مبانی نظری و پیشینه پژوهشی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان

نوع فایل
rar
حجم فایل
79 کیلوبایت
تعداد صفحه
50
تعداد بازدید
308 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
5/5 - (1 امتیاز)

با سحافایل در خدمت شما هستیم با «پیشینه پژوهشی و تحقیق و مبانی نظری کارکنان اداره کل ورزش و جوانان » که بطور کامل و جامع به این مبحث پرداخته و نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

فهرست محتوا

فصل دوم: مروری بر تحقیقات انجام شده

مقدمه 14

2-1- عدالت سازمانی14

2-2- انواع مختلف عدالت 14

2-2-1- عدالت توزیعی16

2-2-2- عدالت رویه ای18

2-2-2-1- تعریف و شاخص های عدالت رویه ای 19

2-2-2-2- علل (عوامل تشکیل دهنده) عدالت رویه ای 19

2-2-2-3- نتایج عدالت رویه ای 20

2-2-3- عدالت تعاملی21

2-2-4- مطالعه عدالت سازمانی 22

2-2-4-1- تأثیر عمده عدالت 22

2-2-4-2- تعاملات میان انواع عدالت 23

2-2-4-3- اهمیت عدالت 23

2-2- 4-4- نفع شخصی اقتصادی 24

2-2-4-5- الگوی کنترل ..24

2-2-4-6- الگوی ارزش گروهی 25

2-2-4-7- نظریه تبادل اجتماعی..25

2-2-4-8- عدالت به عنوان وظیفه ی اخلاقی26

2-3- اعتمادسازمانی 26

2-3-1- سه نوع اعتماد 28

2-3-2- دیدگاه منفعل اعتماد 29

2-3-3- دیدگاه فعال اعتماد 30

2-4- پیشینه پژوهش 33

2-4-1- تحقیقات انجام شده در زمینه عدالت سازمانی داخل ایران 33

2-4-2- تحقیقات انجام شده در زمینه اعتماد سازمانی داخل ایران 37

2-4-3- تحقیقات انجام شده در زمینه عدالت سازمانی درخارج از ایران 39

2-4-4- تحقیقات انجام شده در زمینه اعتماد سازمانی درخارج از ایران43

خلاصه و جمع بندی فصل دوم 44

فهرست منابع 77

 

مقدمه

در این تحقیق هدف بررسی رابطه بین عدالت سازمانی به عنوان متغیر پیش بین بر روی اعتماد سازمانی به عنوان متغیرملاک می باشد که در این فصل تعاریف و نظریه های مربوط به این دو متغیر(عدالت سازمانی و اعتماد سازمانی) و پیشینه های مربوط به آن بیان می شود. و در پایان فصل خلاصه و جمع بندی ارائه گردیده است.

 

2-1 عدالت سازمانی

عدالت سازمانی به قضاوت های فردی یا جمعی از انصاف یا شایستگی های اخلاقی، اشاره دارد (روجلبرگ، 2007). گرینبرگ (1990)، به عدالت سازمانی به عنوان روال عادلانه و منصفانه ای که سازمان‌ها با کارکنانشان بر خورد می کنند، اشاره می کند. یک واقعه، منصفانه یا غیر منصفانه قلمداد می شود به میزانی که یک فرد معتقد است که این طور باشد. به عبارت دیگر تحقیقات عدالت با شناسایی پیشایند هایی که بر قضاوت های منصفانه تأثیر می گذارد به علاوه نتایج آن به عنوان  یک ارزشیابی ایجاد شده، در رابطه است. این رویکرد توصیفی مشخص نمی کند چه چیز واقعاً انصاف است، بلکه فقط بیان می کند افراد معتقدند چه چیز عادلانه است. این زاویه دید تجربی، چارچوب معیاری که توسط فلاسفه به عنوان رویکردی که تلاش می کند با استفاده از تحلیل های منطقی به طورعینی مشخص کند چه چیز صحیح یا ناصحیح است به کار می رود، را تکمیل می کند(روجلبرگ،2007).

 

2-2- انواع مختلف عدالت

به طور آغازین محققان بر عادلانه بودن پیامد تصمیمات به نام عدالت توزیعی تمرکزنمودند(هومانس[1]،1961؛ آدامز،1965؛ دئوتچ[2]،1975؛ لونتال[3]، 1976). عدالت توزیعی جایی رواج دارد که پیامدها با هنجار های صریح تخصیص مثل انصاف یا برابری،همسواند(کالکیت[4]، 2001). کارهای اخیربرعدالت فرایندهایی که منجربه پیامدهای تصمیم می شوند به نام عدالت رویه ای تمرکز کردند(ثیباوت ووالکر[5]، 1975؛ لونتال، 1980؛ لونتال وهمکاران،1980). عدالت رویه ای در طول یک فرایند تصمیم گیری یا تأثیر روی پیامدها (ثیباوت و والکر، 1975)، یا به وسیله پیروی از ملاک های فرایند منصفانه مثل همسویی، فقدان سوگیری، اصلاح پذیری، دقت واخلاق(لونتال،1980؛لونتال وهمکاران، 1980)،حضور دارد.

پس ازآن تلاش برای توصیف اثرعدالت روی اثربخشی کارکرد سازمانی سرلوحه تحقیقات سازمانی شد(گرینبرگ،1990،1987). تحقیقات یکپارچه سازی عدالت رویه ای وتوزیعی حمایت همسویی برای یک مفهوم سازی دو عاملی از عدالت سازمانی، دریافت نمود. برای مثال سوئینی و مک فارلین[6] (1993)، یک الگوی توازن ساختاری ارائه دادند که در آن عدالت توزیعی با پیامدهای شخص مرجع مثل خشنودی از پرداخت مرتبط بود، درحالی که عدالت رویه ای با پیامدهای سازمان مرجع مثل تعهد سازمانی مرتبط بود. این الگو نسبت به الگوهایی که درآن ها دو نوع عدالت درتأثیرات یکدیگر تداخل می کردند، تناسب بهتری فراهم نمود. یافته های مشابه دیگر نیز در بازنگری های پیشینه ای گزارش شدند (گرینبرگ، 1990؛ لایند وتایلر، 1988). عدالت تعاملی وقتی رواج دارد که در تصمیم گیری ها با افراد با احترام وحساسیت برخورد می شود و منطق تصمیمات به طور کامل توضیح داده می شود. گرینبرگ به این بحث دیدگاه نویی وارد نمود ویک ساختار چهار عاملی برای عدالت سازمانی پیشنهاد کرد. او مطرح کرد جنبه های احترام وحساسیت عدالت تعاملی ممکن است به عنوان جنبه های بین فردی عدالت توزیعی دیده شوند چون آن ها واکنش ها به پیامدهای تصمیم را تغییر می دهند. علاوه بر این جنبه توصیفی عدالت تعاملی ممکن است به عنوان یک جنبه بین فردی از عدالت رویه ای دیده شود چون توصیفات اغلب،اطلاعات مورد نیاز برای ارزشیابی جنبه‌های ساختاری رویه را فراهم می آورند. البته تا امروز این مفهوم سازی به طور تجربی آزمون نشده است (کالگیت، 2001).

گرینبرگ(1993)، طبقه بندی دیگری از عدالت به وسیله تمایز میان عدالت ساختاری وعدالت اجتماعی ارائه می دهد. این تمایز به خصوص مرتبط است به مطالعه مؤلفه ساختاری عدالت (مثل خط مشی‌ها و رویه ها) در مقایسه با ابعاد اجتماعی عدالت (مثل احترام و تقسیم اطلاعات) (ابرلین و تاتوم[7]، 2008).

با این وجود، باید اشاره شود دید گاه های چهار عاملی یا بیشتر ازعدالت با برخی تحقیقات گذشته که حتی به نظر می رسد در تمایز قایل شدن میان عدالت رویه ای و توزیعی ناتوانند، ناهمسو می باشد (کالگیت،2001). بحث کروپانزانو و آمبروزی[8] (2001)، این مسئله را به یک روشنایی جدید می کشاند. این نویسندگان بیان می کنند عدالت رویه ای و توزیعی به عنوان سازه ها، شبیه تر از آنند که برخی از محققان باور دارند، زیرا ارزشیابی های رویه ای بر مبنای بخش بزرگی از پیامد های به دست آمده اند و حوادث مشابه می توانند به عنوان فرایندی در یک زمینه وپیامدی در زمینه دیگر باشد. البته این بدان معنا نیست که کروپانزانو و آمبروزی دیدگاه یک عاملی عدالت را می پذیرند بلکه صرفاً اذعان به این است که افراد ممکن است همیشه تمایز کاملی میان عدالت رویه ای و توزیعی ادراک نکنند (کالکیت،2001).

پس به طور کلی، عدالت دارای سه جزء متفاوت در نظر گرفته می شود (مک دووال و فلچر، 2004)، و می توان گفت قضاوت در مورد انصاف سه عامل دارد:

1- پیامد ها(نتایج)؛ عدالت توزیعی

2- فرایند های تخصیص؛ عدالت رویه ای

3- برخورد های بین فردی؛ عدالت تعاملی (روجلبرگ، 2007).

البته در برخی از تقسیم بندی ها،عدالت رویه ای وتعاملی ترکیب ودر قالب عدالت رویه ای بیان می شوند (کروپانزانو و همکاران، 2001).

 

فهرست منابع

ادریس م،رئیسی اردلی غ.1383. متغیر های مؤثر بر کارایی کارکنان غیر هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان و مقایسه اثر پرداخت ها و عدالت در پرداخت ها بر کارایی کارکنان. مجله پژوهشی دانشگاه اصفهان، جلد شانزدهم، شماره1.

ارشدی ن، شیخ شبانی ه. 1388. رابطه عدالت سازمانی ادراک شده و انگیزه های رفتارمدنی سازمانی با رفتارمدنی سازمانی در یک سازمان صنعتی. مجله دستاوردهای روانشناختی (علوم تربیتی و روانشناسی). دانشگاه شهید چمران اهواز- دوره چهارم شماره 2ص219-236.

اشجع آ، نوری آ،عریضی ح،سماواتیان ح. 1388. رابطه ابعاد عدالت سازمانی با اعتماد به سازمان و سرپرست در کارکنان مجتمع فولاد مبارکه اصفهان . مجله دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی،سال یازدهم ،شماره سی ونه

اکبری م. 1387. رابطه اعتماد بین فردی، خود کار آمدی، پایبندی مذهبی و بخشش با باورهای دنیای عادلانه توزیعی و رویه ای. پایان نامه کارشناسی ارشد عمومی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان.

بهلولی زیناب ن، علوی متین پ، درخشان مهربانی ع. 1389. بررسی تأثیر عدالت سازمانی بر رفتار شهروندی سازمانی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز. فراسوی مدیریت. سال چهارم. شماره 14 ص73-108

جواهری کامل م. 1388. تأثیر عدالت سازمانی،رابطه رهبر- عضو، اعتماد و توانمند سازی روانشناختی بر رفتار های شهروندی سازمانی. دوماهنامه توسعه انسانی پلیس،سال ششم،شماره24.

چلادورای پ.1387.مدیریت منابع انسانی در ورزش و تفریحات سالم.ترجمه م طالب پور;م لعل بذری.انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد.چاپ اول.ص 390-371 .

خاکسار س.1387. رابطه ابعاد عدالت سازمانی و سطوح خود پنداره مزمن با پیامد های نگرشی- شغلی و نقش تعدیل کنندگی سطوح خود پنداره مزمن و فعال در روابط فوق. پایان نامه کارشناسی ارشد عمومی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان.

خطیبی ا.اسدی ح. حمیدی م. سیف پناهی ج. 1390 .مطالعه ی مولفه های عدالت سازمانی در آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک.مجله ی مدیریت ورزشی، شماره 10،ص 84-65 .

خنیفر ح. مقیمی م. جندقی غ. زروندی ن. 1388. بررسی رابطه بین مولفه های اعتماد و تعهد سازمانی کارکنان( در سازمان های جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش استان قم ). نشریه مدیریت دولتی، دوره یک، شماره دو، بهار و تابستان، ص 18-3

رابینز ا. 1384. مدیریت رفتار سازمانی. ترجمه ف امیدواران، تهران: مؤسسه کتاب مهربان نشر.

رامین مهر ح، هادیزاده مقدم آ، ایمان آ. 1388. بررسی رابطه بین ادراک از عدالت سازمانی و رفتار مدنی سازمانی.پژوهش نامه مدیریت تحول. شماره2.

رحیمی د. 1385. رابطه اعتماد پذیری و عناصر آن با رفتار سازمانی کارکنان در کارکنان یک بیمارستان و یک سازمان. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه مرکز آموزش مدیریت دولتی تهران.

رحیمی ف، رضاییان ع. 1387. بررسی تأثیر گذاری عدالت رویه ای بر رفتار شهروندی سازمانی با لحاظ کردن نقش اعتماد سازمانی. چشم انداز مدیریت. شماره 29.ص69-87.

رضاییان ع. 1384. انتظار عدالت و عدالت در سازمان. چاپ اول، تهران: سمت.

شکرکن ح، نعامی ع، نیسی ع، مهرابی زاده م. 1380. بررسی رابطه خشنودی شغلی با رفتار مدنی سازمانی و عملکرد شغلی در کارکنان برخی از کارخانه های اهواز. مجله علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، دوره ی سوم، سال هشتم شماره های 3و4،ص1-22.

صارمی ع.1390.رابطه ی بین مراوده ی رهبر-پبرو،عزت نفس فردی و سازمانی بر رفتار شهروندی سازمانی مدیران و کارکنان شهرداری های استان فارس.پایان نامه کارشناسی ارشد،ص92 .

صدیقیان آ. 1385. مفهوم و گونه های عدالت اجتماعی. موجود در: سایت جامعه شناسی ایران ( (Sociology of Iran

عباس زاده دیزجی ر.1382.بررسی اثرات تعهد سازمانی بر سلامت روان،پایان نامه کارشناسی،تهران،دانشکده ی بهداشت و خدمات درمانی،ص 9.

قلی پور آ، پور عزت ع، حضرتی م. 1388. بررسی تأثیر رهبری خدمت گذار بر اعتماد سازمانی و توانمند سازی در سازمان های دولتی. نشریه مدیریت دولتی،دوره 1، شماره1از103-118

گل پرور م، عریضی ح. 1385. نقش مشارکت شهروندی، شایسته سالاری و ساختار های سازمانی در رفتار و نگرش کارکنان سازمان ها. فصلنامه علمی پژوهشی رفاه اجتماعی،شماره23لاوسن،رابرت بی وشن. رفتار سازمانی،ترجمه:حسن زاده، 1381. تهران:سالاوان.

گل پرور م. 1386. رابطه بین عدالت رویه ای ادراک شده و مدیریت کیفیت فراگیر با تعهد عاطفی و مستمر. فصلنامه  پژوهشگر (مدیریت)، 5.

گل پرور م، اشجع آ. 1387. رابطه باور های سازمان عادل با پیوستگی گروهی، احترام گروهی، مشارکت در تصمیم گیری، تعارض نقش، ارتباطات سازمانی و رضایت شغلی. مجله علوم انسانی مدیریت (6)، سال شانزدهم،70 :27-57.

گنجی نیا ح،گودرزوند چگینی م،غفار زاده آ. 1389. بررسی تأثیر ادراک عدالت سازمانی بر رفتارشهروندی سازمانی. فصلنامه مطالعات مدیریت بهبود و تحول شماره61،ص 91-120

مردانی حموله م، حیدری ه. 1387. بررسی رابطه بین عدالت سازمانی با رفتار مدنی سازمانی در کارکنان بیمارستان. مجله اخلاق و تاریخ پزشکی.

منطقی م، البدوی آ، زبر دست ه. 1386. ارزیابی اعتماد بین شرکا در مشارکت های راهبردی مورد کاوی: صنعت خودرو ایران، دانش مدیریت، 20(70 :(122-105.

موسوی م. 1387. رابطه بین سبک های رهبری، سبک های تصمیم گیری و ابعاد عدالت سازمانی در دانشگاه های آزاد اسلامی منطقه چهار به منظور ارائه مدل های پیش بین ریاضی، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان.

نادی م.مشفقی ن.سیادت ع.1388 . رابطه ی بین اعتماد معلمان به مدیر و سازمان با ادراک آنها از عدالت توزیعی،رویه ای و تعاملی در شهر اصفهان،دانش و پژوهش در علوم تربیتی. برنامه ریزی درسی،دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان(اصفهان)، شماره بیست و چهارم .

نصری نصر آبادی م.1386. ارتباط عدالت سازمانی با متغیرهای فردی و سازمانی در مربیان آموزشگاه های استثنایی شهر اصفهان در سال تحصیلی 85-86. پایان نامه کارشناسی ارشد عمومی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان.

نعامی ع.1381. بررسی رابطه خشنودی شغلی با رفتار مدنی سازمانی و عملکرد شغلی در کارکنان برخی از کارخانه های اهواز. پایان نامه دکتری، روانشناسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز.

نعامی ع، شکرکن ح. 1383. بررسی روابط ساده و چند گانه عدالت سازمانی با خشنودی شغلی در کارکنان یک شرکت صنعتی، مجله علوم تربیتی و روانشناسی(ویژه نامه روانشناسی)،13(1): 79-92.

نعامی ع، شکرکن، ح. 1385. بررسی رابطه ساده و چند گانه عدالت سازمانی با رفتار مدنی سازمانی در کارکنان یک سازمان صنعتی در شهر اهواز. مجله علوم تربیتی و روانشناسی(ویژه روانشناسی)، 13(1): 79-92.

هومن ح.1387. مدل یابی معادلات ساختاری با کاربرد نرم افزار لیزرل. تهران ،انتشارات سازمان سمت.

 

Adams JS.1965.Inequity in social exchange.In:L.Berkowitz(Ed.),AdvancesinExperimental

Social Psychology, 2: 267-299.

Barney JB, Hansen MH.  1994.  Trustworthiness as a source ofcompetitiveadvantage. Strategic Management Journal, 15: 175-190.

Bass BM. 1990. Bass & Stogdill’s handbook of leadership: Theory, research and managerial applications (3rd ed.). New York: Free press.

Bell BS, Ryan AM, Wiechmann Dw. 2006. Consequences of OrganizationalJustice Expectations in a Selection System. Journal of Applied Psychology, 91(2): 455-466.

Bies RJ, Moag  JF. 1986. Interactional justice: Communication criteriaof Fairness. In: R. J. Lewicki, B. H. Sheppard, & M. H. Bazerman(Eds.). Research on Negotiations in Organizations, 1: 43-55.

Bies R.J., & Shapiro, D.L. 1987.interaction fairness judgments: The influence of casual accounts. Social justice research,1,199-218.

Bies RJ.  2001. Interactional Justice: The Sacred and the Profane. In: Jerald Greenberg and Russell Cropanzano(Eds.), Advances in organizational justice, Stanford, California: Stanford University Press.

Blau P. 1946. Exchange and power in social life. New York: Wiley.

Brockner J, Wiesenfeld BM, Martin, CL.1995. Decision      Frame,Procedural Justiceand Suruiuors Reactions to Job Layoffs. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 63(1): 59-68.

Brockner J, Wiesenfeld BM. 1996. An integrative framework for    explaining Reactions to decisions: interactive effects of outcomes and      procedures.PschologicalBulletin,120(2):189-208.

Bromiley P, Cummings LL. 1995. Transaction costs in organizationswith trust. In: R. Bies. Sheppard and R. Lewicki (Eds.), Research on Negotiation         in Organizations, 5 :219-247.

Chang, E. C., D’Zurilla, T. J., & Sanna, L. J. (2004). Social problem solving: Theory, research, and training. Washington D. C: American Psychological Association.

Chen CC. 1996.  New Trends in Rewards Allocation preferences: A Sino-U.S. Comparison. Academy of Management Journal, 120: 2-17.

Chen ZX, Francesco AM. 2000. Employee demography, organizational      commitment, and turnover intentions in China: do cultural differences      matter?. Human Relations, 53 (6): 869-887.

Chiaburu DS, Marinova SV. 2006. Employee role enlargement Interactions of trust and organizational fairness. Leadership &     Organization Development Journal, 27 (3): 168-182.

Cohen-Charash Y, Spector E. 2001. The role of justice in organizations:      Ameta-analysis, Organizational Behavior and Human Decision process, 86(2): 276-321.

Cole ND, Flint DH. 2004. Perceptions of distributive and proceduraljustice in employee benefits: flexible versus traditional benefit plans. Journal of Managerial Psychology, 19(1): 19- 40.

Coleman JC. 1990. Foundations of social theory. Belknap Press of Harvard University Press, Cambridge, MA.

Colquitt JA, Conlon DE, Wesson  MJ, Porter CO, Nig  KY. 2001. Justice at the millennium: A meta-analytic review of 25 years of organizational justice research. Journal of Applied Psychology, 86(3): 425-445.

Colquitt JA. 2001. On the Dimensionality of Organizational justice: A Construct Validation of a measure. Journal of Applied Psychology,            86(3): 386-400.

Connell J,  Ferres  N,  Travaglione T. 2003. Engendering trust in manager-subordinate relationship (Predictors and outcomes). Personnel Review, 32(5): 569-587.

Crawford JL, Haaland GA. 1972. Predecisional information-seekingand subsequent conformity in the social influence process, Journal of Personality and Social psychology, 23: 112-119.

Cropanzano R, Ambrose ML. 2001. Procedural and Distributive Justice      Are More Similar Than You Think: A Monistic Perspective and a Research Agenda, In: Jerald Greenberg and Russell Cropanzano(Eds.),    Advances in Organizational justice, Stanford, California: Stanford University Press.

Cropanzano R, Baron AB. 1991. Injustice and organizational conflict: The moderating effect of power restoration. International Journal of      Conflict Management, 2(1): 5-26.

Cropanzano R, Folger R. 1989. Referent cognitions and task decision autonomy: beyond equity theory. Journal of Applied Psychology, 74:293-299.

Cropanzano R, Rupp DE, Mohler CJ,  Schminke M. 2001. Three Roads to Organizational Justice. In: G. R. Ferris (Eds.) Research inPersonnel and Human Resources Management, N.Y.: JAI Press.

Currall SC, Inkpen AC. 2002.  A multilevel approach to trust in joint ventures. Journal of International Business Studies, 33: 479-495.

Das TK, Teng TS. 1998.  between trust and control: developing confidence in partner cooperation in alliances. Academy of Management         Review, 23(3): 491-512.

Deconinick JB, 2010. The effect of organizational justice, perceived organizational support, and perceived supervisor support on marketing employees’ level of trust. Journal of Business Research.63.pp:1355-1349.

Decremer D. 2005. Procedural and distributive justice effects moderated by organizational identification. Journal of Managerial Psychology, 20(1): 4-13.

Decremer D, Van Dijke M,  Bos AER. 2006. Leader’s procedural justice affecting identification and trust. Leadership & Organization Development journal, 27(7): 554-565.

Deutsch M. 1975. Equity, equality, and need: What determines which value will be used as the basis for distributive justice?. Journal of Social Issues, 31: 137-149.

Deutsch M. 1985. Distributive Justice. New Haven, CT: Yale University press.

Dirks K T,  Ferrin DL. 2001. The role of trust in organizational settings. Organizations Science, 12(4): 450-467.

Dirks KT, Ferrin DL. 2002. Trust in Leadership: Meta-Analytic  Findings and Implications for Research and Practice, Journal of Applied Psychology, 87(4): 611-628.

Eberlin R,  Tatum CH. 2005. Organizational justice and decision making (When good interactions are not enough). Management Decision, 43(7/8):         1040-1048.

Eberlin, R. J., & Tatum, B. Ch.(2008). Making just decisions: organizationaljustice, decision making, and leadership, Management Decision, 46(2),pp. 310-329.

Ertürk A. 2007.Increasingorganizationalcitizenshipbehaviorsof Turkish Academicians, Journal of Managerial Psychology, 22(3): 257-270.

Fernandes C, Awamleh R. 2006. Impact of organizational justice in an expatriate work environment, Management Research News, 29(11):701-712.

Folger R,  Konovsky MA. 1989. Effects of procedural and distributive       justice on reactions to pay raise decisions. Academy of Management Journal, 32(1): 115-130.

George JM, Jones  GR. 1999. Understanding and Managing Organizational Behavior, 2nd ed. Cali. Addison Wesley.

Geyskens I, Steenkamp JB,  Kumar  N. 1998. Generalizations about trust in marketing channel relationship using meta-analysis. International Journal of Research in Marketing, 15: 223-248.

Gilliland SW. 1993. The Perceived Fairness of selection Systems: An Organizational Justice Perspective. Academy of Management Review, 18: 39-50.

Greenberg J. 1982. Approaching Equity and Avoiding Inequity in Groups and Organizations, In: J. Greenberg and R. L. Cohen (Eds.). Equity and Justice in Social Behavior, New York: Academic Press.

Greenberg J. 1987. Taxonomy of organizational justice theories. Academy of Management Review, pp: 9-22.

Greenberg J. 1988. Equity and Workplace Status: A Fieeld Experiment. Journal of Applied Psychology, 73: 44-69.

Greenberg J. 1990. Organizational justice: Yesterday, today, and tomorrow. Journal of  Maanagement, 16: 399-432.

Greenberg J. 1993. The social side of fairness: interpersonal and informational classes of organizational justice. In: Cropanzano, R. (Eds.), Justice in the Workplace. Approaching Fairness in Human Resource Management, 1: 79-103.

Greenberg J. 1997. A Social Influence Model of Employee Theft: Beyond the Fraud Triangle, In: R. J. Lewicki, et al (Eds.), Research on Negotiation in            Organizations Vol. 6), Greenwich, CT: JAI Press.

Hogan R, Murphy G J, Hogan J. 1994. What we know about leadership:    Effectiveness and personality. American Psychologist, 49: 493-504.

Homans GC. 1961. Social behavior: Its elementary forms. London: Routledge and Kegan Paul.

Hornstein HA. 1996. Brutal Bosses and Their Prey. N. Y.: Riverhead books.

Hosmer LT. 1995. Trust: the connecting link between organizational theory and philosophical ethics, Academy of Management Review, 20(2):379-403.

Huemer L. 2004. Balancing between stability and variety: Identity and trust trade-off in networks, Industrial Marketing Management, 33(3): 251-259.

Huemer L. 1998. Trust in business relation: Economic logic or social interaction? Umea, Borea.

Inkpen AC. 2001. Strategic alliances. In: M.A. Hitt, R.E. Freeman and J.S. Harrison (Eds.). Handbook of Strategic Management, pp: 409-432.

Ireland RD, Webb JW. 2007. A multi-theoretic perspective on trust and power in strategic supply chains. Journal of Operations Management, 25(2): 482-497.

Jones GR.  2001. towards a positive interpretation of transaction cost theory: the central roles of entrepreneurship and trust. In: M.A. Hitt, R.E. Freeman and J.S. Harrison, (Eds.). Handbook of Strategic    Management, pp: 208-228.

Joseph EE, Winston BE. 2005. A correlation of servant leadership, leader trust, and organizational trust. Leadership & Organization Development Journal, 26 (1): 6-22.

Konovsky MA, Pugh SD. 1994. Citizenship behavior and social exchange. Academy of Management Journal, 37(3): 656-669.

Korsgard MA, Robertson L. 1995. Procedural Justice in Performance evaluation: The role of Instrumental and Non instrumental Voice in Performance Appraisal Decisions. Journal of Management, 21: 11-25.

Kramer RM, Brewer MB, Hanna BA. 1996. Collective trust and collective action: The decision to trust as a social decision. In: Kramer, R.M. and Tyler, T.r. (Eds.). Trust in organizations, pp: 357-389.

LeventhalGS.1976.Thedistributionof rewards and resources in groups and organizations. In: L. Berkowitz and W. Walster (Eds.). Advancesin             experimental social psychology, 9: 91-131.

Leventhal  GS. 1980. The Distribution of Rewards and Recourses in Groups and organizations, In: L. Berkowitz and E. Walster (Eds.). Advances in      experimental social psychology (Vol: 9), New York: Plenum Press.

Leventhal GS, Karuza J, Fry WR. 1980. Beyond fairness: A theory of allocation preferences. In: G. Mikula (Ed.). Justice and social interaction NewYork: Springer-Verlag, pp: 167-218.

Leventhal GS. 1980. What should be done with equity theory? New approaches to the study of fairness in social relationships. In: K. Gergen, M. Greenberg, and R. Willis (Eds.). Social exchange: Advances in theory    and research, New York: Plenum Press, pp: 27-55.

Lewis JD,  Weigert A. 1985. Trust as a social reality, Social Forces, 63(4): 967-985.

Li L. 2005. The effects of trust and shared vision on inward knowledge transfer in subsidiaries intra- and inter- organizational relationships. International Business Review, 14(1): 77-95.

Lind E.A., Tyler T.R. (1998). The social psychology of procedural justice . Newyork : Plenum press

Lipponen J, Olkkonen  ME, Myyry L. 2004. Personal value orientation as a moderator in the relationships between perceived organizational justice and its hypothesized consequences. Social Justice Research, 17(3): 275-292.

Luhmann  N. 1979. Trust and power. Wiley, Chichester.

Masterson SS, Lewis K, Goldman BM, Taylor MS. 2000. Integrating justice and social exchange: the differing effects of fair procedures and treatment on work relationships. Academy of Management Journal, 43: 738-748.

Mathieu JE,  Zajac DM. 1996. A review and meta-analysis of the antecedents,correlates, and consequences of organizational. Psychological Bulletin, 108: 171-195.

Mayer RC, Davis JH, Schoorman FD. 1995. An integrative model of organizational trust. Academy of Management Review, 20(3): 709-734.

McAllister DJ. 1995. Affect- and cognition-based trust as foundations for interpersonal cooperation in organizations. Academy of Management Journal, 38(1): 24-59.

McDowall A, Fletcher C. 2004. Employee development: an organizational justice perspective. Personnel Review, 33(1): 8-29.

McEvily  B, Perrone V,  Zaheer A. 2003. Trust as an organizing principle.   Organizations Science, 14(1): 91-103.

McFarlin DB, Sweeney PD. 1992. Distributive and procedural justice as predictorsof satisfaction with personal and organizational outcomes.Academy of Management Journal, 35: 626-638.

McLean PJ. 1997. The Fourth Arm of Justice: The Art and Science of  Revenge.In:R.J. Lewicki, et al (Eds), Research on Negotiation in Organizations, (Vol.6).GreenwichCT: JAI Press.

Nabatchi T, Bingham LB, Good DH. 2007. Organizational justice   andWorkplace mediation:a six-factor model. International Journal of conflict Management, 18(2): 148-174.

Nahapiet J, Ghoshal S.1998. Social capital, intellectual capital, and the organizational advantage. Academy of Management Review,23: 242-266.

Niehoff  BP,  Moorman  RH. 1993. Justice as a mediator of the relationships Between methods of monitoring and organizational citizenship behavior. Academy of Management Journal, 36: 527-556.

Pearce JL, Randel AE. 2004. Expectations of organizational mobility, Work place social inclusion, and employee job performance. Journal of organizational behavior, 25:81-99.

Perks H, Halliday SV. 2003. Sources, Signs and Signaling for Fast Trust Creationin Organizational Relationships. European Management Journal, 21(3): 338-350.

Pillai R, Schriesheim CA, Williams ES. 1999. Fairness perceptions And trust as a mediator for transformational and transactional and Transactional leadership: a two-sample study. Journal of Management, 25: 897-933.

Pillai, R., Wiliams, E. S., & Tan, J. J.(2001). Are The Scales Tipped In Favor Of Procedural Or Distributive Justice? An Investigation Of The U.S., India, Germany, And Hong Kong(China), International Journal of Conflict Management, 12(4), pp. 312-332.

Podsakoff PM, Mackenzie SB, Moorman RH, Fetter R. 1990. Transformational leader behaviors and their effects on followers on Trust in leader, satisfaction and organizational citizenship behaviors.    Leadership Quartely, 1:107-142.

Porter LW, Lawler EE. 1968. Managerial Attitudes and Performance, Homwood,III:Irwin.

Rajender Kumar P.J., (2012), “Relationship between Organizational Citizenship Behavior and Organizational Justice at Work Place”, Ninth AIMS International Conference on Management

Ring PS, Van De Ven AH. 1992. Structuring cooperative relationships Between organizations . Stategic Management Journal, 13: 483-493.

Ring PS. 1996 . Fragile and resilient trust and their rules in economic exchange Business and Society, 35(2): 148-175.

Rogelberg SG. 2007. Encyclopedia of industrial and organizational Psychology London Thousand Oaks New Delhi: SAGE Pupliotions,1: 103-106.

Rousseau DM, Stikin SB, Burt RS, Camerer C. 1998. Not so different After all: A cross discipline view of trust. Academy of Management Review, 23(3): 393-404.

Ruder G., (2003). The Relationship among organizational justice, trust, and role breadth self-efficacy. Thesis of philosophy in human development.

Sako M. 1992 .Prices, Quality and Trust: Inter-firm Relations in Britain and Japan, Cambridge University Press, Cambride.

Sapienza  HJ,  Korsgaard MA. 1996. Procedural Justice in Entrepreneur-    Investor Relations. Academy of Management Journal, 39:12-29.

Shapiro DL, Bies RJ. 1993 .Threats, Bluffs, and  Disclimers in Negotioations, Organizational Behavior and Human Decision Processes, 60: 202-212.

Skitka LR, totlock PE. 1992. Allocating Scarce Reasources: A Contingency Model of Distributive Justice, Journal of Experimental            Social Psychology, 28: 4-19.

Smith KG, Carroll SJ, Ashford SJ. 1995. Intra- and inter organizationalCooperation : Toward a research agenda . Academy of Management Journal, 38(1): 7-23.

Sweeney PD, McFarlin DB. 1993. Workers evaluation of the “ends” and means” :An examination of four models of distributive and procedural justice. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 55:          23-40.

Tanase s ,Manea M, Chrif M, Anei V.2012.Assertiveness and Organizational trust as predictors of mental and physical health in a Romanian oil company. Social and behavioral sciences.33. pp: 1047-1051.

Tatum BC, Eberlin RJ, Kottraba C, Bradberry, T.2003. Leadership,Decision making and organizational justice,    Management Decision, 41(10):1006-1016.

Thibout J, Walker L. 1975. Procedural justice: A psychological analysis. Hillsdale, NJ: Erlbaum.

Tyler TR,  Dawes RM. 1993. Fairness in group: Comparing Self-interest And Social Identity Perspective, In: B.A. Mellers and J. Baron (Eds.). Psychological Perspective on Justice: Theory and Applications, New York:Cambridge University Press.

Tyler  TR. 1989. The psychology of procedural justice: a test of group value model. Journal personality and Social Psychology ,57:  333-344.

Tyler TR. & Bies R.J. (1990). Beyond formal procedures: the interpersonal context of procedural justice. In J.S. Carroll (Ed.), Applied social psychology and organizational settings (pp. 77-88). Hillsdale, NJ: Erlbaum.

Tyler, T.R. & Lind, E.A.(1992).A relational model of authority in groups.   In:Zanna, M. (Eds.),Adveces in Experimental Social Psychology (Vol. 25         pp. 15-119),Academic Press , New York, NY.

Wicks AC, Berman SL, Jones TM. 1999. The structure of optimal   trust: Moral and strategic implications. Academeyof Management Review, 24(1): 99-116.

Williamson OE. 1982. The economic of organizations:the transaction cost Approach. American Journal of sociology, 87: 548-577.

Williamson OE.1993. Calculativeness , trust and economic organization. Journal Of Law and Economics, 36(1): 453-486.

Wong YT, Ngo HY, Wong CS. 2006. Perceived organizational justice, trust, and OCB : A study of Chinese workers in joint ventures  and state-ownedEnterprises. Journal of World Business, 41(4): 344-355.

Zaheer  A, McEvily B, Perrone V. 1998. Does trust matter? Exploring the Effects of interorganizational and interpersonal trust on performance,Organization Science, 9(2): 141-159.

Zeinabadi H, Salehi K.2011. Role of procedural justice, trust, job satisfaction, and organizational commitment in organizational citizenship behavior(OCB) of teachers: Proposing a modified social exchange model . social and behavioral science .29.1471-1481.

 

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مبانی نظری و پیشینه پژوهشی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *