های اقتصادی این حقوق را بیشتر مدنظر قرارداده است.

درسطح بین الملل هم می توان با عضویت در کنوانسیون ها و موافقتنامه ها و سازمان های بین المللی به امر حمایت از پدیدآورندگان جامه­ی عمل پوشانید. یکی از بهترین روش ها، عضویت در سازمان تجارت جهانی است. این سازمان دارای موافقتنامه هایی است که عضویت در آن ها پیش شرط پذیرش در سازمان تجارت جهانی است. از جمله موافقتنامه­ی تریپس که مرتبط با جنبه های تجاری حقوق مالکیت فکری است. هر کشور متقاضی عضویت باید هماهنگی های لازم را با این سازمان و با این موافقتنامه انجام دهد تا بتواند به عضویت آن ها درآید. این موافقتنامه دارای استانداردهایی در زمینه­ی کپی رایت است. کشورهای متقاضی عضویت باید وضعیت مالکیت فکری را در کشورهای خود بررسی نموده، پس از آن اقداماتی در راستای هماهنگی با این استاندارد ها انجام دهند از طریق اصلاح قوانین ملی و یا وضع قوانین جدید ، البته در صورت وجود چالش های حقوقی، شناسایی حوزه های فرهنگی و اجتماعی  و اقتصادی مرتبط با این حوزه هم از لوازم کار به شمار می آیند. در صورت انجام این امور می توان تاثیر عضویت در سازمان را در این حوزه ها ارزیابی نمود و در مقیاسی عظیم تر آثار عضویت بر  اقتصاد و به تبع آن وضعیت معیشتی مردم را مورد بررسی قرار داد. عضویت در سازمان تجارت جهانی می تواند در طولانی مدت دارای تاثیرات مثبتی بر اقتصاد و خصوصا توسعه­ی فرهنگ کشور داشته باشد، لذا تلاش حقوقدانان و دولتمردان ایرانی در سال های اخیر بر عضویت در سازمان و ازمیان برداشتن موانع حقوقی بوده است و این تلاش ستودنی است.

  • بیان مسأله

امروزه مالكيت فكري وا‍‍‍‍ژه اي است كه به دفعات مورد استفاده قرار مي گيرد ولي هنوز مفهوم ناچيزي از آن توسط عموم برداشت مي شود. اين عبارت ناظر بر خلاقيت هاي مورد استعمال در تجارت و بازرگاني است كه شامل اختراعات و آثار ادبي و هنري و نشانه ها و عناوين است.(ساعد وكيل،1388،62؛زارع،1387،56) تكنولو‍ژي هاي جديد و شيوه هاي نوين تبادل اطلاعات به وي‍ژه ابزارهاي الكترونيكي امروز انتقال پديده هاي فكري و آفريده هاي فرهنگي، سير و جريان آنها را در سراسر جهان آسان نموده است(كلمبه،23،1388) در يك تقسيم بندي جديد مال را به سه دسته اصلي تقسيم مي كنند. اموال منقول ، اموال غير منقول واموال غیر مادی . حق معنوي حقي است غير مادي كه قانونگذار به پديد آورنده­ی يك اثر فكري مي دهد. این حق قادراست خالق اثر هنری را از آثار ناشی ازخلق اثر بهره مند سازد، همانند افرادی که مالکیت اموال مادی اعم ازمنقول وغیرمنقول را دارا هستند ومی توانند هرگونه دخل وتصرفی دراموال خود بنمایند. این حق از دوام و پيوستگي برخوردار است.(ركني دزفولي، 28،1385) طليعه­ی ظهور مقوله حمايت بين المللي از حقوق مالكيت معنوي به زماني بر مي گردد كه اهميت حقوق مالكيت فكري از حيطه­ی محدود جامعه­ی داخلي كشورها به فضاي وسيع نظام حقوقي بين المللي راه يافت. گشایش این مسیر به سطح بین الملل ، نتیجه­ی آگاهی کشورها از بهره وری های اقتصادی ای بود که می توانست از آثار پدیدآورندگان ناشی شود . زمانی که کشور ها احساس نمودند می توانند از طریق در آمد های حاصله از این راه به نوعی  به توسعه ی پایدار اقتصادی دست یابند، در صدد یافتن ابزار هایی به منظور حمایت از این حقوق بر آمدند.

در اين نوشتار شاخه دوم مورد طرح و بررسي مي باشد كه آثار ادبي وهنري شامل كتاب ها، موسيقي ، نقاشي ها ، مجسمه ها و نيز آثاري كه مبتني بر تكنولوژي است، مثل برنامه هاي كامپيوتري و پايگاه ها­ی داده­ی الكترونيكي مي باشد را تحت پوشش قرار مي دهد.

قانون كپي رايت فقط شكل بيان ايده ها را حمايت مي كند نه خود ايده ها را . خلاقيتي كه قانون كپي رايت از آن حمايت مي كند خلاقيت در انتخاب و آرايش كلمات،  نت هاي موسيقي، رنگ ها و شكل هاست. قانون كپي رايت از صاحب حقوق مالكيت آثار ادبي و هنري درمقابل كساني حمايت مي كند كه شكلي را كه اثر اصلي به آن صورت بيان شده بود، كپي مي كنند يا از جهات ديگر برداشته و استفاده مي كنند.(ساعد وكيل،1388،36) حقوق مالكیت فكري در سازمان تجارت جهاني توسط موافقتنامه­ی تريپس مورد لحاظ و حمايت قرار گرفته است. بر اساس اين موافقتنامه، كشور هاي عضو موظف هستند مقررات سازمان تجارت جهاني را در مورد اتباع تمام كشورهاي عضو به اجرا در آورند. منظور از تبعه، تمام اشخاص حقيقي يا حقوقي هستند كه تحت كنوانسيون پاريس ، برن ، رم و معاهده واشنگتن در مورد مدار هاي يكپارچه بايد مورد حمايت قرار بگيرند. لازم به ذكر است كه جمهوري اسلامي ايران به جز كنوانسيون تاسيس سازمان جهاني مالكيت معنوي كه در سال 1380 عضويت آن را پذيرفت در هيچ یک از معاهدات مذكور عضويت نيافته است ولي در مورد كنوانسيون برن در حال بررسي بيشتر است.(امانی ،1385،25) لازم به ذكر است اين موافقتنامه هم از نظر فني و هم از نظر سياسي يكي از دشوارترين موضوعات دستور كار دور اروگوئه بوده است و از جامع ترين اسناد بين المللي در خصوص مالكيت فكري است كه در آن اصول اساسي كه از سوي اعضاي سازمان تجارت جهانی مورد حمايت است مثل اصل رفتار ملي و اصل رفتار دولت كامله الوداد و اصل رفتار متقابل گنجانده شده است.(ساعدوكيل،1383،85) در واقع پیش شرط عضویت درسازمان تجارت جهانی، پذیرش موافقتنامه­ی تریپس به عنوان یکی ازموافقتنامه های چندگانه­ سازمان تجارت جهانی است. بدین ترتیب واضح است که موافقتنامه های تحت مدیریت سازمان ازهمان اصول اساسی سازمان پیروی می نمایند.

تبادلات مالي و تجاري حاصل از خريد و فروش حقوق آثار ادبي ، هنري ، سينمائي و رايانه اي بخش حساسي از تجارت جهاني را تشكيل مي دهد، به همين دليل سازمان تجارت جهاني از همان ابتدا به ناچار بايد به مسئله كپي  رايت توجه مي نمود(قصاع،125،1383) زیرا این سازمان دارای رکن حل اختلافات تجاری کشورهای عضواست و به همین دلیل ازطریق توجه به حقوق کپی رایت و پیش بینی تدابیری که حامی حقوق مزبور باشد باعث کاهش حجم        اختلافات تجاری ناشی از نقض این حقوق است.

این امر می تواند از دو جنبه مورد مطالعه  و بررسی قرارگیرد. جنبه ی داخلی یا به بیان شیواتر جنبه­ی ملی و جنبه­ی بین المللی . در این بین جنبه­ی ملی دارای اهمیت فراوان است، زیرا کشورها ای که تقاضای عضویت درسازمان تجارت جهانی را دارند، توجها به این که عضویت در سازمان به دلیل حاکم شدن اصل رفتار ملی و حمایت حداقل، می بایست توانایی پوشش دادن حمایتی  حداقل از حقوق پدیدآورندگان را داشته باشند. به عنوان مثال کشور ایران به عنوان کشوری که درحال گذراندن مراحل الحاق است دارای قوانینی مصوب ازسالهای 1348 تا 1379 دراین حوزه است.

مطالعه مقررات كيفري و مدني ناظر بر مالكيت فکری در مورد آثار ادبي و هنري به مفهوم سنتي آن ضرورت دارد. به علاوه، حقوق مالكيت ادبي و هنري به طور كلي ممكن است در بستر مبادلات الكترونيكي يا محيط مجازي نقض شود كه واكنش كيفري مقنن در اين زمينه نياز به بررسي دارد. تحليل عناصر قانوني ، مادي و معنوي جرايم كپي رايت در قوانين ايران و بررسي ضرورت لزوم ضمانت اجراهاي كيفري در خصوص قوانين كپي رايت و  تحليل كاركرد مجازات ها حائز اهميت مي باشد.(الستي،45،1382) الحاق به سازمان تجارت جهاني كه مورد توجه و خواست مقامات كشور است متضمن پذيرش موافقتنامه­ی تریپس است كه اصول كنوانسيون هاي مهم از جمله برن را در بر دارد و هر كشوري كه به عضويت سازمان تجارت جهاني در آيد به ناچار باید از حقوق پدیدآورنده در سطح بین المللي حمايت کند. (حقاني نژاد،54،1388) این امر به نوعی می تواند باعث تعدیل توقعات و خواسته های کشورها گردد، زیرا زمانی همین توقعات و خواسته ها مانع عضویت کنوانسیون های بین المللی بود، ولی عضویت درسازمان تجارت جهانی، آنها را مجبور به پذیرفتن شرایط جدید می نماید.

نوشتار حاضر در صدد بيان مشكل فوق الذكر از زاويه­ی تقننين در زمينه مالكيت ادبي و هنري  (كپي رايت) و پيشنهاد راه حل هاي مناسب در جهت پيشبرد مراحل الحاق و پيوستن به  سازمان تجارت جهانی مي باشد. همچنين در صدد اضافه نمودن قوانين آیین دادرسی مدنی و كيفري، در جهت تسهيل اجراي قانون مدون جديد در اين حوزه مي باشد.

 

فهرست منابع

– آلستی، ساناز، 1382، ضمانت اجراهای کیفری ناشی از نقض مالکیت ادبی و هنری در ایران و بررسی تطبیقی آن با آمریکا و قرارداد های بین المللی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه حقوق و علوم سیاسی.

– آیتی ، حمید، 1375، حقوق آفرینش های فکری، چاپ اول، تهران، نشر حقوقدان.

– ادیب، محمد حسین، 1380، ایران و سازمان تجارت جهانی بحران اقتصاد بازار و دموکراسی در ایران، چاپ چهارم ، تهران، انتشارات واژه.

— اسماعیلی ،محسن، 1384، حمایت از مالکیت های ادبی و هنری و سیر تحول آن در حقوق ایران،شماره 51-50، مجله حقوقی دادگستری.

– الماسی، نجادعلی؛ حبیبی بهنام، 1386، بررسی تطبیقی حمایت از جلوه های فرهنگ عامه ، شماره دوازده،  مجله­ی اندیشه های حقوق خصوصی.

– الهی ، فرج الله، 1382، حقوق پدیدآورندگان، چاپ اول، قم، انتشارات سلسله.

– امامی، اسد الله، 1386، حقوق مالکیت معنوی، چاپ اول، تهران، انتشارات میزان.

– امامی، نورالدین، 1371، حقوق مالکیت های فکری، شماره 2 و 3، فصلنامه ی رهنمون.

– امانی، تقی، 1383، قوانین و مقررات حقوق مالکیت فکری اعم از ملی و بین المللی، چاپ اول، تهران، انتشارات بهنامی.

– باقی ، مریم،1384، مالکیت های فکری و سازمان تجارت جهانی، نشریه شرق.

– بلوم کویست، یورگن، 1381،حمایت بین المللی از کپی رایت و حقوق جانبی ، مجموعه مقالات همایش مالکیت ادبی و هنری و حقوق مرتبط، تهران.

– بوطی،رمضان،2001،فصایا فقیهۀ المعاصره،چاپ ششم،قاهره،دارالفارابی.

– بیان فر، علی؛ عماد خراسانی ، نسرین دخت،1387، حقوق نسخه برداری در آیینه قضاوت، چاپ اول، تهران، انتشارات میلاد نور.

– بینات، ابوالقاسم، 1381، چگونگی الحاق به سازمان تجارت جهانی، چاپ اول ، تهران، انتشارات موسسه مطالعات و پژوهش های اسلامی.

– بیهقی،احمد ابن حسین،1997، السنن الکبری ،بیروت، دار الفکر.

– پاکدامن ، رضا، 1379، رفتار ویژه با کشور های در حال توسعه در نظام حقوقی سازمان تجارت جهانی ، چاپ اول، تهران، انتشارات موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی.

– پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، 1389، مجموعه مقالات همایش مالکیت ادبی و هنری و حقوق مرتبط، چاپ اول، تهران، پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات.

– توسلی نائینی ، منوچهر؛ جعفری، شهین، 1388، کنوانسیون برن و مزایای الحاق ایران به آن، نشریه ی فقه و مبانی حقوق اسلامی.

– حبیبا، سعید، 1386، چالش های جدید حقوق مالکیت های فکری، شماره 4، فصلنامه حقوق مجله ی دانشگاه حقوق و علوم سیاسی.

– حبیبا ، سعید،1385 ، حمایت از دانش سنتی به عنوان یکی از اجزای حقوق مالکیت فکری، شماره 72، مجله ی دانشکده حقوق و علوم سیاسی.

– حسینی، س،1385 ، سازمان جهانی مالکیت معنوی، کتاب ماه.

– حسینی نیک ، عباس،1389، سیاست کیفری ایران در حمایت از حقوق مالکیت ادبی و هنری، مجموعه مقالات همایش مالکیت ادبی و هنری و حقوق مرتبط.

– حقانی نژاد، غلامرضا، 1388، تطبیق الزامات بین المللی سازمان تجارت جهانی با حقوق ایران در زمینه حقوق مولف، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور مرکز تهران.

– دفتر نمایندگی تام الاختیار تجاری و پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،1385 ، آثار اقتصادی الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی در حوزه ی مالکیت ادبی و هنری، چاپ اول، تهران، انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی.

– رازی، ابوالفتح ، 1366، روض الجنان و روح الجنان، چاپ اول ، مشهد ، بنیاد پژوهش های اسلامی.

– رحیمی، مرتضی؛ سلطانی، عباسعلی،1385 ، مبانی فقهی حقوق مالکیت معنوی در فقه شیعه، نشریه مطالعات اسلامی.

– رکنی دزفولی، محمد رضا،1385، بررسی تطبیقی مالکیت معنوی در حقوق ایران و سازمان تجارت جهانی، شماره 106، مجله معرفت.

– رئیسی، لیلا، 1386، دادگاه صلاحيت‌دار در دعاوي حقوق مالكيت معنوي در روابط بين‌الملل خصوصي ، شماره­ی 10، مجله­ی دانشگاه حقوق و علوم سیاسی، تهران.

– رئیسی ، لیلا، 1385، بررسی و ارزیابی شیوه های حل و فصل اختلافات مربوط به مالکیت معنوی در وایپو و تریپس، جلد 2،شماره 2 ، نامه حقوقی مفید.

-رئیسی، لیلا، 1388، نظام حل و فصل اختلافات حقوق مالکیت معنوی، چاپ اول، تهران، انتشارات جنگل.

– رئیسی ، لیلا ، 1386، بررسی محاکم تخصصی حقوق مالکیت معنوی، جلد 3 ، شماره 2، نامه حقوقی مفید.

-زارع اکباتانی ، امیر رضا ،1388، تاسیس دادگاه تجارت جهانی خاستگاه و توسعه رکن استیناف سازمان جهانی تجارت،  شماره 14 و 15، فصل نامه پژوهش های تجارت جهانی، تهران، انتشارات دفتر نمایندگی تام الاختیار تجاری جمهوری اسلامی ایران.

– زارع، محمد حسن، 1387، کتاب شناسی سازمان تجارت جهانی، چاپ اول، تهران،  انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی.

– زر کلام، ستار ، 1387، برخی قواعد مشترک حاکم بر تشکیل قراردادهای واگذاری حقوق مادی پدیدآورنده ، شماره 24، مجله حقوق و سیاست.

– زرکلام ، ستار، 1389، نقایص و خلا های موجود در قوانین ملی مرتبط با حقوق مالکیت ادبی و هنری در ایران ، مجموعه مقالات همایش مالکیت ادبی و هنری و حقوق مرتبط.

– زر کلام، ستار،1389، نقد پیش نویس لایحه ی قانون جامع حمایت از حقوق مالکیت ادبی و هنری و حقوق مرتبط، مجموعه مقالات همایش مالکیت ادبی و هنری و حقوق مرتبط.

– زرکلام، ستار،1387، حقوق مالکیت ادبی و هنری، چاپ اول، تهران، انتشارات سمت.

– ساتر لند، پیتر، 1386، آینده سازمان جهانی تجارت، تر جمه امیر هوشنگ فتحی زاده و دیگران، چاپ اول، تهران، اتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی.

– سازمان تجارت جهانی، 1389، در آمدی بر موافقتنامه ی عمومی تجارت خدمات در سازمان چهانی تجارت، ترجمه ی محمد حسن زارع، چاپ اول، تهران، انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی.

– ساکت، محمد حسین،1384، حقوق مالکیت فکری، تاریخچه و مبانی، شماره 51-50، مجله ی حقوقی دادگستری.

– ساعد وکیل، امیر، 1388، حمایت از حقوق مالکیت فکری در سازمان تجارت جهانی و حقوق ایران، چاپ دوم، تهران، انتشارات مجد.

– سبحانی، جعفر،1382، مصادر الفقه الاسلامی و منابعه جامع فقه اهل البیت، چاپ اول ،تهران، انتشارات بیتا.

– سلطانی ، پوری ؛ راستین، فروردین ، 1381 ، دانشنامه فرهنگ و اطلاع رسانی، چاپ اول، تهران، انتشارات فرهنگ معاصر.

– سنهوری بک،عبدالرزاق احمد،1967،الوسیط فی شرح القانون مدنی،مصر،چاپ قاهره.

– شفایی، عبد الله،1385، حق تالیف از دیدگاه فقه تطبیقی، شماره 37 و 38، مجله فقه اهل بیت.

– شفیبعی شکیب، مرتضی، 1381، حمایت از حق مولف (قوانین و مقررات ملی و بین المللی)، چاپ اول، تهران ، انتشارات خانه کتاب.

– شفیعی شکیب، مرتضی؛ حبیبا ، سعید، 1383، سخنرانی ها و مقالات همایش ملی بررسی حقوق مالکیت ادبی و هنری با همکاری سازمان جهانی مالکیت فکری، چاپ اول، تهران، نشر حقوقدان.

– شمس، عبدالمجید،1382، حقوق مالکیت بر علائم  تجاری و صنعتی، چاپ اول، تهران، انتشارات سمت.

– شیخی ، مریم ، 1384، ضمانت اجرا های حقوق مالکیت ادبی و هنری حقوق ایران و موافقتنامه های بین المللی  ، شماره 50 و 51 ، مجله ی حقوقی دادگستری.

– صادقی ، محمود؛ خاکپور ، منصور، 1386، موجبات اعطای مجوز اجباری بهره برداری از حقوق مالکیت فکری ، نشریه مدرسه علوم انسانی.

– صاحب ، طیبه، 1384، بایسته های قانونی نظام مالکیت فکری ایران در مسیر الحاق به سازمان تجارت جهانی، شماره 50 و 51 ، مجله ی حقوقی دادگستری.

– صالحی ، جواد، 1387، کپی رایت در بستر قانون و تعامل آن با مبانی فقهی، شماره 68، نشریه دادرسی.

-صفایی، سید حسن ، 1375 ، حقوق مدنی و حقوق تطبیقی، چاپ اول، تهران، نشر میزان.

– صفایی، سید حسن ، 1375، مقالاتی در باره حقوق مدنی و حقوق تطبیقی، جلد اول، چاپ اول، تهران، نشر میزان.

– صفایی،سید حسن، 1385، حقوق معنوی پدیدآورندگان نرم افزار های رایانه ای، مجله ی حقوق تطبیقی

– صنایعی ، علی؛ آذربایجانی، کریم، 1387، پذیرش ایران در سازمان تجارت جهانی و پیش بینی تاثیرات آن بر صنایع، چاپ اول، تهران، انتشارات آتروپات.

– طارم سری، مسعود، 1375، الزامات موافقتنامه راجع به جنبه های مرتبط با تجارت حقوق مالکیت معنوی و مقررات مربوطه به اجرای حقوق مالکیت معنوی در ایران ، چاپ اول، تهران، انتشارات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور .

– طارم سری، مسعود،1389، نظام حمایت از حقوق مالکیت ادبی و هنری در سازمان جهانی تجارت، مجموعه مقالات همایش مالکیت ادبی و هنری و حقوق مرتبط.

– طالقانی،علی؛حسن زاده ،شهاب الدین،1389،مقدمه ای بر راهبرد ملی مالکیت فکری،شماره 1، نشریه فناوری نانو.

– طریحی، فخر الدین ابن محمد، 1985، مجمع البحرین، بیروت، دار المکتب الهلال.

– عربیان ، جواد، 1382، حقوق مالکیت های فکری، چاپ اول، تهران، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره).

– غفوری، زینب، 1389، حمایت از نمودهای فرهنگ عامه (فولکلور) در حقوق مالکیت فکری، چاپ اول، تهران، انتشارات جنگل.

– فاخری، مهدی، 1382، سازمان تجارت جهانمی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، چاپ اول، تهران، انتشارات وزارت امور خارجه.

– فتحی، درینی، 1984، حق الابتکار فی الفقه الاسلامی المقارن، مصر، موسسه الرساله.

– فتحی زاده ، امیر هوشنگ؛بزرگی،وحید،1384، بایسته های الحاق به سازمان تجارت جهانی در زمینه حقوق مالکیت معنوی، شماره 162، مجله ی تدبیر.

– قاسمی ، محسن،1385، سیر تحول حقوق مولف در جامعه ی بین المللی، شماره 35، نشریه ی مرکز امور حقوقی بین الملل.

– قصاع، محمد،1383، ضرورت و تبعات توافقنامه ی کپی رایت، شماره  86، مجله اطلاع رسانی و کتابداری.

– قصاع ، محمد،1385 ، قانون کپی رایت، چاپ اول، تهران، انتشارات تهران.

– کاتوزیان ، ناصر ، 1377، دوره مقدماتی حقوق مدنی و وقایع حقوقی ، چاپ اول، تهران ، شرکت سهامی انتشار.

–  کرمانی نژاد بادی، محمد ،1376 ، بررسی حقوق مادی مولف در حقوق ایران و کنوانسیون های بین المللی ، پایان نامه کارشناسی ارشد، تهران ، دانشگاه امام صادق (ع).

– کلمبه ، کلود،1385 ، اصول بنیادین حقوق مولف و حقوق مجاور در جهان، ترجمه ی علیرضا محمد زاده وادقانی، چاپ اول، تهران، انتشارات میزان.

– گرجی، ابوالقاسم،1387، اندیشه های حقوقی، چاپ اول، تهران، انتشارات مجد.

– لایقی ، غلامرضا،1381،حق طبع و نشر در کشور های اسلامی، چاپ اول، تهران، انتشارات خانه کتاب.

– محمد زاده وادقانی ، علیرضا، 1387، تاملی بر آثار مشترک و جمعی در حقوق مالکیت فکری، شماره 2 ، فصلنامه ی حقوق مجله ی دانشکده حقوق و علوم سیاسی.

– محمدی ده چشمه، پژمان،1376 ، حقوق مولف، پایان نامه دکتری حقوق خصوصی، دانشگاه تهران.

– مختاری باغکمه، محمد رضا، 1390، مفهوم و ماهیت کرامت انسانی در اسناد حقوق بشری و آموزه های دینی ، پایان نامه کارشناسی ارشد، اصفهان، موسسه آموزش عالی شهید اشرفی اصفهانی (ره).

– مشیریان ،محمد،1339،حق مولف و حقوق تطبیقی، چاپ اول، تهران، انتشارات موسوی.

– معین ، محمد، 1363، فرهنگ فارسی، تهران ، انتشارات امیر کبیر.

– منشاوی،عبدالحمید، 1994، حق المولف و احکام الرقابه علی المصنفات، اسکندریه، دار الفکر الجامعی.

– منصوری ، پرویز، 1382، تئوری بنیادی موسیقی، چاپ سیزدهم ، تهران، نشر کارنامه.

– موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی،1383، شناخت سازمان تجارت جهانی، ترجمه محمد جواد ایروانی، چاپ اول، تهران، انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی.

– موسوی الخمینی، روح الله،1363 ، تحریر الوسیله، جلد دوم، قم، دفتر انتشارات اسلامی حوزه علمیه ی قم.

– موسوی الخمینی، روح الله، 1379، البیع، چاپ اول، تهران، انتشارات عروج.

– موسوی بجنوردی،سید محمد، 1371، حقوق مالکیت فکری، شماره 2 و 3 ، فصلنامه رهنمون.

– موسوی بجنوردی،سید محمد؛حسینی نیک ، سید عباس،1387، بررسی فقهی و حقوققی حق مولف، شماره 41، پژوهشنامه ی متین.

– موسی زاده، رضا،1384، سازمان های بین المللی، چاپ ششم ، تهران، انتشارات میزان.

– مومنی، فرشاد، 1379، آثار و پیامد های فرهنگی عضویت ایران در گات ، چاپ اول، تهران ، انتشارات روش.

– مهریزی، حمید، 1381، حقوق معنوی و متون مقدس، شماره 85، آیینه پژوهش،

– میر حسینی ، سید حسن ،1385 ، فرهنگ حقوق مالکیت معنوی، چاپ اول ، تهران ، نشر میزان.

– نوروزی، علیرضا،1381، حقوق مالکیت فکری حق مولف و مالکیت صنعتی، چاپ اول، تهران، نشر چاپار.

– وان دیجت، پیتو؛ فی بر، گریت، 1386، کشور های در حال توسعه و دستور کار دوحه در سازمان تجارت جهانی، ترجمه مسعود طارم صری و سیف الله صادقی یارندی، چاپ اول، تهران، نشر ثالث

– یزدانی،عباس، 1389،حق مولف در اندیشه های فقیهان معاصر، نشریه کتاب های اسلامی.

Attaran A،2004، How do patents and economic polices affect access to essential medicines in developing countries، Health affairs.

open، 2005 sourse and biotech،Nat BiotechnolRights to health. Brief 12.

Barbara ، Cochrane Alexander ،2007، Lack of Access to HIV/AIDS Drugs in developing countries ، :is there a violation of the international human

BhardwoyM .Macer DRJ 2003 ، policy and ethical issues in applying medical biotechnology in developing countries،Med SciMonit

Bainbridgem، David، 1999 ،Intellectual property، 4 thed، London، Pitman publishing

E.T.8 Tellez، V.M،2008،The changing Structure and Goverance of Intellectual Property Enforcement،South Centre.Resarch papers.

Blakeney . Michael 1998 ، Legal Aspects Of the Transfer of Technology to Developing Countries ، Oxford: Oxford University Press.

Callhan، Karla ،1999 ،Copyright Law and University Issues، Copy right England.

Das،Bhagirathlal،1998، The WTO Agreement:Deficiencies. Imbalances

Harash ،Gahran، 2010 ،Dose the need for access to information override the protection of copyright & other property rights especially in the digital media? Hpost،

 

Hock man ، BERNARD ، 2005 ، making the Wto more supportive of development finance and Development ، march ،14.18.

Hockman، Bernard &kostecki،michel، 1995،The political Economy of the world Treding system From GATT to WTO ،oxford university press.

Hora، Prerek ،2010 ،Intellectual property(IP) Audit-A Legal perspective،

Jean R .Homore.2004 .Intellectual Property Rights Can Help stimulate the Economic Development of least developed countries . 22 columj.l 8arts 277.

Lemport p،2005،Biotechnology products and university based science، JAMA

Maskus،keit، 2000 ، Intellectual property Rights in the global Economy ، Washington Dc: Institute for International Economics.

Newton ، Diana، 1996، Francophone Africa، International book publishing an encyclopedia ، Philip G Altobach .ediths .Hoshiouk:Cambridge university press.

Sell ، Susan k،1998،power and ideas،state of university of new York press.

Stewart،Stephan&Sandi son،Hamish، 1989،International copy right and Neighboring Rights،2 ed،london: Butterworths.

Taylor ، sally، 1996 ، International book publishing an encyclopedia ، hoshino .uk:Cambridge university press.

Webber PM،2007،the patenting of novel biotech products،I drugs.

and Required changes.london

Zafar Y، 2007، Development of agriculture biotechnology in Pakistan ،AOAC Int.

Gautier(p.r)،proprietelitteraire et artistique،

http://www.wto.org/english،tratop-e/trips – e/intel 4-e.htm

http://www.irtr.gov.ir/Default.aspx?tabid=2907&articleType=ArticleView&articleId=1139683&PageID=817751

 

http://www.irtr.gov.ir/Default.aspx?tabid=2907&articleType=ArticleView&articleId=1216061&PageID=795920

Berne Convention for the Protection of Literary and Artistic Works (1886)

Brussels Convention Relating to the Distribution of Programme-Carrying Signals Transmitted by Satellite

Geneva Convention for the Protection of Producers of Phonograms Against Unauthorized Duplication of Their Phonograms

Rome Convention for the Protection of Performers, Producers of Phonograms and Broadcasting Organizations

WIPO Copyright Treaty (WCT)

WIPO Performances and Phonograms Treaty (WPPT)

Agreement on Trade-Related Aspects of Intellectual Property Rights(TRIPS)

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مبانی نظری و پیشینه پژوهشی ورود به سازمان تجارت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *