مبانی نظری و پیشینه پژوهشی رضایت شغلی کارکنان

نوع فایل
word
حجم فایل
1514 کیلوبایت
تعداد صفحه
103
تعداد بازدید
246 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم با «پیشینه پژوهشی و تحقیق و مبانی نظری رضایت شغلی کارکنان» که بطور کامل و جامع به این مبحث پرداخته و نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع :انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل:WORD و قابل ویرایش با فرمت
doc

 

مقدمه

در جهان امروز توانمندی، قدرت اقتصادی و رفاه هر کشوری در گرو استفاده بهینه از منابع آن است . در این راستا منابع انسانی به عنوان مهمترین عنصر مزیت رقابتی شرکتها محسوب می شود

اولریش(2002) استدلال می­کند که لبه رقابتی شرکتها بیش از تولید، در افراد آنها نهفته است. با توجه به گفته­های گونیگله، هراتی و مورلی[1](1971) افراد به عنوان نیروهای حیاتی سازمانها، با ارزش­ترین منابع سازمانها هستند و هیچ سازمانی نمی­تواند به مزیت رقابتی پایدار دست یافته و به اهداف خود برسد، مگر آنکه اهداف هر کارمند منطبق با اهداف سازمان باشد. برای یک شرکت هیچ چیز مهمتر از این نیست که کارکنانش هر روز صادقانه و با تمایل و میل خود کار کنند. با توجه به اینکه افراد به عنوان مهمترین منبع برای مزیت رقابتی سازمانها محسوب می­شوند بنابرین تعهد این افراد در موفقیت سازمانها نقش حیاتی دارد(اولریش،2000).

اسوانپول، اراسموس، وان ویک و اسچک[2](2000) تاکید می کنند که توانایی یک سازمان در اجرا و پیاده سازی استراتژیهای کسب و کار، کسب مزیت رقابتی و بهینه سازی سرمایه انسانی تا حد زیادی بستگی به سبک های رهبری دارد که به تشویق تعهد کارکنان کمک می­کند بدین ترتیب توانایی رهبری برای حفظ کارکنان با تعهد، نقش اساسی را در بقاء و موفقیت سازمان ایفاء می­کند.وی نشان داده  که سبک های رهبری که تعهد کارکنان را تشویق می کنند به منظور اجرای موفق استراتژی های کسب و کار یک سازمان ، رسیدن به اهداف خود، دستیابی به مزیت رقابتی و بهینه سازی سرمایه انسانی ضروری است. محققان قبلی همچون کانتر[3](1968) و پاوت و لاو[4](1983) اشاره کردند که یک عنصر مهم از مدیریت موفق، توانایی تاثیر گذاشتن بر دیگران را دارد. به این ترتیب، کارکنان متعهد بیشتر به سمت دستیابی به اهداف سازمانی برانگیخته می­شوند(ففر[5]،1998).

با توجه به اینکه تا بحال، از میان تعداد مطالعاتی که در خصوص سبک رهبری و تعهد سازمانی انجام شده است. تعداد اندکی از آنها  به بررسی ارتباط سبک رهبری مدیران و تعهد سازمانی ورضایت شغلی کارکنان پرداخته است و همچنین با توجه به اینکه امروزه منابع انسانی در سازمانهابه عنوان مهمترین عنصر مزیت رقابتی سازمانها شناخته می­شود و افزایش تعهد این منابع برای افزایش بهره وری سازمانها مورد نیاز است.  به همین دلیل، انجام مطالعات در این زمینه می تواند به سازمانها در زمینه افزایش بهره­وری از طریق افزایش تعهد کارکنان ورضایت شغلی کارکنان به سازمان کمک  کند.لذا پژوهش حاضر درصدد است تا تاثیر سبک های رهبری را بر تعهد سازمانی ورضایت شغلی مورد بررسی قرار دهد.

1-2بیان مسئله

در جهان امروز توانمندی، قدرت اقتصادی و رفاه هر کشوری در گرو استفاده بهینه از منابع آن است . در این راستا منابع انسانی به عنوان مهمترین عنصر مزیت رقابتی شرکتها محسوب می شود

اولریش(2002) استدلال می­کند که لبه رقابتی شرکتها بیش از تولید، در افراد آنها نهفته است. با توجه به گفته­های گونیگله، هراتی و مورلی[6](1971) افراد به عنوان نیروهای حیاتی سازمانها، با ارزش­ترین منابع سازمانها هستند و هیچ سازمانی نمی­تواند به مزیت رقابتی پایدار دست یافته و به اهداف خود برسد، مگر آنکه اهداف هر کارمند منطبق با اهداف سازمان باشد. برای یک شرکت هیچ چیز مهمتر از این نیست که کارکنانش هر روز صادقانه و با تمایل و میل خودکار کنند. با توجه به اینکه افراد به عنوان مهمترین منبع برای مزیت رقابتی سازمانها محسوب می­شوند بنابرین تعهد و رضایت این افراد در موفقیت سازمانها نقش حیاتی دارد(اولریش،2000).

اسوانپول، اراسموس، وان ویک و اسچک[7](2000) تاکید می کنند که توانایی یک سازمان در اجرا و پیاده سازی استراتژیهای کسب و کار، کسب مزیت رقابتی و بهینه سازی سرمایه انسانی تا حد زیادی بستگی به سبک های رهبری دارد که به تشویق تعهد کارکنان کمک می­کند بدین ترتیب توانایی رهبری برای حفظ کارکنان با تعهد، نقش اساسی را در بقاء و موفقیت سازمان ایفاء می­کند. از طرف دیگر، یک رهبر باید به خاطر بسپارد که تنها زمانی می­تواند در انجام وظیفه خود موفق باشد و یک سازمان را به پیشرفت نائل سازد که بتواند با کارکنان سازمان رابطه مطلوب برقرار کرده و موجبات رضایت خاطر آنها را فراهم سازد. چرا که رضایت شغلی کارکنان موتور محرکه ای برای انگیزش و در نتیجه بهره وری شرکت خواهد بود.

با توجه به اینکه تا بحال، از میان تعداد مطالعاتی که در خصوص سبک رهبری و رضایت شغلی انجام شده است. تعداد اندکی از آنها  به بررسی ارتباط سبک رهبری مدیران و رضایت کارکنان و نقش میانجی تعهد در این رابطه پرداخته است و با توجه به امروزه مسئله غیبت و ترک محل کار کارکنان به عنوان  یکی از مهمترین معضلات و یکی از دلایل عمده کاهش بهره وری سازمانها کارکنان مطرح می شود. لذا بررسی علت غیبت و رضایت کارکنان به یکی از مهمترین کارهای رهبری تبدیل شده است. همچنین با توجه به اینکه امروزه منابع انسانی در سازمانهابه عنوان مهمترین عنصر مزیت رقابتی سازمانها شناخته می­شود و افزایش تعهد و رضایت این منابع برای افزایش بهره وری سازمانها مورد نیاز است.  به همین دلیل، انجام مطالعات در این زمینه می تواند به سازمانها در زمینه افزایش بهره­وری از طریق افزایش تعهد کارکنان و رضایت به سازمان کمک  کند. لذا پژوهش حاضر درصدد است تا تاثیر سبک های رهبری را بر تعهد سازمانی مورد بررسی قرار دهد.

 

فهرست منابع

خورشیدی،عباس وغندالی،شهاب الدین (1379) ،مدیریت آموزشی وآموزشگاهی،تهران،انتشارات کیا.

 

رنجبریان،بهرام (1375) تعهد سازمانی،مجله دانشکده ی علوم اداری واقتصادی دانشگاه اصفهان،شماره 1و2.

رضائیان،علی (1386) مبانی مدیریت رفتار سازمانی،چاپ هشتم،تهران،سمت.

زارعی متین،ح (1374) مدیریت منابع انسانی،تهران،مرکز آموزش مدیریت دولتی.

سید نقوی،میر علی (1389) مجموعه مباحثی در مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته،چاپ اول،تهران،انتشارات مهکامه.

علاقه بند،ع (1381) مدیریت عمومی،تهران،نشر نی.

علاقه بند،ع (1374) مقدمات مدیریت آموزشی، تهران، انتشارات بعثت.

علاقه بند،ع (1379) مدیریت عمومی،چاپ پنجم،تهران  انتشارات موسسه نشرروان.

علاقه بند،ع (1380) مبانی نظری واصول مدیریت آموزشی، تهران،انتشارات روان.

مرتضوی.سعید (1384) بررسی رابطه بین هوش غاطفی وسبک رهبری(تحول بخش،مبادله ای) ،فصلنامه ی مدرس علوم انسانی، ویزه نامه ی مدیریت.

منوچهر کیا،م (1377) تئوریهای مدیریت ومدل های سازمانی،چاپ سوم،تهران،انتشارات مرکز اموزش مدیریت دولتی.

مقیمی،سید محمد (1386) سازمان ومدیریت رویکرد پژوهشی ،تهران،نشر ترمه.

مشبکی،اصغر (1378) تعهد وجدان کاری وتحول اداری، مجله ی فرهنگ تمدن.

هرسی.پ،بلانچارد.ک (1378) مدیریت رفتار سازمانی، استفاده از منابع انسانی،مترجم قاسم کبیری،تهران، انتشارات امیر کبیر.

هرسی.پ،بلانچارد.ک (1375) مدیریت رفتار سازمانی،ترجمه محمد علی نائلی،اهواز،انتشارات دانشگاه شهید چمران.

هوی،وین ک ومیسکل،سیس ج (1380) مدیریت اموزشی(تئوری ،تحقیق،عمل) ،ترجمه سید محمد سید عباسزاده،ارومیه، انتشارات دانشگاه ارومیه.

هرسی.پال،بلانچارد.کنت (1375) مدیریت رفتار سازمانی، ترجمه قاسم کبیری،تهران،انتشارات جهاد دانشگاهی،جلد اول،چاپ چهارم.

یوگل،گری (1382) مدیریت ورهبری در سازمان ها، ترجمه :محمد ازگلی و قاسم قنبری،چاپ اول،تهران،انتشارات دانشگاه امام حسین(ع).

منابع انگلیسی

 

Abrego, D. (2004). The relationship between leader/follower congruence and follower commitment. (Doctoral dissertation, Our Lady of the Lake University). Retrieved July 2005, from ProQuest Digital Dissertations database. (AAT3132469).

Adadevoh, E.K. (2003). The relationship between transformational and transactional leadership behaviors of nursing manager satisfaction and organizational commitment among hospital nursing staff. (Doctoral dissertation, Nova Southeastern University). Retrieved July 2005, from ProQuest Digital Dissertations database. (AAT3185860).

Al-Ammaj, F.H. (2000). An investigation of leadership style and organizational commitment among Saudi public employees. (Doctoral dissertation, Mississippi State University). Retrieved July 2005, from ProQuest Digital Dissertations database. (AAT9970342).

Albert E. Smothers,2008. PERCEIVED LEADERSHIP STYLE OF A MAYOR AND ITS IMPACT ON ORGANIZATIONAL COMMITMENT OF MUNICIPAL EMPLOYEES. A Dissertation Presented in Partial Fulfillment Of the Requirements for the Degree Doctor of Philosophy, UMI Number: 3310721.

ArwiphaweeSrithongrung,(2011).The Causal Relationships among Transformational Leadership, Organizational Commitment, and Employee Effectiveness. International Journal of Public Administration.34: 376-388.

Askari, mohammad hadi,kiya kajuri,davood,khalili,nabi,(2010) “considering the relation between methods of leadership of managers and job satisfaction between the staffs of mazandaran province” journal of engineering management, fifth year, number42.

Avarsin melki,sadegh.ghafari,hossein,abdolhasanzadeh,esfandiar(2002) “considering the relation  between  methods  to guide the managers and job satisfaction between the staffs of holy war agriculture of east azarbayejan  province” The ministry of holy-war agriculture,assistance of training and investigation,the center of training of martyr  sardari in the tabriz, the thesis of BA(2002).

AVOLIO, B. J., WALDMAN, D. A. and YAMMARINO, F. J. 1991. “Leading in the 1990s: the four is of transformational leadership”, Journal of European Industrial Training, 15(4):9-16.

Azman Ismail, Hasan Al-Banna Mohamed, Ahmad ZaidiSulaiman, MohdHamranMohamad, MunirahHanim Yusuf, 2011. An Empirical Study of the Relationship betweenTransformational Leadership, Empowerment and Organizational Commitment.  Business and Economics Research Journal, Volume 2 . Number 1 . 2011, pp. 89-107, ISSN: 1309-2448.

Babakus, E., Yavas, U., Karatepe, O. M., & Avci, T. (2003). The effect of management commitment to service quality on employees’ affective and performance outcomes. Journal of the Academy of Marketing Science, 31, 272-286.

Baruch, Y., & Ramalho, N. (2006). Communalities and distinctions in the measurement of organizational performance and effectiveness across for-profit and nonprofit sectors. Nonprofit and Voluntary Sector Quarterly, 35, 39-65.

BASS, B. M., 1990a. 3rd Edition.Bass and Stogdill’s handbook of leadership: Theory, Research and Managerial Applications.New York: The Free Press.

BASS, B. M., 1990b. “From transactional to transformational leadership: Learning to share the vision”, Organizational Dynamics, 18:19-31.

Bass, B. M., & Avolio, B. J.(2004), Transformational Leadership Development:Manual for the Multifactor Leadership Questionnaire, Palo Alto, CA: Consulting Psychologists Press.

Bass, B.M. & Avolio, B.J. (1990). The implications of transactional and transformational leadership for individual, team, and organizational development. In. W.A. Pasmore & W. Woodman (Eds.), Research in Organizational Change and Development. Greenwich, CT: Jai Press, Inc.

Blanchard, H. K., & Hodges, P. (2006). The servant leader: Transforming your heart, head, hands & habits. Nashville, TN: J. Countryman.

Boromand,Zahra(2004)  “management of organizational behavior” publication of payamnour university, the eleven edition  36-72.

BURNS, J. M. 1978. Leadership.New York: Harper and Row.

Chien, C. (2003). Leadership style and employees’ organizational commitment: An exploration study of managers and employees of Hsin-Zhu Science Park. (Doctoral dissertation, University of the Incarnate Word). Retrieved July 2005, from ProQuest Digital Dissertations database. (AAT3086694).

DELUGA, R. J. 1990. “The effects of transformational, transactional, and laissez faire leadership characteristics on subordinate influencing behaviour”, Basic & Applied Social Psychology, 11(2):191-203.

Darley.j.(1977) “social comparison Theory:An attributional approach”in j.m.suls&R.l.miller(eds) social comparison precess:Theoretical&Empirical prespectives٫Wshington,oc:Hemisphere.

Collins, D. B. (2001). Organizational performance: The future focus of leadership development programs. The Journal of Leadership Studies, 7(4), 43-54.

DELUGA, R. J. 1990. “The effects of transformational, transactional, and laissez faire leadership characteristics on subordinate influencing behaviour”, Basic & Applied Social Psychology, 11(2):191-203.

Dhar, U., & Mishra, P. (2001). Leadership effectiveness: A study of constituent factors. Journal of Management Research, 1(4), 254-266.

Eddy S. Ng • Greg J. Sears, 2011.CEO Leadership Styles and the Implementation of OrganizationalDiversity Practices: Moderating Effects of Social Values and Age. J Bus Ethics (2012) 105:41–52, DOI 10.1007/s10551-011-0933-7.

Elaine Wallace, Leslie de Chernatony, Isabel Buil, 2011. How Leadership and Commitment Influence Bank Employees’ Adoption of their Bank’s Values.Journal of Business Ethics (2011) 101:397–414.

Felfe, J., & Schyns, B. (2004). Is similarity in leadership related to organizational outcomes? The case of transformational leadership. Journal of Leadership & Organizational Studies, 10(4), 92-102.

FIEDLER, F. E. 1978. “The contingency model and the dynamics of the leadership process”, Advances in Experimental Social Psychology, L. Berkowitz. New York: Academic Press. 11: 59-112.

Festinger,l(1954) A Theory of social comparison process.stanford.c.a:standford university press.

Greenleaf, R. K., & Spears, L. C. (2002). Servant leadership: A journey into the nature of legitimate power and greatness. New York: Paulist Press.

Greenberg j.(1987)Taxonomy of organizational justic Theries. academy of management review.

Goldthorpe J.E.& Et al(1968)The affluent worker:industrial attitudes& behaviour,gambridge:gambridge university press.

GUNNIGLE, P. HERATY, P. and MORLEY, M. 1971. Personal and Human Resource Management: Theory and Practice in Ireland. Ireland: Macmillan Press Ltd.

Hagigifard, ali , yusefi , sajad ,mirzadeh, akbar(2010), “method of relationship and it’s consequencess in the frame of a well leadership” in the human development of police , seven year, number28.

Hautala, T. M. (2006). The relationship between personality and transformational leadership. The Journal of Management Development, 25(8), 84-92.

Hetland, H., Sandal, G. M., & Johnsen, T. B. (2008). Followers’ personality and leadership. Journal of Leadership and Organizational Studies, 14, 322-331.

Howell, J., & Avolio, B. (1993). Transformational leadership, transactional leadership, locus of control, and support for innovation: Key predictors of consolidated-business-unit performance. Journal of Applied Psychology, 78(6), 891-902.

Hoy, W. K., & Miskel, C. G.(2008), Educational Administration: Theory, Research and Practice, New York: McGraw-Hill.

Hsieh, C., & Guy, M. E. (2008). Heart and managing client satisfaction performance outcomes: The relationship between managing the heart and managing client satisfaction. Review of Public Personnel Administration, 29, 41.

Hsieh, W. (2004). Organizational commitment in Taiwan and its relationship to transformational leadership. Retrieved July 2005, from ProQuest Digital Dissertations  database. (AAT3158668).

Hung Q. Kieu, 2010. LEADERSHIP STYLES AND ORGANIZATIONAL PERFORMANCE:A PREDICTIVE ANALYSIS. A Dissertation Presented in Partial Fulfillment Of the Requirements for the Degree Doctor of Philosophy, UMI Number: 3442746.

Ilies, R., Judge, T., & Wagner, D. (2006). Making sense of motivational leadership: the trail from transformational leaders to motivated followers. Journal of Leadership & Organizational Studies, 13(1), 1-22.

  1. CHIOK FOONG LOKE, 2001. Leadership behaviours: effects on job satisfaction, productivity andorganizational commitment. Journal of Nursing Management, 2001, 9, 191±204.

JIA Liangding, SONG Jiwen, LI Chaoping, CUI Rongjun, CHEN Yongxia, 2007. Leadership styles and employees’ job-related attitudes: An empirical study on the mediating effects of reciprocity and trust. Front. Bus. Res. China 2007, 1(4): 574–605.

Kamencik, J. (2003). Significance of a transformational leadership style in practice environments: Perceptions of nurse and mid level nurse managers. (Doctoral dissertation,Vanderbilt University). Retrieved July 2005, from ProQuest Digital Dissertations database. (AAT3113273).

Kenneth B. Granger,2009. THE RELATIONSHIP BETWEEN EMPLOYEE COMMITMENT AND A CHANGE IN LEADERSHIP, AND THE LEADERSHIP STYLE THAT DEMONSTRATES THE GREATEST CHANGE. A Dissertation Presented in Partial Fulfillment Of the Requirements for the Degree Doctor of Philosophy,UMI Number: 3359651.

KOTTER, J. 1988. The leadership factor. New York: The Free Press.

KOTTER, J. P. (1990). A Force for Change: How Leadership Differs from Management.New York, The Free Press.

Lambert, E. G., Hogan, N. L., & Jiang, S. (2008). Exploring antecedents of five type of organizational commitment among correctional staff: It matters what you measure. Criminal Justice Policy Review, 19(4), 466-490.

Lee, Y., & Chang, H. (2006). Leadership style and innovation ability: An empirical study of Taiwanese wire and cable companies. Journal of American Academy of Business, Cambridge, 9(2), 218-222.

LEON T. GETER, SR, 2010. A QUANTITATIVE STUDY ON THE RELATIONSHIP BETWEEN TRANSFORMATIONAL LEADERSHIP, ORGANIZATIONAL COMMITMENT, AND PERCEPTION OF EFFECTIVENESS, (Doctoral dissertation Phoenix University). Retrieved July 2010, from ProQuest Digital Dissertations ,UMI Number: 3452327.

Luo, Y.C. (1999). The study of leadership theory (5th ed.). Taiwan Taipei: Jing Wen Publication.

Masi, R.J., & Cooke, R.A. (2000). Effects of transformational leadership on subordinate

      motivation, empowering norms and organizational productivity. International Journal of Organizational Analysis, 8(1), 16-48.

Mongezi Hutton Nyengane,(2007). THE RELATIONSHIP BETWEEN LEADERSHIP STYLE AND EMPLOYEE COMMITMENT: AN EXPLORATORY STUDY IN AN ELECTRICITY UTILITY OF SOUTH AFRICA. (Doctoral dissertation Rhodes University). Retrieved February 2007, from ProQuest Digital Dissertations.

Montgomery, M. J. (2006). Leadership in a correctional environment. Corrections Compendium, 31(3), 38-42.

Moss, S. (2009). Cultivating the regulatory focus of followers to amplify their sensitivity to transformational leadership. Journal of Leadership and Organizational Studies, 15, 241-259.

MOWDAY, R. T. 1998. “Reflections on the study and relevance of organizational commitment”, Human Resource Management Review, 8(4):387–401.

Mitchel.T.R& mickel.A.E(1999)The meaning of money: “An individual difference perspective”academy of management review.

Nahavandi, A. (2000). Exchange and relationship development and management. The art and science of leadership (2nd ed.). Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall.

Nancy E. Wood, 2008. A STUDY ON THE RELATIONSHIP BETWEEN PERCEIVED LEADERSHIP STYLES OF HOSPITAL CLINICAL LEADERS AND PERCEIVED EMPOWERMENT, ORGANIZATIONAL COMMITMENT, AND JOB SATISFACTION OF SUBORDINATE HOSPITAL NURSES IN A MANAGEMENT POSITION, (Doctoral dissertation Capella University). Retrieved December 2008, from ProQuest Digital Dissertations ,UMI Number: 3336849.

Niehoff, B.P., & Moorman, R.H. (1993). Justice as a mediator of the relationship between methods of monitoring and organizational citizenship behavior. Academy of Management Journal, 36(3), 527-556.

Northouse, P. G. (2007). Leadership: theory and practice (4th ed.). Thousand Oaks, CA:

Sage.

NORTHOUSE, P. G. (2001). Leadership: Theory and Practice. Thousands Oaks, CA: Sage.

Nour shahi,nasrin(2008).“considering  relation between consequences of leadership and transformational methods of leadership between the bosses  of universities and college of Tehran city”. Training studies and psychology.163-176:3,10.

PFEFFER, J. 1998. “Seven practices of successful organizations”, California Management Review, 40(2):96-123.

Rezaei, leyla, Saatchi,mahmood, (2009) “The relation between method of leadership managers with organizational commitment of communication  company’s staffs in Iran”. Training science, second year-number 6_ page 99-117.

Rezaeyan , ali,(2008). “The basis of organization and management” Study organization and the collection of human science book in the university , eleven edition 8-24.

SCHOLL, R. W. 1981. “Differentiating commitment from expectancy as a motivational force”, Academy of Management Review, 34(2):163-184

Skeese, M.E. (2003). An assessment of Florida public school district superintendents’ leadership styles and the organizational commitment of district principals. (Doctoral dissertation, Nova Southeastern University). Retrieved July 2005, from ProQuest Digital Dissertations database. (AAT3083924).

Somech, A. (2006). The effects of leadership style and team process on performance and innovation in functionally heterogeneous teams. Journal of Management, 32(1), 132-157.

SORENSON, G. 2002. An intellectual history of leadership studies in the US, paper presented at the EIASM Workshop on Leadership Research, Saïd Business School, Oxford. 16-17 December.

Stephen Coleman Gerome, 2008. AN EXAMINATION OF RELATIONSHIPS BETWEEN TRANSFORMATIONAL LEADERSHIP BEHAVIOR AND INTERACTIVE JUSTICE PERCEPTIONS AMONG MEMBERSHIP OF A LOCAL CHAPTER OF HUMAN RESOURCE PROFESSIONALS, (Doctoral dissertation Capella University). Retrieved December 2008, from ProQuest Digital Dissertations ,UMI Number: 3339016.

Stojkovic, S., & Farkas, M. (2003). Correctional leadership: A cultural perspective. New York: Thomson Wadsworth.

SULIMAN, A. M. and ISLES, P. A. 2000a. “Is continuance commitment beneficial to organizations? Commitment-performance relationship: A new look”, Journal of Managerial Psychology, 15(5):407-426.

SULIMAN, A. M. and ISLES, P. A. 2000b. “The multi-dimensional nature oforganizational commitment in a non-western context”, Journal of Management Development, 19(1):71–82.

SWANEPOEL, B., ERASMUS, B., VAN WYK, M. and SCHECK, H. 2000. South African Human Resource Management: Theory and Practice. Kenwyn: Juta.ULRICH, D. 2002. “Human Resources has to create real business value”, Management Today, April, 12-18.

Tatum, B.C., Eberlin, R., Kottraba, C., & Bradberry, T. (2003). Leadership decision making and organizational justice. Management Decision, 41(10), 1006.

Tekleab, A. G., Sims, H. P., Yun, S., Tesluk, P. E., & Cox, J. (2008). Are we on the same page? Effects of self-awareness of empowering and transformational leadership. Journal of Leadership and Organizational Studies, 14, 185-201.

Toosi,mohammad ali and his collegeous (1998), (Harold kontz,Siril odanel ,Haniz and yehrikh) “management principal” second edition ,the center of governmental management.

VECCHIO, R. P. 1997. Leadership: Understanding the Dynamics of Power and Influence in Organizations. United States of America. University of Notre Dame Press.

Walumbwa, F. O., Lawler, J. J., Avolio, B. J., Wang, P., & Shi, K. (2005). Transformational leadership and work-related attitudes: The moderating effects of collective and self-efficacy across cultures. Journal of Leadership & Organizational Studies, 11(3), 2-16.

Wegner, L. (2004). Organizational leaders and empowered employees: The relationship between leadership styles, perception of styles, and the impact on organizational outcomes. (Doctoral dissertation, Capella University). Retrieved July 2005, from ProQuest Digital Dissertations database. (AAT3119171).

ULRICH, D. 2000. “A New Mandate for Human Resources”, Harvard Business Review, 124-134.

ULRICH, D. 2002. “Human Resources has to create real business value”, Management Today, April, 12-18.

YUKL, G. A. 1989. “Managerial leadership: A review of theory and research”, Journal of Management, 15(2):251-289.

ZALEZNIK, A. 1992. “Managers and Leaders: Are They Different?”, Harvard Business Review, March/April: 126-135.

ZANAGARO, G. A. 2001. “Organizational commitment: A concept analysis”, Nursing Forum, 36(2):14–23.

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مبانی نظری و پیشینه پژوهشی رضایت شغلی کارکنان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *