با سحافایل در خدمت شما هستیم با «پیشینه پژوهشی و تحقیق و مبانی نظری بررسی اثرات توسعه ورزش بر فرآیند جهانیشدن ایران » که بطور کامل و جامع به این مبحث پرداخته و نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.
فهرست محتوا
فهرست محتوا
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق
2-1 مقدمه14
2-2 مبانی نظری14
2-2-1 تعاریف ورزش14
2-2-2 توسعه15
2-2-2-1 مفهوم توسعه16
2-2-2-2 ابعاد توسعه16
2-2-2-3 توسعه پایدار17
2-2-3 جهانیشدن17
2-2-4 جهانیشدن یا جهانیسازی17
2-2-5 تاریخچه جهانیشدن19
2-2-6 تعاریف جهانیشدن20
2-2-7 ابعاد جهانیشدن26
2-2-7-1 بعد اقتصادی27
2-2-7-2 بعد سیاسی29
2-2-7-3 بعد اجتماعی30
2-2-7-4 بعد فرهنگی31
2-2-7-4-1 خاص گرایی فرهنگی31
2-2-7-4-2 همگونی فرهنگی32
2-2-7-4-3 آمیزش و تحول فرهنگی33
2-2-8 ویژگیهای جهانیشدن34
2-2-9 عوامل مؤثر و مهم در جهانیشدن36
2-2-10 دیدگاههای مختلف نسبت به پدیده جهانیشدن (موافقان و مخالفان) 37
2-2-11 اثرات و پیامدهای جهانیشدن39
2-3 جهانیشدن و ورزش42
2-3-1 انگیزههای اقتصادی و جهانیشدن تجارت در ورزش43
2-3- 2 ورزش بهعنوان یک پدیده اقتصادی45
2-3-3 رسانهها و ورزش تجارتی45
2-3-4 ورزش و فنآوری اطلاعات46
2-3-5 ورزش و تسهیل توسعه اقتصادی و اجتماعی47
2-3-6 ورزش و روند جهانیشدن فرهنگ48
2-3-7 ورزش و گردشگری (گردشگری ورزشی49
2-3-8 مهاجرت جهانی ورزشکاران50
2-3-9 جهانیشدن ورزش و تابعیت سیاسی بازیکنان51
2-3-10 ورزش و سیاست52
2-3-11 ورزش، ایجاد صلح و دوستی و درک متقابل بینالمللی53
2-3-12 دیپلماسی ورزش54
2-3-13 ورزش، قلمرو زدایی و پیوند مرزها55
2-3-14 ورزش، حفظ ارزشها و ثبات سیاسی جامعه55
2-3- 15 جنبش المپیک و فعالیتهای دیپلماتیک56
2-3-16 ورزش و مبارزه با استعمارگری56
2-3-17 ورزش و محیطزیست57
2-3-18 ورزش و حقوق بشر، مبارزه با نژادپرستی57
2-3-19 ورزش، کسب وجهه و ترویج حس هویت و وحدت اجتماعی برای گروه یا جامعه و حکومتها58
2-3- 20 ورزش، کسب پرستیژ و به رسمیت شناخته شدن شهرها59
2-4 پیشینه تحقیق60
2-4-1 تحقیقات داخلی انجامشده درزمینۀ تحقيق60
2-4-2 تحقیقات خارجی انجام شده در زمینه تحقیق69
جمعبندی 82
مقدمه
در این فصل ابتدا مطالبی در مورد نظریههای موجود در ارتباط با پژوهش حاضر ارائه گردیده و سپس به بررسی تحقیقات انجامشده در این زمینه پرداخته شده است.
2-2 مبانی نظری
در این قسمت مرور کلی بر مقولههای ورزش، توسعه و جهانیشدن و تعاریف و مفاهیم آنها بهصورت عام سپس جهانیشدن در ارتباط با ورزش بهطور خاص و جداگانه شده است و همانا بحث اصلی در اینجا جهانیشدن ایران در رابطه با ورزش است. هدف از این مباحث کمک به درک و شناخت حوزههای جهانیشدن و ورزش و متغیرهای آنها در جهت پیشبرد اهداف تحقیق حاضر است.
فهرست منابع
احمدی علیآبادی، کاظم. (1382). جهانیشدن و دستاوردهای آن. روزنامه ایران، پنجشنبه 16 مرداد.
احمدي نصر، اعظم. (1391). بررسي فرهنگسازمانی و رفتار شهروندي سازماني در تربیتبدنی آموزشوپرورش خراسان رضوي. پایاننامه کارشناسي ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی. واحد مشهد.
احمدی، کاوه. (1384). فرهنگ و توسعه (جلد چهارم). تهران: سازمان توسعه.
اختر محققی، مهدی. (1386). جهانیشدن (چاپ اول). تهران: مؤلف.
آرت شولت، یان. (1382). نگاهی موشکافانه بر پدیده جهانیشدن (ترجمه، مسعود کرباسیان). تهران: علمی و فرهنگی.
آرخی، آیناز؛ معین فرد، محمدرضا و شوشی نسب پروین. (1393). بررسی اثرات جهانیشدن بر توسعه ابعاد ورزش ایران. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه حکیم سبزواری، سبزوار.
ارشاد خطیبی، احمد. (1389). جهانیشدن فرهنگ. باور، 26 مهر.
ازكیا، مصطفی. (1380). جامعهشناسی توسعه (چاپ سوم). تهران: كلمه.
اصفهاني، نوشین. (۱۳۸۷). تحليل عوامل مؤثر بر جهانگردي ورزشي ايران و ارائه مدل برنامه استراتژيک. رساله دکتري، دانشگاه تهران.
افروغ، عماد. (1387). ما و جهانیشدن. تهران: سوره مهر.
آفرینش خاکی، اکبر؛ تندنویس، فریدون و مظفری، امیرمحمد. (1384). مقایسه دیدگاههای اعضای هیئتعلمی، مربیان، ورزشکاران و مدیران در مورد چگونگی توسعه ورزش همگانی. علوم حرکتی و ورزش، 3(5)، 20-10.
اکبری، حجت اله. (1393). روزنامه جام جم. سهشنبه 13 دی. www. Sportjamjamonline.ir
الهی، علیرضا (1387). موانع و راهکارهای توسعه اقتصادی صنعت فوتبال جمهوری اسلامی ایران. رساله دکتری، دانشکده تربیتبدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران.
الواني، سيد مهدي. (۱۳۹۰). جهانیشدن مديريت. دانشکده علامه طباطبائي، مطالعات راهبردي- جهانیشدن، 1، 13-1.
امیر حسینی، سید احسان؛ سلطان حسینی، محمد و سلطانی، اصغر. (1386). راهکارهای جذب سرمایه خارجی در ورزش حرفهای ایران. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه اصفهان.
آنی تات، ادوارد. (2003). رویارویی با چالشهای جهانیشدن. سایت آیندهنگر،
www.Ayandehnegar.org.
بابایی زکلیکی، محمدعلی. (1382). بازاریابی بینالمللی. تهران: سمت.
بقایی، بهروز. (1393). کمیسیون ورزش و محیطزیست. ویستا مرجع مهمترین منبع خبری، 10 خرداد.
بهكيش، محمدمهدی. (1385). اقتصاد ايران در بستر جهانیشدن. تهران: ني.
بهكيش، محمدمهدی و پرهيزگار، حمیدرضا. (1379). چگونگي محاسبه تعرفه معادل در حذف موانع غير تعرفهای و یکسانسازی حمایتها. برنامهوبودجه، (56 و 57)؛ 3-26.
بیات، عبدالرسول. (1386). فرهنگ واژهها. قم: اندیشه و فرهنگ دینی.
پيشگاهي فرد، زهرا؛ محمد زاده، آزاده و شفقتي، مهدي. (۱۳۸۸). فرايند جهانیشدن تأثیر آن بر توسعه گردشگري. اولين همايش بینالمللی مديريت گردشگري و توسعه پايدار. مرودشت.
تاملینسون، جان. (1381). جهانیشدن و فرهنگ. (ترجمه محسن حکیمی) تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
جاسبی، عبدالله. (1381). کلیاتی پیرامون جهانیشدن (چاپ اول). تهران: دفتر فرهنگ مقاومت.
جهانبگلو، امین. (1383). مدرنیته، دموکراسی و روشنفکران (چاپ سوم). تهران: مرکز.
جرفي، عبدالامير و رسولي، آناهيتا. (۱۳۸۳). جهاني شدن و تأثیر آن بر سياست خارجي ايران. علوم سياسی، 1، 185 -196.
چرنوشنکو، داوید. (1384). مدیریت پایدار ورزش (ترجمۀ مهری آذری). تهران: کمیته ملی المپیک.
حاجی هاشمی، سعید. (1384). توسعه و توسعهنیافتگی. تهران: گفتمان اندیشه معاصر.
حبي، اکرم؛ فتحي، آذر و محمدبخش، بهمن. (1389). جهانیشدن و هویتهای محلی و جهانی دانشجویان مطالعه موردی دانشگاه تبریز. فصلنامه تحقیقات فرهنگی، 3(2)، 101-121.
حجازی، محمدحسن. (1382). جهانیشدن و دین (مجموعه مقالات) (چاپ اول). تهران: روزنه.
حنبش، عبدالصابر. (1389). فرهنگ و گفتگوي تمدن¬ها. سايت اينترنتي مجتمع جامعهمانی افغانستان، www. acsf.af.
خادمی، بهبود و رحیمی، صادق. (2011). جهانیشدن، توسعه و نابرابری با تأکید بر ایران. اولین همایش بینالمللی مدیریت گردشگری و توسعه پایدار، مرودشت.
خدیوی جوان قلعه، خدیجه؛ تارم، علی و نادرپور، مهدی. (1392). نقش جهانگردی ورزشی بر رشد اقتصادی. کنفرانس ملی اقتصاد و ورزش، مرکز همایشهای بینالمللی صداوسیما، 38- 47، تهران.
خلیل زاده، جلایر. (1389). مروری اجمالی بر جهانیشدن و جهانگردی. علم گردشگری، آیندهنگری www.Tourismsciense.ir.
دادگر، یدالله. (1379). جهانیشدن اقتصاد و موضع ما. هفتهنامه عصر ما، 23، 15 و 19 بهمن.
دادگر، یدالله و ناجي ميداني، علیاکبر. (1382). شاخصهای جهانیشدن ايران و موقعيت ايران. پژوهشنامه بازرگاني، 29، 103-135.
دادگران، محمد. (1385). مبانی ارتباطات جمعی (چاپ نهم). تهران: مروارید و فیروزه.
دبیری مهر، امیر. (1384). جهانیشدن و توسعه ملی. راهبرد یاس، 1(4)، 82-62.
دلار، ديويد. (1371). اقتصادهاي درحالتوسعه برونگرا واقعاً سریعتر رشد میکند: شواهدي از 95 كشور درحالتوسعه 1976-1985 (ترجمه يداله ابراهيمي فر). تهران: اقتصادي – اجتماعي.
دوستی، مرتضی؛ گودرزی، محمود؛ اسدی، حسن و خبیری، محمد. (1391). سیاست و ورزش. ساری: موج قلم.
دیرباز، عسگر و ازكیا، مصطفی. (1380). نگاهی به اسلام و توسعه پایدار. تهران: دانش و اندیشه معاصر.
رابرتسون، رونالد. (1382). جهانیشدن، تئوریهای اجتماعی و فرهنگ جهانی (ترجمه کمال پولادی). تهران: ثالث.
رجائي، محمدعلی. (1385). بررسي قابلیتها و پتانسیلهای توريسم ورزشي تبت ايران. اولين همايش ملي ورزش و شهر، تهران.
روزنا، جیمز. (1378). پیچیدگی و تناقضهای جهانیشدن. سیاست خارجی، 12(4)، 1019-1034.
ریحانی، محمد. (1386). جهانیشدن مهمترین تحول اجتماعی در آغاز هزارۀ سوم. پژوهشنامه، (67)، 103-122.
زمانی، مطهره؛ حسینی، سید عماد و رجایی، هادی. (1391). اثر مخارج ورزشي بر توليد ناخالص داخلي ايران. مدیریت ورزشی 15، 143-156.
زمانی، هادی. (1384). فرصتها و چالشهای جهانیشدن. تهران: بال.
ساعی ارسی، ایرج. (1386). جهانیشدن، مدیریت تغییر و توسعه ملی. جامعهشناسی، 2(3)، 74-88.
ساعی، احمد. (1387). جهانیشدن و رابطه آن با فقر. سیاست، 38(1)، 101-71.
سپهرنیا، رزیتا. (1387). بررسی نقش جهانیشدن در شکلگیری خاصگرائی هاي فرهنگی. مطالعات راهبردی جهانیشدن، 2(5)، 144-121.
ستوده، محمد. (۱۳۸۱). جهانیشدن و منافع ملي جمهوري اسلامي ايران. نشريه علوم سياسي – دانشگاه باقرالعلوم (ع)، 20، 28-11.
سجادپور، سید محمدکاظم. (1381). جهانیشدن برداشتها و پیامدها. تهران: مرکز چاپ و انتشارات امور خارجه.
سریع القلم، محمود. (1384). ایران و جهانیشدن. تهران: مرکز تحقیقات استراتژیک.
سلطان حسینی، محمد؛ مجتهدی، حسین؛ نادریان، مسعود و حجت، عابدین. (1389). بررسی آثار اقتصادی اماکن ورزشی بر محیط شهری. المپیک، 18(3)، 67-60.
سليمي، حسين. (1392). جهانیشدن نظریههای گوناگون درباره جهانیشدن. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
سیدباقری، کاظم. (1382). جهانیشدن و دین، فرصتها و چالشها (چاپ اول). قم: احیاگران.
سیف زاده، احمد. (1380). جهانی کردن فقر و فلاکت. تهران: آگاه.
شبکه اطلاعرسانی دانا. (1392). گردش مالی فوتبال در یک سال چقدر است. 26 بهمن 1392.
شبکه خبر. (1393). برنامه مثلث. شبکه خبر برنامه مثلث 30 و 31 شهریور 1393.
شاهنوشی، مجتبی و للری، سعیده. (1389). بررسي عوامل مؤثر بر نگرش جوانان به جهانیشدن فرهنگ (مطالعه موردي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد شوشتر). فصلنامه تخصصي علوم اجتماعي دانشگاه آزاد اسلامي- واحد شوشتر 4(8)، 159-172.
شجاعی زند، علیرضا. (1382). جهانیشدن و دین (مجموعه مقالات). قم: دبیرخانه دینپژوهان کشور.
شمسی، آزاده. (1388). جهانیشدن فرهنگ جوانان. مجله جهانی رسانه، دانشگاه تهران، (2)، 1-16.
شیرودی، مرتضی. (1386). جهانیسازی در عرصه فرهنگ و سیاست (چاپ اول). قم: پژوهشکده تحقیقات اسلامی.
صمائیان، آذر و ارغنده، رضا. (1386). بررسی جهانیشدن اقتصاد ایران با نگرشی بر روش SWOT. ششمين همايش مراكز تحقيق و توسعه صنايع و معادن، تهران.
عاشورزاده، اعظم و مقدسی، محدثه (1392). اثر جهانیشدن و اقتصاد و تجارت آزاد بر رشد اقتصادی (مدل خود توضیحی برداری). اولین همایش الکترونیکی ملی چشم انداز اقتصاد ایران با رویکرد حمایت از تولید ملی، اصفهان.
عباسي بختياري، رضا. (۱۳۹۰). بررسي اثرات متقابل فرهنگ و ورزش. همايش صنايع فرهنگي و نقش آن در توسعه پايدار، اصفهان.
عربي، اديب. (1390). تأثیر رويدادهاي ورزشي بر اقتصاد. اقتصاد المپيکي، برگرفته از WWW.WORLDBANK.IR.
عسگریان، فریبا. (2004). بازبینی وضعیت اقتصادی صنعت ورزش ایران در سالهای 1377-1380. رساله دکتری، دانشگاه تهران.
علوی، پرویز؛ نظرپور، محمدنقی و عباسی، ابراهیم. (1383). دولت پهلوی و توسعه اقتصادی (چاپ اول). تهران: مركز اسناد انقلاب اسلامی.
غفوري، فرزاد و هنرور، افشار. (۱۳۸۶). نظر متخصصان تربیتبدنی دربارۀ اثر جهانیسازی بر راهبردهاي تربیتبدنی و ورزش. پژوهش در علوم ورزشي، 17، 51-61.
فخري، خليل. (1385). جهانیشدن و گفتمان فرهنگي (چاپ اول). كابل: سعيد.
فرمانی، لیلا. (1389). جهانیشدن و گردشگری. علم گردشگری، برگرفته از www.Tourismscience.ir
فرهادی محلی، علی. (1390). بررسی تحلیلی پدیده جهانیشدن با تمرکز بر حوزه فرهنگ. مرکز مطالعات راهبردی جهانی-شدن، 2(5)، 1-21.
قاسمی، حمید. (1387). بررسی نقش رسانه در توسعه ورزش کشور. رساله دکتری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات.
کاظمی، اصغر. (1375). نقش فرهنگ در فرآیند جهانیشدن. قم: اندیشه فرهنگ دینی.
کالیر، پل و والر، دیوید. (1383). جهانیشدن رشد و فقر (ترجمه غلامحسین فیروز). تهران: مرکز ملی مطالعات جهانیشدن.
کیخسروی، افسانه؛ معین فرد؛ محمدرضا و شوشی نسب، پروین. (1393). بررسی موانع و محدودیتهای توسعه هندبال در شهرستان سبزوار و ارائه راهکارهای توسعه پایدار. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه حکیم سبزواری. سبزوار.
گرجي، ابراهیم و عليپوريان، اعظم. (۱۳۸۹). تأثیر جهانیشدن اقتصاد بر اشتغال ايران. دانش و توسعه، 17(32)، 127-111.
گلمحمدی، احمد. (1382). فرهنگ در عصر جهانیشدن (مجموعه مقالات) (چاپ اول). تهران: روزنه.
گلمحمدی، احمد. (1386). جهانیشدن، فرهنگ و هویت (چاپ سوم). تهران: نی.
گیدنز، آنتونی. (1377). پیامدهای مدرنیته (ترجمه محسن ثلاثی). تهران: مرکز.
گیدنز، آنتونی. (1379). جهان رهاشده: گفتارهایی درباره یکپارچگی جهان (ترجمه علیاصغر سعیدی و یوسف حاجی عبدالوهاب). تهران: علم و ادب.
گيلن، مائورو. (1380). جهانیشدن، تمدن ساز، مخرب يا ناتوان. (ترجمه محمود ديبايي) ماهنامه آفتاب، (1) 12.
لطفی، نقی و نادمی، داوود. (1385). جهانیشدن و ایران (ارزیابی جایگاه ایران در فرآیند جهانیشدن). مجله علوم اجتماعی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد، 7، 119-142.
لورمور، روگدر و بودر، آدرین. (1391). ورزش و روابط بینالملل (ترجمه نصراله، سجادی و اکبر، حیدری). تهران: علوم ورزشی.
مالک، محمدرضا. (1384). جهانیشدن اقتصاد. تهران: اندیشه کانون جوان.
مالمیر، مهدی. (1385). اثرات ورزش بر توسعه شهری. اولین همایش ملی شهر و ورزش، تهران.
مرادي چالشتري، جواد؛ مرادي، محمدرضا؛ نوروزيان قهفرخي، سهيلا و جعفري، اكرم. (1392). بررسي موانع اقتصادي اثرگذار بر جذب سرمایهگذاری خارجي در صنعت فوتبال. مديريت ورزشي، 17، 147- 12.
مجتبوی، کوروش. (1381). ورزشکاران و گردشگران ورزشی حافظان محیطزیست. مجموعه مقالات اولین هماندیشی سبز ورزشی. کمیته ملی المپیک. تهران.
محمدی، سردار و مظفری، سید امیر احمد. (1390). ارائه الگوي عوامل مرتبط با انتشار فناوري اطلاعات در سازمانهای ورزشي ايران. مطالعات مدیریت ورزش، 8(10)، 168-147.
محمدي، سردار؛ ايزدي، بهزاد و صالحي، نسيم. (1391). نگرش مربيان تیمهای ملي ايران نسبت به كاربرد علم و فناوري اطلاعات در ورزش. مديريت ورزشي، 15- 141- 123.
مسعود نژاد، رضا. (1390). اقتصاد توسعه. تهران: کوشا مهر.
مکینیان، پریسا. (۱۳۸۷). راهکارهایی برای گردشگری ایران. برگرفته از سایت www.aftab.ir.
ملکوتيان، مصطفي. (1387). ورزش و سياست. مجله دانشکده حقوق و علوم سياسي، 38(2)، 316-301.
مؤسسه تحقیقات تدبیر اقتصاد. (۱۳۸۲). اندازهگیری شاخصهای جهانیشدن. کتابخانه دانشگاه حکیم سبزواری.
مولا دوست، کیومرث. (1392). ورزش چوگان و اهمیت آن در گردشگری. 17 تیر، www.equine.ir.
نادریان جهرمی، مسعود. (1389). مبانی جامعهشناسی در ورزش. تهران: بامداد كتاب.
نظرپور، محمدنقی. (1387). ارزشها و توسعه. تهران: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی.
نقیب سادات، رضا. (1382). جهانیسازی. تهران: کتاب صبح.
نکویی، زهرا؛ فخاری، ایمان و حقخواه، فاطمه. (1390). جهانیشدن اقتصاد و ارتباط آن با توسعه گردشگری. اولین همایش بینالمللی مدیریت گردشگری و توسعه پایدار، مرودشت.
نهاوندیان، محمد. (1383). ما و جهانیشدن (چاپ اول). تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات زندگی.
واترز، مالکوم. (1380). جهانیشدن (ترجمه اسماعیل گیوی و سیاوش مریدی). تهران: مدیریت صنعتی.
Al-Ansari, M. (2011). Women in sports leadership in Bahrain. London: Routledge.
Albrow, M. (1996). The Global Age: State and Socity Beyond Modernity. Cambridge: Polity press.
AL-Busafi, M & Banafa, A. M. A. (2013). Global trend sand Local needs – The trouble whit sport globlaization. European Scientific, 8(21), 185.
Alexander, C. (2013). Peace building though sport? An introduction to sport for development and peace. Coneflictology, 4(1), 24-33.
Alison, V. (2004). The Global Legitimacy Ga.: ivil Society, globalization& protest. Hound mills: Palgrave Macmillam.
Alli, A. Winter, G. and May, D. (2007). Globalization: its effects. International Business and Economics Research, 6(1): 89-96.
Allison, L. (2005). The Global Politics of Sport: the Role of Global Institutions in Sport. London And New York: Psychology Press.
Anastasovski, I. Stojanoska, T. & Qazimi, A. (2013). Sport as a substitute for diplmatic activites. Professional Paper, 1(2), 79-82.
Osborne, A.C. & Danielle S. C. (2009). Enthusiasts, invaders, and custodians: media haracterizations of foreign owners in Barclays premier league. Sport Communication, 2, 297-318.
Arishita, M.K. (2010). Rasicm in soccer: elmlnatlng socce rasicm and using sport as a vehicle for nationa change. Unpublished Doctoral Dissertation. Texas A&M University.
Bernstein, A. (2009). Things you can see from there you can’t see from he. Sport and Social Issues, 24(4); 351-369.
Bigdely, M. Honari, H & Mollanoroozi, K. (2011). Effective digital technologies and new media on increasing the size of the sports audience. International Conference on Environmental, Biomedical and Biotechnology. Singapoore.
Milanovic, B. (2003). Globlaization and goal: Does soccer show the way? Carnegie Endowment for International Peace. Labor and Demography 0312001, Econwpa.
Brownell, S. (2008). Beijing’s games: what the Olympics mean to ChinBrownell. Wall Street: Rowman & Little field Publishers.
Cerny, P.G. (1997). Paradoxes of the competition state: The dynamics of political. Government and Opposition, 32(2), 251–274.
Chatzigianni, E. E. (2006). The IOC as an international organization – Choregia. Sport Management, University of Peloponnese, Greece, 2, (1-2).
Clake, P. (1994). Citizenship a Reader. London: Pluto Press.
Coakley, JJ. (2009). Sports in Society: Issues And Controversies In Sports In Society. London: McGraw-Hill: 439-70.
Coalter, F. (2005). The Social Benefits Of Sport An Overview to Inform the Community Planning Process. Caledonia House: sportscotland.
Coalter, F. (1993). Sports participation: price or priorities? Leisure Studies, 12(3), 171-182.
Cooper, I. (2004). Game, Set And Match: lawn Tennis, From Early Origins to Modern Sport. Sport Histories: Figurational Studies of the Development of Modern Sports. London: Routledge.
Cutright, P. & Wiley, J.A. (1996). Modernization And Political Representation: 1927-1966. Studies in Comparative International Development, 2(5), 24-44.
Danaeefard, H. & Abbasi, T. (2007). Globalization And Global Innovations, The Systemic Dimension of Globalization. Slavka: InTech.
Delgado, F. (2003). The fusing of sport and politics. Sport & Social Issues 27: 293-307.
Dibrell, C.C. & Thomas, R. M. (2002). Organization design: the continuing influence of information technology. Management Decision, 40(6), 620-627
Donnelly, P. (2011). From war without weapons to sport for development and peace: The janus-face of sport. Johns Hopkins Foreign Policy Institute, SAIS Review 31(1), 65-76.
Elias, N.& Dunning, E. (1997). Quest For Excitement: Sport And leisure In The Civilizing Process. Oxford: Sport History, 2(14).
Fukuyama, F. (1995). Confucianism and democracy. Journal Of Democracy, 6(2), 20-32.
Giliantti, R & Robertson, R. (2010). The globalization of football: a study in the globalization of the serious life. sociology: 55 (4), 545 – 568.
Girón, A.& Correa, E. (2009). Emergent markets and frigility. Presented At The 6th Biennial International Conference, Chicago.
Giulianotti, R. (1999). Football: A Sociology Of The Global Game. Amazon: Plity press.
Giulianotti, R. (2010). Sport, peacemaking and conflict resolution: a contextual analysis and modeling of the sport, development and peace sector. Ethnic and Racial Studies, 34(2), 207-228.
Giulianotti, R & Robertson, R. (2004). The globalization of football: a study in the globalization of the ‘serious life. The British Sociology, 55 (4), 545-68
Giulianotti, R& Robertson, R. (2007). Recovering The Social: Globalization, Football And Transnationalism. Oxford: Global Networks 7 (2), 144-186.
Gi-Yong K. (2004). Sport Sponsorship Match-up Effect On Consumer Based Brand Equity: An Application Of The Schematic Information Process. Unpublished Doctoral Dissertation, Florida State University.
Goldin, I. Reinert, K. (2004). Globalization For Development: Trade, Finance, Aid, Migration, and Policy. Washington DC: world bank.
Haggett, P. (2001). Geogrphy A Global Syntheses (4th edition). Prentice Hall: Amazon, April 19.
Heidary, A. Honary, H. & Saiah, A. (2011). Application of information etchnology among physical education students at Payam Noor University Tehran-Iran. Educational Research and Technology. 2(2), 47 – 49.
Heilbroner, L.R. (1992). Twenty-First Country Capitalism. Ontario: ANANSI.
Henry, P.B. (2001). Do stock market liberalizations cause investment boom? Financial Economics, 58(12), 301-334.
Hietanen, A. and Varis, T. (1984). Sport and International Understanding: A Survey of the Structure and Trends of International Sporting Co-operation. Berlin Heidelberg: Springer.
Imai, K. (2002). The Impact Of Globalization On Civil Liberties: Asian Vs Non Asian States. World Peace, 19 (1).
Jalali, R. and Lipset, S.M. (1998). Racial and Ethnic Conflict: A Global Perspective,’ in New tribalism. New York: Political Science Quarterly.
Jreisat, J. (2009). Administration Globalization, and the Arab States. Public Organization Review, 9: 37-50.
Kazemi, M. (1999). Sport and international politics. Olympic, 13: 15-32.
Kelly, K. Rhidian, L. & Mortimer, T.R. (2012). In football we trust? Business and Social Science, 3 (8), 243-254.
Kinnvall, C. (2004). Globalization and religious nationalism: self identity and the search. Political Psychology, 5(25), 741-767.
Kirk, D. Cooke, C. Flintoff, A. and Mckenna, J. (2008). Key Concepts In Sport And Exercise Sciences. London: SAGE Publications Ltd.
Kristiansen, R.R. & Reimer, M.B. (2011). The Economic Impact Of Major Sporting Events. Unpublished Bachelor Thesis, Aarhus University.
Kyung, H.L. (2005). The globalization process of sports in Korean society: changing paradigms and perspectives beyond boundaries. Interntional Sports Studies, 1, 29-43.
Lacey, R. Close, A.G. & Finny, R.Z. (2009). The pivotal rolrs of product knowledge and corprate social responsibility in event sponsorship eggectiveness. business Reacerch, 63(11), 1222–1228.
Levy, B. & Berger, P.D. (2013). On the financial advantage of hosting the olympics. Humanities and Social Science, 3(1), 11-20.
Lopez, R.D.A & O’Brien, C. (2001). Gymnastics and globalization in spite of cultural difference. International Sports Studies, 23(1-2), 59-67.
Magure, J. (2011). Globlaization, sport and national identities. The empire strike back? Society and Leisure 14 (7-8): 978-993.
Mahdavi, A. (2006). Economic Growth And Investment. Persian: forest.
Manzenreiter, W. (2004). Japanese football and world sports: raising the global game in a local setting. Japan Forum, 16(2), 289-313.
Marber, p. (1998). From Third World To World Class: The Future Of Emerging Marker In The Global Economy. Printod: amazon
Martin, M.C. (2005). The globalization of soccer: A look at the growth of world’s game and Its current condition in the United States. Conference on Globalization and Sport in University of California, San Diego.
Merkel, U. (2008). The politics of sport diplomacy and reunification in divided Korea. International Review for the Sociology of Sport, 43(3), 289-311.
Mustafa, M.H. (2010). Tourism and globalization in the arab world. Business and Social Science, 1 (1), 37-48.
Nhamo, E& Magonde, S. (2013). Information technology applications and challenges: an empirical study of national sports associations of Zimbabwe. Engineering And Science (IJE), 7(2), 18-25.
Ohaman, s. Janes, I. & Wilk, K. (2006). The perceived social impact of the 2006. Sport Tourism, 11(2): 126-152.
Pourmand, S.S. & Allahyari, S. (2011). The impact of archery events on tourism development: The case of Iran. Unpublished Master’s thesis, Lulea University, Lulea.
Robertson, R. (1992). Globalization: social Theory and Global Culture. London: Sage.
Robertson, R & Khondker, H. (1998). Discauses of globalization. International Sociology, 13(1), 25-40.
Robertson, R. (2013). sport diplomacy in conflict environment: the case Of continued efforts in afghanstan. Public Diplomacy, 3(1), 30-39.
Rogge, J. (2007, October 31). Sport for Peace: The Winning Diffrence. International Olympic Committee.
Rooham, M. Shahsavari, A & Zohrabi, F. (2012). The new factors determining on attract foreign direct investment in the sports industry of Iran. Sport Studies, 8(2), 398-393.
Safania, A & Mokhtari, R. (2012). Participation in sports activities in leisure time and quality of life of active and inactive disabled war veterans and disabled people. International Research Applied and Basic Sciences, 3 (4), 859-867.
Şahin M.Y. Yenel, F. Çolakoglu, T. (2010). Sport and nationalism interaction: sports’ place and importance creating national identity. Human Sciences, 7: 1244-63.
Scholte, J.A. (2000). Globalization: A Critical Introductio. Oxford: Oxford University Press.
Shuby, A & Nash, J. (1997). Have Trade Tolicy Reforms Led To Greater Openness In Developing Countries? San diego: University of California.
Silk, M.L. Andrews, D. L. (2008). Managing Memphis: governance and regulation in sterile spaces of play. Study of Race, Nation and Culture 14, 395-414.
Smart, B. (2007). Not playing around: global capitalism, modern sport and consumer culture. Global Networks, 7(20): 113-134.
Sofield, T. (2000). Sport tourism, Concepts and issues. Asian Games Sport Tourism Conference, Busan, Korea.
Solberg, H. & Preuss, H. (2007). Major sport events and long-term tourism impacts. sport Management, 21, 213-234.
Spring, J. (2008). Research on globalization and education. Review of Educational Research, 78(2), 330-363.
Standeven, J. Deknop, P. (2008). Sport tourism. New York: Amazon.
Strelize, B. (2005). Relationship in sport sponsorship: a marketing perspective. unpublished doctoral degree dissertation, University of Johannesburg.
Swart, K & Bob, B. (2007). The eluding link: Toward developing a national sport tourism strategy in South Africa beyond 2010. Politikon: South African Journal of Political Studies, 34 (3), 373-391.
Tavallai, S. (2011). Globlaization as a means for Tourism Development in Iran (Kerman). Geographical research, 3 (82), 6-18.
Thibault, l. (2009). Globalization of sport: An inconvenient truth. Sport Management, 23, 1-20.
Thomson, R. W & Soos, I. (2000). Youth sport in New Zealand and Hungary globalization versus local resistance. International Sports Studies, 22(2), 74-82.
Wolf R, Tony M, Paul S. (2002). The sport network: insight into the shifting balance of power. Business Research, 55(7), 611-622.
Won, Y.S. (2003). Sport Sociology Plus. Seoul: DK Books.
World health organization. (2003). Health And Development Through Physical Acitivity And Sport. Geneva: World Health Organization.
Yusof, A. & Mohad shah, P. (2008). Globalization and the Malaysian sports industry. International Studies- Issue, 8, 112-116.
Zohrabi, F. SharifiMoghadam, M. Rooham, M & Shahsavari, A. (2012). The role of different media kinds in attracting financial support for Iran’s athletic development. International Research Applied and Basic Sciences, 3 (9), 1874-1879
- به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.