با سحافایل در خدمت شما هستیم با «پیشینه پژوهشی و تحقیق و مبانی نظری موافقت نامه عمومی تعرفه بر تجارت » که بطور کامل و جامع به این مبحث پرداخته و نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع :انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل:WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
مقدمه:
مطالعه حاضر در پی آن است تا به تفسیر شرط رفتار ملی مندرج در ماده 3 گات بپردازد. تفسیر شرط مزبور مستلزم فهم و درک نقش ماده 3 در این موافقتنامه میباشد. بدین منظور ابتدا در بخش اول، به بررسیِ منطق و دلیل گنجاندن این ماده در تاریخچهی مذاکرات مربوطه و نیز نگاه رویهی قضایی ذیربط به این شرط پرداخته خواهد شد. همچنین در این بخش نقش شرط رفتار ملی در موافقتنامه تعرفه و تجارت از منظر اقتصادی مورد مطالعه قرار خواهد گرفت. آنگاه پس از تعیین هدف و مقصود شرط رفتار ملی، در بخش دوم چگونگی اجرای شرط رفتار ملی در رویه قضایی مورد بررسی قرار می گیرد تا بدین ترتیب، عوامل اصلی و اساسی مربوط به تحقق اهداف این شرط در گات و نهادهای قضایی سازمان جهانی تجارت مشخص گردد؛ و در انتهای بخش دوم، مطالعهای انتقادی از رویه قضایی مربوطه به عمل خواهد آمد. سپس با توجه به انتقادات وارد بر تفاسیر به عملآمده در رویهی قضایی، در بخش سوم، تفسیر مطلوب از نظر این پژوهش ارائه خواهد شد.
رویهی قضایی، نظریه اقتصادی و تاریخچهی مذاکرات نگاهی مشترک در خصوص هدف این شرط دارند، بدین صورت که مقصود از شرط رفتار ملی را ممنوع نمودن استفادهی حمایتی از تولیدات داخلی خواندهاند. در اغلب موارد مشخص نیست که آیا تفاسیر به عمل آمده از مفاد این شرط در رویهی قضایی میتوانند در عمل اهداف این شرط را ترقی دهند. این امر عمدتا ریشه در فقدان یک شیوهی منسجم و یکپارچه که مبتنی بر تفکر حقوقی و اقتصادی باشد، دارد؛ و در حقیقت هدف مطالعهی پیش رو نیز پرکردن همین خلا میباشد. ضرورت تکیه بر تحلیل حقوقی در خصوص تفسیر و ارزیابی مقررات مندرج در گات امری کاملا روشن و مشخص است. اما مسئله این است که ضرورت تکیه بر تحلیل اقتصادی در چیست؟ دلایل زیادی حکایت از آن دارند که عملکرد بایسته و مطلوب ماده 3 گات[1] بدون توجه به تحلیلهای اقتصادی ممکن نخواهد بود.
دلیل نخست از این واقعیت ناشی میشود که برای تعیین چگونگی تفسیر صحیح (و احتمالا بازنویسی) ماده 3 گات لازم است که منطق نهفته در این ماده و درنتیجه منطق نهفته در این موافقتنامه به طور کل، مد نظر قرار گیرد. مسائل مربوط به هدف موافقتنامه در ادامه با جزئیات بیشتر مدنظر قرار خواهد گرفت، لذا در این جا صرفا به اشاره به مقدمه گات بسنده میشود[2]:
…با تصدیق اینکه روابط آنها در زمینه تلاشهای تجاری و اقتصادی باید به منظور ارتقای استانداردهای زندگی، تضمین اشتغال کامل و حجم زیاد و رو به تزاید درآمدهای واقعی و تقاضای موثر، توسعهی استفادهی بهینه از منابع جهان و با هدف گسترش تولید و تجارت کالاها….[3]
لذا مشاهده میشود که اهداف مندرج در گات همگی ماهیتی اقتصادی دارند.
دومین علت ضرورت توجه به تحلیل اقتصادی در این واقعیت نهفته است که میزان دستیابی موافقتنامه به اهداف مذکور تا حد بسیار زیادی مبتنی بر این امر میباشد که مقررات این سند به چه میزان، عملکرد بازار را متاثر میسازند. در واقع تعامل میان مفاد گات و عملکرد بازار امری ذاتا اقتصادی میباشد. بدین ترتیب روشن است که اهداف مندرج در گات و مکانیزمهایی که از رهگذر آنها این اهداف محقق میگردند، ذاتا ماهیتی اقتصادی دارند. لذا تحلیلهایی که صرفا با تکیه بر دیدگاه حقوقی سنتی به تحلیل ماده3 بپردازند، نمیتوانند به قدر کافی اهمیت و معنای این اهداف را نشان داده و روشن سازند. بنابراین در خصوص مسئلهی تفسیر ماده 3 گات، تحلیل اقتصادی امری ضروری و حائز اهمیت است.
اما مسئله آن است که چگونه میتوان این تحلیل اقتصادی را انجام داد: باید دانست که نظریه اقتصادی به سختی میتواند مبنا و دستورالعملی محسوس در خصوص طرح و شکل قوانین در دست دهد. در خصوص ماده 3 گات، وضعیت به مراتب بدتر است، چه آنکه تاکنون مطالعهی اقتصادی چندانی در خصوص طرح درست شرط رفتار ملی انجام نشده است.
همچنین حتی در مواردی که این نظریه اقتصادی بتواند راهکارهایی در خصوص رفتار با کالاهای داخلی در سیاق یک موافقتنامه تجاری ارائه دهد، این راهکار شباهت چندانی با ساختار ماده 3 گات نخواهد داشت، و لذا نمیتوان به سادگی به آن ارجاع نمود.
[1] – ماده 3 گات:
- اعضا میپذیرند که مالیاتهای داخلی و دیگر قیمتهای داخلی، و قوانین، مقررات و شروط اعمالشده بر فروش، عرضه، خرید، انتقال، توزیع و مصرف کالاها و نیز مقررات کمی داخلی ترکیب کننده، فراوری یا استفاده کالاها به مقدار یا تناسب خاصی، نباید نسبت به کالاهای دخلی یا وارداتی به گونهای اعمال شود که موجب حمایت از کالاهای داخلی گردد.
- کالاهای هر کشور عضو که وارد قلمرو هر کشور عضو میشود نباید، به طور مستقیم یا غیر مستقیم، موضوع مالیاتهای داخلی یا دیگر عوارض داخلیِ بیشتر از مالیاتها یا عوارضی قرار گیرند که بر کالاهای مشابه داخلی اعمال میشود. علاوه براین، هیچ کدام از اعضا نباید مالیاتهای داخلی یا دیگر عوارض داخلی را نسبت به کالاهای داخلی یا وارداتی بر خلاف اصول مندرج در بند 1 اعمال نماید.
- در رابطه با مالیاتهای داخلی موجود که در تغایر با مفاد بند 2 بوده اما مشخصا به موجب یک موافقتنامه تجاریِ لازمالاجرا در تاریخ 10 آوریل 1947، مجاز شناخته شدهاند، دولت عضوی که آن مالیاتها را وضع کرده است مجاز است اعمال مفاد بند 2 در خصوص آن مالیاتها را به تعویق اندازد مادامیکه که به منظور اجازهی افزایش مالیاتها تا میزان لازم برای جبران آثار ناشی از حذف عنصر حمایتیِ مالیات مزبور، از تعهدات مندرج در موافقتنامه تجاری مزبور معاف باشد.
- رفتار اتخاذشده در مورد محصولات سرزمین هر یک از طرفهای متعاهد که وارد سرزمین هر طرف متعاهد دیگری میشوند، نباید نامطلوبتر از رفتاری باشد که در ارتباط با تمامی قوانین، مقررات و الزامات موثر بر فروش داخلی، عرضه برای فروش، خرید، حمل و نقل، توزیع یا استفاده، در مورد محصلات دارای منشا ملی اتخاذ میگردد. مقررات این بند مانع از برقراری هزینههای متفاوت حمل و نقل داخلی نه بر ملیت محصول بلکه منحصرا بر عملکر اقتصادی وسایل حمل و نقل مبتنی هستند، نخواهد شد.
- هیچیک از اعضای سازمان نباید هیچگونه مقررات مقداری داخلی در مورد مخلوطکردن، فرآوری، یا استفاده از محصولات در مقادیر یا نسبتهای ویژه را که به طور مستقیم یا غیرمستقیم تامین مقدار یا نسبت خاصی از هر محصول مشمول مقررات مزبور از منابع داخلی باشد، وضع یا حفظ کند. بعلاوه هیچ طرف متعاهدی نباید به طریق دیگری، مقررات مقداری داخلی را به گونهای مغایر با اصول مقرر در بند 1 اعمال کند.
- مفاد بند 5 بر هیچیک از مقررات کمی داخلی لازمالاجرا در تاریخهای 1 ژوئیه 1939، 10 آوریل 1947 و 24 مارس 1948 سرزمین دولتها عضو اعمال نخواهد شد؛ مشروط به آنکه آندسته از مقررات کمیای که در تغایر با بند 5 هستند به نحوی اصلاح نشوند که به ضرر واردات باشد، و [نیز مشروط به آنکه] با این مقررات به عنوان عوارض گمرکی برخورد شود.
- هیچیک از قوانین کمیِ مربوط به ترکیب، فراوری یا استفاده از کالاها در مقادیر یا نسبیتهای خاص نباید به گونهای اعمال گردد که آن مقدار یا نسبیتها را در میان منابع خارجی تامین قرار دهد.
- الف) مقررات این ماده در مورد قوانین، مقررات یا الزامات حاکم بر تهیه محصولاتی که توسط کارگزارهای دولتی که برای مقاصد دولتی و نه به منظور فروش مجدد یا استفاده در تولید کالا برای فروش تجاری، خریداری میشوند، اعمال نخواهد شد.
ب) مقررات این ماده مانع از پرداخت سوبسید منحصرا به تولیدکنندگان داخلی، از جمله پرداخت به تولیدکنندگان داخلی از محل عواید حاصل از مالیاتها یا هزینههای داخلی اعمالشده در چارچوب مقررات این ماده و پرداخت یارانه به صورت خرید محصولات داخلی توسط دولت، نخواهد شد.
- اعضا اذعان میدارند که کنترلکنندههای حداکثر قیمت، هر چند که همسو با دیگر مفاد این ماده باشند، میتوانند آثار سوئی بر منافع دولتهای تامینکنندهی کالاهای وارداتی داشته باشند. بدین ترتیب، اعضایی که این کنترلکنندهها را اعمال میکنند باید به منظور اجتناب از این آثار زیانبار تا سر حد امکان، منافع طرفهای متعاهد صادرکننده را در نظر گیرند.
- مفاد این ماده، دولتهای عضو را از وضع یا حفظ آندسته از مقررات کمی داخلیِ مربوط به فیلمهای سینمایی که همسو با شروط ماده 4 هستند، منع نمیکند.
و تفاهم نامه تفسیری مربوط به این ماده به شرح ذیل میباشد.
در ماده 3:
هر گونه مالیات یا عوارض داخلی یا هرگونه قانون، مقرره یا شرط مندرج در بند 1 که بر کالای وارداتی و کالای داخلی مشابه بار شده و در خصوص کالای وارداتی به هنگام یا زمان واردات آن اخذ یا اعمال میگردد، مالیات داخلی یا دیگر عوارض داخلی یا یک قانون، مقرره یا شرط از نوع مذکور در بند 1 محسوب شده و لذا موضوع مفاد ماده 3 خواهد بود.
اعمال بند 1 بر مالیاتهای داخلیِ وضعشده توسط مقامات محلی در سرزمین یک دولت عضو، تابع مفاد بند نهایی ماده 24 میباشد. اصطلاح «اقدامات معقول» در آن بند نهایی، از جمله، نمیتواند ایجاب کنندهی لغو قوانین موجود ملیای باشد که به مقامات محلی اجازهی اتخاذ مالیاتهای داخلیای را میدهد که هرچند در تغایر با نص ماده 3 بوده اما با روح این ماده مغایرتی ندارند، مشروط به آنکه لغو این قوانین منجر به بروز مشکلات جدی مالی برای مقامات محلی ذیربط گردد. در رابطه با مالیاتهای وضعشده توسط این مقامات که در تغایر با روح و نص ماده 3 هستند، اصطلاح « اقدامات معقول» به دولتهای عضو این امکان را میدهد که، چنانچه اقدام فوری در جهت حذف فوری این مالیاتها منجر به بروز مشکلات جدی اداری و مالی میگردد، به تدریج در یک دوره زمانی به این امر مبادرت ورزند.
در بند 2:
مالیات همسو با شروط مندرج در عبارت نخست بند 2، تنها در صورتی مغایر با مفاد عبارت دوم خواهد بود که میان کالای موضوع مالیات و کالای مستقیما رقابتی یا جایگزینپذیری که موضوع مالیات مشابهی نمیباشد، رابطهای رقباتی وجود داشته باشد.
در بند 5:
مقرراتی که همسو با مفاد مندرج در عبارت نخست بند 5 باشند را نمیتوان در تغایر با عبارت دوم دانست چنانچه تمامی کالاهای موضوع آن مقررات به مقدار زیاد در داخل کشور تولید میشده باشند. نمیتوان صرفا با استناد به اینکه نسبیت یا میزان اختصاص دادهشده به هر یک از کالاهای موضوع قانون ذیربط، یک رابطهی منصفانه را میان کالاهای داخلی و وارداتی رقم میزند، قانون ذیربط را همسو با مفاد عبارت دوم دانست.
[2] – مقدمه موافقتنامه موسس سازمان جهانی تجارت گامی فراتر رفته و اهداف مربوط به محیط زیست و توسعه پایدار را نیز مدنظر قرار میدهد:
با تصديق اينكه روابطشان در زمینه تلاشهای تجاري و اقتصادي بايد به منظور ارتقاي استانداردهاي زندگي، تضمین اشتغال كامل و حجم زياد و رو به تزاید درآمد واقعي و تقاضاي مؤثر، گسترش تولید و تجارت كالها و خدمات ضمن فراهم كردن امكانات استفاده بهینه از منابع جهان منطبق با هدف توسعه پايدار و د ر پي حفظ و حراست از محیط زيست و تقويت وسايل انجام اين كار به گونهاي سازگار با نیازها و علائق مربوطشان در سطوح مختلف توسعه اقتصادي باشد…
[3] – باید به خاطر داشت که به موجب ماده 31 معاهده وین درباره حقوق معاهدات، توسل به هدف و موضوع معاهده امری اجباری بوده و لذا مفسر متن هیچ صلاحدیدی در خصوص ضرورت یا عدم ضرورت توجه به این دو عنصرندارد.
فهرست منابع
منابع فارسی
کتاب تجارت بین الملل، دکتر عبدالحسین شیروی
کتاب سازمان تجارت جهانی، موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی
مجله پژوهشهای بازرگانی
مجله بررسیهای بازرگانی مرکز مطالعات و پژوهشهای بازرگانی
منابع انگلیسی
Mean of research:
Kucik, J. and Reinhardt, E.
- “Does Flexibility Prom
ote Cooperation? ‘Efficient
Breach’ in the Global Trade Regime.”
Mimeo
.
Kydland, F. and Prescott, E.
- “Rules Rather than
Discretion: The Inconsistency
of Optimal Plans.”
Journal of Political Economy
.
Lapan, H. E.
- “The Optimal Tariff, Produc
tion Lags and Time Consistency.”
American Economic Review
(3), pp. 395-401.
Lawrence, R. Z.
Crimes and Punishments? Re
taliation under the WTO
.
Washington, D.C.: Institute
for International Economics.
Lee, Y.-S. and Mah, J. S.
- “Reflections on the
Agreement on Safe
guards in the
WTO.”
World Competition
(6), pp. 25-31.
Levy, P. I.
- “A Political-Economic Analys
is of Free Trade Agreements.”
American
Economic Review
(4), pp. 509-19.
Levy, P. I.
- “Lobbying and
Internatioal Cooperati
on in Tariff Setting.”
Journal of
International Economics
, pp. 345-70.
Levy, P. I.
- “Non-Tariff Barriers as a Test
of Political Economic Theories.”
Economic Growth Center, Yale Univers
ity, Center Discussion Paper no. 852.
Limao, N. and Saggi, K.
- “Tariff Retaliation versus
Financial Compensation in the
Enforcement of International Trade Agreemen
ts.” CEPR Working Paper Series no. 5560.
Lindsey, B.
- “The U.S. A
nditdumping Law – Rhetor
ic versus Reality.”
Journal of
World Trade
(1), pp. 1-38.
Lindsey, B.; Griswold, D. T.;
A., G. M. and Lukas, A.
- “Seattle and Beyond – A
WTO Agenda for the New Millenium.” CATO
Center for Trade Policy Studies no. 8.
Lindsey, B. and Ikenson, D. J.
- “Reforming the Antidumping Agreement: A Road
Map for WTO Negotiations.” The Cato
Institute Briefing Paper no. 21.
Lindsey, B. and Ikenson, D. J.
Antidumping Exposed: Th
e Devilish Details of
Unfair Trade Law
Washington, D.C.: The Cato Institute.
Ludema, R.
- “Optimal International Trad
e Agreements and Dispute Settlement
Procedures.”
European Journal of Political Economy
(2), pp. 355-76.
Macaulay, S.
- “An Empirical
View of Contract.”
Wisconsin Law Review
U.N. DOCUMENTS
Boutros-Ghali, Boutros, An Agenda for Peace (Report of the U.N. Secretary-General, Pursuant to the Statement Adopted by the Summit Meeting of the Security Council), U.N. Doc. A/47/277, S/24111 (Jun. 17, 1992).
, Report on the Work of the Organization from the Forty-sixth to the Forty-seventh Session of the General Assembly, U.N. GAOR 47th Sess., Supp. No. 1, U.N. Doc. A/4711 (Sept. 11, 1992).
Restoration of the Lawful Rights of the People’s Republic of China in the United Nations, G.A. Res. 2758, U.N. GAOR, 26th Sess., Supp. No. 29 (1971), U.N. Doc. A/RES/2758 (1971), reprinted in 11 I.L.M. 561 (1972).
Rio Declaration on Environment and Development, A/Conf. 151/26/Rev.1 (vol.l ), reprinted in 31 I.L.M. 874 (1992).
United Nations, United Nations Chapter.
WTO Appellate Body Report: United States-Import Prohibition of Certain Shrimp and Shrimp Products, WT/DS58/AB/R, AB-1998-4 (Oct. 12, 1998) (adoptedNov. 6, 1998).
WTO Appellate Body Report: Turkey-Restrictions on Imports of Textile and Clothing Products, AB-1999-5, WT/DS34/AB/R (Oct. 22, 1999) (adopted Nov. 19, 1999).
WTO Appellate Body Report, Argentina- Safeguard Measures on Import of
Footware, WT/DS121/AB/R (Dec. 14, 1999).
WTO Appellate Body Report, Korea-Definitive Safeguard on Imports of Certain
Dairy Products, WT/DS98/AB/R (Jun. 21, 1999).
WTO Secretariat, Compendium of Issues Related to Regional Trade Agreements, TN/RL/W/8/Rev.1 (Aug. 1, 2002). http://docsonline.wto.org/DDF Docume nts/t/tn/rl/W8R1.doc (last visited July 29, 2006).
, Draft Report of the Working Party on the Accession of China, WT/ACC/SPEC/CHN/1/rev.8 (July 31, 2001). http://docsonline.wto.org/D DFDocuments/t/WT/ACCSPEC/CHN1R8.doc (last visited July 29, 2006).
——–:–”Negotiating Group on Rules, TN/RL/W/8/Rev.1 (WTO, Aug. 1,
2002). http://docsonline.wto.org/DDFDocuments/t/tn/rl/W8R1.doc (last
visited July 29, 2006).
, The Results of the Uruguay Round of Multilateral Negotiations: the Legal Texts (WTO 1994). http://www.wto.org/Englishldocs_e/legal_e/ legal_e.htm (last visited July 29, 2006).
WTO Secretariat: Committee on Regional Trade Agreements (CRTA), Mapping of Regional Trade Agreements, WT/REG/W/41 (WTO, Oct. 11, 2000). http:// www.wto.org/englishltratop_e/region_e/wtregw41_e.doc (last visited July
29, 2006).
World Trade Organization, Ministerial Declaration of 14 November 2001 (Doha Ministerial Declaration),WT/MIN(01)/DEC!l, 41 I.L.M. 746 (2002) http://www.wto.org/Englishlthewto_e/minist_e/minO1_e/mindecl_e.htm (la st visited July 29, 2006) .
TREATIES AND INTERNATIONAL MATERIALS
Agreement between Japan and the Republic of Singapore for a New-Age Economic
Partnership (JSEPA), Japan-Sing., Dec. 3, 2002, WTIREG140/1 (WTO
2002). http:/Idocsonline.wto.org/DDFDocuments/t/WTIREG/140-1.doc (la st visited July 29, 2006).
Agreement Establishing an Association between the European Economic
Community and the Republic of Cyprus, Council Regulation (EEC)
1246173, 1973 O.J. (L 133) 1.
APEC Economic Leaders Declaration of Common Resolve (Nov. 15, 1994), 34
I.L.M. 758. http://www.apec.org/apec/leaders_declarations/1994.html (la st visited Aug. 3, 2006).
Berne Convention for the Protection of Literary and Artistic Works, Sept. 9, 1886 (as amended Sept. 28, 1979), 25 U.S.T. 1341, 828 U.N.T.S. 221.
Closer Economic Relations Trade Agreement, Austl.-N.Z., Mar. 28, 1983, 1329
U.N.T.S. 176, 22 I.L.M. 945.
Cooperation Agreement between the European Community and the Arab Republic of Egypt, EEC-Egypt, 1978 O.J. (L 266) 9, last amended by Regulation (EEC) 3069/90, 1990 O.J. (L 295) 10.
Declaration Constituting an Agreement Establishing the Association of South-East
Asian Nations (Bangkok Declaration), Aug. 8, 1967, 1331 U.N.T.S. 3, 6
I.L.M. 1233. http://www.aseansec.org/1212.htm (last visited Aug. 3, 2006).
Framework Agreement on Enhancing ASEAN Economic Cooperation, Jan. 28, 1992,
31 I.L.M. 506. http://www.aseansec.org/12374.htm (last visited Aug. 3,
2006).
Free Trade Agreement between Bulgaria and Israel, Bulg.-Isr., Apr. 14, 2003, WT/REG/150/1 (WTO 2003). http://docsonline.wto.org/DDFDocuments/t
/WT/REG/150-l.doc (last visited July 29, 2006).
Free Trade Agreement between Republic Korea and Chile, S. Kor.-Chile, Apr.30,
2004, WT/REG169/1 (WTO 2004). http://docsonline.wto.org/ DDFDocum ents/t/WT/REG/169-l.doc (last visited July 29, 2006).
Free Trade Agreement between Turkey and Poland, Turk.-Pol., July 19, 2000, WT/REG107/1 (WTO 2000). http://docsonline.wto.org/DDFDocuments/t
/WT/REG/107-l.doc (last visited July 29, 2006).
Final Text of the Communique (Cairo Declaration), Dec. 1, 1943, 3 Bevans 858,
1943 For. Rel. of the U.S., The Conf. at Cairo & Tehran 448.
General Agreement on Tariffs and Trade (GATT), Oct. 30, 1947, 61 Stat. A-11, 55
U.N.T.S. 194. http://www.wto.org/english/docs_e/legal_e/gatt47_01_e.htm
(last visited July 29, 2006).
Interim Agreement between the EFTA States and the Palestine Liberation Organization for the Benefit of the Palestinian Authority, EFTA- P.L.O., Sept. 24, 1999, WT/REG79/1 (WTO 1999). http://docsonline.wto.org/DDF Documents/t/WT/REG/79-l.doc (last visited July 29, 2006).
Interim Agreement on Trade and Trade-Related Matters between the European
Community and Mexico, E.C.-Mex., 1997 O.J. (C 356) 11, COM (1997)
525.
Joint Communique on Establishment of Diplomatic Relations between the United
States of America and the People’s Republic of China (Signed Dec. 18,
1978), 79 Dept. St. Bull. (1979), reprinted 18 I.L.M. 274 (1979).
Mutual Defense Treaty between the United States and the Republic of China, U.S.-R.O.C. (Dec. 2, 1954), 6 UST 433, 248 U.N.T.S. 213.
North American Free Trade Agreement (NAFTA), U.S.-Can.-Mex., Jan. 1, 1994, 32
I.L.M. 289.
Paris Convention for the Protection of Industrial Property (Mar. 20, 1883) (last revised July 14, 1967), 21 U.S.T. 1583, 828 U.N.T.S. 305.
Patent Cooperation Treaty (June 19, 1970), 28 U.S.T. 7645.
Potsdam Proclamation, Proclamation by the Heads of Governments (July 26, 1945), U.S.- R.O.C. – U.K., 3 Bevans 1204, 1945 For. Rei. of the U.S., 2 The Conf. of Berlin (The Potsdam Conf.) 1474.
Protocol on the Statute of the European System of Central Banks and of the European Central Bank annexed to the Treaty establishing the European Community, 1992 O.J. (C 191) 29.
Shanghai Joint Communique (Signed Feb. 27. 1972), 66 Dept. St. Bull., at 437-438 (1972), reprinted in 11 I.L.M. 443 (1972).
Taiwan Relations Act, Pub. L. No. 96-8, 2, 93 Stat. 14 (1979), codified at 22 U.S.C.
3301 et seq. (1979).
Trade, Development and Cooperation Agreement between the European Community and South Africa, EC-S. Afr., O.J. (L 127) 4.
Treaty of Peace with Japan, Sept. 8, 1951, 136 U.N.T.S. 46, 3 U.S.T. 3169, (entered into force Apr. 28, 1952).
Treaty of the Economic Community of West African States, May 28, 1975, 1010
U.N.T.S. 17, reprinted in 14 I.L.M. 1200.
Treaty Establishing the Caribbean Community, Barb.- Guy.- Jam.- Trin. & Tob., July 4, 1973, 946 U.N.T.S. 17, 12 I.L.M. 1033.
ARTICLES
Bhagwan, Jagdish, Splintering and Disembodiment of Service and Developing
Nations, 7 World Econ. 133 (1984).
Burca, Grainne de, The Drafting of a Constitution for the European Union: Europe s
Madisonian Moment or a Moment of Madness?, 61 Wash. & Lee L. Rev.
555 (2004).
Chamovitz, Steve, The Influence of International Labor Standards on the World
Trading System: An Historical Overview, 126 Intl. Lab. Rev. 565 (1987).
Cottier, Thomas, The Relationship between World Trade Organization Law, National and Regional Law, 1 J. Inti. Econ. L. 83 (1998).
Daly, Herman E., From Adjustment to Sustainable Development: The Obstacle of
Free Trade, 15 Loy. L.A. Inti. & Comp. L.J. 33 (1992).
Damrosch, James V. Fisler, Taiwan and the GATT, 1992 Colum. Bus. L. Rev. 49 (1992).
ARTICLES IN BOOKS
Cho, Sungjoon, Rethinking APEC: A New Experiment for a Post-Modern Institutional Arrangement in WTO and East Asia: New Perspective 381 (Mitsuo Matsushita & Dukgeun Ahn eds., Cameron 2004).
Copeland, Dale C., Economic Interdependence and War: A Theory of Trade
Expectations in Theories of War and Peace: An International Security
Reader 464 (Michael E. Brown, Owen R. Cote Jr., Sean M. Lynn-Jones &
Steven E. Miller eds., MIT Press 1998).
Danielmeyer, Hans G., A Business Scenario for the Future in Asia in Regional
Co-operation and Integration in Asia 63 (Kiichiro Fukasaku ed., OECD 1995).
Fatemi, Khosrow, New Realities in the Global Trading System in The North America Free Trade Agreement 4 (Khosrow Fatemi & Dominick Salvatore eds., Pergamon 1994).
Herremans, Irene M., John K. Ryans & Pradeep Rau, A Canadian Business Perspective on NAFTA in The North America Free Trade Agreement 118 (.Khosrow Fatemi & Dominick Salvatore eds., Pergamon 1994).
Jackson, John H., Equality and Discrimination in International Economic Law: The General Agreement on Tariffs and Trade in The British Yearbook of World Affairs 1983 (London Inst. ofWorldAffairs 1983).
Keohane, Robert 0., International Liberalism Reconsidered in The Economic Limits to Modern Politics 165 (John Dunned., Cambridge U. Press 1990).
Kohsaka, Akira, Asia Pacific Development Experience and Its Implications for
Regional Co-operation in Regional Co-operation and Integration in Asia
49 (Kiichiro Fukasaku ed., OECD 1995).
Lin, Feng, Employment Law in China in Chinese Law 445 (Guihuo Wang & Mo
John eds., Kluwer L. Inti.. 1999).
Leary, Virginia A., Works’ Rights and International Trade: The .Social Clause in Fair Trade and Harmonization: Prerequisites for Free Trade?, vo1.2, 177 (Jagdish Bhagwati & R. Hudec eds., MIT Press 1996).
Liu, Lawrence S., The Legal Framework for Foreign Investment in Taiwan Trade and Investment Law 132 (Mitchell A. Silk ed., Oxford U. Press 1994).
Long, Yongtu, China and Asian Regional Co-operation in Regional Co-operation and Intergration in Asia 53 (Kiichiro Fukasaku ed., OECD 1995).
Mansfield, Edward D. & Helen V. Milner, The Political Economy of Regionalism: An Overview in The Political Economy of Regionalism: New Direction in World Politics 1 (John G. Ruggie ed., Colum. U. Press 1997).
Nicholson, Joel D., John Lust, Alejandro Ardila Manzanera & Javier Arroyo Rico, Mexican and US. Attitudes Toward NAFTA in The North America Free Trade Agreement 68 (Khosrow Fatemi & Dominick Salvatore eds., Pergamon 1994).
Phillips, Steven, Between Assimilation and Independence: Taiwan Political
Aspirations under Nationalist Chinese Rule: 1945-1948 in Taiwan: A New
History 275 (Murray A. Rubinstein ed., E. Gate Bk. 1999).
Dukgeun, Ahn, Linkages between International Financial and Trade Institutions: IMF, World Bank & WTO, 34 J. World Trade 1 (2000)
Geller, Paul Edward, Can the GATT Incorporate Berne Whole? 4 Eur. Intell. Prop.
Rev. 193 (1990).
Goldman, Patti A., Resolving the Trade and Environment Debate: In Search of a Neutral Forum and Neutral Principles, 49 Wash. & Lee L. Rev. 1279 (1992).
WEB-SITES AND ELECTRONIC RESOURCES
Bureau of Foreign Trade, Republic of China. http://cweb.trade.gov.tw (For General
Reference Regarding to Trade Policy ofR.O.C.)(last visited July 29, 2006).
Central Bank of Republic of China, Statistics of Major Trading Partners’ Foreign Exchange Reserve, http://win.dgbas.gov.tw/dgbas03/bs8/world/fer.htm (updated Mar. 3, 2006)(last visited July 29, 2006).
Chinese Communist Party (CCP) – Xinhua Net News, http://news.xinhuanet.com (For General Reference Regarding to Chinese Communist Party)(last visited July 29, 2006).
Clemens, Boonekamp, Regional Trade Integration under Transformation, (Programme and Presentations for the Seminar on Regionalism and the WTO, Apr. 26, 2002). http://www.wto.org/english/tratop_e/region_e/ sem_april02_e/clemens_boonekamp.doc (last visited July 29, 2006).
Democratic Progressive Party (DPP), http://www.dpp.org.tw/ (For General Reference
Regarding to Policy ofDPP)(last visited July 29, 2006).
Estevadeordal, Antoni, Traditional Market Access Issues in RTAs: An Unfinished Agenda in The Americas’ Background Paper for the Seminar: Regionalism and the WTO, (Programme and Presentations for the Seminar on Regionalism and the WTO, Apr. 26, 2002). http://www.wto.org/englishltrat op_e/region_e/sem_april02_e/estevadeordal.pdf (last visited July 29,
2006).
European Commission, EU and China Hail Finalization of Bilateral Deal Clearing the Way for China’s Accession to the WTO http://trade.ec.europa.eu/doclib
/docs/2003/september/tradoc_113819.pdf. (Jun. 20, 2001)(last visited July
29, 2006).
Hufbauer, Gary Clyde & Daniel H. Rosen, American Access to Chinas Market: The Congressional Vote on PNTR, Inti. Econ. Pol. Br. No. 00-3 (Inst. for Inti. Econ, April 2000). http://www.iie.com/publications/pb/pb00-3.pdf (last visited July 29, 2006).
Kuomintang (KMT), http://www.kmt.org.tw (For General Reference Regarding to
Policy ofKMT)(last visited July 29, 2006).
- به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.