مبانی نظری و پیشینه پژوهشی گردشگری و ورزش قایقرانی

نوع فایل
word
حجم فایل
97 کیلوبایت
تعداد صفحه
48
تعداد بازدید
402 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم با «پیشینه پژوهشی و تحقیق و مبانی نظری گردشگری و ورزش قایقرانی» که بطور کامل و جامع به این مبحث پرداخته و نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

فهرست محتوا

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق

1.2. مقدمه 17

2.2. مفهوم گردشگری. 17

3.2. اهمیت گردشگری. 18

4.2. ماهیت و مفهوم توریسم ورزشی. 19

5.2. گردشگری پایدار. 20

6.2. گردشگری جوامع پایدار. 20

7.2. اثرات توریسم ورزشی بر توسعه پایدار جوامع. 21

8.2. جایگاه توریسم ورزشی در جهان. 23

9.2. توریسم ورزشی و انواع آن. 24

1.9.2. گردشگری فرهنگی. 27

2.9.2. گردشگری طبیعی. 28

3.9.2. گردشگری تجاری. 29

4.9.2. گردشگری مذهبی. 30

10.2. قایقرانی. 31

1.10.2. تاریخچه قایقرانی درجهان. 31

2.10.2. تاریخچه قایقرانی در ایران. 33

3.10.2. جايگاه قايقراني ايران در آسيا 34

11.2. انواع رشته­هاي قايقراني. 35

1.11.2. تاریخچه‌ای مختصری از مسابقات قایقرانی در آب­های آرام 36

1.1.11.2. قایق کایاک.. 36

2.1.11.2. قایق­های کانو. 36

2.11.2. کانوپولو. 39

1.2.11.2. تاريخچه 41

2.2.11.2. تاریخچه رشته اسلالوم در ورزش قایقرانی. 41

3.2.11.2.  اسلالوم در ایران. 43

3.11.2. روئینگ… 43

4.11.2. رفتینگ… 44

1.4.11.2. تاریخچه رفتینگ در جهان. 44

2.4.11.2. رفتینگ ورزشی. 44

3.4.11.2. پیشینه فعالیت­های رفتینگ در ایران. 45

4.4.11.2. برنامه­های پنج ساله توسعه رفتینگ در فدراسیون قایقرانی کشور. 45

5.11.2. گردشگري ماجراجويانه ـ قايقراني در آب‌هاي خروشان. 46

6.11.2. مروری بر ادبیات تحقیق. 49

منابع  117

 

مقدمه

گردشگری ورزشی فراتر از یک صنعت، به پدیده­ای اجتماعی- اقتصادی در سطح جهان تبدیل شده است. بیشتر کشورها با سرمایه گذاری در این صنعت سود سرشار و اثرات مثبت این صنعت را درک کرده و به عنوان منبع مهمی برای بهبود وضعیت اقتصادی، اجتماعی، و سیاسی، افزایش اشتغال، درآمد، توسعه و زیرساخت‌های خود درآورده اند(زیتونلی و همکاران، 1390، 72). این صنعت به عنوان یکی از زیر شاخه‌های اکوتوریسم امروزه توجه عده زیادی از گردشگران را به خود جلب کرده است. نظریه­های جدید در زمینه گردشگری بر پایه ورزش در مقایسه با دیگر جذابیتهای فرهنگی، مزیتهای اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بیشتری دارند(هنرو و همکاران، 1386، 32). همچنین آمارها حاکی از آن است که بسیاری از کشورهایی که شرایط مناسبی در خصوص گردشگری ورزشی دارند، بخش گسترده­ای از اقتصاد خود را از طریق اقتصاد گردشگری ورزشی اداره می‌کنند (قیامی راد و دیگران، 1387، 52).

2.2. مفهوم گردشگری

لغت گردشگری هر چند در فرهنگ عمومی پذیرفته شده است. اما در عین حال واژه­ای است که از آن معانی متفاوتی برداشت شده است. این امر برای دانشجویان یک مشکل بالقوه محسوب می‌شود. چرا که رسیدن به درک و مفهومی مشترک از این واژه لازمه انجام هرگونه تحقیق ساختار یافته­ای بشمار می‌آید.

بخشی از مشکلات تعریف واژه گردشگری ناشی از آن است که این واژه معمولا به صورت کلمه­ای واحد برای توصیف مفاهیم گوناگونی بکار می­رود(ویلیامز، 1390، 3-4).

به هر حال ما ممکن است برای نقطه شروع بر برخی از تعاریف تکنیکی بنیادین از گردشگر و گردشگری تاکید نمائیم. مثلا، در لغت نامه­ها گردشگر را فردی می­نامند که اقدام به مسافرت به شکل تور می­نماید. این واژه به طور معمول به شکل مفهومی مرکب در نظر گرفته می‌شود که علاوه بر جابجایی موقت مردم از محل معمول زندگی شان، سازمان دهی و هدایت فعالیت­ها و ارائه تسهیلات و نیازهای خدماتی آنان را نیز شامل می‌شود.

تعاریف ساده­ای در این خصوص می­تواند در درک تمایز فعالیتهای حوزه گردشگری با فعالیتهای سایر بخش­ها موثر افتد:

  1. گردشگری الزاما مستلزم مسافرت و جابجایی است لیکن جابجایی که به صورت موقتی صورت گیرد.
  2. انگیزه­های گردشگری میتواند چند تا منشا داشته باشد. معمولا گردشگری را بیشتر با انگیزه لذت و تفریح مرتبط می­دانیم. در حالیکه انگیزهای تجاری، تحصیلی، سلامتی و مذهبی نیز می­تواند دلایلی برای سفر باشد.
  3. فعالیت گردشگری نیازمند به زیرساختهایی از جمله: حمل ونقل، اقامت، سیستم­های بازاریابی، سرگرمی و جاذبه­ها که در مجموع پایه صنعت گردشگری را تشکیل می‌دهند، می­باشد.

کنفرانس 1991 اتاوا یک مجموعه« پیشنهادات پیرامون آمار گردشگری» را ارائه داد که توسط کمیسیون آمار سازمان ملل در سال 1993 رسما به تصویب رسید(بروجنی، 1391، 23) جنبه‌های مهم این تعاریف به شرح ذیل می­باشد:

  1. گردشگری: فعالیتهای مسافرتی افراد و اقامت خارج از محیط دایم زندگی آنها برای بیش از بیست و چهار ساعت و کمتر از یک سال پیاپی برای تفریح تجارت و اهداف دیگر است.
  2. گردشگری داخلی: ساکنان کشور مشخص که تنها درون آن کشور سفر می­کنند.
  3. گردشگری درون مرزی: مسافران غیرساکن که در کشور مشخص سفر می­کنند.
  4. گردشگری برون مرزی: ساکنانی که به کشوری دیگر سفر می­کنند.
  5. گردشگری بین المللی: گردشگری درون مرزی و برون مرزی است.
  6. هزینه گردشگری: مجموع هزینه­های مصرفی که توسط یک بازدید کننده پیش از سفر، حین آن و هنگام اقامت در مقصد هزینه می­شود.

 

فهرست منابع

احسانی، م، هنرور، ا، رکن الدین افتخاری، ع، هنری، ح  و جردن، ف 1389، تعیین عوامل مهم در کیفیت بسته­های گردشگری ورزشی در کشور، مدیریت ورزشی، شماره4، صص5-26.

احمدی آهنگر کلایی، س، 1376، طراحی مدل اندازه‌گیری و ارزیابی سطح بهره‌وری در صنعت فرش دست‌باف ایران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، به راهنمایی علی محمدکیمیاگری.

اصغرپور، م، 1377، تصمیم‌گیری‌های چند معیاره، نشر دانشگاه تهران.

اصفهانی، ن، گودرزي م، اسدي، ح، سجادي، س، اسميت، ا، 1388، تحلیل عوامل موثر بر توسعه جهانگردی ورزشی داخلی ایران، مدیریت ورزشی، شماره یک، صص175-159.

افتخاری، ع. و داوود، م.، 1385، راهکارهای توسعه‌ی گردشگری روستایی بااستفاده از مدل SWOT، مجله‌ی مدرس، دوره 10، شماره 2.

امیدی نجف آبادی، م، 1385، توانمندی­های اکوتوریسم و توسعه پایدار مناطق روستایی ایران، ماهنامه دهاتی، سال چهارم، شماره 38.

امینی، ع، 1381، پایان نامه طراحی مدل ریاضی جهت مکانیابی و تعیین ظرفیت صنایع شیر در استان کرمانشاه، مقطع کارشناسی ارشد، دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی.

پاگ، س، 1383، شهرهای پایدار در کشورهای در حال توسعه، ترجمه ناصر محرم نژاد، انتشارات مرکز مطالعاتی وتحقیقاتی شهرسازی و معماری، تهران.

پیرسون، ر، 1381، برنامه ریزی مدیریت استراتژیک، مترجم سهراب خلیلی شورینی، انتشارات یاواره کتاب.

پیزر، ج، ای. و ریچارد، ر.، 1383، مدیریت راهبردی(برنامه ریزی، اجرا و کنترل، انتشارات سمت.

تقوایی‌، م، محمد، م. و حسین ک.، 1390، مکان یابی دهکده­های گردشگری با استفاد هاز سیستم اطلاعات جغرافیایی و مدل SWOT (نمونه موردی: ساحل دریاچه کافتر)، مجله جغرافیا و برنامه ریزی محیطی، سال22، شماره پیاپی 42، شماره 2، تابستان؛1390؛ صص 120-99.

تیموتی، د، 1388، گردشگران بین المللی و برنامه ریزی، ترجمه حیدر لطفی و ناصر سلطانی، انتشارات نشر قومس، چاپ اول.

جمشیدی، م، 1382، تعیین عوامل موثر بر تقاضای گردشگری داخلی در استان همدان، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی اصفهان.

حافظ نیا، م 1384، مقدمه­ای بر روش تحقیق در علوم انسانی انتشارات سمت.

حسيني، ن، 1386، امنيت پايدارثمره توسعه گردشگري است، روزنامه سرمايه.

خسروی، ح، 1385، فضای شهری و گردشگری ورزشی، اولین همایش ملی شهر و ورزش.

دیوید، فرد. آر، 1379، مدیریت استراتژیک، مترجم علی پارسائیان و سید محمد اعرابی، تهران: دفتر پژوهش­های فرهنگی.

رحماني، خ، 1389، ارزيابي عملكرد اماكن مذهبي در توسعه روستايي، پايان نامه­ي دوره كارشناسي ارشد، تهران: دانشگاه تربيت مدرس.

رسول، ع، 1385، بررسی نقش توانمندی­های استان تهران در توریسم ورزشی کشور، پایان نامه کارشناسی ارشد، رشته جغرافیا و برنامه ریزی توریسم، دانشگاه علوم و تحقیقات.

رمضانی، ب و فروغی، پ، 1388، شناخت پتانسیل اقلیمی توریسم ورزشی در نوار ساحلی انزلی، فصلنامه جغرافیا و مطالعات محیطی گروه جغرافیا، سال اول، پیش شماره 2.

رهبر، د، 1379، اثرات زیست محیط صنعت گردشگری، توسعه مدیریت، شماره­ی 19.

زاهدی، ش، 1385، مبانی توریسم و اکوتوریسم پایدار: با تاکید بر محیط زیست، انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی، چاپ اول.

زیاری، ک، 1378، اصول و روشهای برنامه ریزی منطقه ای، چاپ اول، انتشارات دانشگاه یزد.

زیتونلی، ع، هنری، ح، و فراهانی، ا، 1390، شناسای توانمندیهای گردشگری ورزشی استان گلستان، پزوهشهای مدیرت ورزشی و علوم حرکتی، سال اول، شماره یک، صص83-71.

سازمان حفاظت محیط زیست، 1374، چارچوب استراتژی ملی محیط زیست و توسعه پایدار در جمهوری اسلامی ایران، تهران، ایران.

سانتو، 1387، قایقرانی، مترجم مرتضی شمامی وحمید آقا علی نژاد، انتشارات کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران چاپ اول

سبحانی، ب، 1389، شناخت پتانسیل­های گردشگری منطقه آبگرم سردابه در استان اردبیل با روش سوات، مطالعات و پژوهشهای شهری و منطقه ای، سال اول، شماره جهارم، صص128-113.

سعیدي رضوانی، ن، 1378، شهردار يها و اوقات فراغت شهروندان، مرکز مطالعات و برنامه ریزي شهري.

سینایی، و، 1382، گردشگری در ایران، عملکرد و چالش‌ها، دفتر مطالعات فرهنگی مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی.

شکویی، ح، 1387، جغرافیای کاربردی و مکتب­های جغرافیایی، انتشارات آستان قدس رضوی، چاپ هفتم.

شيخي، ح، 1381، ورزش و جامعه. مشهد. تهران: انتشارات وزارت امور خارجه.

ضرغام بروجنی، ح، 1389، برنامه ریزی توسعه جهانگردی رویکردی همپیوند و پایدار، تهران: انتشارات مهکامه، چاپ اول.

ضرغام بروجنی، ح، 1391، برنامه ریزی توسعه جهانگردی رویکردی همپیوند و پایدار، انتشارات مهکامه.

عابدین زاده، ن، عابدین زاده، ف. و عابدی، ع.، 1390، «بررسی عوامل راهبردی مدیریت پسماند شهر رشت با استفاده از روش SWOT و تشکیل ماتریس QSPM»، محیط شناسی، سال سی و هفتم، شماره 57، تهران: 93-104.

علی احمدی، ع.، مهدی، ف. و ایرج، ت.، 1382، نگرشی جامع بر مدیریت استراتژیک: رویکردها، پارادایم ها، مکاتب، فرایندها، مدلها، تکنیکها و ابزار، تهران، تولید دانش.

علی‌احمدی، ع. و بهیار، د.، 1376، کاربرد روش دلف در تعیین اولویت اهداف استراتژیک سازمانها، مجموعه مقالات پنچمین همایش دانشجویی مهندسی صنایع، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران.

فتح‌اللهی، پ.، و دیگران، 1387، «بررسی عوامل بازدارنده موثر بر گردشگری ورزشی استان آذربایجان غربی از دیدگاه کارشناسان اداره کل تربیت بدنی»، مجموعه مقالات اولین همایش ملی تخصصی مدیریت ورزشی، دانشگاه شمال.

فتحی، ک، 1381، نیازسنجی آموزشی، الگوها و فنون، انتشارات آییژ، تهران.

فرازياني ف، معتمديان، آ و احساني، م، 1390، امكان سنجي توسعه گردشگري ورزشي (قايقراني رفتينگ) در رودخانه سيروان، همايش منطقه­اي گردشگري و توسعه پايدار

فرخی، م، 1378، پیش درآمدی بر تاثیرات فرهنگی و اجتماعی صنعت جهانگردی، فصلنامه مطالعات دفاعی استراتژیک.

قديري، م، محمدامين، م.، محمدمهدي، خ.، نوشين، ض.، و ويسي، ف.، 1390، «همگرايي و همكاري محدود منطقه اي، راهكاري براي توسعه گردشگري فرهنگي»، فصلنامه مطالعات ملي، سال دوازدهم، شماره 1 (پياپي 45)، تهران: 117-141.

قره نژاد، ح، 1374، مقدمه­ای بر اقتصاد و سیاستگذاری توریسم، انتشارات مانی.

قیامی راد، ا. و محرم زاده، م.، 1387، بررسی تطبیقی نقش عوامل موثر بر توسعه گردشگری ورزشی از دیدگاه مدیران و دست اندرکاران ورزشی ایران و استرالیا؛ نشریه حرکت، شماره 35، صص115-99

قیامی راد، ا.، مهرداد م.، و باقر، ح.، 1387، رابطه دیدگاه مدیران ورزشی و مدیران گردشگری کشور و عوامل گردشگری ورزشی در ایران، فصلنامه علمی-پژوهشی المپیک، سال شانزدهم، شماره 2، صص51-61.

قیامی راد، ا، محرمزاده، م و حسین پور، ب، 1387، رابطه دیدگاه مدیران ورزشی و مدیران گردشگری کشور و عوامل گردشگری درایران، فصلنامه المپیک، سال 16، شماره2.

کاظمی، م، 1383، میراث فرهنگی توسعه جهانگردی، فصل نامه مطالعات جهانگردی شماره یک.

کردنائیج، ا.، آذر، ع.، و نیاکان لاهیجی، ن.، 1389، «تدوین استراتژی اثربخش سازمانی در بخش دولتی، مطالعه موردی: گمرک جمهوری اسلامی ایران»، فصلنامه پژوهش­های اقتصادی، سال دهم، شماره دوم، تهران: 91 -114.

کوزه چیان، ها، خطیب زاده، م. و هنرور، ا، 1390، نقش ابعاد کیفیت خدمات گردشگری در رضایتمندی گردشگران ورزشی، پژوهشهای مدیریت ورزشی و علوم حرکتی، سال اول، شماره 2، صص 19-32.

کیلی، ر. و فیل، م، 1380، جهانی شدن و جهان سوم، مترجم نورائی حسن و محم شیخ علیان، انتشارت تهران، دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی.

گودرزي ستوده، پ، 1384، مجموعه تریحی – توریستی کیش، پایان نامه کارشناسی ارشد معماري، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.

لومسدون، ل. . م، 1386، بازاريابي گردشگري، مترجم محمد ابراهيم گوهريان، تهران: انتشارات پژوهش­هاي فرهنگي.

مجتبوی، س. ک. و هومن، ب، 1387، توریسم ورزشی، انتشارات کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران.

محلاتی، ص، 1380، درامدی بر جهانگردی، چاپ اول، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی.

مرادي مسيح، و، 1381، برنامه ريزي استراتژيك در كلان شهرها، انتشارات پردازش و برنامه ريزي شهري، چاپ اول، تهران

مهندسین مشاور فرنهاد(1383)، تدوین راهبردهای ملی گذران اوقات فراغت جوانان، جلد سوم، سازمان ملی جوانان

مؤذني، ك، 1386، ماهنامه پژوهشي، آموزشي شماره 78 شهرداريها.

میرحسن، ع، 1391، مبانی راهبردي رویداد­هاي ورزشی، انشارات دانشگاه ارومیه، چاپ اول

هاشمی، ط، 1384، توریسم ورزشی، زنان، موانع و راه کارها، پنجمین کنگره بین‌المللی علمی، ورزشی به سوی آینده، تهران، شهریور و مهر.

هريسون، ج. و جان ك.، 1382، مديريت استراتژيك، ترجمه بهروز قاسمي، انتشارات هيات، چاپ اول، تهران، .

همایون، م، 1380، پیامدهای فرهنگی توسعه جهانگردی، مجلات علوم انسانی، اندیشه صادق، شماره 5.

همه كسي، ب، 1385، رهنمود­هاي طراحي شهري با محوريت گردشگري

هنرور، ا.، وغفوری، ف، 1386، عوامل مهم در بازاریابی گردشگری ورزشی ایران؛ فصلنامه المپیک، سال پانزدهم، شماره4، صص 31-44

هنری، ح، 1389، «نقش گردشگری ورزشی در اشتغال و درآمدزایی از دیدگاه گردشگران، مدیران و ذی‌نفعان» پژوهشهای فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، شماره 8، صص 103-95.

وارثي، ح، 1375، بررسي وضعيت توريسم در اصفهان، مجله سپهر، تهران، دوره پنجم، شماره 18.

ولا، ف. و بی چریل، ل.، 1384، گردشگري بین المللی”، ترجمه محمد ابراهیم گوهریان و محمد مهدي کتابچی، چاپ سپهر.

ویلر، اس. ام. و تبیلی، ت، 1384، نوشتارهایی درباره توسعه شهری پایدار، ترجمه کیانوش ذاکر حقیقی، مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی شهر سازی ومعماری،

ویلیامز، ا، 1390، جغرافیای گردشگری، مترجم، محمود ضیایی، انتشارات دانشگاه پیام نور.

الیوت، ج، 1379، مدیریت توریسم(مدیریت جهانگردی)، ترجمه مهدی جمشیدیان و داوود ایزدی، انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی تهران.

Beedie. P. & Hudson,S. ,2003,”Emergence of mountain-based adventure tourism”. Annals of Tourism Research , Vol. 30. No. 3, PP: 625-643.

Byars, L. ,1991, Strategic Management. 3rd ed. Toronto, CA: Addison-Wesley.

Canadian Sport tourism alliance. ,2004,”Sport tourism planning template”. Retrieved April 6, 2009, from

Cazes, G. , Potier, F. , 2004, Urban Tourism, Translated in Persian by Salaheddin Mahallati, University of Shahid Beheshti Publication.

Chalip, L. Costa, C. , 2006,  Building sport event tourism into the destination barnd: foundation for a general theory in H. Gibson (Ed), sport tourism: concept and theories (PP: 86-105).

Chalip, L. Costa, C. ,2006, Building sport event tourism into the destination barnd: foundation for a general theory in H. Gibson (Ed), sport tourism: concept and theories (PP: 86-105).

Chiang, L. ,2008 ,Chien and chun-ping change,Tourism development and economic growth: A closer look at panels, Tourism management (29),180.

Chiang, L. ,2008,Chien and chun-ping change,Tourism development and economic growth: A closer look at panels, Tourism management (29),180.

Davenport. j, 2006, Davenport. L. The impact of tourism and personal Leisure transporton coastal environments: A review, Estuarine, coastal and shelf Science, No. 67,pp. 280-292.

Davidson, R. , 1994, Business Travel, London: Pitman Publishing. Detailed Plan of Baneh, 1995.

Dubois,D ,Roussel,S,2006, “Sport tourism and service Management”,. 46 universite de Montpellier 1, LAMETA.

Final, R. , 2005, Published Version Developing the Impact of Sports Tourism in the East Midlands November, http: //tourism. goleicestershire. com/ lt/library0. nsf /ab283684d03f231d802 56b520047d321/  69D50311EF4B0E9A80257 308004299F2/$file/Final_ Report_ Publishedversion. pdf.

Garner, R. ,2005, SWOT Tactics: Basics for strategic planning. FBI Low Enforcement Bulletin. 74(11): 17-9.

Gibson, H. (Ed. ). ,2006, Sport tourism: Concepts and theories. Oxon: Routledge.

Gomez,m. ,2005, Weather,climate and tourism a Geography perspective ,Annals of Tourism research. Vol32,NO3,pp571-591.

Hadar, M & Hader, S. ,1995, Delphi und Kognitions Psychologie: Ein Zugang zur  heoretischen Fundierung der Delphi-Methode, in: ZUMA-Nachrichten, vol. 37, No. 19.

Hamilton M. , David j. Maddison. Richards. j. ,2005,  Tol. climate change and international tourism: Asmulation study , Global environmental change 15. pp 253-266 ,.

Hamilton, M. , David, j. Maddison. Richards. j. ,2005, Tol. climate change and international tourism: Asmulation study , Global environmental change 15. pp 253-266.

Heeather,J. G. , 1998, Sport Tourism: “Critical Analysis of research”,. 47 Sports Management Review.

Hinch, T. , Higham, J. ,2003, Sport tourism development. Channel View Publication. UK.

Holger, P, Benoit, S,& Norm O. R. , 2007,” Profiling  ager sport event visitors: The 2002 commonwealth games”vol. 12. PP: 5- 3.

http: //www. tourisms. gov. un. ca/english/IDO/IDO_images/ casta – template. pdf.

Inskeep, E. , 2002, National and regional tourism planning: Methodologies and case studies. London: World Tourism Organization.

Kerstin, C. ,2001,“Delphi method”, Fraunhofer Institute for Systems and Innovation Research, Germany.

Lee,c& Kwan,k. , 1995, Importance of secondaryimpact of forein tourism receipts on the south Korean economy, Journal of travel research ,(37),p. 50.

Liu, A. ,2006, Geoffrey wall. Planning tourism employment: adeveloping country erspective  tourism management , Vol, 27. issue 1 , pp. 159- 170,

Liu, A. Geoffrey, w. ,2006,  Planning tourism employment: adeveloping country erspective. tourism management , Vol, 27. issue 1 , pp. 159- 170.

Lokeer, LO. Perdue, R. ,1992, “A benefit – based segmentation of anon resident summer travel market”. Journal of travel research, 31, PP: 30-35.

Meredith, E. David, Forest, R. David, & Fred, R. David. ,2009, The Quantitative Strategic Planning Matrix (QSPM) Applied To A Retail Computer Store. The Coastal Business Journal, 8(1), 42-52.

Mohsin, A. ,2005, “Tourist attidue and destination marketing”. The case of Australia northern territiory and Malaysia”. Tourism management, 26, PP: 732- 733.

Mohsin, A. ,2005,“Tourist attidue and destination marketing”. The case of Australia northern territiory and Malaysia”. Tourism management, 26, PP: 732- 733.

Prayag, G. Ryan, C. ,2010, “The relationship between the push and pull factors of a tourist destination”. The role of nationality and analytical  ualitative research approach”.

Prayag, G. Ryan, C. ,2010, “The relationship between the push and pull factors of a tourist destination”. The role of nationality and analytical qualitative research approach”.

Promfret, G. ,2006, Mountaineering adventure tourists: a conceptual framework for research ,tourism management,27.

Quanttrone , G. ,2002, Urban Development strateges: The Tourism city network Institute di Pianificazione e Gestione Del Territorio,

Rosentraub, M, Joo, M. ,2008 ,Tourism and economic development: Which investments produce gainsfor regions? Tourism Management, 30, 759-770.

Santo, Ch. ,2005, The economic impact sports stadiums: recasting the analysis in context, Journal of urban affairs, vol. 27, no. 2, pp 177-191.

Shaws, G. and Williams, A. ,2002,Critical Issues in Tourism: A geographical review, Blackwell.

Solberg,H. & Preuss,H. ,2007, Major sport events and long-term tourism impacts. Journal of sport Management, 2007, 21, 213-234.

Stanislav,I. and Craig , W,2006, Measuring the impact of tourism on economic growth. P 36. Standeven, J. , De Knop, P. ,1999, “Sport tourism”. United States. Human Kinetics.

Swart,k and Bob,U. ,2007. ,” The eluding link: Toward developing a national sport tourism strategy in South Africa beyond 2010″. Politikon. 34 (3). 373- 391.

Tremblay, P. , 2006, Desert Tourism Scoping Study, Desert Knowledge CRC, Report 12, Australia, Charles Darwin University.

Wechsler, W. ,1978, Delphi-Methode, Gestaltung und Potential Fur Betriebliche Prognoseprozesse, Schirftenreihe Wirtschaftswissenschaftliche Forschung und Entwicklung, Munchen.

World Tourism Organiazation (WTo). , 2001, “Sport and Tourism Shaping Global Culture”. On www at http: // www. World- Tourism. Org.

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مبانی نظری و پیشینه پژوهشی گردشگری و ورزش قایقرانی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *