مبانی نظری و پیشینه پژوهشی ماهیت حقوقی اعتبارات اسنادی

نوع فایل
word
حجم فایل
913 کیلوبایت
تعداد صفحه
159
تعداد بازدید
419 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
5/5 - (1 امتیاز)

با سحافایل در خدمت شما هستیم با «پیشینه پژوهشی و تحقیق و مبانی نظری  اعتبارات اسنادی » که بطور کامل و جامع به این مبحث پرداخته و نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع :انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل:WORD و قابل ویرایش با فرمت
doc

 

مقـــدمه

الف- طرح مساله

این پایان نامه در صدد آن است که ماهیت حقوقی اعتبارات اسنادی اعم از داخلي يا بين المللي را تبیین نموده، مشخص نماید پس از گشايش چه جنبه هاي حقوقي ای ممكن است بر آن حادث گردد و قانون حاكم بر آن كدام است و چنانچه اختلافی در این میان روی دهد توسط چه مرجعی باید حل و فصل گردد؟

بدون شک انجام تعهدات قراردادی از مهمترین اهداف هر قرارداد است. در روابط قراردادی داخلی یک کشور به لحاظ وجود دستگاه قضایی و نیروهای مورد نیاز برای انجام این تصمیمات، انجام تعهدات قراردادی ساده تر و اضطراب متعاقدین کمتر است ولی در روابط بین المللی بدلیل وجود موانع عدیده از جمله عدم شناخت طرفین از وضعیت و حسن شهرت تجاری همدیگر، بعد مسافت، عدم ثبات ارزی و … طرفین قرارداد از همان ابتدا در جستجوی تأمین کافی هستند تا به دور از هرگونه دلواپسی و اضطراب در یک بستر امن تجاری فعالیت نمایند.

یکی از مهمترین مواردی که صادرکننده و واردکننده (طرفین معامله بین المللی) باید برای انعقاد قرارداد و النهایه انجام معامله در مورد آن توافق نمایند این است که واردکننده با چه روشی می خواهد وجه را به صادرکننده پرداخته و تسویه حساب نماید. در حال حاضر بهترین و مطمئن ترین روش برای این امر اعتبار اسنادی است.[1] اعتبار اسنادی تعهدی از سوی بانک است که به موجب آن بانک متعهد می شود مبلغ تعهد شده خریدار را به موقع به دست فروشنده برساند. حتی چنانچه خریدار قادر به پرداخت مبلغ خرید نباشد، بانک موظف است باقیمانده مبلغ خرید را خود بپردازد. بانک همچنین به نیابت از خریدار که نگهدارنده اعتبارات اسنادی است تا زمان دریافت تائیدیه مبنی بر این که کالاهای خریداری شده حمل شده اند وجه را پرداخت نخواهد کرد. اعتبارات اسنادی اغلب در معاملات بین المللی به منظور اطمینان از دریافت مبالغ پرداختی مورد استفاده قرار می گیرد. بدین دلیل اعتبارات اسنادی یک جنبه بسیار مهم در تجارت بین المللی محسوب می گردند.

از تعاریف و اصول اعتبارات اسنادی‏ می‏توان دریافت که هر اعتبار اسنادی‏ یک توافق چند جانبه است. بدین‏ توضیح که هرچند اعتبار اسنادی به‏ موجب تقاضای خریدار از بانک گشاینده اعتبار، افتتاح می‏شود اما درخواست‏ گشایش اعتبار اسنادی آنگاه واجد آثار حقوقی‏ می گردد که بانک مذکور هم با قبول درخواستِ متقاضی موافقت نماید. بدین ترتیب می‏توان گفت، اعلام اراده طرفین برای انجام عمل حقوقی و حصول‏ توافق آنان، چیزی جز انعقاد قرارداد نیست. زیرا روشن است که در تحقق‏ قرارداد، آنچه اهمیت اساسی دارد اراده طرفین و توافق آنان برای انجام‏ عمل حقوقی است، نه قالبی که اعلام اراده‏ را آشکار می‏سازد.

به علاوه در این توافق طرفین در مقابل یکدیگر تکالیفی را بر عهده می‏گیرند بدین معنی‏ که خریدار ضمن تقاضای گشایش اعتبار، خود را متعهد می‏نماید که بر اساس توافق‏ حاصله با بانک، نسبت به پرداخت وجه‏ اعتبار، کارمزد و سایر هزینه‏هایی که‏ بانک اعلام می نماید اقدام کند و بانک نیز با پذیرش این درخواست و اقدام به افتتاح‏ اعتبار، پرداخت وجه آن را به فروشنده‏ براساس شرایط اعتبار، در مقابل ارائه‏ اسناد و مدارک تعیین شده در اعتبار، تعهد می‏نماید. نتیجه آنکه در این مراحل دو عنصر توافق اراده‏ها و تعهدات حقوقی که‏ عناصر اساسی هر قراردادی است پدید می‏آیند.

بنابراین چون این تعهدات ارادی است‏ و بر اثر اراده حقوقی طرفین ایجاد شده، هم واجد آثار حقوقی است و هم مورد حمایت قانون قرار می‏گیرد. اما می‏دانیم که آثار اعتبارات اسنادی به این‏ مرحله محدود نمی‏شود بلکه این آغاز راه‏ است و زمانی آثار آن آشکار می‏شود که‏ گشایش اعتبار به ذینفع ابلاغ شود. به‏ عبارت دیگر، فروشنده رسماً از گشایش‏ اعتبار خبردار گردد.این ابلاغ ممکن است‏ مستقیماً به وسیله بانک گشاینده اعتبار، یا شعبه آن در کشور فروشنده یا بانک‏ ابلاغ‏کننده یا کارگزار انجام شود.

ممکن است ذینفع اعتبار یا فروشنده‏ ضمن انعقاد قرارداد فروش با خریدار توافق نمایند که اعتبار به تأیید بانکی که‏ در کشور محل اقامت یا تجارت فروشنده‏ است برسد، در این حالت قبل از اینکه‏ اعتبار به ذینفع ابلاغ شود، بانک دیگری‏ که بانک تأییدکننده خواهد بود وارد حلقه‏ متعاهدین خواهد شد. در نتیجه اعتبار اسنادی از یک قرارداد دو جانبه به یک‏ قرارداد سه جانبه تبدیل می‏شود و در صورتی که از خدمات بانکهای واسطه‏ استفاده شود، آنان هم وارد این سیستم‏ خواهند شد.

ملاحظه می‏شود که اعتبار اسنادی در عین حال که ظاهراً از وضعیت حقوقی‏ ساده‏ای برخوردار است، اما بدان سبب که‏ طیف‏های مختلفی را دربرمی‏گیرد که هر کدام دارای تعهدات و مسئولیت‏های‏ متفاوتی هستند، ماهیتی پیچیده و درخور تعمق دارد.

علاوه بر این اعتبار اسنادی با قراردادهای جانبی یا فرعی هم پیوند دارد و لااقل انجام قسمتی از مراحل اجرای‏ اعتبار اسنادی با تکیه بر اسناد و مدارکی‏ که ناشی از انعقاد قراردادهای مرتبط با آن‏ می‏باشد محقق می‏گردد. در نتیجه‏ می‏توان گفت: اعتبار اسنادی توافق‏ حقوقی چند جانبه‏ای است که تعهدات و مسئولیت‏های ویژه‏ای برای هریک از طرفین آن به بار می‏آورد.

با عنایت به ماده 183 قانون مدنی‏ ایران که مقرر می‏دارد:

«عقد عبارت است از اینکه یک یا چند نفر در مقابل یک یا چند نفر دیگر تعهد بر امری نمایند و مورد قبول آنها باشد.» می‏توان دریافت که توافق طرفین در قالب اعتبارات اسنادی، به تعبیری عقد یا معامله ای است که در آن شرایط اساسی صحت‏ معاملات باید مراعات گردد و درصورتی که‏ این شرایط تحقق نیابد، درستی اقدامات‏ انجام شده را نمی‏توان پذیرفت. به‏ عبارت دیگر احتمال بطلان مطرح‏ خواهد بود.[2]

اعتبار اسنادی یکی از فنون نوین بانکداری است که هم در بازرگانی داخلی و هم در بازرگانی بین المللی کاربرد دارد. اعتبار اسنادی یک مکانیسم تسویه مالی بین المللی با کارآیی بالا می باشد به طوری که سالانه بیش از یک تریلیون دلار معاملات بین المللی از این مکانیسم استفاده می نمایند. از همین رو قضات انگلیسی از اعتبارات اسنادی بعنوان «شریان حیاتی بازرگانی بین المللی» یاد کرده اند[3]. به گونه ای که بخشی از افزایش حجم قابل ملاحظه بازرگانی بین المللی مرهون آن می باشد. اعتبار اسنادی محیط بازرگانی به ویژه بازرگانی بین المللی را برای صادرکنندگان و واردکنندگان امن می سازد به عبارتی صادرکنندگان و واردکنندگان بزرگترین ریسک های خود در معاملات بین المللی را به بانکها انتقال می دهند.

اعتبار اسنادی در تأمین مالی نیازهای صادرکنندگان و واردکنندگان نیز ایفاء نقش می نماید بدین معنی که مشکل کمبود نقدینگی آنان را مرتفع می سازد[4].

در برخی از موارد و پاره ای از کشورها، طرفین یک قرارداد بین المللی، از اصل حاکمیت کامل اراده برخوردار نیستند. قوانین و مقررات صادرات و واردات کالا یا خدمات، در این گونه کشورها ورود یا صدور کالا یا خدمات را منحصراً از طرق خاصی تجویز می نمایند. ولی در هر صورت می توان بر این عقیده بود که داد و ستدهای بین المللی و نحوه پرداخت بها غالباً از طریق گشایش اعتبارات اسنادی است.

پس اعتبارات اسنادی به عنوان یک مکانیسم پرداخت و سند معتبر بانکی، به طرفین یک قرارداد یا بیع بین المللی این اطمینان را می دهد که معامله آنها با واسطه بانکهای کارگزار، علی القاعده جریان طبیعی خود را طی خواهد نمود. به این معنی که فروشنده پس از تسلیم اسناد حمل به بانک، وجه اعتبار را نقد خواهد کرد و خریدار نیز اطمینان می یابد که اسناد حمل طبق شرایط مقرر در اعتبار، به بانک ارائه شده و کالا در راه است و قرارداد منعقده به مرحله اجرا درآمده است.[5]

  1. 1. برای آگاهی بیشتر از روش های مختلف پرداخت در بازرگانی بین المللی در معاملات نقدی رجوع شود به زمانی فراهانی، مجتبی، بانکداری خارجی، جلد اول، انتشارات ترمه، چاپ دوم، تهران، آذرماه1387، فصل نهم.
  2. 1. افتاده، غلامحسین، ماهیت حقوقی اعتبارات اسنادی، مجله اتاق بازرگانی، شماره 355، آبان1376، صص 98 تا 99.
  3. 2. Clive, M.Schmitthoff, the Law & practice of International Trade.8 ed .London, Steven & Sons 1986,p.336.

.3 زمانی فراهانی، مجتبی، اعتبارات اسنادی بازرگانی، انتشارات ترمه، چاپ اول، تهران، 1388، ص 10.

.1 همان، بانکداری خارجی، جلد دوم، انتشارات ترمه، چاپ سوم، تهران، 1388، صص9و10.

 

فهرست منابع

الف-  کتب

1– الماسی، نجادعلی، تعارض قوانین، انتشارات مرکز نشر دانشگاهی، چاپ اول، تهران،1384.

2– امیری قائم مقامی، عبدالمجید، حقوق تعهدات، نظریه کلی تعهدات قانون مدنی، جلد دوم، انتشارات دانشگاه تهران، چاپ اول، تهران، 1352.

3– اولیویه، کاشار، حقوق تجارت بین الملل، ترجمه رسول رضایی، انتشارات مهر و ماه نو، چاپ اول، تهران، ، 1390.

4– جعفری لنگرودی، محمد جعفر، دوره حقوق مدنی، حقوق تعهدات، جلد اول، انتشارات گنج دانش، چاپ اول،تهران، 1378.

5– زمانی فراهانی، مجتبی، بانکداری خارجی، جلد اول، انتشارات ترمه، چاپ دوم، تهران، آذرماه1387.

6– زمانی فراهانی، مجتبی، بانکداری خارجی، جلد دوم، انتشارات ترمه، چاپ دوم، تهران، آذرماه1387.

7– زمانی فراهانی، مجتبی، اعتبارات اسنادی بازرگانی، انتشارات ترمه، چاپ اول، تهران، 1388.

8– ستوده تهرانی، حسن، حقوق تجارت، جلد سوم، انتشارات دادگستر ،چاپ اول، تهران، 1374.

9– شیروی، عبدالحسین، تنظیم قرارداد داوری با توجه به قانون داوری تجاری بین المللی ایران، انتشارات سمت، چاپ اول، تهران، پاییز 1378.

10– شیروی، عبدالحسین، حقوق تجارت بین الملل، انتشارات سمت، چاپ اول، تهران،1389.

11– کاشانی، سید محمود، ضمانت نامه بانکی، انتشارات موسسه عالی بانکداری ایران، بانک مرکزی،چاپ اول، تهران،1377.

12– کاتوزیان، ناصر، حقوق مدنی، جلد اول، انتشارات میزان، چاپ اول، تهران، 1388.

13– کاکاوند، محمد، گزیده آراء مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران، انتشارات موسسه مطالعات و پژوهشهای حقوقی شهر دانش، چاپ اول، تهران،1389.

14– گنجی، محمدرضا، اصول تجارت جهانی: آشنایی با انواع اعتبارات اسنادی، انتشارات راهیان دانش، چاپ اول، تهران، 1371.

15– مجموعه مقررات اتاق بازرگانی بین المللی برای حل و فصل اختلافات تجاری، ترجمه محبی، محسن و الهام انیسی، انتشارات جنگل، چاپ اول،، تهران،  .1390

16– مقررات متحدالشکل اتاق بازرگانی بین المللی برای پوشش اعتبارهای اسنادی(725URR)، ترجمه فریده تذهیبی، انتشارات کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین الملل، چاپ اول،1386.

17– نقیبی، سید حسین، نظریات امور حقوقی اتاق بازرگانی، انتشارات ناب نگار، چاپ اول، تهران، 1390.

18– والتر بیکر و جان اف دولان، راهنمای کاربران اعتبار اسنادی، ترجمه فاطمه حمیدی، انتشارات جنگل، چاپ اول، تهران،1389.

ب – مـقـالات

1– اخلاقی، بهروز، مقاله « بحثی پیرامون اعتبارات اسنادی»، انتشارات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، 1369.

2– اخلاقی، بهروز، مقاله «بحثی پیرامون مفهوم اسناد تجاری»، نشریه دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، شماره21، اسفند1358.

3– افتاده، غلامحسین، ماهیت حقوقی اعتبارات اسنادی، مجله اتاق بازرگانی، شماره 355، آبان1376.

4– ایمانوئل تی.لاریا، روشهای پرداخت ثمن در تجارت الکترونیک: آیا جایگزین های ممکن و کارآمدی برای اعتبارات اسنادی وجود دارد؟، مترجم: ماشاءالله بناء نیاسری، مجله حقوقی، شماره  34، بهار و تابستان 85.

5– بهرامی، بهرام ، وصف تجریدی در اسناد تجاری «سلسله درسهای حقوق تجارت کاربردی ویژه کارآموزان قضایی »، انتشارات روزنامه رسمی کشور، تابستان 1378.

6– بهرامی، بهرام، وصف جایگزینی در اسناد تجاری، انتشارات روزنامه رسمی کشور، پائیز 1378.

7– تقلب در معاملات موضوع اعتبارات اسنادی و ضمانتنامه های بین المللی «دستور منع پرداخت آنها در جریان انقلاب ایران، ترجمه محسن محبی به نقل از مجله حقوقی هاروارد، شماره 5، دوره 93-1980.

8– رجبی، علی، بررسی ویژگیهای حقوقی اعتبارات اسنادی، مجله بانک و اقتصاد، شماره 25، تیر 1381.

9– رنجبر آذربایجان، مهدی، مقاله اعتبارات اسنادی در تجارت الکترونیک با بررسی موادeucp، دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق خصوصی، دانشگاه امام صادق (ع)، نشریه گواه، شماره 6 و7.

10– ژان استوفله،  مقاله «تقلب در اعتبار اسنادی تجاری، اعتبارنامه تضمینی و ضمانتنامه مستقل بانکی»، ترجمه ماشااله بناء نیاسری، مجله حقوقی بین المللی، شماره 39، پاییز و زمستان 1387.

11- عباسیان، پرویز، الحاقیه مقررات متحدالشکل اعتبارات اسنادی 500 ucpبرای ارائه الکترونیکی اسنادeucp  دارای اعتبار از آوریل 2002، نسخه1/0، انتشارات کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی، 1382.

12–  عبده، جلال ، سلسله مقالات «کلیاتی در حقوق بانکداری» منتشره در مجله کانون بانک ها، سال های 55-56.

13– کریمی، اسداله ، مروری بر اعتبارات اسنادی و آخرین مقررات متحدالشکل اعتبارات اسنادی، مجله حقوقی دفتر خدمات حقوقی بین المللی جمهوری اسلامی ایران، شماره9، پاییز- زمستان1367.

14– گائو ایکس یانگ و روس پی.بوکلی، ماهیت حقوقی ویژه و منحصر به فرد اعتبارات اسنادی(منشاء اعتبارات اسنادی و منابع آن)، ترجمه ماشااله بنا نیاسری،مجله حقوقی، نشریه مرکز امورحقوقی بین المللی معاونت حقوقی و امور مجلس ریاست جمهوری، شماره سی و پنجم، 1385.

15– مسعودی ، بابک، اصول حاکم بر اسناد تجارتی، مجله کانون وکلای دادگستری مرکز دوره جدید،  شماره ۲ ( شماره پیاپی ۱۷۱ )، 1389.

ج – پایان نامه ها

1– اعظمی زنگنه، عبدالحمید، جزوه حقوق بازرگانی، انتشارات تهران،چاپ دوم، بی تاریخ.

2– ایمانی مرکید، مقصود، اصول حقوقی حاکم بر اعتبارات اسنادی، مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران،1376.

3– صیاد، لیندا، اعتبارات اسنادی، پایان نامه کارشناسی ارشد حقوق خصوصی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، سال 1369.

4– کمالی، یاسان، بررسی اعتبارات اسنادی در قالب عقد جعاله، تحقیقات دوره کارشناسی ارشد حقوق خصوصی، دانشگاه آزاد اسلامی، پاییز1367.

  • نشریات

1 نشریه «رویه های استاندارد بانکداری بین المللی(ISBP)»، ترجمه فریدون شیرازی از انتشارات کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی.

2– نشریه «مقررات متحدالشکل اعتبارات اسنادی»600UCP، ترجمه محمدصالح ذوقی، انتشارات کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی، چاپ اول،  1385.

3– نشریه شماره 400 اتاق بازرگانی بین المللی، چاپ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران.

4– نشریه شماره 500  اتاق بازرگانی بین المللی، چاپ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران.

5– نشریه شماره 600 اتاق بازرگانی بین المللی، چاپ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران.

6– جی.دریسکول، نقش‏ اعتبارنامه‏های تضمینی در تجارت بین المللی، ترجمه محسن محبی، مجله حقوقی، شماره1.

 

– منابع انگلیسی و فرانسوی

1 Adam Johnson & Daniel Aharoni, Comment, Fraud and Discounted Deferred Payment Documentary Credits: The Banco Santander Case,2000.

2 Banque de L Indochine et de Suez S.A. v. J.H. Rayner (Mincing Lane) Ltd, 1983.

3Benjamin Geva, International Funds Transfers- Performance by Wire Payment, 4 Banking & Fin, 1990.

4Bhogal, Tarsem Singh and Arun Kumar Trivedi, International Trade Finance, A Pragmatic Approach, Basingstocke, Palgrave Macmillan, 2008.

5Boris Kozolchyk, The Paperless Letters of Credit and Related Documents of Title, L. & Contemp. Probs., Summer 1992.

6 Bradley Crawford, Paper Presentation on the UNCITRAL Model Law on International Credit Transfers, International Trade Law Conference at Canberra, Austl, 1991 .

7 Camacho De Los Riios, Javier, The New ICC Reulations On Contract Bonds, 30 International Law, 1996.

8 Charles Debattista, Performance Bonds and Letters of Credit: A Cracked Mirror Image, 1997.

9 C.K. Agomo, ”The Autonomy of Banker s ” Documentary Credits: A Buyers Nightmare, 14 Nig. J. Contemp, 1987.

10 Clive, M.Schmitthoff, the Law & practice of International Trade.8 ed. London, Steven & Sons, 1986.

11 Emmanuel T. Laryea, The Technological Challenges Facing Developing Countries in the Move to Paperless International Trade, Bond L. Rev,1999.

12– E.P. Ellinger, Documentary Credits and Finance by Mercantile Houses, in Benjamin” Sale of Goods” , 1997 .

13– Finagrain companic-commerciale agricole et financieres 1W.L.R.1233, Intraco Ltd v. Notis Shipping Corporation-Lloyds.98.),1981.

14 Gao Xiang & Ross P.Buckley, “ The Unique Jurisprudence Of Letters Of Credit: Its Origin and Sources”, 2003.

15 Gavan, Griffith and Andrew D Mitchell, Contractual Dispute Resolution in International Trade : The UNCITRAL Arbitration Rules (1976), and the UNCITRAL Conciliation Rules (1980), 8 Melbourne journal of International Law, 2002.

16 Gernot Fohler,”Fraud in The Letter Of Credit Transaction and its Possible Arbitration, Institute of Comparative Law MCGILL University, Montreal, Quebec, Canada,November, 1999.

17 Graham Rowbotham, EDI and the Corporate Treasury: The Legal Background, Computer L. & Prac, 1990.

18 Gregor C. Heinrich, Funds Transfers, Payments, and Payments Systems-International Initiatives Towards Legal Harmonisation,1994.

19 H.C. Gutteridge & Maurice Megrah, ”The Law of Banker s  Commercial Credits” ,1984.

20 Hugh M. Kindred, Trading Internationally by Electronic Bills of Lading, 7 Banking & Fin, 1991.

21 James C. Sargent, Public and Private Funding in International Trade: Law and Practice 127 (Julian D. M. Law & Clive Stanbrookeds.),1983.

22 James E.Byrne, Perface to James E.Byrne et al, International Standby Practices I.S.P.98.(I.C.C.Publishing, Inc1998).

23 James F.Byrne,Foreward to Boris Kozolchyk, Bank Guarantees and Letters of Credit, 2003.

24 James L. Brown, Implications of the Informational Nature of Payments, 2 Computer, 1980.

25 James J.White & Robert S.Summers, 3Uniform Commerchal Code 120(4th ed,West Publishing Co.1995).

26 J.C Goldsmith, “ICC working group on ADR”, American Review Of International Arbitration, 1993.

27 Jeffrey B. Ritter, Defining International Electronic Commerce, 13 Nw. J. Int””l L. & Bus. 3 ,1992.

28 J.Kalson, David, The International MONETARY Fund A Greement AND Letters Of Credit : A BALANCE Of Purposes, summer 1983, university of Pittsburgh Law Review.

29 John F. Dolan, Letters of Credit: A Comparison of UCP 500 and the New U.S. Article 5, 1999 .

– 30 John P. Morrin, Customs Requirements and International Trade, 6 Computer, 1989.

31 Joseph J.Ortego & Evan H.Krinick, Letters of Credit : Benefits and Drawbacks of the Independence Principle, 1988.

32 Ken Landis, The Perfect Passport to Global Electronic Banking, ”107 Banker”s Monthly, 1990.

33 Lazar Sarna, Letters of Credit: The Law and Current Practice, 1986.

 

34 Lenaerts, Koen and Piet Van Nuffel, Constitutional Law Of The European Union, Sweet and Maxwell, London, 1999.

35– Leonard W. Krouner, Profile on Indorsements in Letters of Indeminty, ”14 Intl Bus”. Law, 1986.

36– Maurice Megrah, Risk Aspects of the Irrevocable Documentary Credit, 24 Ariz,1982.

37– Michael Bridge, The International Sale of Goods: Law and Practice § 11.84, 1999.

38– Michael Rowe, Guarantees, Standby Letters of Credit and other Securities, 1987 .

39 Paulo A.Grassi, compliance, A Comparative Evaluation Under U.S., Swiss and Germa,1995.

40 Paul Todd, Bills of Lading and Bankers”” Documentary Credits,1998.

41 Peter Ellinger, Electronic Funds Transfer as a Deferred Settlement System, in Electronic Banking: The Legal Implication 29 (R. M. Goode ed., 1985).

42- P.S. Turner, Revised U.C.C. Article 5 : the New US Uniform Law on Letters of Credit, 11 Banking & Fin, 1996.

 

43 P.S. Turner, New Rules for Standby Letters of Credit:The International Standby Practices, 14 Banking & Fin, 1999.

44 R. Katz, Report Delivered at the I.C.C. Hong Kong Meeting, Supra Chamber of Commerce, I.C.C. Publication, 2008.

45 Robert Schware & Paul Kimberly, Information Technology and  National Trade Facilitation 11-36 , 1995.

46 Ross P.Buckley, Documentary Compliance in Documentary Credits: Lessons from the U.C.C., 2008.

47– Ross P. Buckley, Potential Pitfalls with Letters of credit, 70 Austl.,1996.

48 Ross P. Buckley, Security for Trade Finance, in Securities over Personal Property (Craig C. Wappett & David E. Allan eds. 1999).

49-  Ross P. Buckley, The 1993 Revision of the Uniform Customs and Practice for Documentary Credits, 28 Geo. Wash. J. Int l L. & Econ. 265, 265 n.1, 1995.

50 Roy Goode, Abstract Payment Undertaking and the Rules of the International Chamer of Commerce, 39 St. Louis U.L.J. ,1995.

51 Samuel O. Maduegbuna, The Collection of Bills in International Trade, 8 Banking Fin. L. Rew, 155, 165-66 ,1993, David E. Allan, Trade Financing – Export Transactions, in Australian Finance Law  15.5-1 (Malleson Stephen Jaques ed., 4th ed., 1999).

52 Samuel O. Maduegbuna, the Effects of Electronic Banking Techniques on the Use of Paper-Based Payment Mechanisms in International Trade, 1994.

53 Sherlock, jim and jonathan reuvid (ed), The Handbook Of  International Trade, GMB Publishing, UK, 2008.

54– Soia Mentschikoff, Letters of Credit: The Need for Uniform Legislation, 23U.Chi. L .Rev.571 ,1956.

55 Standby Letters of Credit and Guarantees, Report of Secretary-General, UNCITRAL,  21th   Sees ,U.N.Doc.A/CN.9/301, 1988.

56 Subcommittee on Payments of the Uniform Commercial Code, Deterring Check Fraud: The Model Positive Pay Services Agreement and Commentary, 54 Bus. Law, 1999.

57 Rufus James Trimble, The Law Merchant and The Letter Of Credit, Harvaed Law Review,Vol.1, 2008

 

  • قوانین و مقررات
  • قانون مدنی
  • قانون متحدالشکل اعتبارات اسنادی)600(UCP.
  • کد متحدالشکل تجارت امریکا.
  • قانون داوری تجاری بین المللی، تهیه کننده دفتر توافق های بین المللی، ترجمه مهدی رستگار اصل، فرزانه کشاورز، انتشارات ریاست جمهوری، چاپ اول، 1378.
  • N.Convention on Independent Guarantees and Standby Letters of Credit.

 

  • سایت ها

www.acclearn.com

www.law.cornell.edu

www. abbas  bakhtiari.com

www.bankrefah.ir

www.tejaratbank.ir

www.cbi.ir

www.noorlib.com

www.noormags.ir

www.iusct.com

www.g7.utoronto.ca

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مبانی نظری و پیشینه پژوهشی ماهیت حقوقی اعتبارات اسنادی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *