مبانی نظری و پیشینه پژوهشی موافقت نامه عمومی تعرفه بر تجارت

نوع فایل
word
حجم فایل
512 کیلوبایت
تعداد صفحه
164
تعداد بازدید
219 بازدید
۹,۹۰۰ تومان
لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

با سحافایل در خدمت شما هستیم با «پیشینه پژوهشی و تحقیق و مبانی نظری موافقت نامه عمومی تعرفه بر تجارت » که بطور کامل و جامع به این مبحث پرداخته و نیاز شما را به هرگونه جستجوی بیشتری برطرف خواهد نمود.

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع :انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل:WORD و قابل ویرایش با فرمت
doc

 

مقدمه:

مطالعه حاضر در پی آن است تا به تفسیر شرط رفتار ملی مندرج در ماده 3 گات بپردازد. تفسیر شرط مزبور مستلزم فهم و درک نقش ماده 3 در این موافقتنامه می­باشد. بدین منظور ابتدا در بخش اول، به بررسیِ منطق و دلیل گنجاندن این ماده در تاریخچه­ی مذاکرات مربوطه و نیز نگاه رویه­ی قضایی ذیربط به این شرط پرداخته خواهد شد. همچنین در این بخش نقش شرط رفتار ملی در موافقتنامه تعرفه و تجارت از منظر اقتصادی مورد مطالعه قرار خواهد گرفت. آنگاه پس از تعیین هدف و مقصود شرط رفتار ملی، در بخش دوم چگونگی اجرای شرط رفتار ملی در رویه قضایی مورد بررسی قرار می گیرد تا بدین ترتیب، عوامل اصلی و اساسی مربوط به تحقق اهداف این شرط در گات و نهادهای قضایی سازمان جهانی تجارت مشخص گردد؛ و در انتهای بخش دوم، مطالعه­ای انتقادی از رویه قضایی مربوطه به عمل خواهد آمد. سپس با توجه به انتقادات وارد بر تفاسیر به عمل­آمده در رویه­ی قضایی، در بخش سوم، تفسیر مطلوب از نظر این پژوهش ارائه خواهد شد.

رویه­ی قضایی، نظریه اقتصادی و تاریخچه­ی مذاکرات نگاهی مشترک در خصوص هدف این شرط دارند، بدین صورت که مقصود از شرط رفتار ملی را ممنوع نمودن استفاده­ی حمایتی از تولیدات داخلی خوانده­اند. در اغلب موارد مشخص نیست که آیا تفاسیر به عمل آمده از مفاد این شرط در رویه­ی قضایی می­توانند در عمل اهداف این شرط را ترقی دهند. این امر عمدتا ریشه در فقدان یک شیوه­ی منسجم و یکپارچه که مبتنی بر تفکر حقوقی و اقتصادی باشد، دارد؛ و در حقیقت هدف مطالعه­ی پیش رو نیز پرکردن همین خلا می­باشد. ضرورت تکیه بر تحلیل حقوقی در خصوص تفسیر و ارزیابی مقررات مندرج در گات امری کاملا روشن و مشخص است. اما مسئله این است که ضرورت تکیه بر تحلیل اقتصادی در چیست؟ دلایل زیادی حکایت از آن دارند که عملکرد بایسته و مطلوب ماده 3 گات[1] بدون توجه به تحلیل­های اقتصادی ممکن نخواهد بود.

دلیل نخست از این واقعیت ناشی می­شود که برای تعیین چگونگی تفسیر صحیح (و احتمالا بازنویسی) ماده 3 گات لازم است که منطق نهفته در این ماده و درنتیجه منطق نهفته در این موافقتنامه به طور کل، مد نظر قرار گیرد. مسائل مربوط به هدف موافقتنامه در ادامه با جزئیات بیشتر مدنظر قرار خواهد گرفت، لذا در این جا صرفا به اشاره به مقدمه گات بسنده می­شود[2]:

…با تصدیق اینکه روابط آنها در زمینه­ تلاش­های تجاری و اقتصادی باید به منظور ارتقای استانداردهای زندگی، تضمین اشتغال کامل و حجم زیاد و رو به تزاید درآمدهای واقعی و تقاضای موثر، توسعه­ی استفاده­ی بهینه از منابع جهان و با هدف گسترش تولید و تجارت کالاها….[3]

لذا مشاهده می­شود که اهداف مندرج در گات همگی ماهیتی اقتصادی دارند.

دومین علت ضرورت توجه به تحلیل اقتصادی در این واقعیت نهفته است که میزان دستیابی موافقتنامه به اهداف مذکور تا حد بسیار زیادی مبتنی بر این امر می­باشد که مقررات این سند به چه میزان، عملکرد بازار را متاثر می­سازند. در واقع تعامل میان مفاد گات و عملکرد بازار امری ذاتا اقتصادی می­باشد. بدین ترتیب روشن است که اهداف مندرج در گات و مکانیزم­هایی که از رهگذر آنها این اهداف محقق می­گردند، ذاتا ماهیتی اقتصادی دارند. لذا تحلیل­هایی که صرفا با تکیه بر دیدگاه حقوقی سنتی به تحلیل ماده3 بپردازند، نمی­توانند به قدر کافی اهمیت و معنای این اهداف را نشان داده و روشن سازند. بنابراین در خصوص مسئله­ی تفسیر ماده 3 گات، تحلیل اقتصادی امری ضروری و حائز اهمیت است.

اما مسئله آن است که چگونه می­توان این تحلیل اقتصادی را انجام داد: باید دانست که نظریه اقتصادی به سختی می­تواند مبنا و دستورالعملی محسوس در خصوص طرح و شکل قوانین در دست دهد. در خصوص ماده 3 گات، وضعیت به مراتب بدتر است، چه آنکه تاکنون مطالعه­ی اقتصادی چندانی در خصوص طرح درست شرط رفتار ملی انجام نشده است.

همچنین حتی در مواردی که این نظریه اقتصادی بتواند راهکارهایی در خصوص رفتار با کالاهای داخلی در سیاق یک موافقتنامه تجاری ارائه دهد، این راهکار شباهت چندانی با ساختار ماده 3 گات نخواهد داشت، و لذا نمی­توان به سادگی به آن ارجاع نمود.

 

[1] –  ماده 3 گات:

  • اعضا می­پذیرند که مالیات­های داخلی و دیگر قیمت­های داخلی، و قوانین، مقررات و شروط اعمال­شده بر فروش، عرضه، خرید، انتقال، توزیع و مصرف کالاها و نیز مقررات کمی داخلی ترکیب کننده، فراوری یا استفاده کالاها به مقدار یا تناسب خاصی، نباید نسبت به کالاهای دخلی یا وارداتی به گونه­ای اعمال شود که موجب حمایت از کالاهای داخلی گردد.
  • کالاهای هر کشور عضو که وارد قلمرو هر کشور عضو می­شود نباید، به طور مستقیم یا غیر مستقیم، موضوع مالیات­های داخلی یا دیگر عوارض داخلیِ بیشتر از مالیات­ها یا عوارضی قرار گیرند که بر کالاهای مشابه داخلی اعمال می­شود. علاوه براین، هیچ کدام از اعضا نباید مالیات­های داخلی یا دیگر عوارض داخلی را نسبت به کالاهای داخلی یا وارداتی بر خلاف اصول مندرج در بند 1 اعمال نماید.
  • در رابطه با مالیات­های داخلی موجود که در تغایر با مفاد بند 2 بوده اما مشخصا به موجب یک موافقتنامه تجاریِ لازم­الاجرا در تاریخ 10 آوریل 1947، مجاز شناخته شده­اند، دولت عضوی که آن مالیات­ها را وضع کرده است مجاز است اعمال مفاد بند 2 در خصوص آن مالیات­ها را به تعویق اندازد مادامیکه که به منظور اجازه­ی افزایش مالیات­ها تا میزان لازم برای جبران آثار ناشی از حذف عنصر حمایتیِ مالیات مزبور، از تعهدات مندرج در موافقتنامه تجاری مزبور معاف باشد.
  • رفتار اتخاذشده در مورد محصولات سرزمین هر یک از طرف­های متعاهد که وارد سرزمین هر طرف متعاهد دیگری می­شوند، نباید نامطلوب­تر از رفتاری باشد که در ارتباط با تمامی قوانین، مقررات و الزامات موثر بر فروش داخلی، عرضه برای فروش، خرید، حمل و نقل، توزیع یا استفاده، در مورد محصلات دارای منشا ملی اتخاذ می­گردد. مقررات این بند مانع از برقراری هزینه­های متفاوت حمل و نقل داخلی نه بر ملیت محصول بلکه منحصرا بر عملکر اقتصادی وسایل حمل و نقل مبتنی هستند، نخواهد شد.
  • هیچیک از اعضای سازمان نباید هیچ­گونه مقررات مقداری داخلی در مورد مخلوط­کردن، فرآوری، یا استفاده از محصولات در مقادیر یا نسبت­های ویژه را که به طور مستقیم یا غیرمستقیم تامین مقدار یا نسبت خاصی از هر محصول مشمول مقررات مزبور از منابع داخلی باشد، وضع یا حفظ کند. بعلاوه هیچ طرف متعاهدی نباید به طریق دیگری، مقررات مقداری داخلی را به گونه­ای مغایر با اصول مقرر در بند 1 اعمال کند.
  • مفاد بند 5 بر هیچیک از مقررات کمی داخلی­ لازم­الاجرا در تاریخ­های 1 ژوئیه 1939، 10 آوریل 1947 و 24 مارس 1948 سرزمین دولت­ها عضو اعمال نخواهد شد؛ مشروط به آنکه آندسته از مقررات کمی­ای که در تغایر با بند 5 هستند به نحوی اصلاح نشوند که به ضرر واردات باشد، و [نیز مشروط به آنکه] با این مقررات به عنوان عوارض گمرکی برخورد شود.
  • هیچیک از قوانین کمیِ مربوط به ترکیب، فراوری یا استفاده از کالاها در مقادیر یا نسبیت­های خاص نباید به گونه­ای اعمال گردد که آن مقدار یا نسبیت­ها را در میان منابع خارجی تامین قرار دهد.
  • الف) مقررات این ماده در مورد قوانین، مقررات یا الزامات حاکم بر تهیه محصولاتی که توسط کارگزارهای دولتی که برای مقاصد دولتی و نه به منظور فروش مجدد یا استفاده در تولید کالا برای فروش تجاری، خریداری می­شوند، اعمال نخواهد شد.

ب) مقررات این ماده مانع از پرداخت سوبسید منحصرا به تولیدکنندگان داخلی، از جمله پرداخت به تولیدکنندگان داخلی از محل عواید حاصل از مالیات­ها یا هزینه­های داخلی اعمال­شده در چارچوب مقررات این ماده و پرداخت یارانه به صورت خرید محصولات داخلی توسط دولت، نخواهد شد.

  • اعضا اذعان می­دارند که کنترل­کننده­های حداکثر قیمت، هر چند که همسو با دیگر مفاد این ماده باشند، می­توانند آثار سوئی بر منافع دولت­های تامین­کننده­ی کالاهای وارداتی داشته باشند. بدین ترتیب، اعضایی که این کنترل­کننده­ها را اعمال می­کنند باید به منظور اجتناب از این آثار زیانبار تا سر حد امکان، منافع طرف­های متعاهد صادرکننده را در نظر گیرند.
  • مفاد این ماده، دولت­های عضو را از وضع یا حفظ آندسته از مقررات کمی داخلیِ مربوط به فیلم­های سینمایی که همسو با شروط ماده 4 هستند، منع نمی­کند.

و تفاهم نامه تفسیری مربوط به این ماده به شرح ذیل می­باشد.

در ماده 3:

هر گونه مالیات یا عوارض داخلی یا هرگونه قانون، مقرره یا شرط مندرج در بند 1 که بر کالای وارداتی و کالای داخلی مشابه بار شده و در خصوص کالای وارداتی به هنگام یا زمان واردات آن اخذ یا اعمال می­گردد، مالیات داخلی یا دیگر عوارض داخلی یا یک قانون، مقرره یا شرط از نوع مذکور در بند 1 محسوب شده و لذا موضوع مفاد ماده 3 خواهد بود.

اعمال بند 1 بر مالیات­های داخلیِ وضع­شده توسط مقامات محلی در سرزمین یک دولت عضو، تابع مفاد بند نهایی ماده 24 می­باشد. اصطلاح «اقدامات معقول» در آن بند نهایی، از جمله، نمی­تواند ایجاب کننده­ی لغو قوانین موجود ملی­ای باشد که به مقامات محلی اجازه­ی اتخاذ مالیات­های داخلی­ای را می­دهد که هرچند در تغایر با نص ماده 3 بوده اما با روح این ماده مغایرتی ندارند، مشروط به آنکه لغو این قوانین منجر به بروز مشکلات جدی مالی برای مقامات محلی ذیربط گردد. در رابطه با مالیات­های وضع­شده توسط این مقامات که در تغایر با روح و نص ماده 3 هستند، اصطلاح « اقدامات معقول» به دولت­های عضو این امکان را می­دهد که، چنانچه اقدام فوری در جهت حذف فوری این مالیات­ها منجر به بروز مشکلات جدی اداری و مالی می­گردد، به تدریج در یک دوره زمانی به این امر مبادرت ورزند.

در بند 2:

مالیات همسو با شروط مندرج در عبارت نخست بند 2، تنها در صورتی مغایر با مفاد عبارت دوم خواهد بود که میان کالای موضوع مالیات و کالای مستقیما رقابتی یا جایگزین­پذیری که موضوع مالیات مشابهی نمی­باشد، رابطه­ای رقباتی وجود داشته باشد.

در بند 5:

مقرراتی که همسو با مفاد مندرج در عبارت نخست بند 5 باشند را نمی­توان در تغایر با عبارت دوم دانست چنانچه تمامی کالاهای موضوع آن مقررات به مقدار زیاد در داخل کشور تولید می­شده باشند. نمی­توان صرفا با استناد به اینکه نسبیت یا میزان اختصاص داده­شده به هر یک از کالاهای موضوع قانون ذیربط، یک رابطه­ی منصفانه را میان کالاهای داخلی و وارداتی رقم می­زند، قانون ذیربط را همسو با مفاد عبارت دوم دانست.

[2] – مقدمه موافقتنامه موسس سازمان جهانی تجارت گامی فراتر رفته و اهداف مربوط به محیط زیست و توسعه پایدار را نیز مدنظر قرار می­دهد:

با تصديق اينكه روابطشان در زمینه تلاش­های تجاري و اقتصادي بايد به منظور ارتقاي استانداردهاي زندگي، تضمین اشتغال كامل و حجم زياد و رو به تزاید درآمد واقعي و تقاضاي مؤثر، گسترش تولید و تجارت كالها و خدمات ضمن فراهم كردن امكانات استفاده بهینه از منابع جهان منطبق با هدف توسعه پايدار و د ر پي حفظ و حراست از محیط زيست و تقويت وسايل انجام اين كار به گونه­اي سازگار با نیازها و علائق مربوطشان در سطوح مختلف توسعه اقتصادي باشد…

[3] – باید به خاطر داشت که به موجب ماده 31 معاهده وین درباره حقوق معاهدات، توسل به هدف و موضوع معاهده امری اجباری بوده و لذا مفسر متن هیچ صلاحدیدی در خصوص ضرورت یا عدم ضرورت توجه به این دو عنصرندارد.

 

فهرست منابع

منابع فارسی

کتاب تجارت بین الملل، دکتر عبدالحسین شیروی

کتاب سازمان تجارت جهانی، موسسه مطالعات و پژوهش­های بازرگانی

مجله پژوهش­های بازرگانی

مجله بررسی­های بازرگانی مرکز مطالعات و پژوهش­های بازرگانی

 

منابع انگلیسی

Mean of research:

 

Kucik, J. and Reinhardt, E.

  1. “Does Flexibility Prom

ote Cooperation? ‘Efficient

Breach’ in the Global Trade Regime.”

Mimeo

.

Kydland, F. and Prescott, E.

  1. “Rules Rather than

Discretion: The Inconsistency

of Optimal Plans.”

Journal of Political Economy

.

Lapan, H. E.

  1. “The Optimal Tariff, Produc

tion Lags and Time Consistency.”

American Economic Review

(3), pp. 395-401.

Lawrence, R. Z.

Crimes and Punishments? Re

taliation under the WTO

.

Washington, D.C.: Institute

for International Economics.

Lee, Y.-S. and Mah, J. S.

  1. “Reflections on the

Agreement on Safe

guards in the

WTO.”

World Competition

(6), pp. 25-31.

Levy, P. I.

  1. “A Political-Economic Analys

is of Free Trade Agreements.”

American

Economic Review

(4), pp. 509-19.

Levy, P. I.

  1. “Lobbying and

Internatioal Cooperati

on in Tariff Setting.”

Journal of

International Economics

, pp. 345-70.

Levy, P. I.

  1. “Non-Tariff Barriers as a Test

of Political Economic Theories.”

Economic Growth Center, Yale Univers

ity, Center Discussion Paper no. 852.

Limao, N. and Saggi, K.

  1. “Tariff Retaliation versus

Financial Compensation in the

Enforcement of International Trade Agreemen

ts.” CEPR Working Paper Series no. 5560.

Lindsey, B.

  1. “The U.S. A

nditdumping Law – Rhetor

ic versus Reality.”

Journal of

World Trade

(1), pp. 1-38.

Lindsey, B.; Griswold, D. T.;

A., G. M. and Lukas, A.

  1. “Seattle and Beyond – A

WTO Agenda for the New Millenium.” CATO

Center for Trade Policy Studies no. 8.

Lindsey, B. and Ikenson, D. J.

  1. “Reforming the Antidumping Agreement: A Road

Map for WTO Negotiations.” The Cato

Institute Briefing Paper no. 21.

Lindsey, B. and Ikenson, D. J.

Antidumping Exposed: Th

e Devilish Details of

Unfair Trade Law

Washington, D.C.: The Cato Institute.

Ludema, R.

  1. “Optimal International Trad

e Agreements and Dispute Settlement

Procedures.”

European Journal of Political Economy

(2), pp. 355-76.

Macaulay, S.

  1. “An Empirical

View of Contract.”

Wisconsin Law Review

 

U.N. DOCUMENTS

 

Boutros-Ghali, Boutros, An Agenda for Peace (Report of the U.N. Secretary-General, Pursuant to the Statement Adopted by the Summit Meeting of the Security Council), U.N. Doc. A/47/277, S/24111 (Jun. 17, 1992).

 

, Report on the Work of the Organization from the Forty-sixth to the Forty-seventh Session of the General Assembly, U.N. GAOR 47th Sess., Supp. No. 1, U.N. Doc. A/4711 (Sept. 11, 1992).

 

Restoration of the Lawful Rights of the People’s Republic of China in the United Nations, G.A. Res. 2758, U.N. GAOR, 26th Sess., Supp. No. 29 (1971), U.N. Doc. A/RES/2758 (1971), reprinted in 11 I.L.M. 561 (1972).

 

Rio Declaration on Environment and Development, A/Conf. 151/26/Rev.1 (vol.l ), reprinted in 31 I.L.M. 874 (1992).

 

United Nations, United Nations Chapter.

 

WTO Appellate Body Report: United States-Import Prohibition of Certain Shrimp and Shrimp Products, WT/DS58/AB/R, AB-1998-4 (Oct. 12, 1998) (adoptedNov. 6, 1998).

 

WTO  Appellate  Body  Report:  Turkey-Restrictions   on  Imports  of  Textile  and Clothing Products, AB-1999-5, WT/DS34/AB/R (Oct. 22, 1999) (adopted Nov. 19, 1999).

 

WTO  Appellate  Body  Report,  Argentina-  Safeguard  Measures   on  Import  of

Footware, WT/DS121/AB/R (Dec. 14, 1999).

 

WTO  Appellate  Body Report,  Korea-Definitive  Safeguard  on Imports of Certain

Dairy Products, WT/DS98/AB/R (Jun. 21, 1999).

 

WTO Secretariat, Compendium of Issues Related to Regional Trade Agreements, TN/RL/W/8/Rev.1 (Aug. 1, 2002). http://docsonline.wto.org/DDF Docume nts/t/tn/rl/W8R1.doc (last visited July 29, 2006).

 

, Draft Report of the Working Party on the Accession of China, WT/ACC/SPEC/CHN/1/rev.8  (July 31, 2001). http://docsonline.wto.org/D DFDocuments/t/WT/ACCSPEC/CHN1R8.doc  (last visited July 29, 2006).

 

——–:–”Negotiating Group on Rules, TN/RL/W/8/Rev.1 (WTO, Aug. 1,

2002).         http://docsonline.wto.org/DDFDocuments/t/tn/rl/W8R1.doc (last

visited July 29, 2006).

 

, The Results of the Uruguay Round of Multilateral  Negotiations: the Legal Texts (WTO 1994). http://www.wto.org/Englishldocs_e/legal_e/ legal_e.htm (last visited July 29, 2006).

 

WTO Secretariat: Committee on Regional Trade Agreements (CRTA), Mapping of Regional Trade Agreements, WT/REG/W/41 (WTO, Oct. 11, 2000). http:// www.wto.org/englishltratop_e/region_e/wtregw41_e.doc (last visited July

29, 2006).

 

World Trade Organization, Ministerial Declaration of 14 November 2001 (Doha Ministerial Declaration),WT/MIN(01)/DEC!l, 41 I.L.M. 746 (2002) http://www.wto.org/Englishlthewto_e/minist_e/minO1_e/mindecl_e.htm (la st visited July 29, 2006) .

TREATIES AND INTERNATIONAL MATERIALS

 

Agreement between Japan and the Republic of Singapore for a New-Age Economic

Partnership  (JSEPA), Japan-Sing.,  Dec.  3,  2002,  WTIREG140/1  (WTO

2002). http:/Idocsonline.wto.org/DDFDocuments/t/WTIREG/140-1.doc (la st visited July 29, 2006).

 

Agreement Establishing         an      Association   between    the     European    Economic

Community  and  the  Republic  of  Cyprus,  Council  Regulation   (EEC)

 

 

 

 

1246173, 1973 O.J. (L 133) 1.

 

APEC  Economic  Leaders  Declaration  of Common  Resolve  (Nov. 15, 1994),  34

I.L.M. 758. http://www.apec.org/apec/leaders_declarations/1994.html (la st visited Aug. 3, 2006).

 

Berne Convention for the Protection of Literary and Artistic Works, Sept. 9, 1886 (as amended Sept. 28, 1979), 25 U.S.T. 1341, 828 U.N.T.S. 221.

 

Closer  Economic  Relations  Trade  Agreement,  Austl.-N.Z.,  Mar. 28, 1983,  1329

U.N.T.S. 176, 22 I.L.M. 945.

 

Cooperation Agreement between the European Community and the Arab Republic of Egypt, EEC-Egypt, 1978 O.J. (L 266) 9, last amended by Regulation (EEC) 3069/90, 1990 O.J. (L 295) 10.

 

Declaration Constituting an Agreement Establishing the Association of South-East

Asian Nations (Bangkok Declaration), Aug. 8, 1967, 1331 U.N.T.S. 3, 6

I.L.M. 1233. http://www.aseansec.org/1212.htm (last visited Aug. 3, 2006).

 

Framework Agreement on Enhancing ASEAN Economic Cooperation, Jan. 28, 1992,

31  I.L.M.  506.  http://www.aseansec.org/12374.htm  (last  visited  Aug.  3,

2006).

 

Free Trade Agreement between Bulgaria and Israel, Bulg.-Isr., Apr. 14, 2003, WT/REG/150/1  (WTO 2003). http://docsonline.wto.org/DDFDocuments/t

/WT/REG/150-l.doc (last visited July 29, 2006).

 

Free Trade Agreement between Republic Korea and Chile, S. Kor.-Chile, Apr.30,

2004, WT/REG169/1 (WTO 2004). http://docsonline.wto.org/ DDFDocum ents/t/WT/REG/169-l.doc (last visited July 29, 2006).

 

Free Trade Agreement between Turkey and Poland, Turk.-Pol., July 19, 2000, WT/REG107/1  (WTO  2000).  http://docsonline.wto.org/DDFDocuments/t

/WT/REG/107-l.doc (last visited July 29, 2006).

 

Final Text of the Communique  (Cairo Declaration),  Dec. 1, 1943, 3 Bevans 858,

1943 For. Rel. of the U.S., The Conf. at Cairo & Tehran 448.

 

General Agreement on Tariffs and Trade (GATT), Oct. 30, 1947, 61 Stat. A-11, 55

U.N.T.S. 194. http://www.wto.org/english/docs_e/legal_e/gatt47_01_e.htm

(last visited July 29, 2006).

 

Interim  Agreement between the EFTA States and the Palestine Liberation Organization  for the Benefit of the Palestinian  Authority, EFTA- P.L.O., Sept. 24, 1999, WT/REG79/1 (WTO 1999). http://docsonline.wto.org/DDF Documents/t/WT/REG/79-l.doc (last visited July 29, 2006).

 

Interim  Agreement  on  Trade  and  Trade-Related  Matters  between  the  European

 

 

 

 

Community and Mexico, E.C.-Mex., 1997 O.J. (C 356) 11, COM (1997)

525.

 

Joint Communique on Establishment of Diplomatic Relations between the United

States of America and the People’s  Republic of China (Signed Dec. 18,

1978), 79 Dept. St. Bull. (1979), reprinted 18 I.L.M. 274 (1979).

 

Mutual  Defense  Treaty  between  the  United  States  and  the  Republic  of  China, U.S.-R.O.C. (Dec. 2, 1954), 6 UST 433, 248 U.N.T.S. 213.

 

North American Free Trade Agreement (NAFTA), U.S.-Can.-Mex., Jan. 1, 1994, 32

I.L.M. 289.

 

Paris Convention  for  the  Protection  of  Industrial  Property  (Mar. 20,  1883)  (last revised July 14, 1967), 21 U.S.T. 1583, 828 U.N.T.S. 305.

 

Patent Cooperation Treaty (June 19, 1970), 28 U.S.T. 7645.

 

Potsdam Proclamation, Proclamation by the Heads of Governments (July 26, 1945), U.S.- R.O.C. – U.K., 3 Bevans 1204, 1945 For. Rei. of the U.S., 2 The Conf. of Berlin (The Potsdam Conf.) 1474.

 

Protocol  on  the  Statute  of  the  European  System  of  Central  Banks  and  of  the European Central Bank annexed to the Treaty establishing the European Community, 1992 O.J. (C 191) 29.

 

Shanghai Joint Communique (Signed Feb. 27. 1972), 66 Dept. St. Bull., at 437-438 (1972), reprinted in 11 I.L.M. 443 (1972).

 

Taiwan Relations Act, Pub. L. No. 96-8, 2, 93 Stat. 14 (1979), codified at 22 U.S.C.

3301 et seq. (1979).

 

Trade, Development and Cooperation Agreement between the European Community and South Africa, EC-S. Afr., O.J. (L 127) 4.

 

Treaty of Peace with Japan, Sept. 8, 1951, 136 U.N.T.S. 46, 3 U.S.T. 3169, (entered into force Apr. 28, 1952).

 

Treaty of the Economic Community of West African States, May 28, 1975, 1010

U.N.T.S. 17, reprinted in 14 I.L.M. 1200.

 

Treaty Establishing the Caribbean Community, Barb.- Guy.- Jam.- Trin. & Tob., July 4, 1973, 946 U.N.T.S. 17, 12 I.L.M. 1033.

 

ARTICLES

 

Bhagwan,  Jagdish,  Splintering and  Disembodiment of  Service  and  Developing

Nations, 7 World Econ. 133 (1984).

 

Burca, Grainne de, The Drafting of a Constitution for the European Union: Europe s

Madisonian Moment or a Moment of Madness?, 61 Wash. & Lee L. Rev.

555 (2004).

 

Chamovitz,  Steve, The Influence of International Labor Standards on the World

Trading System: An Historical Overview, 126 Intl. Lab. Rev. 565 (1987).

 

Cottier, Thomas, The Relationship between World Trade Organization Law, National and Regional Law, 1 J. Inti. Econ. L. 83 (1998).

 

Daly, Herman E., From Adjustment to Sustainable Development: The Obstacle of

Free Trade, 15 Loy. L.A. Inti. & Comp. L.J. 33 (1992).

 

 

Damrosch, James V. Fisler, Taiwan and the GATT, 1992 Colum. Bus. L. Rev. 49 (1992).

 

 

ARTICLES IN BOOKS

 

Cho,  Sungjoon,  Rethinking APEC: A New Experiment for a Post-Modern Institutional Arrangement in  WTO and East Asia: New Perspective 381 (Mitsuo  Matsushita & Dukgeun Ahn eds., Cameron  2004).

 

Copeland,   Dale   C.,  Economic  Interdependence and  War: A  Theory  of  Trade

Expectations in  Theories of War and Peace: An International Security

 

 

 

 

Reader 464 (Michael  E. Brown, Owen R. Cote Jr., Sean M. Lynn-Jones  &

Steven E. Miller eds., MIT Press 1998).

 

Danielmeyer, Hans  G.,  A  Business  Scenario  for the  Future  in  Asia in  Regional

Co-operation  and Integration in Asia 63  (Kiichiro  Fukasaku  ed.,  OECD 1995).

 

Fatemi, Khosrow, New Realities in the Global Trading System in The North America Free Trade Agreement 4  (Khosrow   Fatemi  & Dominick Salvatore  eds., Pergamon  1994).

 

Herremans,  Irene   M.,  John   K.  Ryans  & Pradeep   Rau,   A  Canadian  Business Perspective on NAFTA in The North America Free Trade Agreement 118 (.Khosrow Fatemi & Dominick  Salvatore eds., Pergamon  1994).

 

Jackson,  John H., Equality and Discrimination in International Economic Law: The General Agreement on Tariffs and Trade in The British Yearbook of World Affairs 1983 (London Inst. ofWorldAffairs 1983).

 

Keohane,  Robert 0., International Liberalism Reconsidered in The Economic Limits to Modern Politics 165 (John Dunned., Cambridge U. Press 1990).

 

Kohsaka,   Akira,  Asia  Pacific  Development  Experience  and  Its  Implications  for

Regional Co-operation in Regional Co-operation and Integration in Asia

49 (Kiichiro  Fukasaku  ed., OECD 1995).

 

Lin, Feng,  Employment  Law in China in Chinese Law 445  (Guihuo  Wang & Mo

John eds., Kluwer L. Inti.. 1999).

 

Leary, Virginia A., Works’ Rights and International Trade: The .Social Clause in Fair Trade  and  Harmonization:  Prerequisites  for  Free  Trade?,  vo1.2,   177 (Jagdish  Bhagwati & R. Hudec eds., MIT Press 1996).

 

Liu, Lawrence  S., The Legal Framework for Foreign Investment in Taiwan Trade and Investment Law 132 (Mitchell A. Silk ed., Oxford  U. Press 1994).

 

Long,  Yongtu,  China and Asian Regional Co-operation in Regional Co-operation and Intergration in Asia 53 (Kiichiro  Fukasaku  ed., OECD  1995).

 

Mansfield, Edward  D. & Helen V. Milner, The Political Economy of Regionalism: An Overview in The Political Economy of Regionalism: New Direction in World Politics 1 (John G. Ruggie ed., Colum. U. Press 1997).

 

Nicholson, Joel D., John  Lust, Alejandro  Ardila  Manzanera & Javier  Arroyo  Rico, Mexican  and US. Attitudes Toward NAFTA in  The North  America Free Trade  Agreement  68   (Khosrow   Fatemi   &  Dominick Salvatore   eds., Pergamon  1994).

 

Phillips,    Steven,   Between   Assimilation   and   Independence:    Taiwan  Political

 

Aspirations under Nationalist Chinese Rule: 1945-1948 in Taiwan: A New

History 275 (Murray A. Rubinstein ed., E. Gate Bk. 1999).

 

 

 

 

 

Dukgeun,  Ahn,  Linkages between  International  Financial  and Trade Institutions: IMF, World Bank & WTO, 34 J. World Trade 1 (2000)

 

Geller, Paul Edward,   Can the GATT Incorporate Berne Whole? 4 Eur. Intell.  Prop.

Rev. 193 (1990).

 

Goldman,  Patti  A.,  Resolving the Trade and Environment Debate: In Search of a Neutral  Forum  and  Neutral  Principles, 49  Wash.  & Lee  L.  Rev.  1279 (1992).

 

 

 

 

 

 

WEB-SITES AND ELECTRONIC  RESOURCES

 

Bureau  of Foreign  Trade, Republic  of China.  http://cweb.trade.gov.tw (For General

Reference  Regarding to Trade Policy ofR.O.C.)(last visited July 29, 2006).

 

Central  Bank  of Republic  of China,  Statistics of Major Trading Partners’  Foreign Exchange Reserve,  http://win.dgbas.gov.tw/dgbas03/bs8/world/fer.htm (updated  Mar. 3, 2006)(last visited July 29, 2006).

 

Chinese Communist  Party (CCP) – Xinhua Net News, http://news.xinhuanet.com (For  General  Reference  Regarding  to  Chinese   Communist   Party)(last visited July 29, 2006).

 

Clemens,       Boonekamp,    Regional    Trade   Integration    under    Transformation, (Programme  and Presentations  for  the Seminar on  Regionalism  and the WTO, Apr. 26, 2002). http://www.wto.org/english/tratop_e/region_e/ sem_april02_e/clemens_boonekamp.doc (last visited July 29, 2006).

 

Democratic Progressive Party (DPP), http://www.dpp.org.tw/ (For General Reference

Regarding to Policy ofDPP)(last visited July 29, 2006).

 

Estevadeordal, Antoni, Traditional Market Access Issues in RTAs: An Unfinished Agenda in The Americas’ Background Paper for the Seminar: Regionalism and   the   WTO,  (Programme   and   Presentations   for   the   Seminar   on Regionalism and the WTO, Apr. 26, 2002). http://www.wto.org/englishltrat op_e/region_e/sem_april02_e/estevadeordal.pdf   (last   visited   July   29,

2006).

 

European Commission, EU and China Hail Finalization of Bilateral Deal Clearing the Way for China’s Accession to the WTO http://trade.ec.europa.eu/doclib

/docs/2003/september/tradoc_113819.pdf. (Jun. 20, 2001)(last visited July

29, 2006).

 

Hufbauer, Gary Clyde & Daniel H. Rosen, American Access to Chinas  Market: The Congressional Vote on PNTR, Inti. Econ. Pol. Br. No. 00-3 (Inst. for Inti. Econ, April 2000). http://www.iie.com/publications/pb/pb00-3.pdf (last visited July 29, 2006).

 

Kuomintang (KMT), http://www.kmt.org.tw  (For General Reference  Regarding to

Policy ofKMT)(last visited July 29, 2006).

راهنمای خرید:
  • به مبلغ فوق 1 درصد به عنوان کارمزد از طرف درگاه پرداخت افزوده خواهد شد.
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مبانی نظری و پیشینه پژوهشی موافقت نامه عمومی تعرفه بر تجارت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *