مبانی نظری و پیشینه پژوهشی کیفیت خدمات در پیش‌گویی تصمیمات رفتاری

نوع فایل
word
حجم فایل
249 کیلوبایت
تعداد صفحه
58
تعداد بازدید
320 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
5/5 - (2 امتیاز)

با سحافایل در خدمت شما هستیم با «پیشینه پژوهشی و تحقیق و مبانی نظری کیفیت خدمات در پیش‌گویی تصمیمات رفتاری» که بطور کامل و جامع به این مبحث پرداخته و نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

 

مقدمه

در این فصل سعی بر این است که با توجه به موضوع مورد پژوهش، مرور کاملی بر پیشینه تحقیق مورد نظر و تحقیقات صورت گرفته در این زمینه صورت گیرد. با مطالعه این بخش ما با تاریخچه بازاریابی به خصوص تحقیقات صورت گرفته مرتبط آشنا می­شویم و همچنین برقراری ارتباط بهتر با سؤالات و فرضیه­های مطرح‌شده در فصول بعدی آماده می‌شویم.

2-2) بازاریابی

واژۀ بازاریابی در زبان انگلیسی به معنی به بازار رساندن، بازار یافتن یا کلیۀ عملیاتی است که در فاصلۀ تولید تا مصرف باعث تسریع روند انتقال کالا یا تسهیل فروش شود. صاحب‌نظران، بازاریابی را فرایند ارضای نیازها و خواسته­های بشر تعریف کرده‌اند. فلیپ کاتلر[1] می‌گوید: بازاریابی را فعالیتی انسانی در جهت ارضای نیازها و خواسته‌ها از طریق فرایند مبادله تعریف کرده است. برندا پیت و دیوید استوتلار[2] در کتاب مبانی بازاریابی ورزشی، بازاریابی ورزشی را چنین تعریف کرده‌اند: فرایند طراحی و اجرای فعالیت­هایی برای تولید، قیمت‌گذاری، افزایش مشتریان و توزیع یک محصول یا خدمت ورزشی برای ارضای نیازها و تمایلات مشتریان و تحقق اهداف سازمان و شرکت (حمیدی، 1390). تعریف پاراخوز از بازاریابی ورزشی به عنوان پیش‌بینی، مدیریت و تأمین نیازها و خواسته­های مشتریان (تماشاچیان) از طریق به‌کارگیری و اجرای اصول بازاریابی (1991 Parkhouse).

تعریف پوپ[3] از بازاریابی به مجموعه فعالیت­های مشتری مداری گفته می‌شود که می‌خواهد رضایتمندی مشتری را فراهم کند و ذهن او را در روند تصمیم­گیری برای خرید کالا، ایده و سرمایه تحت تأثیر قرار دهد. تعریف انجمن بازاریابی آمریکا به روند برنامه‌ریزی و مفهوم‌سازی، قیمت‌گذاری، ترویج و توزیع ایده­ها، کالاها و خدمات در جهت ایجاد تبادلاتی که اهداف فردی و سازمانی را برآورده می‌کند (پوپ، 1390).

مول و همکاران، در کتاب مدیریت ورزش تفریحی، بازاریابی را فرایند تأمین خدمات قابل حصول، در دسترس و مناسب فراغت برای جامعۀ در دسترس تعریف کرده‌اند(Mull, Bayless et al. 2005). همان­گونه که از تعریف­ها بر می‌آید منشأ و رکن اساسی نظام بازاریابی نیازها و خواسته­های انسان است.

 

فهرست منابع

احمدی، حمیدرضا و حمیدی، مهرزاد و سجادی، سیدنصراله. (1391). بررسی نقش کیفیت رویداد، هویت تیمی و درک کیفیت خدمات بر رضایتمندی تماشاگران شهرآورد فوتبال تهران، نشریۀ جهاد دانشگاهی، شمارۀ 10، ص ص : 23-11.

اسدی، مریم. (1389). بررسي و مقايسه کیفیت خدمات در باشگاه‌های خصوصي و دولتي شهر يزد از دیدگاه ورزشکاران. پایان‌نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان. اصفهان.

الميري، مجتبي و نادريان جهرمي، مسعود و سلطان حسينی، محمد و نصر اصفهاني، عليرضا و رحيمي، محمد. (1388). بررسي عوامل مؤثر بر حضور تماشاگران فوتبال در ورزشگاه‌ها. نشریۀ حرکت، شمارۀ 3، ص ص : 73-61.

بختیاری، محمد. (1388). بررسی میزان رضایتمندی تماشاچیان لیگ برتر فوتبال از ارائه خدمات گوناگون. پایان‌نامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.

پاک نژاد، محسن و درانی، کمال. (1388). رفتارهای تهاجمی تماشاگران فوتبال و علل روانی و اجتماعی آن. نشریه رشد و یادگیری حرکتی ورزشی. شماره 3، ص ص : 142-117.

پوپ، نایگل و تورکو، دوگ. (1390). بازاریابی ورزش و رویداد. ترجمه خبیری، محمد و تجاری، فرشاد .تهران. انتشارات سمت. چاپ اول.

حسن زاده، مهرداد. (1384). بازاریابی ورزشی.تهران، انتشارات پرسمان، چاپ اول.

حسن زاده، مهرداد. (1389). رفتار مصرف کننده در ورزش و رویدادهای ورزشی. انتشارات هنر آبی، چاپ اول.

حمیدی، مهرزاد. (1390). مدیریت و طرز اجرای مسابقات ورزشی. تهران، بامداد کتاب، چاپ هشتم.

دهقان قهفرخی، امین و خضری، عبدالرحمن و علی دوست قهفرخی ، ابراهیم و حمایت طلب، رسول. (1389). بررسی انگیزه‌های حضور هواداران بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران. نشریۀ حرکت، شمارۀ 6، ص ص : 168-153.

رحمتي، محمد مهدي. (1382). بررسی عوامل جامعه‌شناختی خشونت و پرخاشگري تماشاگران فوتبال: مطالعه موردی شهر تهران. فصلنامه المپیک، سال 11، شماره 24.

رمضانی، نسرین. (1383). بررسی عوامل مؤثر بر رضایتمندی مشتریان باشگاه‌های بدن‌سازی خصوصی بانوان در سطح تهران. پایان‌نامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.

رمضانی نژاد، رحیم و رحمانی نیا، فرهاد و برومند، محمدرضا. (1388). بررسی میزان بروز رفتارهای پرخاشگرانه بازیکنان تیم فوتبال پگاه در رقابت‌های لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران. نشریه مدیریت ورزشی، شمارۀ 1، ص ص : 117-101.

ساعت‌چیان، وحید و رسولی، مهدی و اسکندری، عیسی و الهی، علیرضا. (1389). تأثیر کیفیت خدمات، رضایتمندی، وفاداری بر تصمیمات رفتاری آتی مشتریان جهت حضور در مراکز آمادگی جسمانی و ایروبیک. مقاله اولین همایش علمی بین‌المللی آمادگی جسمانی، تهران، ص ص : 126.

سجادی، سید نصراله و محمودی، احمد و گودرزی، محمود  و میزانی، مهران. (1390). مقایسۀ کیفیت خدمات ارائه‌شده در باشگاه‌های ورزشی (بدن‌سازی و آمادگی جسمانی) دولتی و خصوصی شهر تهران از دیدگاه مشتریان. پژوهش‌های مدیریت ورزشی و علوم حرکتی، شمارۀ 2، ص ص : 48-33.

سروستاني، صديق .(1381). تخليه منفعل هيجان يا تزريق فعال خلجان پژوهشي در مورد درگیری‌های حواشي مسابقات فوتبال. نامه علوم اجتماعي، شماره 19.

سيدجوادين، سيدرضا و کيماسي، مسعود. (1389). مديريت کيفيت خدمات، انتشارات نگاه دانش، چاپ دوم، تهران

سید جوادین، سید رضا و خانلري، امیر و استیري، مهرداد. (1389). مدلی از ارزیابی تأثیر کیفیت خدمات بر وفاداري مشتریان خدمات ورزشی، نشریه المپیک، سال هجدهم، شماره 52، ص ص : 54-41.

سید جوادین، سید رضا  و کیماسی، مسعود. (1390). مدیریت کیفیت خدمات. نشر نگاه دانش، تهران، چاپ سوم.

صفابخش، محسن. (1381). بررسي رفتارهاي جمعي هواداران دو باشگاه پرطرفدار شهر تهران در مسابقات ليگ حرفه‌اي فوتبال سال 82-1381. مؤسسه مطالعات و تحقيقات اجتماعي.

طاهر پور کلانتری، حبیب الله و طبیبی طلوع، احمد. (1389). رابطه مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) با عملکرد. چشم اندازه مدیریت بازرگانی، شمارۀ 1، ص ص : 122-109.

عباسی، محمدرضا . ترکمنی، محمد. (1389). مدل نظری اجرای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM). نشریه بررسی‌های بازرگانی، شمارۀ 41، ص ص : 34-19.

فلاحی، احمد و اسدی دستجردی، حسن و خبیری محمد. (1387). مطالعه و اولویت‌بندی عوامل تأثیرگذار بر حضور تماشاچیان مسابقات فوتبال لیگ برتر ایران با رویکرد بازاریابی. پایان‌نامۀ کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه تهران.

کاتلر، فیلیپ. (1388). مدیریت بازاریابی. ترجمۀ بهمن فروزنده.تهران، انتشارات آموخته، چاپ پنجم.

کاتلر، فیلیپ و آرمسترانگ، گری. «اصول بازاریابی». ترجمه زارع، مهدی.تهران. انتشارات مدیر فردا. (1390) چاپ دوازدهم.

گوهر رستمی، حمیدرضا. (1386). بررسی رضایت­مندی مشتریان باشگاه­های بدن‌سازی خصوصی و دولتی مردان شهر تهران. پایان‌نامه ارشد تربیت بدنی. چاپ‌نشده، دانشگاه تربیت مدرس تهران.

گوهر رستمی، حمیدرضا و سرکاری، امیر و عظیم زاده، سید مرتضی و امیری، مجتبی. (1389). بررسی ارتباط بین کیفیت خدمات و رضایتمندی شرکت‌کنندگان در ایستگاه‌های تندرستی پارک های شهر تهران. دومین همایش ملی توسعه ورزش شهروندی، تهران، ص ص : 129-124.

محرم زاده، مهرداد. (1385). مدیریت بازاریابی ورزشی.ارومیه. انتشارات جهاد دانشگاهی (واحد آذربایجان غربی)، چاپ اول.

محسني تبريزي، عليرضا. (1379). مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر یافته‌های يك تحقيق. پایان‌نامه‏ علوم اجتماعي. دانشكده‏ي علوم اجتماعي دانشگاه تهران.

محمد كاظمي، رضا. (1386). بررسي و توصيف عناصر آميخته بازاريابي در صنعت فوتبال كشورمان و مقايسه آن با لیگ‌های معتبر قاره (ژاپن و كره جنوبي)- رساله دكتري، دانشگاه تربيت معلم تهران

محمودی، احمد و مرادی، آرام و  سجادی، سید نصراله و حمیدی، مهرزاد. (1389). بررسی عوامل مرتبط با وفاداری مشتریان در مراکز آمادگی جسمانی شهر تهران، چکیده مقالات اولین همایش علمی بین‌المللی آمادگی جسمانی و ایروبیک، تهران. ص ص : 148.

محمودی، احمد. (1390). ارتباط بین کیفیت خدمات و رضایتمندی با وفاداری مشتریان در باشگاه‌های ورزشی (بدن‌سازی و ایروبیک) شهر تهران. پایان‌نامۀ کارشناسی ارشد دانشگاه تهران.

محمدی، اسماعیل. (1382). مشتری مداری. ناشر تهران، موسسه خدمات فرهنگی رسا، چاپ هشتم.

معصومی، سیاوش. (1387). بررسی انگیزه‌ها و عوامل مؤثر بر حضور تماشاگران در بازی فوتبال. پایان‌نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.

معماری، ژاله و خبیری، محمد و حمیدی، مهرزاد و کاظم نژاد، انوشیروان و یداللهی، جهانگیر. (1387). مدل سازی آميختة بازاريابی صنعت ورزش کشور. نشریۀ حركت، شماره ۳۵، ص ص : ۶۷.

نشریه رسمی سازمان لیگ فوتبال ایران. (1387). هوادار سرمایه اصلی فوتبال. چشم‌انداز فوتبال، شماره 4.

ويليامز، جان و دانينگ، اريك  و مورفي، پاتريك. (1379). كندوكاوي در اوباشی گری در فوتبال. ترجمه و تلخيص حسن افشار. تهران. نشر مركز.

همتي نژاد، مهر علی و  رحماني نيا، فرهاد و  صالحي، سيروس. (1379). بررسي عوامل پرخاشگري در میدان‌های ورزشي از ديدگاه ورزشكاران، تماشاگران و متخصصان تربيت بدني، المپيك، دوره 8، شماره 3 و 4، ص ص : 46-39.

هنری، حبیب. (1389). بررسی رضایت، نیازها و مشکلات کاربران باشگاه­های آمادگی جسمانی و ایروبیک. چکیده مقالات اولین همایش علمی بین‌المللی آمادگی جسمانی و ایروبیک، تهران. ص ص : 120.

 

Ahmadi, H. R. Khazaei, F. Shahbazi, S. Eigder, J. B. and Bakhtiari, M. H. (2012). “Relationship between of service quality and behavioral intentions of spectators in the sport context.” International sport science conference.

Alexandris, K. Zahariadis, P. Tsorbatzoudis, C. and Grouios, G. (2004). “Anempirical investigation of the relationships among service quality, customer satisfaction and psychological commitment in a health club context.” European Sport Management Quarterly, 4(1), pp: 36-52.

Anderson, E. W. Fornell, C. and Lehmann, D. R. (1994). “Customer satisfaction, market share, and profitability: findings from Sweden“. The Journal of Marketing, pp:53-66.

Anderson, E. W. and Sullivan, M. W. (1993). “The antecedents and consequences of customer satisfaction for firms.” Marketing science, pp: 125-143.

Belch, G. E. and Belch, M. A. (2008). Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective (8 ed.): McGraw-Hill Irwin.

Berrt, T. (2001); The Economics significance of Amature sport and Resreation in Edmonton in 2000; Caminta Consulting.

Berry, L. L. and A. Parasuraman (1993). “Building a new academic field-The case of services marketing“. Journal of retailing. 69(1): pp: 13-60.

Carlzon, J. (1989). Moments of truth, Harper Paperbacks.

Chadwick, S. and Beech, J. (2007). “Introduction: the marketing of sport.” Beech J, Chadwick S (Edts). The Marketing of Sport, Harlow: FT Prentice Hall,pp:. 3-22.

Chang, H. H. and Liu, Y. M. (2009). “The impact of brand equity on brand preference and purchase intentions in the service industries. The Service Industries Journal,29(12), pp: 1687-1706.

Chelladurai, P. (1992). “A classification of sport and physical activity services: implications for sport management“. Journal of Sport Management, 6(1), pp:  38-51.

Chelladurai, P. and Chang, K. (2000). “Targets and standards of quality in sport services.” Sport Management Review, pp: 1-22.

Chen, I. J. and Popovich, K. (2003). “Understanding customer relationship management (CRM): People, process and technology“. Business Process Management Journal, 9(5), pp: 672-688.

Chen, K. (2008). A study of the relationship between UK consumers purchase intention and store brand food products-Take Nottingham city consumers for example. M.A Thesis, University of Nottingham.

Choi, J. P. (2001). The influence of service quality on customer satisfaction and repurchase intentions at fitness clubs in South Korea, University of New Mexico.

Chung, T. W. (2007). The moderating effects of involvement on the relationships among perceived service quality, customer satisfaction, and customer citizenship behavior, THE FLORIDA STATE UNIVERSITY.

Cronin Jr, J. J. and Taylor, S. A. (1992). “Measuring service quality: a reexamination and extension“. The Journal of Marketing,pp: 55-68.

Cronin, J. J. M. K. Brady, et al. (2000). “Assessing the effects of quality, value, and customer satisfaction on consumer behavioral intentions in service environments“. Journal of retailing.76(2): pp: 193-218.

Ekenci, g, (1990) sport tesisleri isletmesinde kamo kuruluslarinin etkinligi”sport bilimleri L. ulusal sempozyumu bildirileri, hacettepe universitiesi, pp: 15-16

Fedration International de Football Association (FIFA). 2003

Festge, F, Schwinger, M. (2007), “The Drives of Customer satisfaction with Industrial goods: An International study”.

Funk, D. C. Mahony, D. F. and Ridinger, L. L. (2002). “Characterizing consumer motivation as individual difference factors: augmenting the Sport Interest Inventory (SII) to explain level of spectator support.” Sport Marketing Quarterly, 11(1), pp: 33-43.

Garland, R. Macpherson, T. and Haughey, K. (2004). “Rugby fan attraction factors.” Marketing Bulletin, 15(3), pp: 1-12.

Gencer, R. T. (2011). “The relationship between team identification and service quality perceptions in professional football“. African Journal of Business Management, 5(6), pp: 2140-2150.

Greenwell, T. C. Fink, J. S. and Pastore, D. L. (2002). “Assessing the influence of the physical sports facility on customer satisfaction within the context of the service experience.” Sport Management Review, 5(2), pp: 129-148.

Gronroos, C. (1993). “A service quality model and its marketing implications“. European Journal of Marketing. 18(4): pp: 36-44.

Ha, H. Y. Janda, S. and Muthaly, S. K. (2010). “A new understanding of satisfaction model in e-re-purchase situation.” European Journal of Marketing, 44(7/8), pp: 997-1016.

Han, T. (1999). “An analysis of members’ satisfaction of ski program quality at private sports centers in Seoul, Korea.« A dissertation for the partial fulfilment of the requirements for the degree Doctor of Education presented to the Faculty of the United States Sports Academy, Daphne, Alabama.

Hayes, Jenny and Dredge, Frances (1998); Managing Customer Service, GowerPublishing, Hampshire.

Hill, B. and Christine Green, B. (2000). “Repeat attendance as a function of involvement, loyalty, and the sportscape across three football contexts.” Sport Management Review, 3(2),pp: 145-162.

Jefkins. Frank. (1993), Planned peress and public realation. 3th ed, blackie academic and professional. Glasgow

Johansson, J. and Ström, F. (2002). “Customer relationship management: case studies of five Swedish companies.”

Joseph, M. (1987). Lesson in the service sector. Harward review, March- April,pp:. 56-61.

Joseph, C. J. J. Brady, M. K. and Hult, G. T. M. (2000). “Assessing the effects of quality, value, and customer satisfaction on consumer behavioral intentions in service environments“. Journal of retailing, 76(2), pp: 193-218.

Kaiser, R. A. (1986). Liability and law in recreation, parks, and sports, Prentice-Hall.

Kelley, S. W., and Turley, L. (2001). “Consumer perceptions of service quality attributes at sporting events.” Journal of Business Research, 54(2), pp: 161-166.

Karakostas, B. Kardaras, D. and Papathanassiou, E. (2005). “The state of CRM adoption by the financial services in the UK: an empirical investigation.” Information and Management,42(6), pp: 853-863.

Knobloch K, Rossner D, Jagodzinski M, Zeichen J. Gossling T, Martin-Schmitt S, Richter M, Krettek C. Prevention of school sport injuries—an analysis of Ballsports with 2234 injuries. Sportverletz Sportschaden, 19:82-88, 2005.

Khodakarami, F. and Chan, Y. (2011). “Evaluating the Success of Customer Relationship Management (CRM) Systems.” Proceedings of the European Conference on Information Management and Evaluation,pp: 253-262.

Kim, H. D. and Lee, J. H. (2006). “The Influence of Service Quality Factors on Customer Satisfaction and Repurchase Intention in the Korean Professional Basketball League.” IJASS, 2006(1), pp: 39-58.

Kim, D. and S. Kim (1995). “QUESC: an instrument for assessing the service quality of sport centers in Korea“. Journal of Sport Management. 9(2): pp: 208-220.

KO, Y. J. Zhang, J. Cattani, K. and Pastore, D. (2011). “Assessment of event quality in major spectator sports“. Managing Service Quality, 21(3), pp: 304-322.

Kyle, G.T, Kerstter, D.L, and Guadagnolo, F.B (2003).”Manipulating Consumer Price Expectations for a 10k Road Race“. Journal of sport management,17, pp: 142-155.

Lewis, J.M. (1982). “Fan violence: and American Social problem”. Research in social problems and public policy, 2, PP: 195-206.

Lim, S. J. (2006). The influence of service quality on customer satisfaction, attitudinal loyalty, and behavioral future intentions for participation of fitness centers in South Korea: A structural equation modeling approach, unpublished dissertation, Daphne Alabama University.

Lovelock, C. and L. Wright (1999). “Principles of service marketing and management.” Upper Saddle River. pp: 17.

Maxwell, J. (2004). “Rumination: antecedent of aggression”, Journal Psychology of Sport and Exercise, 5, pp: 276-289

McColl-Kennedy, J. R. and G. C. Kiel (1998). Marketing: A strategic approach, Nelson ITP.

Morwitz, V. G. Steckel, J. H. and Gupta, A. (2007). “When do purchase intentions predict sales?International Journal of Forecasting, 23(3), pp: 347-364.

Morgan, m (1995), markets channels in professional sport Bournemouth University. Uk_ European congress on sport mangment.

Mullin, B.G, Hardy, S, and Sutton. W.A (2000). Sport marketing, Champaing. IL: Human Kinetics.

Milne, George. MCDonald, Mark. “Sport Marketing”. Massachusetts, 1999.

Mull, R. F. K. G. Bayless, et al. (2005). Recreational sport management, Human Kinetics Publishers.

Morrison, D. G. (1979). Purchase intentions and purchase behavior. The Journal of Marketing, 43(2), pp: 65-74.

Nguyen, T. U. H. Sherif, J. S. and Newby, M. (2007). “Strategies for successful CRM implementation.” Information Management and Computer Security, 15(2), pp : 102-115.

Oh, H. and S. C. Parks (1997). “Customer satisfaction and service quality: a critical review of the literature and research implications for the hospitality industry“. Hospitality Research Journal.20(3): pp: 35-64.

Oliver, R. L. (1980). “A cognitive model of the antecedents and consequences of satisfaction decisions“. Journal of marketing research: pp: 460-469.

Parasuraman, A. Zeithaml, V. A. and Berry, L. L. (1985). “A Conceptual Model of Service Quality and Its Implications for Future Research“. Journal of Marketing, 49(4), pp: 41-50.

Parkhouse, B. L. (1991). The management of sport: its foundation and application, Mosby-Year Book, Inc.

Phelps, J. E. and Hoy, M. G. (1996). The Aad, Ab, PI relationship in children: The impact of brand familiarity and measurement timing. Psychology and Marketing,13(1), pp: 77-105.

Robinson, L. (2006). “Customer expectations of sport organisations.” European Sport Management Quarterly,6(1), pp: 67-84.

Robledo, M. A. (2001). “Measuring and managing service quality: integrating customer expectations.” Managing Service Quality, 11(1), pp: 22-31.

Robert, J. (1997). “Making special events fit in the 21st century.” Champaign, IL Sagamore Pub.

Ryals, L. and Payne, A. (2001). “Customer relationship management in financial services: towards information-enabled relationship marketing.” Journal of Strategic Marketing, 9(1), pp: 3-27.

Shostack, G. L. (1984). “Designing services that deliver.” Harvard business review. 62(1): pp: 133-139.

Smith, A. (2008). Introduction to sport marketing: A Practical Approach Sport Management: Butterworth-Heinemann.

Spaji, R. (2006). Aspects of hooliganism violence. Amsterdam School for Social science research. PP: 1-32.

Theodorakis, N. Kambitsis, C. and Laios, A. (2001). “Relationship between measures of service quality and satisfaction of spectators in professional sports.” Managing Service Quality,11(6), pp: 431-438.

Theodorakis, N. D. and K. Alexandris (2008). “Can service quality predict spectators’ behavioral intentions in professional soccer?” Managing Leisure. 13(3-4): pp: 162-178.

Theodorakis, N. D. Koustelios, A. Robinson, L. and Barlas, A. (2009). Moderating role of team identification on the relationship between service quality and repurchase intentions among spectators of professional sports.

Theodorakis, N. D. Alexandris, K. KO, Y. J. (2011). “A service quality framework in the context of professional football in Greec  .”International Journal of Sports Marketing and Sponsorship, pp:.337-352.

Tirtiroglu, E. and Elbeck, M. (2008). Qualifying Purchase Intentions Using Queueing Theory. Journal of Applied Quantitative Methods, 3(2), pp: 167-178.

Tsitskari, E. Vernadakis, N. Tzetzis, G. Aggeloussis, N. and Costa, G. (2009). “Expected and perceived service quality at basketball stadiums in Greece“. World Leisure Journal,51(2), pp: 94-104.

Tsuji, Y. Bennett, G. and Zhang, J. (2007). “Consumer satisfaction with an action sports event.” Sport Marketing Quarterly, pp: 16(4), and 199.

Van Leeuwen, L. Quick, S. and Daniel, K. (2002). “The sport spectator satisfaction model: A conceptual framework for understanding the satisfaction of spectators.” Sport Management Review, 5(2), pp: 99-128.

Warren, C. J. (2011). Understanding the impact of core product quality on customer satisfaction, team identification, and service quality, UNIVERSITY OF MINNESOTA.

Wakefield, K. L. and J. G. Blodgett (1994). “The importance of servicescapes in leisure service settings“. journal of services marketing. 8(3): pp: 66-76.

Wakefield, K. L. and Sloan, H. J. (1995). “The effects of team loyalty and selected stadium factors on spectator attendance“. Journal of Sport Management,pp: 9(2), 153-172.

Yusof, A. and L. See (2008). “Spectator perceptions of physical facility and team quality: A study of a Malaysian super league soccer match.” Research Journal of Internatıonal Studıes. 8 (2) ,pp: 132-140.

Zeithaml, V. A. A. Parasuraman, et al. (1985). “Problems and strategies in services marketing“. The Journal of Marketing.pp: 33-46.

Zeithaml, V. A. Berry, L. L. and Parasuraman, A. (1996). “The behavioral consequences of service quality“. The Journal of Marketing,pp: 31-46.

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مبانی نظری و پیشینه پژوهشی کیفیت خدمات در پیش‌گویی تصمیمات رفتاری”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *