مبانی نظری و پیشینه پژوهشی تأثیر مؤلفه‏های مختلف بارندگی بر خصوصیات مورفومتری زمین لغزشهای استان مازندران

نوع فایل
rar
حجم فایل
66 کیلوبایت
تعداد صفحه
23
تعداد بازدید
484 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم با «پیشینه پژوهشی و تحقیق و مبانی نظری تأثیر مؤلفه‏های مختلف بارندگی بر خصوصیات مورفومتری زمین لغزشهای استان مازندران » که بطور کامل و جامع به این مبحث پرداخته و نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

فهرست محتوا

 

 

پیشینه تحقیق

بررسی سوابق پژوهشی در داخل کشور

2-2- بررسی سوابق پژوهشی در خارج از کشور

منابع

منابع فارسی

منابع انگلیسی

 

در قرن حاضر و با توسعه و پیشرفت سریع دانش بشری و نزدیکی علوم و تخصص­ها به یکدیگر، مساله ناپایداری دامنه­ها و زمین لغزش­ها به یکی از کانون­های اصلی مورد توجه دانشمندان علوم ژئومورفولوژی، مهندسی زمین شناسی و ژئوتکنیک و رشته های مرتبط دیگر همچون آبخیزداری و منابع طبیعی، برنامه ریزی محیط و آمایش سرزمین، تبدیل شده است. محققان و دانشمندانی چون هاو در سال 1909، لد در سال 1935، شارپ و وارنز در سال 1958، زارویا و منکل در سال 1982، ساوارنسکی در سال 1939 پوپوف در سال 1958 و …… از کشور های مختلف دنیا نظیر آمریکا، انگلستان، روسیه، چک و اسلواکی در زمینه های مربوط به زمین لغزش، طبقه بندی، مطالعات و پژوهش­های با ارزشی را انجام داده­اند (قنواتی، 1390). در این فصل به بررسی پژوهش­های انجام شده در زمینه زمین­ لغزش در داخل و خارج از کشور می­پردازیم.

 

1-2- بررسی سوابق پژوهشی در داخل کشور

نیک اندیش(1378)، نقش عوامل هیدرواقلیم در وقوع حرکات توده­ای حوضه کارون میا­نی را با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی و براساس تحلیل­های آماری مورد بررسی قرار داد. یافته­های تحقیق وي نشان می­دهد که تنوع توزیع مکانی و زمانی بارش، زمین­لغزش­ها را کنترل می­کنند. همچنین در سال­هایی که بارش بیشتری در بهمن نازل می­گردد، به دلیل تاثیر قاطع در رفتار دامنه، زمین­لغزش­های زیادی رخ می­دهد. بدین صورت که انباشت بیشتر برف در بهمن و ذوب سریع آن در اسفند و فروردین عامل مهمی در وقوع زمین­لغزش­های این حوضه می­باشد.

طلایی دولق و غیومیان (1380)­، در شناخت و بررسی عوامل موثر در لغزش خیزی روستاهای جنوب غرب خلخال به این نتیجه دست یافتند که، حضور رس در سازندهای حساس منطقه با جذ­ب آب و بر اثر خاصیت تورم و خمیری به عنوان یکی از عوامل اصلی حرکات دامنه­ای ا­ست­.

مسگري­وش و همکاران (1380)­، در بررسی عوامل موثر در وقوع زمین لغزش محمود آباد مسکون، دریافتند که ترا­­­كم زمین­لغزش­ها در سنگ­های تکتونیزه و به شدت هوازده با کانی­های سولفیدی بوده و بدین لحاظ نقش اسا­سی در رویکرد زمین­لغزش ایفا نموده است. همچنین تغییرات ساختاری نظیر احداث ترانشه جاده کرمان – جیرفت، خاکریزی مصنوعی، احداث کانال آبیاری در دامنه، آب­های نفوذی جوی و ناشی از کانال آب و ایجاد لرزه­های طبیعی و مصنوعی مانند زمین لرزه و ارتعاشات ناشی از ترافیک ماشین­های سنگین، به عنوان عوامل ماشه­ای در وقوع زمین­لغزش عمل کرده­اند­.

روستایی (1383)، به بررسی علل ایجاد زمین­لغزش در روستای نصیرآباد ورزقان آذربایجان شرقی پرداخت، وی دریافت که بارش­های ناگهانی و شدید در منطقه و نفوذ آب­های سطحی در بالادست دامنه به داخل مواد نهشته­ای از قبیل مارن، توف، رس ماسه­دار و ضخامت زیاد نهشته­های سطحی در روی دامنه­های با شیب متوسط، علت اصلی وقوع زمین­لغزش بوده است.­ در ادا­مه به بررسی تاثیر پراکنش ارتفاعی در ویژگی­های مورفولوژیکی زمین­لغزش­ها پرداخت، وی با تحلیل­های آماری مختلف به رابطه­هایی بین طول زمین­لغزش و پراکنش ارتفاعی دست یافت که این رابطه بیانگر آن است که اندازه­ی توده­ی لغزش در کل، تحت تاثیر پراکنش ارتفاعی است و رابطه­ی مستقیم بین آن­ها برقرار است و این رابطه  نشان می­دهد که وقوع لغزش به وسیله­ی ویژگی­های بزرگ مقیاس مکانی کنترل می­شود­.

شادفر و همکاران (1384)، زمین لغزش در حوضه لاکتراشان تنکابن را با استفاده از مدل LNRF مورد پهنه­بندی قرار دادند. نتایج تحقیق ایشان نشان داد که مدل LNRF کارایی بسیار خوبی برای پهنه­بندی زمین­لغزش به ویژه در نواحی مرطوب تا نیمه مرطوب را دارد. در این تحقیق عـوامل لیتولوژي (رس، سیلت با لایه هایی از ماسه سنگ زغال­دار)، ( شیب40 -30 درجه ( و جهت شیب شمال غربی به دلیل دریافت رطوبت زیادتر از دریای خزر بیشترین تاثیر را در وقوع زمین­لغزش­های حوضـه داشته­اند.

لطفی و همکاران (1386)، به بررسی پدیده­ی زمین­لغزش در اطراف جاده­های جنگلی بر اساس مشارکت در تولید رسوب پرداختند. آن­ها به بررسی حوضه تجن در حومه­ی کارخانه­ی صنایع چوب و کاغذ مازندران پرداختند، وی با تهیه­ی نقشه توپوگرافی منطقه­ی مورد مطالعه و انجام مطالعات عمومی بر روی آن به بررسی نقاط لغزشی در دو طرف جاده به شعاع 100 تا حداکثر 200 متر، انجام و حجم لغزش محاسبه گردید. نتايج بدست آمده نشان داد كه از سطح كل خاك جابجا شده در منطقه مورد مطالعه، تأثير پديده زمين لغزش بر اساس مشاركت در توليد رسوب حدود 35 درصد مي باشد­. بنابراين در جاده­هاي جنگلي بايد با رعايت دستورالعمل­هاي حفاظتي،  فاكتورهاي مؤثر در توليد رسوب تحت كنترل قرار گيرند.

حسینی1و حجتي(1386)، به بررسی پیامدهای زمین­لغزش در جاده­های جنگلی پرداختند، نتایج بدست آمده نشان داد به هم خوردن جريان زهكشي آب بر اثر عمليات خاكي در جاده­سازي موجب ناپايداري و لغزش شيرواني مي­شود.

حسینی ولطفي(1386)، به بررسی پدیده­ی زمین­لغزش از لحاظ فیزیوگرافی پرداختند. وی به مطالعه­ی موردی حوضه­ی تالار صنایع چوب و کاغذ ا­ستان مازندران پرداختند، نتايج بدست آمده نشان مي­دهد كه در جهت شما­لي بيشترين مساحت لغزش با ابعاد بزرگ­تر و در جهت جنوبي كمترين مساحت لغزش و همچنين ابعاد كمتري وجود دارد­. لذا در انجام عمليات عمرا­ني و ايجاد هرگونه تاسيسات فني در جبهه­هاي شمالي جنگل­هاي شمال ايران بايد با دقت و صرف هزينه مناسب اقدام به برنامه ريزي نمو­د.

مردانیان و محمدكريمي(1386)، به بررسی اثرات  فاکتورهای اقلیمی  و زمین شنا­سی بر ایجاد زمین لغزش  از طریق آنالیز در 400 مورد زمین لغزش در استان چهارمحال و بختیاری پرداختند. نتایج نشان داد كه بيش از %45 زمين لغزش­هاي استان در حاشيه جاده­ها و در اثر تر­انشه زني كنار جاده است­. از نظر شيب دامنه كليه را­نش­هاي ايجاد شده در شيب­هاي بالاي 11 درجه اتفاق افتاده است. و نیز، رابطه مشخصي بين وضعيت سازندهاي حساس زمين شناسي منطقه با وضعيت بارندگي محل را­نش، شيب توده لغزشي و جهت و بافت خاك منطقه ارائه گردید­.

حیدری بنی و همکاران(1386)، به ارزيابي روش­هاي زمين­آماري در برآورد فاكتورهاي اقليمي دما و بارندگي در استان چهارمحال و بختياري به عنوان پيش نيازي در آمايش سرزمين پرداختند. با توجه به نقش ميدان­هاي عددي تهيه شده از پارامترهاي هواشناسي در آمايش سرزمين موضوع انتخاب برترين روش زمين آماري در برآورد مقادير مي تواند نقش مهمي در نتيجه گيري صحيح و كاهش خطا داشته باشد. در اين مطالعه ميزان دقت روش هاي زمين آماري و ميانيابي شامل روش­هاي كريجينگ، عكس مجذورفاصله، نزديكترين همسايه، مثلث بندي و شپرت جهت برآورد  پارامترهاي بارندگي – دما و رطوبت نسبي به طور نمونه در استان چهارمحال و بختياري را مورد بررسي قرار دادند­.

ایلدرمی(1386)، به تحليل مورفومتري زمين لغزش­هاي آبخيز سد اكباتان و برآورد رسوب آن‌ها  پرداخت. بررسي­ها نشان مي­دهد كه بيشتر لغزش­ها از نوع سطحي و كم عمق مي با­شد. فرآيند فيزيك و شيميايي بر روي تشكيلات گرانيتي در منطقه كه بيش از 80% را شامل مي شوند موجب افزايش ميزان گسيختگي و لغزش ها از طريق شاخص­ها مورفومتري مانند شاخص عمق، انبساط ، نازك شدگي، جابجايي و …  بيانگر لغزش­هاي از نوع a يا سطحي است تقريبا 78% لغزش­هاي منطقه در حد تعادل بوده كه نشان مي­دهد قسمت اعظم مواد  لغزش يافته از مكان اوليه خود جابجا شده­اند مقدار ازدياد نسبت D/L بيانگر گسترش جانبي و تغيير شكل عرضي مواد و برآورد نسبت­هاي L/D , W/D , L/W نشان­دهنده تاثير مستقيم و فراوان شيب در بروز لغزش­هاست­.

كلارستاقي و همكاران (1388)، ميزان تأثير عوامل مؤثر طبيعي و انساني، بر وقوع، خصوصيات و ويژگي­هاي زمین ­لغزش­ها را بررسی نمودند. در اين بين، نقش عامل طبيعي نزديكي به شبكه  زهكشي، به دليل ايجاد لغزش­هاي حاشيه رودخانه­اي و حمل و انتقال حجم عظيم رسوبات لغزش يافته به خارج از حوضه مورد توجه بوده است.

موسوي خطير و همكاران (1388)، در بررسي عوامل موثر بر وقوع زمين لغزش­ها در حوضه آبخيز سجارود يافتند كه با كاهش ارتفاع از سطح دريا و افزايش بارندگي ميانگين سالانه، زمين­لغزش­هاي عميق­تر و  با گسترش عرضي بيشتر مشاهده مي­گردند، درحالي­كه گسترش طولي لغزش­ها كا­هش مي­يابد.

احمدیان و همکاران(1388)، به بررسی علل وكنترل زمين­لغزش روستای ارزفون پرداختند، روستای ارزفون (واقع در جنوب ساري) از جمله مناطقي است كه به دليل تغيير كاربري زمين بدون انجام مطالعات دقيق زمين­شناسي مهندسي يك زمين­لغزش بزرگ در آن به وقوع پيوست. با انجام مطالعات زمين شناسي مهندسي و ژئوتكنيكي و تحليل­هاي صورت گرفته در اين منطقه و دامنه لغزشي اقدام به تثبيت دامنه با روش­هاي زهكشي و تغيير شيب دامنه کردند. اين سازند به دليل فرسايش­پذيري بالايي كه داشت داراي ارتفاع كم و شيب ملايمي بود و ضخامت خاك در آن بالا بود. با توجه به بررسي لغزش­هاي زيادي كه در اين سازند رخ داد، مهمترين عامل استعداد لغزشي اين سازند را به حضور مارن و كاني­هاي رسي موجود در آن مربوط دانستند. آن­ها نیز یافتند تغيير غير اصولي كاربري زمين بر منطقه­اي با سابقه لغزشي و متشكل از مجموعه عوامل موثر در وقوع زمين­لغزش (ليتولوژي حساس، تراكم گسل­ها، بالا بودن تراز آب زيرزميني و … ) از مهمترين دلايل وقوع اين زمين لغزش می­باشند.

طالبی و همکاران(1388)، بر روی مدل­های تجربی و فیزیکی زمین­لغزش­های ناشی از بارندگی تحقیقاتی انجام دادند. با ایجاد مدل­های مختلف به بررسی تاثیر عوامل محیطی بر زمین لغزش پرداختند، آن­ها به این نتیجه رسیدندکه، نقش عوامل هيدرولوژيكي (بارندگي، رطوبت خاك، جريان زيرسطحي و عمق آب زيرزميني) در پايداري يا ناپايداري انواع دامنه­هاي طبيعي و مصنوعي بسيار اساسي است، به طوري كه هيچ مدل زمين لغزشي را نمي­توان يافت كه عوامل هيدرولوژيكي را در نظر نگرفته باشد. تغييرات اقليمي مانند افزايش بارندگي­هاي شديد و كوتاه مدت نسبت به بارندگي­هاي ملايم و بلند مدت، و همچنين افزايش جاده ها و راه­هاي ارتباطي كوهستاني، افزايش زمين لغز­ش­ها و خسارات ناشي از آن­ها مشاهده شد. بنابراين شناخت ساز و كار زمين لغزش­ها، عوامل اصلي مؤثر در آن­ها، استفاده از انواع مدل­هاي توسعه يافته براي بررسي آن­ها و طراحي سامانه­هاي پيش بيني و هشدار زمين لغزش بايد جز  اولويت­هاي اجرايي كشورهاي در خطر، مانند ايران، قرار بگيرد .

اميدوار وكاويان (1389)، در يک مطالعه مقايسه­اي، مدل آماري برآورد حجم زمين­ لغزش­ها بر پايه مساحت را برای زمین ­لغزش­ های استان مازندران توسعه دادند. بدین منظور آن­ها ابتدا لیستی از داده‌های مربوط به تعداد 442 زمين­لغزش در استان مازندران شامل مساحت، حجم و عمق تهيه نمودند. سپس يک رابطه تجربي جهت برآورد حجم ارائه و اين رابطه را مورد ارزيا­­بي قرار دادند. نتایج آن­ها نشان داد كه مقادير حجم برآورد شده توسط رابطه ارائه شده براي استان مازندران، همخواني بسيار خوبي با داده­هاي مشاهده­اي و برخي روابط موجود دارد كه نشان دهنده­ي كارايي رابطه ارائه شده مي­باشد.

حسینی(1391)، به پهنه­بندی خطر زمین لغزش در گرگان با استفاده از GIS  پرداخت، وی با ترکیب اطلاعاتی نظیر نقشه­های توپوگرافی، نقشه­های زمین­شناسی و پوشش گیاهی، نقشه­های زیرساخت و با کمک مدل­های ریاضی و آماری خطر زمین لغزش را در گرگان مورد ارزیابی قرار داد.

1-Landslie Neminical Risk Factor

1 – ساره حسينی

2- عطااله حسيني

 

فهرست منابع

منابع فارسی

احمديان، ح.، م. صفايي.، ش. ع. نوروزي. و ح. سلامي. 1388. بررسي و كنترل زمين لغزش ارزفون ساري(مطالعه­ي موردي: ارزفون ساري).

اميدوار، ا.­­­ و ع .كاويان.­­ 1389­­­.­­ برآورد حجم زمين لغزش ها بر پايه مساحت در مقياس منطقه اي (مطالعه موردي: استان مازندران). شماره 4،صفحه 455-439.

ايزانلو، ­ا. بررسي قابليت داده هاي سنجش از دور و  GIS براي پهنه بندي خطر حركات توده اي در حوضه­ي آبريز رودخانه بيدواز، پايان نامه­ي كارشناسي ارشد، دانشگاه تربيت مدرس تهران.

ايلدرمي، غ. 1386. تحليل مورفومتري زمين لغزش­هاي آبخيز سد اكباتان و برآورد رسوب آن­ها.

بديهي، ر. 1380. كتاب جغرافياي مفصل ايران 1و2

ثروتي، م. 1381.  ژئومورفولوژي منطقه­اي ايران. تهران :انتشارات نيروهاي مسلح.

حسني پاك، ع. ا. 1377. زمين آمار(ژئواستاتيستيك). ­­انتشارات دانشگاه تهران.ص314.

حسيني، س. و م. ر. حجتي. پيامد حركت توده­اي و زمين لغزش در جاده­هاي جنگلي استان مازندران.

حسيني، ع . و ر. لطفي. 1386. بررسي پديده زمين­لغزش از لحاظ فيزيوگرافي (مطالعه­ي موردي: سري چايباغ، حوزه تالار صنايع چوب و كاغذ مازندران).

حيدري بني، م.،  م. قطره ساماني.، ب.  برجيان. و  غ. خاكيان. 1386.  ارزيابي روش­هاي زمين آماري در برآورد فاكتورهاي اقليمي دما و بارندگي در ا­ستان چهار محال و بختياري به عنوان پيش نيازي در آمايش سرزمين.  

خسروزاده، م. 1378. مطالعه حركت­هاي توده­اي از لحاظ زمين لغزش(مطالعه موردي:سري ارزفون،صنايع جوب و كاغذ مازندران). اولين كنفرانس بين­المللي تغييرات زيست محيطي منطقه خزري،دانشگاه مازندران بابلسر .

دومهري، ر. 1382 .بررسي مناطق زمين لغزش در حوضه آّبخيز سد زمزم سواد كوه.

زمرديان، م. ج. 1373.  تنگناهاي ژئومورفولوژيكي دامنه­هاي شمالي بينالود، مجموعة مقالات هشتمين كنگره جغرافيايي، دانشگاه اصفهان.صص180-162.

زندی، ف. 1378­.  بررسی خطواره­ها درمنطقه طالقان با استفاده از سنجش از دور و کاربرد آن درشناسایی مناطق لغزشی. پايان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه شهید بهشتي.

­­ شادفر، ص.،­­­­ ع.­­ ا. نوروزي.،­ ج­­­ .قدوسي و ج. غيوميان. 1384­.­ پهـنه بندی خطـر زمـين لـغزش در حوزه آبخيزلاکتراشان­. نشريه علمی ترويجی حفاظت آب و خاک. شماره 1: 10- 1.

شادفر، ص و م.­ يماني­­­­. 1386.­ ­ پهنه بندی خطر زمين لغزش در حوزه­ي آبخيز جليسان با استفاده ازمدلLNRF­­.  فصلنا­مه پژوهش هاي جغرافيايي،شماره 62 .

عضدي، م. 1386. بررسي الگوي روند توزيع زماني و مكاني خشكسالي به روش SPI و روش­هاي زمين آمار. پايان نامه كارشناسي ارشد منابع طبيعي.

طلايی دولق، ر.­ و ج­ .غيوميان. 1380. شناخت و بررسی عوامل موثر در لغزش خیزی جنوب غرب خلخال. مجموعه مقالات دومين کنفرانس زمين شناسی مهندسی و محيط زيست ايران دانشگاه تربيت مدرس تهران، صص 140-129.

فيض­نيا، س. پهنه بندي خطر زمين لغزش حوضه آبخيز شلمان رود در استان گيلان. مجله منابع طبيعي دانشگاه تهران شماره 4.

كرم، ع. 1380. مدل­سازي كمي و پهنه بندي خطر زمين­لغزش در زاگرس چين خورده (مطالعه موردي: حوضه آبخيز سرخون استان چهارمحال بختياري). رسا­له دكتراي جغرافياي طبيعي،دانشگاه تربيت مدرس ،تهران،  ص 354.

كلارستاقي، ع. 1381.  بررسي عوامل موثر بر زمين لغزش­ها وپهنه­بندي خطر زمين لغزش در حوضه آبخيز شيرين رود ساري. پايان نامه كارشناسي ارشد آبخيز داري دانشگاه تهران ،دانشكده منابع طبيعي.

گرايي، پ. 1385. بررسي حركت هاي توده اي زمين به منظور ارائه مدل منطقه اي پهنه بندي خطر در حوضه آبخيز لاجيم رود. پايان نامه كارشناسي ارشد دانشگاه مازندران دانشكده منابع طبيعي ساري.

لطفي، ر.، م. لطفعليان و ع. كلارستاقي. 1386 . مطالعه پديده­ي زمين لغزش در اطراف جاده­هاي جنگلي بر اساس مشاركت در توليد رسوب (مطالعه­ي موردي:سري پهنه كلا،حوضه تجن صنايع چوب و كاغذ مازندران).

محمدي، ج. 1377. مطالعه­ي تغييرات مكاني شوري خاك در منطقه­ي رامهرمز با استفاده از نظريه­ي ژئواستاتيستيك، مجله ي علوم و فنون كشاورزي و منابع طبيعي. جلد دوم. شماره ي 4. صص 49-63.

محمدي، ج. 1385. پدومتري آمار مكاني (ژئواستاتيستيك). ا­نتشارات پلك. جلد دوم، ص453.

محمودي، ف. 1374. ژئومورفولوژي ديناميك.  ا­نتشارات دانشگاه پيام نور. صص47-43.

مردا­نيان، ع. ر. و ر. محمد كريمي. 1386.  اثرات فاكتورهاي اقليمي و زمين شناسي بر ايجاد رانش زمين از طريق آناليز 400 مورد زمين لغزش در سطح استان چهار محال و بختياري. چهارمين همايش ملي علوم و مهندسي آبخيزداري ايران.مديريت حوزه­هاي آبخيز.   

مسگری­وش، ع.،  ح .فلاح و س. كریمی نسب.­ 1380  .بررسی نقش عوامل موثر در وقوع زمین لغزش محمود آباد مسکون. مجموعه مقالات دومین کنفرانس زمین شناسی مهندسی و محیط زیست ایران، دانشگاه تربیت مدرس تهران. صص186- 177.

مقیمی، ا.، ك. علوی پناه و ت.­ جعفری. 1387. ارزیابی و پهنه بندی عوامل موثر در وقوع زمین لغزش دامنه های شمالی آلاداغ(مطالعه موردی: حوضه زهکشی چناران در استان خراسان شمالی).  فصلنامه پژوهش های جغرافیایی، شماره 64 .

موسوي خطير، ز.، ع. كاويان، و ع. هاشم زاده اتوئي.­­ 1388.­­  بـررسي آماري برخي ويژگي هاي مورفومتري و عوامل مؤثربر وقوع زمين لغزش ها در حوضه آبخيز سجارود. مجله پژوهش هاي حفاظت آب و خاك.شماره دوم.

مهجوري، ا. 1380. كتاب جغرافياي تاريخي مازندران.

مهدوي، م. 1380. هيدرولوژي عمومي. موسسه فرهنگي و انتشاراتي آيه. ص 252.

مهدوي، م. 1381. هيدرولوژي كاربردي. جلد دوم، چاپ سوم. انتشارات دانشگاه تهران. ص 364.

مهدوي فر، م . پهنه بندي خطر زمين لغزش منطقه خورش رستم (جنوب غربي شهرستان خلخال). پايان نامه كارشناسي ارشد زمين شناسي مهندسي ، دانشگاه تربيت مدرس، تهران ، ص 15.

نيك انديش، ن. 1376. نگرشي بر اهميت حركات توده­اي زمين در ايران. نشريه جهاد سازندگي، شماره 155، سال دوازدهم­.

وزارت جهاد كشاورزي. 1383. سازمان جنگل­ها، مراتع وآبخيزداري كشور، گروه بررسي زمين لغزش‌ها،گزارش بانك اطلاعاتي زمين لغزش هاي كشور.

منابع انگلیسی

37- Ahmadi, H., Feiznia, S. 2006. Quaternary Formation, 2ed Edition, University of Tehranpress, 627p. (In Persian

38-Anbalagan, R. 1992. Landslide hazard evaluation and zonation mapping in mountainous terrain. Engineering Geology, 32, pp: 269-277.

39- Avanzi, G.D., R. Giannecchini., and ­ A. Pucchnelli.  2004. The influence of the geological and geomorphologic settings on shallow landslides: an example of a temperate climate environment, the june 19, 1996 event in northwestern tuscany (italy). Engineering Geology, 73, pp: 215-228.

40-Crozier, M.1986. Land slides causes consequences and environment,croom Helm,London,pp.252

41-Cuesta, M.JD., M.S. Sanches., and E.­ Berrezueta. 2007. Landslides in the central coalfield (cantabrian mountains, NW spain): Geomorphologic Features, conditioning factors and methodological implications in susceptibility assessment. Geomorphology, 89, pp: 358-369.

42-Darvishzade, A., 2006. Iran geology, Amir-Kabir publications, 434 p.

 

43-Espizua, L.E. and ­ J. D. Bengochea.  2002. Landslide hazard and risk zonation mapping in the Rio Grande basin. Central andes of  mendoza, argentina, mountain research and development. Vol 22, No 2, pp: 177-185

44- Freund, J, 1992. Mathematical statistics. 5th edition. 650 p. (In Persian).

45-Gabet, E. J., W. Douglas., K.­ Burbank., and Jaakko Putkonen.  2004. Rainfall  thresholds for land sliding in the himalayas  of nepal. Geomorphology 63, pp: 131-143.

46-Garfi, G., and D.E. Bruno.  2007. Fan morph dynamics and slop instability in the mucone river basin (Sila massif, southern Italy): significant of weathering and role of land use changes. Catena, 50: 181-196

47-Gerrard, J., and  R. Gardner.  2002. Relationships between  land sliding and Land use in the likhu khola drainage basin. Middle Hills, Nepal. Mountain Research and Development, Vol. 22, No. 1, pp: 48-55.

48-Kanungo, D.P., M.K. Arora, S. Sarcar. and R.P. Gupta. 2006. A comparative study of conventional, ANN black box, fuzzy and combined neural and fuzzy weighting procedures for landslide susceptibility zonation in­­­­­­­ Darjeeling Himalayas. Engineering Geology, 85, pp: 347-366.

49-Kelarestaghi, A., M. Habibnajad., and  H. Ahmadi.  2007. A study of landslide occurrence in relation to land use changes and road construction, case study tajan watershed. Sari, Geographical Research Quarterly, 62,pp: 81-91.

50-Kumar Dahal, R., S.­ Hasegawa.  2008. Representative rainfall thresholds for landslides in the Nepal Himalaya. Geomorphology 100 .pp: 429–443.

51-Komac, M. and F. Gerald (2006). A Landslide suscepility model using the an Analytical hierarchy process method and multivariate statistics peralpine sloveniaGeomorphology, vol74.

52-Ocakoglo, F., C. Gokeeoglu., and M.­ Ercanoglu.  2002. Dynamics of a complex mass movement triggered by heavy rainfall: a case study from NW Turkey. Geomorphology 42, pp: 329-341.

53-Turner, ­A.K., R.L. Schuster.  1996. Landslides: investigation and itigation.transportation  research board special report, Vol. 247. National Research council, Washington D.C.pp: 673.

54-Zezere, J(1999).Landslide in the north of Lisbon region (Portugal): conditioning and triggering factors, phys. chem. Earth (A), Vol. 24. No10

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مبانی نظری و پیشینه پژوهشی تأثیر مؤلفه‏های مختلف بارندگی بر خصوصیات مورفومتری زمین لغزشهای استان مازندران”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *