دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کامل ترین و بهترین پرسشنامه ارتقاء جایگاه درس تربیتبدنی می باشد که با کمترین قیمت در سایت سحا فایل قرار گرفته است که با خرید و دانلود آن نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.
فهرست محتوا
دانلود پرسشنامه ارتقاء جایگاه درس تربیتبدنی
این پرسشنامه در قالب word و در 5 صفحه و 36 گویه، قابل ویرایش، شامل: توضیحات جدول توصیف نمره گذاری متغیر عادت های خواندن ضریب پایایی پرسشنامه عبارات پرسشنامه
مقدمه
در فصل حاضر با استفاده از روش علمی به بررسی روش پژوهش، جامعه و نمونه آماري، ابزار پژوهش، روش توزیع پرسشنامه و جمعآوري اطلاعات، روش تجزيه و تحليل آماری و در نهايت روش تحلیل عاملی پرداخته میشود.
روش پژوهش
پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ گردآوری دادهها، توصیفی و از نوع مطالعات پیمایشی است که به بررسی عوامل موثر بر ارتقای جایگاه درس تربیتبدنی پرداخته است. در این پژوهش با بررسی کتب، مقالات علمی، مرور پایاننامههای مرتبط و پرسشنامههای آن و به خصوص مصاحبه با کارشناسان و معلمان صاحب نظر ، مهمترین متغیرهای مؤثر شناسایی و تعیین شدند. متغیرهایی که بیشترین تکرار و تأکید را بر اساس مستندات و مقالات علمی داشتند به عنوان سؤالات پرسشنامه انتخاب شدند
جامعه و نمونه آماري
جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه معلمان تربیتبدنی زن و مرد سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه بودند (450 نفر). نمونه آماری بر اساس جدول مورگان به صورت نمونهگیری خوشهای انتخاب شدند که در نهایت تعداد 173 معلم تربیتبدنی در این پژوهش شرکت کردند. ضمناً با توجه به اینکه در پژوهش حاضر از روش تحلیل عاملی استفاده شده است و در آن تعداد نمونهها باید حداقل سه و حداکثر ده برابر تعداد سؤالات پرسشنامه باشند لذا این مورد نیز رعایت شده است (جدول 3-1).
جدول (3-1)، جامعه و نمونه آماری پژوهش
تعداد سمت | معلمان تربیتبدنی | |
کل جامعه آماری پژوهش | 450 | |
نمونه آماری پژوهش | 173 |
ابزار اندازهگیری
ابزار جمعآوری اطلاعات، پرسشنامه محقق ساختهای است که در دو بخش برای بررسی عوامل موثر بر ارتقای جایگاه درس تربیتبدنی از دیدگاه معلمان تربیتبدنی استاندارد شد. بخش اول پرسشنامه شامل ویژگیهای فردی جامعه آماری نظیر سن، جنسیت، مقطع تدریس، سابقه فعالیت و تحصیلات بود. بخش دوم شامل سؤالات پرسشنامه بود که با مطالعه پیشینه پژوهش، بررسی مقالات و مستندات علمی و با استفاده از پایان نامههای مرتبط طراحی شد. پرسشنامه اولیه با 50 گویه آماده شد که در مرحله بعد سؤالات به صورت مصاحبه نیمه هدایت شده[1] با 10 نفر از اساتید و معلمان با سابقه تکمیل گردید که در نهایت بعد از جمعآوری تمامی اطلاعات، در کل 36 شاخص که به لحاظ تعداد بیشترین تکرار و تأکید را در مصاحبهها و مقالات داشتند به عنوان عوامل موثر در ارتقای جایگاه درس تربیتبدنی انتخاب شدند. به منظور تأييد روايي صوري و محتوايي، پرسشنامه در اختيار 6 نفر از صاحبنظران قرار گرفت تا نظرات تخصصي خود را در مورد چگونگي نگارش سؤالها، تعداد سؤالها، محتواي پرسشنامه، ارتباط سؤالها با گزينهها و هماهنگي سؤالات با اهداف تحقيق اعلام نمايند که پس از بررسي و لحاظ کردن نظرات و پيشنهادات، پرسشنامه نهايي تنظيم و تأييد شد (پیوست یک). براي تعيين پايايي پرسشنامه، در یک مطالعه راهنما بین 30 معلم توزیع شد و ميزان آلفاي کرونباخ آن 97/0 محاسبه شد. اين پرسشنامه، از نوع مقياس 5 ارزشي ليکرت است به طوری که نمره 1 کمترین اهمیت و نمره 5 بیشترین اهمیت را تعیین عوامل موثر در ارتقای جایگاه درس تربیتبدنی نشان میدهد.
روش جمع آوري اطلاعات
پس از هماهنگي لازم با اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی و کارشناسان تربیتبدنی در شهرستانها پرسشنامه بین معلمان توزیع شد. کلیه پرسشنامهها پس از یک ساعت جمعآوری شد تا آزمودنیها با آرامش خاطر و با دقت به سؤالات پاسخ داده و در صورت ابهام در سؤال یا سؤالاتی امکان پاسخگویی توسط محقق وجود داشته باشد.
روش تجزيه و تحليل آماری
پس از جمعآوری اطلاعات از روشهاي آمار توصيفي (فراواني، درصد، ميانگين، انحراف معيار) براي ارزيابي ويژگيهاي فردی و همچنين تعيين ميزان اهميت متغيرها استفاده شد. برای آزمون نرمال بودن توزیع دادهها از آزمون کولموگروف- اسمیرنوف استفاده شد. برای شناسایی شاخصهای ارتقای جایگاه درس تربیتبدنی و روایی ساختاری ابزار پژوهش از روش تحلیل عاملی اکتشافی[2] با چرخش متمایل[3] استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل آماری و آزمون فرضیات پژوهش از آزمون فریدمن و آزمون تعقیبی ویلکاکسون و توکی، آزمون t مستقل، ضریب همبستگی پیرسون و آزمون تحلیل واریانس یک راهه در سطح معنیداری 05/0 p≤استفاده شد. از نرمافزار SPSS نسخه 16 براي تحليل عاملي اکتشافي به منظور استخراج عاملها، به دست آوردن بارهای عاملی و تأیید روایی سؤالات پرسشنامه و همچنین از آلفای کرونباخ برای تعیین پایایی پرسشنامهها استفاده شد.
تحلیل عاملی، روشی برای تأیید روایی سؤالات پرسشنامه
تحلیل عاملی، روشی برای تأیید روایی سؤالات پرسشنامه است و هنگامی که یک مفهوم و سازه علمی از متغیرها و ابعاد مختلفی تشکیل شده باشد، از این روش برای مشخص کردن و خلاصه نمودن متغیرهای مهم استفاده میشود. در تحلیل عاملی، روابط بین مجموعهای از متغیرها یا گویهها در طبقات یا گروههای ویژهای به نام عامل معرفی میگردد. همچنین در این روش، همبستگی هر متغیر یا گویه با یک عامل، بار عاملی نامیده میشود. بار عاملی نیز این اطمینان را ایجاد میکند که هر گویه یا سؤال فقط یک متغیر را اندازهگیری میکند، با این فرض که طراحی سؤالات آن به درستی انجام گرفته است. بنابراین هدف از تحلیل عاملی اکتشافی در تعیین متغیرهای اصلی یک سازه علمی، برای کشف ابعاد اصلی آن سازه است. از لحاظ عملیاتی هر سؤال آزمون باید به طور معنیداری با یک عامل و نه عاملهای دیگر بار شود؛ بنابراین تحلیل عاملی اکتشافی برای اثبات این ساختار ایدهآل است.
- به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.