مبانی نظری و پیشینه پژوهشی فرهنگ سازمانی و خلاقیت معلمان

نوع فایل
word
حجم فایل
171 کیلوبایت
تعداد صفحه
61
تعداد بازدید
360 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
5/5 - (2 امتیاز)

با سحافایل در خدمت شما هستیم با «پیشینه پژوهشی و تحقیق و مبانی نظری فرهنگ سازمانی و خلاقیت معلمان» که بطور کامل و جامع به این مبحث پرداخته و نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع :انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل:WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل پیشینه و مبانی نظری:

 مقدمه 

جهان در 30 سال گذشته شاهد احیای توجه پزوهشگران به ماهیت و تأثیر فرهنگ سازمانی در رابطه با سازمان و کار مدرن بوده است (هاکوکینز [1] 1977) رابینز معتقد است که فرهنگ سازمانی قوی، نوعیثبات رفتاری ایجاد می­کند و می­تواند به عنوان ابزاری قدرتمند جایگزین قوانین و مقررات رسمی پیچیده در سازمان باشد. به عبارت دیگر فرهنگ هرسازمان وسیله­ای است که برخورد ما را با مسائل سازمانی تسهیل کرده و نحوه تعبیر و تفسیر ما از رویداد­های اطراف مان شکل می­دهد. در این فصل به بیان مبانی نظری و ادبیات و پیشینه تحقیق  می­پردازیم و درآخربه جمع بندی فصل می­پردازد.                             سازمان

در گذشته تصور بر این بود که سازمان یک وسیله یا ابزاری منطقی است که می توان با استفاده از آن یک گروه از افراد را کنترل و کارایی آنها را هماهنگ کرد. این سازمان دارای سطوح عمودی، دوایر، سلسله مراتب اختیار و از این قبیل ویژگی­ها بودند. ولی واقعیت این است که یک سازمان بیش از این­ها است و مانند یک فرد دارای شخصیت است. سازمان پدیده­ای اجتماعی بشمار می آید که به طور آگاهانه هماهنگ شده و دارای حدود و ثغور نسبتا مشخصی بوده و برای تحقق هدف و یا اهدافی، بر اساس یک سلسله مبانی دائمی فعالیت می کند. عبارت ” به صورت آگاهانه هماهنگ شده ” دلالت بر مدیریت دارد. ”  ” پدیده اجتماعی”، دال بر این معناست که سازمان از افراد یا گروه­هایی که باهم در تعاملند، تشکیل شده است. یک سازمان مرز­های نسبتا مشخصی دارد. این مرز­ها به مرور زمان، می توانند تغییر کنند و ممکن است کاملا واضح و روشن نباشند. اما به هر حال باید مرز­های مشخصی وجود داشته باشند تا بتوان اعضاء سازمان را از غیر اعضاء باز شناخت ( رابینز، 1386). هنگامی که یک سازمان به صورت یک نهاد در می آید، دارای یک نوع حیات و زندگی می شود که با زندگی اعضای آن متفاوت است و به خودی خود دارای ارزش می شود. از این رو هنگامی که سازمان به صورت یک نهاد در می آید، الگوی خاصی از رفتار، مورد قبول همه اعضای سازمان قرار خواهد گرفت که در همه جای سازمان به چشم می خورد. سازمان عبارت است از فرایند­های نظام یافته روابط متقابل افراد برای دست یافتن به هدف­های معین. این تعریف از 5 عنصر تشکیل شده است:

سازمان همیشه از افراد تشکیل می شود.

این افراد به طریقی با یکدیگر ارتباط دارند و بین آنها روابط متقابل برقرار است.

این روابط متقابل را می توان نظام بخشید.

کلیه افراد در سازمان دارای هدف­های مشخصی هستند و بعضی از این هدف­ها در عملکرد آنها اثر می گذارند. هر فرد انتظار دارد که از طریق همکاری در سازمان به اهداف شخصی خود نیز نایل شوند.

این روابط متقابل همچنین نیل به هدف­های مشترک سازمان را میسر می کنند و اعضای سازمان­ها برای دست یافتن به هدف­های فردی، حصول هدف­های مشترک سازمانی را دنبال می کنند. با توجه به تعریف فوق، سازمان چیزی جز روابط متقابل بین افراد نیست و ساختار سازمانی این روابط متقابل که شامل تعیین نقش­ها، روابط بین افراد، فعالیت­ها، سلسله مراتب هدف­ها و سایر ویژگی­های سازمان است، منعکس می نماید (رابینز، 1386).

 

فهرست منابع

احمدی، س (1388)، رهیافتی بر سازمان و مدیریت، چاپ اول فیروزآباد ( فارس)، فیروزآباد فارس انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی فیروزآباد.

امین بیدختی، ا، حسینی، ش و احسانی، ز( 1390)، بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش در آموزش و پرورش شهرستان سمنان، سمنان، فصنامه راهبرد سال بیستم صص 191- 216.

حقیقی، م ( 1382)، مدیریت رفتار سازمانی، چاپ دوم، تهران انتشارت ترمه.

حریری، ن و جعفری، م (1390)، رابطه فرهنگ سازمانی و ساختار سازمانی در سازمان اسناد کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، تهران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران.

حسینی، ا (1387)، ماهیت خلاقیت و شیوه های پروش آن، مشهد، انتشارات آستان قدس رضوی.

خطیری، ب (1390)، کتاب تحلیلی مبانی سازمان و مدیریت، چاپ چهارم، تهران، انتشارات راه.

دهقان، آ، غفوری، ف و اشرف گنجوی، ف (1388ارتباط بین فرهنگ سازمانی مدیران تربیت بدنی با خلاقیت معلمان تربیت بدنی، تهران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.

خورشیدی، ع. ( 1389) رفتار سازمانی با رویکرد پژوهشی، تهران، سطرون.

دوستی، م، موسوی، غ و یوسفی ز ( 1392)، بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و تعهد سازمانی و خلاقیت دبیرا تربیت بدنی در استان مازندران، مجله تحقیقات بین المللی علوم پایه و کاربردی، انتشارات علوم اکسیپولرر.

دباغی، ح و غلام نزاد، خ (1391)، تبیین رابطه میان فرهنگ سازمانی با خلاقیت کارکنان، مجله جهانی رسانه نسخه فارسی دوره 7 شماره 2شماره پیاپی 14 تهران، منتشر شده توسط دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران.

دلاور، علی (1390)، احتمالات آماری در روان شناسی و علوم تربیتی با تجدید نظر و اضافات، تهران. تهران.

رضائیان، علی(1379)، ترجمه مبانی مدیریت رفتار سازمانی ، تهران، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی ( سمت ).

رستمی ، علی(1392)، پایان نامه کارشناسی ارشد ارتباط بین فرهنگ سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی در مدیران و کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان بوشهر، ارسنجان، دانشگاه آزاد واحد ارسنجان.

– رابینز، استفن؛ دی سنزو؛ دیوید ای (1387)، مبانی مدیریت، ترجمه دکتر سید محمد اعرابی، محمد علی حمید رفیعی و بهروز اسراری ارشاد.

رابینز ، استفن(1386)، تئوری سازمان ( ساختار و طرح سازمانی )، مترجم: سید مهدی الوانی و و حسن دانایی فرد، انتشارات: صفار- اشراقی، چاپ نوزدهم.

رابینز، استفن (1386)، رفتار سازمانی، ترجمه: علی پارساییان و سید محمد اعرابی، جلد سوم، انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی.

رابینز، استیفن (1386) تئوری سازمان ( ساختار و طرح سازمانی )، مترجم : سید مهدی الوانی و حسن دانایی فرد، انتشارات: صفار- اشراقی، چاپ نوزدهم.

زارعی متین،ح (1376) نقش فرهنگ سازمانی در افزایش بهره وری ، مجله زمینه، شماره 64 و 65، صفحه 68-61.

زارعی متین، ح؛ باقری، ق (1385)، ارتباط بین سبک های رهبری مربیان فوتبال با میزان تحلیل رفتگی بازیکنان و ارائه الگو، فصلنامه مدیریت، پائیز 1384، ش 10، صص 65-35.

عابدیان، م، ف- جعفری، م (1388)، مدیریت کیفیت جامع( جلد اول)، تهران، انتشارات کیفیت و مدیریت.

فیضی، ط (1388)، مبانی سازمان و مدیریت، چاپ پانزدهم، تهران، انتشارات دانشگاه پیام نور.

قره خانی، ح، کوزه چیان، ح و محمد هاشمی (1387)، بررسی انگیزش شغلی دبیران تربیت بدنی بر اساس نظریه هرز برگ ، نشریه حرکت شماره 36.

قهرمانی، م، پرداختچی، م و حسین زاده، ط (1389)، فرهنگ سازمانی و رابطه آن با کارآفرینی سازمانی، چشم انداز مدیریت دولتی، تهران، شماره یک بهار 89، صص39-25.

معرفتی، 1 (1383)، بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و سبک مدیران دانشکده­ها / گروه­های آموزشی تربیت بدنی با میزان بهره وری اعضای هیئت علمی آنها در دانشگاه­های دولتی ایران، رساله دکتری دانشگاه تربیت معلم.

مقیمی، س ،( 1388) سازمان و مدیریت رویکرد پژوهشی ، تهران، نشر ترمه.

موسوی، ع (1382)، مبانی سازمانی و مدیریت، چاپ اول، شیراز، انتشارات ساسان.

میرابی، و (1383)، مدیریت ( مبانی و استراتژی)، چاپ سوم، تهران، انتشارات شهر آشوب.

زمزم، المیرا (1392)، پایان نامه کارشناسی ارشد بررسی نقش واسطه ای مدیریت کیفیت جامع در تعیین رابطه بین خلاقیت و بهره وری کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان فارس، ارسنجان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجان.

سید جوادین، س (1388)، مبانی سازمانی و مدیریت، چاپ پنجم، تهران، انتشارات نگاه دانش.

سعیدی نیا، ع (1369)، ضرورت آموزش خلاقیت ،تهران، نشر روان.

سلامی، ع (1390)، تئوری مدیریت، چاپ اول، تهران، انتشارات مکتب ماهان.

شیخعلی زاده، م و پیر علائی ، ا (1389)، بررسی رابطه فرهنگ سازمانی با خلاقیت، مطالعه موردی: مدیران ادارات تربیت بدنی استان آذربایجان شرقی، تبریز، پژوهش نامه علوم ورزشی، صص، 24-11.

حقیقی، م ( 1382)، مدیریت رفتار سازمانی، چاپ دوم، تهران، انتشارت ترمه.

34- Griffin, Ricky W. (1997) . Management, 5  ed. Deihi: Hougton Miffin Company.

35-Hodoson, randy, February 2000, “managmant citizenship behavior an it consequces’’ wirk and pccupations Vol, 29 no ohio stste university.

36- Martins, E.C. & Blanche,  F(2003). Building  organizational culture innovation management , vol: 6, no: I, Pg: 64-74.

37- Organ.   D.W. Paine  J. D.2000. The Cu ltural matrix of organizational citizenship   behavior:  some  preliminary  conepyual  and  empirical  observations, Humen  Resource Management  Review, 10:45-59.

38-Politis John D. (2005). Dispersed leadership Predictor of The Work Environment for Creativity and Productivity. European Journal of Innovation Management; 8 (2): 182, 23.

39-Rofcanin. Yasin, Mehtap. Ozge. 2010.Implications Of Leader- Member Exchange Rellationship (LMX)  Thory And Transformational Leadership Demensions On Subordinate Citizenship Behavior: An Empirical Paper From Turky With Services Industry Focus, International Joural of Global Business, 3 (1), pp: 83-101.

40-Shain, E.H (1990) organization       culture.    Journal   of   Amreican pxychologist, Vol:45,pp,990109.

41-Shalley, G.E. & Gilson L.L. (2004). What leaders need to know: A review of social and contextual factors that can foster or creativity. The Leadership Quarterly, 15,33-53.

42- Silverthorn, coling, (2004) the Impact of organizational fit on organizational culture and person organizational commitment and jab satis facthtion taiman leder ship organizational development journal, vol: 25, number v, pp2-5-9.

43-Watson, K. (2003). Effects of Organizational Culture on Innovation Decisions, Does University Culture Affect the Adoption of Classroom Technology? PhD thesis, Vanderbilt

44-Weihua, Niu.(2003). Individual and environmental influences on Chinese student creativity, Phd, Yale University.

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مبانی نظری و پیشینه پژوهشی فرهنگ سازمانی و خلاقیت معلمان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *